محبوبترین شبکه اجتماعی ایران تلگرام است که همچنان به گستره محبوبیتش افزوده می شود و پس از آن از بین شبکه های اجتماعی محبوب می توان به اینستاگرام اشاره کرد
آیا تا به حال در رابطه با دهکده جهانی شنیدهاید ؟ دهکده جهانی در واقع به توصیف مارشال مکلوهان به آینده جهان، تحت تأثیر وسایل ارتباط جمعی گفته میشود.دهکده ای به وسعت کره زمین که محدوده مرزها را شکافته و شما را با دورترین نقطه جهان همسایه دیوار به دیوار ساخته و در این دهکده ورای یک ارتباط ساده کلامی به شما امکان تبادلات بسیار زیاد و گوناگون داده شده ، آنچه در این دهکده پیشتاز دنیای ارتباطات گشته شبکههای اجتماع است.
گسترش علم و ارتباطات با تولد پدیده ای با نام شبکههای اجتماعی و یا به اصطلاح Social Media رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته تا شما به راحتی و فارغ از هر گونه مخاطرات دنیای واقعی بتوانید به زندگیتان رنگ و بوی دلخواهتان را بدهید
کار در شبکههای اجتماعی شرکتهای بزرگ را در رابطه با برند تجاریشان و تاتیر شگرفی که این شبکه ها می توانند بر میزان فروش و شناخته شدن در اجتماع داشته باشند به تعجب می کشاند. در اغلب موارد شرکتها با وجود ارتباط در سطح سایتها و وبلاگ ها ترجیح میدهند تا این ارتباط را با استفاده از شبکه های اجتماعی گسترش دهند. اولین قدمتان را بردارید و تصمیم بگیرید که از کجا شروع کنید.
از کجا باید شروع کنید:
قدم اول نیاز شماست ; هر شبکه اجتماعی با مخاطبانش در نقاط مختلف جغرافیایی ، میزان دسترسی ، امکانات در اختیار گیری مدیا ها و متون با دیگری متفاوت است . بهتر است اول بدانیم در چه منطقهای زندگی میکنید و نیازتان برای اشتراک محتوا ، مدیا و فرمت شبکه و مخاطبتان چیست
و اکنون با چنین دیدگاهی بهتر میتوانید انتخاب کنبد ، بهترین راه برای انتخاب شبکه مورد نظرتان بررسی سایت ها و وبلاگهای رقیب شما در تجارتتان است و اینکه بدانید کدام سایت و یا شبکه بیشترین بهره وری در کسب و کارتان را دارد، نوع محتویشان را بررسی کنید ، مخاطبتان را بشناسید و نیازهایش را درک کنید و ببینید چگونه به نیاز مشتریان پاسخ داده است شما نیز به برطرف کردن نیازهای کاربران مورد نظرتان بپردازید و به این ترتیب شبکه اجتماعی مورد نظرتان را انتخاب کنید
اگر یک وبلاگ کسب و کار یا تمرین مربیگری داشته باشید، داشتن یک صفحه فیس بوک می تواند بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن محتوای پیچیده تر باشد. اگر شما یک کامیون مواد غذایی را در حال حرکت دارید، توییتر با سرعت سریع، با به روز رسانیهای کوتاهی که کسب و کارتان از خود نشان میدهد، منطبق است
محبوبترین شبکه اجتماعی ایران تلگرام است که همچنان به گستره محبوبیتش افزوده می شود و پس از آن از بین شبکه های اجتماعی محبوب میتوان به اینستاگرام اشاره کرد ، در آمریکا فیسبوک همچنان پیشتاز محبوبیت در مخاطبین است
نکته مهم این است: اگر مخاطبتان شما در فیس بوک است به سراغ لینک دین نروید
بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از بسترهای رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان برای ایجاد نام تجاری شما ، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت است. این شامل انتشار محتوای عالی در پروفایل رسانه های اجتماعی شما ، گوش دادن و جذب پیروان شما ، تجزیه و تحلیل نتایج شما و اجرای تبلیغات در رسانه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی اصلی (در حال حاضر) عبارتند از Facebook ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، Pinterest ، YouTube و Snapchat.
همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی وجود دارد که به مشاغل کمک می کند حداکثر استفاده را از بسترهای رسانه های اجتماعی ذکر شده در بالا ببرند. به عنوان مثال ، Buffer بستری از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی است که می تواند به شما در دستیابی به موفقیت با بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک کند. چه بخواهید یک برند بسازید و چه کسب و کار خود را توسعه دهید ما می خواهیم به شما در موفقیت کمک کنیم.
استراتژی
قبل از اینکه مستقیماً وارد شوید و چیزی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، بیایید یک قدم به عقب برداریم و به تصویر بزرگتر نگاه کنیم. اولین قدم این است که در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید. اهداف شما چه هستند؟ رسانه های اجتماعی چگونه می توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک کنند؟ برخی از مشاغل از رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود استفاده می کنند، برخی دیگر از آن برای افزایش بازدید و فروش وب سایت استفاده می کنند.
رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به شما در ایجاد مشارکت در مورد نام تجاری خود، ایجاد یک اجتماع و ارائه یک کانال پشتیبانی مشتری برای مشتریان کمک کنند. می خواهید روی کدام شبکه های اجتماعی تمرکز کنید؟
شبکه های اجتماعی اصلی که در بالا ذکر شد عبارتند از فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، LinkedIn ، Pinterest ، YouTube و Snapchat. همچنین پلتفرم های کوچکتر و آینده مانند Tumblr ، Tik Tok و Anchor و پلتفرم های پیام رسانی اجتماعی مانند Messenger ، WhatsApp و WeChat وجود دارد.
هنگام شروع کار بهتر است چند پلتفرم را انتخاب کنید که فکر می کنید مخاطبان هدف شما در آن فعالیت می کنند تا اینکه از آنها استفاده کنید در همه سیستم عامل ها باشد چه نوع محتوایی را می خواهید به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطبین مورد نظر شما را بیشتر جذب می کند؟ آیا تصاویر ، فیلم ها یا پیوندها هستند؟ محتوای آموزشی است یا سرگرم کننده؟ یک مکان خوب برای شروع، ایجاد یک شخصیت بازاریابی است که به شما در پاسخ به این سوالات کمک می کند و لازم نیست این مسئله برای همیشه ثابت شود. شما همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به عملکرد پست های رسانه های اجتماعی خود تغییر دهید. برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی عالی در زمینه رسانه های اجتماعی در اینجا راهنماهای بلند و گام به گام ما در زمینه ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی و برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی آمده است.