یک رپورتاژ آگهی به خودیِ خود منحصر به فرد است زیرا صرفاً بر روی جنبه های مثبت یک محصول یا خدمت تمرکز نمی کند در عوض مشابه یک مقاله عادی است …
رپورتاژ آگهی چیست؟
اگر به اندازه کافی در دنیای بازاریابی بوده باشید، قطعاً چند باری اصطلاح ریپورتاژ آگهی به گوشتان خورده است. به دلیل اهمیت فزایندهای که این روزها بازاریابی محتوا در تلاشهای فروش و بازاریابی پیدا کرده است، شاهد ظهور پدیدهای به نام رپورتاژ آگهی یا به انگلیسی Advertorial هستیم. جالب است بدانید این کلمه از دو عبارت advertisement و editorial الهام گرفته شده است. یعنی یک سرمقالهی تبلیغی. در واقع رپورتاژ آگهی مقالهای است که مانند یک مطلب یا خبر عادی به نظر میرسد اما در اصل تبلیغ یک محصول یا خدمت است.
چگونه باید یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم.
در این مقاله، ما دقیقاً درمورد اینکه گزارش تبلیغات چیست و اینکه برای رونق کسب و کار شما باید چه کاری انجام شود صحبت خواهیم کرد. در دنیای تبلیغات و بازاریابی، مردم همیشه به دنبال راهی جدید برای جلب توجه مردم بوده اند و با گذشت زمان متوجه شده اند که یکی از بهترین راه ها برای این کار تبلیغات غیرمستقیم است. تبلیغات غیرمستقیم به معنای تبلیغات و معرفی محصول یا خدمات است در صورتی که مخاطب متوجه تبلیغی نشود. این تبلیغات غیر مستقیم رپورتاژ آگهی نام دارد. ما گزارش های تبلیغاتی متنوعی را روزانه در روزنامه ها ، تلویزیون و سایر رسانه ها می بینیم. برای درک دقیقاً منظور از گزارش در دنیای اینترنت و وب سایت ها، ابتدا باید در مورد بک لینک صحبت کنیم. وقتی سایتی از طرق مختلف مانند بنرها، تبلیغات به سایت دیگری پیوند می خورد، به این معنی است که سایت بک لینک دارد.
حال اگر این بک لینک در قالب یک داستان و تفسیر جالب ایجاد شود، Reportage نامیده می شود. به تصویر زیر توجه کنید. گزارش یک آگهی به یک سایت معتبر که محبوب و مورد اعتماد کاربران است، مقالات و گزارشاتی را که شما برای معرفی نام تجاری یا محصولات خود هدف قرار داده اید منتشر میکند. تبلیغات به روش های مختلف و با هدف جلب نظر مخاطبان، هدف قرار دادن مشتریان برای هدف قرار دادن بازارها و تشویق آنها به خرید محصولات یا خدمات ارائه می شود.
چرا در بین مشاغل بسیار محبوب است؟
یکی از ویژگی های مهم گزارش این است که هدف اصلی آن محتوای وب سایت است و باعث نمی شود مخاطب به عنوان یک تبلیغ به آن نگاه کند. بسیاری از افراد وقتی تبلیغ را پیدا می کنند دوست ندارند و حتی آن را نادیده می گیرند، اما اگر محصول خود را با استفاده از گزارش معرفی کنید، کاربران نه تنها آن را نادیده می گیرند بلکه آن را می خوانند. برای به دست آوردن اطلاعات جدید در حالی که در متن شما محصول یا خدمات خود را نیز معرفی کرده اید و در مورد فواید آن صحبت کرده اید. به همین دلیل است که در نهایت کاربران با خواندن این مقاله به وب سایت شما هدایت می شوند.
پاسخ این سوال کاملاً واضح است. هنگام پیوند دادن به یک سایت در یک کلمه کلیدی هدفمند در تبلیغات گزارش، کاربران به سایت شما هدایت می شوند و موتورهای جستجو به سایت شما توجه می کنند. در نتیجه، گزارش تأثیر زیادی در تعداد بازدید و رتبه بندی سایت شما دارد.
برای تأثیرگذاری تبلیغات باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
گزارش ها باید در سایت های معتبر، به ویژه سایت های خبری و سرگرمی که بازدید کنندگان زیادی دارند ، منتشر شود. علاوه بر این، سایت هایی که محتوای مربوط به سایت شما دارند نیز گزینه خوبی هستند. با بررسی یک دامنه معتبر که باید حداقل 2 باشد، نمره هرزنامه که باید نزدیک به صفر باشد و نمره الکسا برای آن سایت می توانید یک سایت را معتبر کنید.
در صورتی که محتوا نویسی میدانید بر روی عبارت استخدام تولید محتوا متنی کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به تیم محتوا نویسان ما افزوده شوید
گزارش های منتشر شده در سایت ها نباید حذف شوند. بلکه باید با ماندن در محتوای سایت، تأثیر بیشتری در سئوی سایت شما داشته باشد.
یک رپورتاژ آگهی به خودیِ خود منحصر به فرد است زیرا صرفاً بر روی جنبههای مثبت یک محصول یا خدمت تمرکز نمیکند در عوض مشابه یک مقاله عادی است که حاوی اطلاعات ارزشمندی است. بیایید با چند نکته در مورد نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب آشنا شویم:
عنوان نقش مهمی بر عهده دارد
متن شما نباید نمایش عادی محصول یا خدمت باشد. رپورتاژ آگهی طوری طراحی شده است تا شبیه به یک مقاله به نظر برسد. عنوان این مقاله باید قانع کننده و جذاب باشد. تا قبل از نیمه اول مقاله هیچ سخنی درباره فروش نگویید. حتی به صورت غیر مستقیم. تنها در انتهای متن مجاز به اشاره غیر مستقیم به فروش هستید.
جلب توجه کنید
بر خلاف تبلیغات سنتی که در آن مصرف کنندگان با تعریف اغراق آمیز از محصول یا خدمت مردم را به خرید آن ترغیب میکنند، رپورتاژ آگهی متفاوت بوده و چنین تصویری ارائه نمی دهد. این نوع تبلیغ که معمولاً با عنوانی جالب شروع شده و با محتوایی قانع کننده ادامه می یابد توجه و علاقه خوانندگان خود را بیشتر جلب میکند.
دانش ارائه کنید
از آنجاییکه رپورتاژ آگهیها قادر به جلب توجه خوانندگان هستند، لذا میتوانند دانش آنها را در یک موضوع خاص نیز افزایش دهند. یک مشکل یا مسئله همراه با راه حلهای آن مورد بحث قرار میگیرد و بعد درباره برخی مزایای محصول یا خدمتی خاص به مخاطبان اطلاع رسانی می شود. به طور کلی هدف تبلیغات رپورتاژ آگهی همین است، یعنی دادن اطلاعات درست به مخاطبان.
رپورتاژ آگهی یک ابزار تبلیغی عالی برای افزایش فروش است. مخاطبان بعد از مطالعه متن شما، احساس خواهند کرد که محصول یا خدمت بحث شده نیازهای آنها را تأمین خواهد کرد. این می تواند منجر به یک تصمیم خرید و لذا افزایش سودآوری کسب و کار شما گردد.