گوگل می خواهد کاربران به راحتی به مطالب مرتبط و مفید در سایت برسند. اگر می خواهید رتبه بندی کلید واژه خود را حفظ کنید، باید لینک های ورودی خود را به تمام
امروزه افرادی که با اینترنت و کسب و کار اینترنتی سر و کار دارند از روش های مختلف برای پیشرفت سایت و افزایش بازدید آن کمک میگیرند. گوگل و سایر موتورهای جستجوگر تنها به محتوای تولید شده بر روی سایت توجه نخواهند کرد، بلکه فاکتور های متعددی را در کنار یکدیگر قرار میدهند تا به یک سایت رتبه دهند. بک لینک ها در رده سئو خارجی سایت و جزو موثرترین روش ها در ارتقای رتبه سایت هستند که توسط سئو کار به طور حرفه ای انجام می شوند.
لینک بیلدینگ باکیفیت
قرار دادن لینک های باکیفیت از سایت های معتبر و پربازدید سبب می شود تا اعتبار سایت شما نیز افزایش پیدا کند. موتور های جستجو اهمیت زیادی به لینک های موجود در یک سایت می دهند. از نظر سئو کاران حرفه ای لینک بیلدینگ جزو دشوارترین مراحل بهینه سازی سایت میباشد، به همین دلیل باید دقت عمل بالایی بر روی انجام آن صورت پذیرد.
یک بک لینک باکیفیت تاثیر به سزایی در جلو افتادن سایت از رقبایش خواهد داشت. به همین علت سئو کار حرفه ای همیشه در تلاش است تا بتواند با رعایت تمامی اصول و قوانین سئو و لینک بیلدینگ یک کار هدفمند را به انجام برساند. متخصصین حوزه سئو به شدت بر روی کیفیت لینک های ایجاد شده تمرکز می کنند چرا که گوگل به فیلتر نمودن سایت هایی با لینک های بی کیفیت علاقه زیادی دارد.
تاثیرات مثبت لینک بیلدینگ چیست؟
- یکی از بهترین تاثیراتی که لینک بیلدینگ بر روی کسب و کار های اینترنتی دارد، آشنا کردن آن ها با حوزه های کاری می باشد که کاملا مرتبط و تاثیرگذار هستند. خوشبختانه لینک های باکیفیت می توانند اعتماد کاربر را نیز جلب نمایند و تاثیر مستقیم بر روی دیدگاه وی بگذارند. اعتماد مخاطبان سبب میشود تا آن ها در تجارت به مشتریان واقعی تبدیل شوند و این برای مدیران سایت جزو اصلی ترین اهداف به شمار می رود.
- یک بک لینک تاپ نه تنها بر رتبه سایت موثر است بلکه به طور قابل توجهی میتواند آمار بازدید سایت را نیز افزایش دهد. ترافیک بالای وب سایت حاکی از محتوای منحصر بفرد، لینک بیلدینگ حرفه ای و پیاده سازی تکنیک های سئو می باشد که یک سایت را معتبر خواهد ساخت. هر چه اعتبار سایت از نظر گوگل افزایش یابد مسلما در اولین سرچ های آن میتوان وب سایت مورد نظر را مشاهده کرد.
تعریف لینک سازی
فرایند پیوندسازی به دست آوردن لینک های وب سایت های دیگر به وب سایت شما است. پیوند (معمولاً لینک سازی نامیده میشود) راهی است که کاربران می توانند بین صفحات اینترنت حرکت کنند. موتورهای جستجو از پیوندها برای خزیدن در وب استفاده می کنند. آنها لینک های بین صفحات جداگانه وب سایت شما را خزیده و لینحک های بین کل وب سایت ها را نیز خزیدن خواهند کرد.
به همین دلیل است که ما باید در مورد پیوند سازی نه به عنوان یک فعالیت مستقل، بلکه به عنوان چیزی که به سایر بخشهای سازمان شما متصل می شود و در جایی که مزایای آن از پیوندها فراتر می رود، فکر کنیم.
1. ایجاد روابط
ایجاد لینک اغلب می تواند شامل دسترسی به سایر وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط در صنعت شما باشد. این ارتباط اغلب به تبلیغ چیزی که شما تازه ایجاد کرده اید، مانند یک محتوا یا اینفوگرافیک، مربوط می شود. یک هدف مشترک برای دستیابی به پیوند، دستیابی به لینک سازی است اما چیزی فراتر از این وجود دارد: اطلاع رسانی می تواند به شما در ایجاد روابط بلند مدت با تأثیرگذاران کلیدی در صنعت شما کمک کند و این روابط می تواند به این معنی باشد که کسب و کار شما بسیار مورد توجه و اعتماد قرار می گیرد. این مورد به خودی خود ارزشمند است حتی اگر پیوندسازی را برای لحظه ای فراموش کنیم. زیرا شما مبلغان و حامیان واقعی کسب و کار خود را ایجاد می کنید. در برخی موارد، ممکن است با نویسندگان یا روزنامه نگاران ارتباط برقرار کنید که در نهایت با شما تماس می گیرند و از شما درخواست کمک می کنند تا برعکس.
2. ارسال ترافیک ارجاع
ما در مورد تاثیر پیوندها بر رتبه بندی شما صحبت کرده ایم اما در مورد تاثیر پیوندها بر ترافیک ارجاع چطور؟ پیوند خوب از یک وب سایت پر بازدید می تواند منجر به افزایش ترافیک نیز شود. اگر دو وب سایت موضوع مشترکی داشته باشند، احتمال دارد که ترافیک نیز مرتبط باشد و همچنین منجر به افزایش تعداد مشتریان یا فروش شود. در واقع با اینکار بازدیدکنندگاه مرتب با کسب و کار شما به وبسایتتان رجوع خواهند کرد.
در این شرایط، ارزش یک پیوند فقط در مورد SEO
نیست بلکه در مورد مشتریان است. اگر می توانید پیوندهای وب سایت خود را در مقابل افرادی که واقعاً به آنچه شما انجام می دهید علاقه مند هستند قرار دهید، آنها ممکن است روی آن کلیک کنند. مطمئناً، آنها ممکن است کارت اعتباری خود را دریافت نکنند و فوراً از شما خرید نکنند اما اکنون از اینکه شما کی هستید و چه کار می کنید آگاه هستند.
3. برند سازی
ایجاد لینک خوب می تواند به ساختن نام تجاری شما کمک کند و شما را به عنوان یک مقام در طاقچه خود معرفی کند. برخی از تکنیک های ایجاد پیوند مانند ایجاد محتوا وجود دارد که می تواند تخصص شرکت شما را به افراد نشان دهد و این می تواند راه بسزایی در ایجاد نام تجاری شما ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر قسمتی از محتوا را بر اساس داده های صنعت ایجاد کنید و آن را منتشر کنید، این شانس را دارید که به خوبی در صنعت خود شناخته شوید. هنگامی که شما در حال تبلیغات هستید و سعی می کنید پیوندهایی را به محتوا بدست آورید، تخصص خود را نشان می دهید و از سایر افراد در صنعت خود می خواهید که به انتشار این مطلب کمک کنند و همین امر را به دیگران نشان دهند.