در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفاوت بک لینک و رپورتاژ در وب سایت ها آشنا کنیم و چه تاثیری بر سئو سایت دارند
تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.
به نام خدا سلام عرض می کنم خدمت شما دوستان عزیز امروز در خدمتتون هستیم با یک مطلب در رابطه با رپورتاژ آگهی. در مطلب قبلی با شما صحبت کردیم در رابطه با این که اصولاً رپورتاژ آگهی به چه چیزی گفته میشود و چه مفهومی دارد و اینکه چطور میتوانیم یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم. امروز میخواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با بک لینک دارد؟ آیا بهتر است برای استراتژی تبلیغاتی خودمان از بک لینک استفاده کنیم یا از رپورتاژ آگهی؟ برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ درخور و مناسبی بدهیم بهتر است ابتدا ویژگیهای هر کدام از این دو استراتژی را با یکدیگر مقایسه و بررسی کنیم.
ویژگیهای بک لینک
خوب من شروع می کنم از ویژگیهای بک لینک. شاید خیلی از شماها با این اصطلاح از قبل آشنایی داشته باشید و حتی از آن استفاده کرده باشید. لینک بیلدینگ از قدیمیترین روشهای گرفتن لینک ورودی برای سایت است. به این ترتیب که شما برای یک کلمه کلیدی یا مجموعه ای از کلمات کلیدی، که به اون عبارت کلیدی گفته میشه، از سایتهای مختلف لینک ورودی دریافت میکنید. خوب این نوع لینک گرفتن چه ویژگیهایی دارد؟ اولاً شما فقط برای یک یا چند کلمهای که از قبل مشخص شده در این سایت ها لینک می گیرید.
دوماً از اونجایی که گوگل خیلی حساس شده روی این قضیه لینک بیلدینگ و بک لینک گرفتن، اگر در انتخاب سایتی که سفارش بک لینک می دهید دقت کافی نداشته باشید، اگر سایت مورد نظر شما در لیست اسپم گوگل قرار داشته باشد، اگر لینک شما در تمام صفحات سایت مورد نظر تکرار شود، و به نوعی گوگل این موضوع را تشخیص بدهد که شما در حال گرفتن بک لینکهای پولی هستید و نه بک لینک طبیعی، احتمال اینکه مورد جریمه گوگل واقع شوید از این طریق بسیار افزایش پیدا می کند. و پیشنهاد بنده این است که اگر قصد پیاده سازی استراتژی لینک بیلدینگ دارید اینکار رو به یک شرکت سئوی حرفهای و متخصص بسپارید.
رپورتاژ آگهی چیست
و اما رپورتاژ آگهی، به طور خلاصه در یک جمله بخوام بگم رپورتاژ آگهی متنی است که در یک سایت پر بازدید و معتبر به منظور تبلیغ محصول، خدمت یا هر نوع فعالیتی که شما دارید منتشر میشود. اما این متن، که میتواند حاوی عکس و مطلب جذابی باشد، باید به طرزی هوشمندانه نگاشته شود که ظاهری تبلیغی نداشته باشد، بلکه متنی جذاب و سرگرم کننده باشد که مخاطب مشتاق باشد تا آخر آن را مطالعه کند. در این متن شما میتوانید سه یا چهار لینک به صفحات مختلف سایت خود داشته باشید.
در ادامه مطلب با ما همراه باشید…
در صورتی که محتوا نویسی میدانید بر روی عبارت استخدام تولید محتوا اینستاگرام کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به تیم محتوا نویسان ما افزوده شوید
هنگام بحث در مورد استراتژی بازاریابی آنلاین شرکت خود، ممکن است استدلال هایی را شنیده باشید که موافق و مخالف استفاده از تبلیغات پولی علاوه بر بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت برای اطمینان از کلیک ها است. این بحث کاملاً صحیح است ، زیرا اختصاص سرمایه به بازدیدهایی که ممکن است بتوانید به صورت رایگان بدست آورید کاملاً هدر دهنده به نظر می رسد. با این حال، قبل از اتخاذ این موضع، به خاطر داشته باشید که استفاده از هر دو روش مزایای بی شماری دارد.
ترافیک بالاتر
گرچه SEO ارگانیک می تواند ابزاری قدرتمند برای دریافت کلیک باشد، اما از قدرت تبلیغات هدفمند و پولی غافل نشوید. طبق تحقیق انجام شده توسط شرکت پرداخت وجه و کلمه adword WordStream، تبلیغات پولی با قصد تجاری تقریباً دو برابر سئو ارگانیک کلیک می کند. WordStream اذعان می کند که جستجوی ارگانیک عمومی از تبلیغات پولی بهتر عمل می کند، اما برای جستجوی بسیار تجاری که برای یک تجارت آنلاین مهم است، تبلیغات پولی بسیار کارآمدتر است.
تبلیغات سیمبیوتیک
اگرچه ممکن است نتایج تحقیقات WordStream نشان دهد که تبلیغات پولی برای اهداف تجاری برتر از SEO ارگانیک است، آنها و همچنین Search Engine Watch و Media Two Point Oh نشان می دهند که تبلیغات پولی و سئو در صورت استفاده همزمان ، بسیار موثر هستند. یک مطالعه 2012 توسط Google نشان می دهد که تبلیغات پولی همراه با نتایج جستجوی ارگانیک مرتبط ، در واقع نرخ کلیک این تبلیغات را افزایش می دهد – یعنی 34 درصد از جستجوهای پولی کلیک با یک نتیجه ارگانیک مرتبط در همان صفحه اتفاق می افتد.
رتبه بندی بالاتر SERP
مطالعه Google همچنین نشان داد که با استفاده از هر دو تبلیغات پولی و SEO ارگانیک ، تبلیغ کنندگان می توانند احتمال اولین حضور در صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP را افزایش دهند. هشتاد و یک درصد از آگهی های موجود در این مطالعه هیچ نتیجه آلی سئو همراه با آنها را نداشت. با این حال، 9 درصد از آگهی های باقیمانده در موقعیت شماره یک در صفحه جستجو، 5 درصد در موقعیت های دو تا چهار و 4 درصد در پنج یا پایین قرار گرفته اند. این بدان معنی است که ارتباط دقیق تبلیغات پولی و لیست های ارگانیک SEO می تواند قابلیت مشاهده لیست شما را بسیار افزایش دهد و به نوبه خود بازدید سایت و فروش بالقوه را افزایش دهد.
تغییر دستورالعمل های جستجوگرها
داشتن تبلیغات پولی به عنوان بخشی از استراتژی مبارزات آنلاین می تواند یک محافظ مهم در برابر تغییر سیاست در مورد پیوندهای جستجوگرها باشد. Google به طور دوره ای دستورالعمل های خود را در مورد اینکه “قابل قبول” سئو و آنچه پیوندهای “هرزنامه” را تشکیل می دهد، می تواند تأثیرات مخربی بر روی سایتهایی داشته باشد که از SEO به طور انحصاری در بازاریابی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال مجازات بیش از حد بهینه یا OOPS، سیاستی است که توسط Google معرفی شده و سایت هایی را که به نظر می رسد از “پر کردن کلمات کلیدی” و تاکتیک های پیوند ناخواسته استفاده می کنند، بی ارزش می کند. داشتن یک برنامه تبلیغاتی پولی به شما یک بافر می دهد، ضمن اینکه به شما امکان می دهد نتایج ارگانیک خود را در صورت لزوم برای مطابقت با دستورالعمل ها و خط مشی های جدید، مجدداً مورد استفاده قرار دهید.