بازاریابی با شبکه های اجتماعی یک نوع هنر یا علم بازاریابی اینترنتی است که به اشتراک گذاری محتوا به شکل های متنوع در شبکه های اجتماعی می پردازد.
برای سفارش آنلاین شبکه های اجتماعی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین شبکه های اجتماعی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
در هر مقیاسی که به فعالیت مشغول هستید و هر کسب و کاری که دارید؛ شبکههای اجتماعی بستری مناسب برای پیشرفت و گسترش فعالیت های شما به حساب میآید. معمولا شرایط به گونهای است که مخاطب و یا مشتری از قبل نام محصول یا برند شما به گوشش خورده و شبکههای اجتماعی امکان برخورد و رابطه ی مستقیم با مخاطب را در اختیار شما قرار میدهند. در صورتی که از فیسبوک، توییتر و اینستاگرام استفاده نمیکنید؛ آگاه باشید که فرصت بزرگی در حال از دست رفتن است.
منظور از بازاریابی به وسیله ی شبکههای اجتماعی چیست؟
بازاریابی به وسیله شبکههای اجتماعی یا Social media marketing هنر یا علم بازاریابی اینترنتی است که به تولید یا اشتراک گذاری محتوا در شبکههای اجتماعی میپردازد. در این فضا، تولید نوشته، عکس، ویدئو و هر محتوایی که بتواند نظر و توجه مخاطب را جلب کند ارزشمند تلقی میشود و باید روی آن زمان، فکر و انرژی گذاشت.
در ادامه بیش تر به صورت چکیده نکاتی ارائه میشود که می توانند به شما در شروع روند بازاریابی اینترنتی کمک کنند و یا در صورتی که در میانه راه هستید؛ موفقیت شما را تسریع و تسهیل سازند.
با برنامه شروع کنید
هدف کسب و کار خود را مشخص و برجسته در مقابل خود قرار دهید. سپس برای رسیدن به آن نقشه راه تدوین کنید و پیوسته آن را ادامه دهید. پاسخ به سوالات زیر میتواند راهگشای تعیین هدف باشد:
ایده آل شما در زمینه بازاریابی اینترنتی چیست؟
- یعنی میخواهید چه جایگاهی در شبکههای اجتماعی داشته باشید؟
- جامعه هدف شما کیست؟
- جامعه هدف شما بیش تر در چه شبکهای قرار دارد و از آن چگونه استفاده میکند؟
- چه پیامی را میخواهید به مخاطب خود برسانید؟
به مثال زیر توجه کنید؛ یک شرکت مسافرتی این گونه کار خود را بازاریابی می کند؛ استفاده از تصاویر بکر منظره.
با کمک شبکههای اجتماعی به سمت اهداف خود حرکت کنیم
شبکههای اجتماعی میتوانند در چند زمینه مشخص شما را به اهداف بازاریابی اینترنتی خود نزدیک سازند:
بازدید یا همان ترافیک وبسایت شما را ارتقا میدهند؛
به برند شما ویژگی منحصر به فرد میبخشند و آن را متمایز میکنند؛
به طور ویژه منجر به شهرت برند شما میشوند
بین شما و مخاطبان ویژه و پرو پا قرص شما یک پیوند قوی ایجاد میکنند؛
در ادامه به طور جدی و دقیق تر به نکات اجرایی بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت.
استراتژی
قبل از اینکه مستقیماً وارد شوید و چیزی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید ، بیایید یک قدم به عقب برداریم و به تصویر بزرگتر نگاه کنیم. اولین قدم این است که در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید.
اهداف شما چه هستند؟ رسانه های اجتماعی چگونه می توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک کنند؟ برخی از مشاغل از رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود استفاده می کنند، برخی دیگر از آن برای افزایش بازدید و فروش وب سایت استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به شما در ایجاد مشارکت در مورد نام تجاری خود ، ایجاد یک اجتماع و ارائه یک کانال پشتیبانی مشتری برای مشتریان کمک کنند.
می خواهید روی کدام شبکه های اجتماعی تمرکز کنید؟ شبکه های اجتماعی اصلی که در بالا ذکر شد، عبارتند از فیس بوک، اینستاگرام، توییترLinkedIn ،Pinterest ، YouTube و Snapchat. همچنین پلتفرم های کوچکتر و آینده مانند Tumblr ،Tik Tok و Anchor و پلتفرم های پیام رسانی اجتماعی مانند Messenger ،WhatsApp و WeChat وجود دارد. هنگام شروع کار بهتر است چند پلتفرم را انتخاب کنید که فکر می کنید مخاطبان مورد نظر شما از آن استفاده می کنند تا اینکه از آنها استفاده کنید در همه سیستم عامل ها باشد
چه نوع محتوایی را می خواهید به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطبین مورد نظر شما را بیشتر جذب می کند؟ آیا تصاویر، فیلم ها یا پیوندها هستند؟ آیا محتوای آموزشی است یا سرگرم کننده؟ یک مکان خوب برای شروع، ایجاد یک شخصیت بازاریابی است که به شما در پاسخ به این سوالات کمک می کند. و لازم نیست این مسئله برای همیشه ثابت شود. شما همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به عملکرد پست های رسانه های اجتماعی خود تغییر دهید.
برنامه ریزی و انتشار
بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک معمولاً با حضور مداوم در رسانه های اجتماعی آغاز می شود. نزدیک به سه میلیارد نفر (3،000،000،000!) از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با حضور در شبکه های اجتماعی، به برند خود فرصتی می دهید تا توسط مشتریان آینده خود کشف شود.
انتشار در رسانه های اجتماعی به سادگی به اشتراک گذاشتن پست وبلاگ، تصویر یا ویدئو در بستر رسانه های اجتماعی است. این درست مانند نحوه اشتراک گذاری در نمایه شخصی فیس بوک شما است. اما شما می خواهید به جای ایجاد و انتشار خودجوش محتوا، مطالب خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
همچنین برای اطمینان از اینکه حداکثر دسترسی خود را در رسانه های اجتماعی به حداکثر می رسانید، باید مطالب عالی را که مخاطبان دوست دارند، در زمان و فرکانس مناسب منتشر کنید.
در حال حاضر انواع ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی مانند Buffer Publish وجود دارد که می تواند به شما کمک کند مطالب خود را به طور خودکار در زمان مورد نظر خود منتشر کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید هنگامی که به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر می شوند.