آشنایی با ترفندهای کاربردی بازاریابی محتوا در توسعهی یک استراتژی کارآمد به شما کمک خواهد کرد. می توانید از ابزارهایی مانند BuzzSumo استفاده کنید تا …
به تازگی وارد دنیای کارآفرینی شده اید و میخواهید به سرعت برق و باد در صنعت خود به پیش بروید. میدانید که هزاران رقیب داشته و یک کار چالش برانگیز در پیش رو دارید. لذا به دنبال بهترین راهها برای دستیابی سریع به اهداف خود است.
این همان جایی است که یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب وارد صحنه میشود. به ساده ترین شکل ممکن، بازاریابی محتوا هنر و علم تولید و توزیع محتوا برای تبلیغ کسب و کار نوپای شماست.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مؤثرترین ترفندهای بازاریابی محتوا برای کسب و کارها و کارآفرینان تازه کار را با شما در میان بگذارم.
در این مطلب شما را با برخی از ترفندهای کاربردی بازاریابی محتوا آشنا می کنیم که در توسعه یک استراتژی کارآمد به شما کمک خواهد کرد. شما درباره مؤثرترین تکنیکها به منظور توسعه محتوای تازه و درگیر کننده خواهید آموخت. همچنین برخی از روشهای مؤثر برای توزیع محتوا را نیز یاد خواهید گرفت.
از محتواهای محبوب ایده بگیرید
اگر تازه شروع به کار کردهاید احتمالاً اندکی در مورد اینکه چه نوع محتوایی تولید کنید سردرگم هستید. به عنوان یک اقدام بی خطر، میتوانید ایده گرفتن از محتواهایی که قبل از این موفق بوده اند را امتحان کنید. به عبارت دیگر، در مورد آنچه پیش از این بر روی مخاطبین هدف شما جواب داده است تحقیق کنید. آنگاه ایده هایی را بر اساس این یافتهها شکل دهید.
میتوانید از ابزارهایی مانند BuzzSumo استفاده کنید تا موضوعات داغ و محبوب را پیدا کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تا مقالاتی را پیدا کنید که بیشترین اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی را داشتهاند، یا موضوعاتی که در حال حاضر داغ هستند.
در ادامه میتوانید نتایج را بر اساس بازه زمانی یا نوع محتوا فیلتر کنید. همچنین اگر بخواهید میتوانید محبوبترین مقالات در یک دامنه خاص را پیدا کنید. آنگاه می توانید این ایده ها را در استراتژی بازاریابی محتوای خود پیاده سازی نمایید.
هدف چیست
هدف ایجاد محتوایی کاملاً تازه بر پایه این نتایج است. آنچه شما تولید میکنید باید مفیدتر و جالب تر از مقالهای باشد که ایده خود را از روی آن گرفته اید.
برای مثال، اگر متوجه شدید مقالهای که ترفندهایی را به منظور کاهش استرس برای کارآفرینان ارائه داده بازخورد خوبی گرفته است، میتوانید از آن ایده گرفته و مقاله ای دقیق تر بنویسید و در آن دستورالعملهایی گام به گام به منظور از بین بردن استرس ارائه دهید.
یا اینکه میتوانید این محتوای محبوب را به چیزی فریبنده تر، نظیر یک اینفوگرافیک یا یک ویدیوی آموزنده تبدیل کنید.
موفقیت یک تجارت کوچک ارتباط زیادی با برنامه بازاریابی آن دارد. بازاریابی برای جلب مشتری های مورد نیاز جهت دوام و عملی نگه داشتن یک تجارت استفاده میشود. از استراتژی های بازاریابی برای کمک به کسب و کار در دستیابی به اهداف فروش و ابتکارات تجاری استفاده میشود. از طریق تاکتیک های مختلف، بازاریاب ها برای جذب مشتری مناسب به تجارت تلاش می کنند.
وقتی صاحبان مشاغل می نشینند تا برنامه بازاریابی خود را بنویسند، باید در نظر بگیرند که چه چیزی برای تجارت کوچک آنها منطقی است؟ چه چیزی در بازار کار میکند؟ و از کجا باید شروع کنند؟
در اینجا 8 استراتژی بازاریابی برای ایجاد موفقیت در کسب و کار کوچک شما آورده شده است.
ایجاد یک برند
برای اینکه مشتریان و مشتریان بالقوه یک کسب و کار کوچک بدانند شرکتشان چیست، چه کاری انجام میدهد و به چه معنی است، باید هویت تجاری مشخصی داشته باشند. هنگامی که آنها در مورد هویت شرکت خود تصمیم گرفتند، باید آن را با یک نام، نشان، رنگ و تصویر مناسب مطابقت دهند که مارک تجاری آنها را به مشتریان منتقل کند.
صاحبان مشاغل کوچک ممکن است تصمیم بگیرند با کمک یک فریلنسر یا همکاری با یک آژانس تاسیس شده یک ظاهر تجاری ایجاد کنید. این فرایند میتواند پرهزینه باشد اما در نهایت ارزش آن را دارد. در مورد شناخت مارک های شناخته شده مانند مک دونالد یا استارباکس و اینکه چگونه این شناخت با مارک ها ، آرم ها و رنگ آنها گره خورده است، فکر کنید.
هنگامی که یک شرکت لوگو خود را دارد، باید آن را روی همه موارد قرار دهد: تبلیغات، کارت های بازرگانی، وب سایت، پاکت نامه ها و امضاهای ایمیل.
مشتری خود را بشناسید
چیزی به عنوان یک اندازه متناسب با تمام استراتژی های بازاریابی وجود ندارد. هر مشاغل به طیف متفاوتی در بازار توجه می کنند و بنابراین هر شرکت نیاز به یک برنامه بازاریابی ویژه اهداف و نیازهای خود دارد.
قبل از تصمیم گیری درباره تاکتیک ها و استراتژی، صاحبان مشاغل کوچک باید بهتر چه کسی را درک کنند.
مشتری هدف آنها با پرسیدن این سوالات است:
اطلاعات جمعیتی آنها چیست؟
آن ها چند ساله هستند؟
آنها کجا زندگی می کنند؟
آنها از چه خدمات آنلاین استفاده می کنند؟
چگونه آنها به دنبال محصولات هستند؟
دانستن این موارد در مورد هدفشان مشتری به یک کسب و کار کمک خواهد کرد تا یک استراتژی کلی بازاریابی هدفمند و موثر ایجاد کند که روی کانال هایی متمرکز شود که بهترین نتایج را به دست میآورند.
یک وب سایت ایجاد کنید
وب سایت ها کارت ویزیت مدرن هستند. این اولین چیزی است که مشتریان بالقوه میبینند چه زمانی نام شرکت Google است و اولین شانس یک شرکت برای ایجاد تأثیر است. وب سایت پایه و اساس یک برنامه بازاریابی است. شرکت ها میتوانند با استفاده از وب سایت خود اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهند، از طریق موتورهای جستجو ترافیک رایگان بگیرند، مردم را به رسانه های اجتماعی خود سوق دهند و از طریق محتوای مفید خود را به عنوان مرجع بازاریابی معرفی کنند.
اگر شرکت شما هنوز وب سایتی ندارد، به راحتی میتوانید یک وب سایت تهیه کنید.
خرید نام دامنه
نام مورد نظر خود را انتخاب کنید، ببینید آیا در دسترس است یا خیر و ماهیانه یا سالانه هزینه مربوط به مالکیت آن دامنه را پرداخت کنید.
برای میزبانی وب ثبت نام کنید
این جایی است که یک شرکت دیگر صفحه وب یک شرکت را در سرورهای خود میزبانی می کند و خدمات آن را برای مشتریان خود مدیریت می کند. این اغلب از طریق همان شرکتی که نام دامنه از آن خریداری شده است در دسترس است.
دریافت یک نرم افزار مدیریت محتوا (CMS)
این نرم افزار برای ایجاد و به روزرسانی وب سایت در طول زمان استفاده میشود. تعدادی قالب رایگان وجود دارد اما اگر شرکتی چیز منحصر به فرد یا سفارشی تری بخواهد، میتواند 50 تا 100 دلار برای تم های برتر داشته باشد.
از قدرت جستجوگرها استفاده کنید
رایج ترین راه هدایت بازدید به وب سایت از طریق جستجوی گوگل است. با تغییر الگوریتم های گوگل، یک شرکت باید اطمینان حاصل کند که کلمات کلیدی صفحه خود را بهینه نگه دارد تا اطمینان حاصل کند که در جستجوها در رتبه بالایی قرار دارند.
حضور یک سایت در صفحه اول نتایج به شدت احتمال کلیک بر روی آن وب سایت را افزایش میدهد، بنابراین یک شرکت باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که در جستجوی Google در آن مکان قرار دارد.
در GOOGLE لیست شوید
ابزاری مفید برای مشاغل محلی با مشتری محلی، Google My Business است. وقتی افرادی که در همان منطقه با یک شرکت هستند یک محصول یا خدمات را در Google جستجو میکنند، شرکت ارائه میدهد، این شرکت در جستجوی برتر ظاهر می شود.
وقتی مشتری های بالقوه نمایه مشاغل را می بینند و با یک بررسی خوب همراه است یا لیست را در بالای لیست آنها پیدا میکند، کسب و کار اعتبار کسب میکند و مردم تمایل بیشتری به اعتماد به کسب و کار دارند.
تبلیغات در فیس بوک
یکی از بهترین راه ها برای هدف قرار دادن یک گروه خاص استفاده از تبلیغات فیس بوک است. یک تجارت می تواند تبلیغات خود را بر روی اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنس، مکان، علایق، عادات آنلاین و موارد دیگر متمرکز کند.
تنظیم تبلیغات در فیس بوک آسان و نسبتاً ارزان است. این یک روش عالی برای یک کسب و کار است که در مدت زمان کوتاهی به حداکثر تعداد مشتری بالقوه خود برسد.
مشتریان ایمیل و مشتریان بالقوه
استفاده از ایمیل به عنوان یک استراتژی بازاریابی مزایای بسیاری دارد. انجام آن آسان است، میتواند به صورت خودکار انجام شود، ارتباطات فوری را فراهم می کند ، هزینه بسیار کمی دارد و میتواند به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه برسد.
هنگامی که آدرس های ایمیل به یک لیست ایمیل اضافه میشوند، اینگونه است مهم این است که یک کسب و کار محتوای جالب، ارزشمند و مرتبط را در لیست خود قرار میدهد تا ایمیل ها باز شوند و فقط به نامه های ناخواسته هدایت نشوند.
از AdWords Google استفاده کنید
به یاد داشته باشید، نکته اصلی این است که افراد هنگام جستجو در Google شما را پیدا کنند و با استفاده از Google AdWords میتوانید احتمال دیدن نام شما توسط افراد را بسیار افزایش دهید.
Google AdWords گرانتر از سایر روشهای بازاریابی است که ما در اینجا بحث کردیم، اما هنوز هم باید مورد توجه قرار گیرد زیرا یک ابزار قدرتمند بازاریابی است. نکته اصلی این است که افراد هنگام جستجو در Google شما را پیدا کنند و با استفاده از Google AdWords، یک کسب و کار میتواند شانس دیدن نام افراد را تا حد زیادی افزایش دهد.