سیستم مدیریت محتوای وب سایت فرارو با زبان php طراحی شده است. زبان php یکی از محبوبترین و در عین حال قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور است…
وب سایت فرارو، یکی از وب سایت های خبرگزاری مهم و پرطرفدار در ایران است که علاوه بر محتوای متنی و نوشتاری به ارائه محتوای ویدئویی و صوتی نیز میپردازد.
رتبه الکسا این وب سایت در ایران 80 ور در جهان 4000 است. مدت زمانی که هر کاربر در این وب سایت زمان میگذراند به طور میانگین به 5 دقیقه میرسد که در مقایسه با سایر وب سایت های مشابه بسیار خوب است.
در سال 2017 بیش از 20 درصد از ترافیک این وب سایت از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ حاصل شده است که رقم نسبتاً بالایی است و به همین دلیل لازم است به سئو سایت توجه بیشتری شود.
در ادامه به بررسی طراحی سایت فرارو پرداخته و ویژگی های طراحی سایت آن را تحلیل میکنیم.
ویژگی های طراحی سایت فرارو
سیستم مدیریت محتوای وب سایت فرارو با زبان php طراحی شده است. زبان php یکی از محبوبترین و در عین حال قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور است که وب سایت های زیادی تا کنون با این زبان طراحی و برنامه نویسی شده اند.
مهمترین کتابخانه سمت کلاینت استفاده شده در این وب سایت، کتابخانه jquery است. این کتابخانه از جمله کتابخانه های مهم و کاربردی جاوا اسکریپت است که علاوه بر کاربردهای فراوان در طراحی سایت در مدیریت رویدادهای سمت کاربر نیز بسیار کارآمد و توانمند است.
از دیگر کتابخانه های جاوا اسکریپتی استفاده شده در طراحی وب سایت فرارو، owl carousel است که این کتابخانه قابلیت لمسی را به وب سایت هنگام مشاهده در پلتفرم های لمسی اضافه می کند.
تحلیل طراحی سایت فرارو
رنگ های استفاده شده در طراحی سایت فرارو از جذابیت زیادی برخوردار بوده و ظاهر زیبایی به طراحی سایت بخشیده است.
استفاده از تبلیغات در وب سایت فرارو نسبت به وب سایت های نزدیک از نظر طراحی و رتبه الکسا بسیار کمتر بوده و تمرکز اصلی بر محتوای سایت است.
استفاده از فونت های زیبا و با اندازه مناسب باعث شده مطالعه سایت دل نشین و آسان شود.
استفاده از تصاویر در کنار مطالب سایت باعث ایجاد جذابیت در مطالب سایت شده و همچنین تاثیر گذاری مطالب را نیز افزایش داده است.
استفاده مناسب و به جا از دسته بندی مطالب نظم زیادی در ارائه محتوای سایت ایجاد کرده و همچنین دسترسی به محتوای سایت را نیز آسان کرده است.
به طور کلی طراحی سایت بسیار مناسب و امیدوار کننده بوده و در مقایسه با سایر نسخه های قبلی قالب سایت، پیشرفت زیادی داشته است.
سئو وب سایت های خبری به رعایت نکات خاصی پاسخ می دهد. درآمد ناشران آنلاین مانند روزنامه ها به بازدیدها و نمایش صفحات بستگی دارد. در حالی که نمای صفحه نباید تنها معیاری باشد که باید مورد توجه قرار گیرد (نرخ پرش و زمان حضور در سایت بیشتر نشان دهنده رفتار کاربران است)، نمایش صفحات همچنان یکی از معیارهای اصلی برای تعیین هزینه های CPM است. ترافیک ارگانیک یکی از منابع اصلی ترافیک و بازدیدها ی سایت است که باید یک نگرانی واقعی برای رسانه های خبری باشد زیرا بر درآمد آنها تأثیر می گذارد.
چند نکته که برای سئو سایت خبری باید در نظر داشت عبارتند از:
- سایت خود را یوزر فرندلی کنید.
- سایت خبری خود را با استفاده از کلمات کلیدی بهینه کنید.
- از تصاویر قابل اشتراک گذاری استفاده کنید.
- سایت خود را فعال نگه دارید.
- سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید.
- پیوندها و لینک های مرتبط ایجاد کنید
- از رسانه های اجتماعی استفاده کنید و همه جا حضور داشته باشید.
این مقاله نکات مهم را مورد بررسی قرار میدهد که هنگام بررسی و بهینه سازی SEO برای یک وب سایت خبری روی آن تمرکز کنید.
بر معماری سایتتان تمرکز کنید
معماری یکی از مهمترین حوزه های SEO است که باید بر آن نظارت شود زیرا تأثیر مستقیمی بر نحوه بازدید، تفسیر و رتبه بندی صفحات شما از سوی گوگل و موتورهای جستجو دارد. برای رسانه های خبری، این امر به ویژه مهم است زیرا:
وب سایت به احتمال زیاد محتوای جدید را به صورت روزانه/هفتگی اضافه می کند.
محتویات اضافه شده احتمالاً بسیار حساس به زمان هستند.
خوب است بخوانید: طراحی سایت خبری فرارو
محتوای تازه اضافه شده به احتمال زیاد ترافیک بیشتری را از نتایج جستجو نسبت به صفحات دسته بندی ایستا یا حتی صفحه اصلی ایجاد می کند.
بر سرعت خزیدن تمرکز کنید
رسانه های خبری باید سرعت مناسبی داشته باشند زیرا این ویژگی برای گوگل بسیار حائز اهمیت، تازه بودن محتوا در مورد اخبار بسیار کم است. عوامل مختلف SEO در صفحه می توانند بر سرعت خزیدن شما مانند سرعت سایت، عملکرد میزبانی یا نقشه های سایت XML تأثیر بگذارند. نقشه های سایت خبری باید به برخی قوانین احترام بگذارد:
نقشه سایت اخبار خود را به صورت پیوسته با انتشار مقالات جدید به روز کنید.
در هر مقاله جدید نقشه سایت ایجاد نکنید بلکه نقشه سایت فعلی خود را به روز کنید.
فقط اخبار 2 روز گذشته را در نقشه سایت خود وارد کنید (و مقالات به مدت 30 روز در فهرست اخبار باقی خواهند ماند) ؛
از افزونه هایی مانند افزونه News SEO by Yoast برای ایجاد نقشه سایت خبری در سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود استفاده کنید.
دفعات انتشار نیز بر فرکانس خزیدن شما تأثیر می گذارد. اگر Googlebot با هر بار خزیدن محتوای جدیدی در وب سایت شما پیدا کند، بیشتر اوقات به وب سایت شما می آید. از سوی دیگر، انتشار مطالب به طور منظم به معنای انتشار محتوای غیر ارزشمند نیست. شما نمی خواهید Google بودجه خزیدن خود را صرف صفحات بی فایده کند. برای تولید محتوای با کیفیت در سایت خود میتوانید از نویسندگان با تجربه رایامارکینگ کمک بگیرید
همچنین با بررسی گزارشات و داده های خزیدن، می توانید بفهمید که Google بودجه خزیدن خود را از کجا خرج می کند و بیشتر از کدام صفحات بازدید می کند.