با توجه به رشد چشمگیر یوتیوب در جهان، آموزش تولید محتوا در یوتیوب بسیار حائز اهمیت شده. سال گذشته همچنان یوتیوب یکی از پرکاربردترین شبکههای اجتماعی در آلمان بود. فعال بودن شرکتها در این شبکه اجتماعی بسیار مهمه. با توجه به آمار، تقریباً 38 میلیون آلمانی در حال جست و جو برای یافتن محتوای ویدیویی هستن. این مسئله باعث شده تا یوتوب به دومین موتور جست و جو بعد از گوگل تبدیل بشه. این نشون از اهمیت بالای این شبکه اجتماعی کاربردی میده.
با ترفندهایی میتونین رتبه بهتری در یوتوب داشته باشین. با آموزش ما در این مقاله، تولید محتوا در یوتیوب برای شما به سطح مطلوبی میرسه. با ما همراه باشین تا به شما نشون بدیم که چطوری این کار رو انجام بدین.
پیام من برای مخاطبم چیه؟
در مسئله آموزش تولید محتوا در یوتیوب، اولین چیزی که به ذهن همه میرسه ساخت فیلمه. باید بگیم که این یک اشتباه بزرگه! وقتی میخوایم برای کی محصول تجاری یا یک کالا برای مشتری خودمون فیلم تولید کنیم، باید بدونیم که کار ما در حقیقت با ساخت فیلم شروع نمیشه و قبل از تولید فیلم آغاز شده. در ابتدا ما به دنبال موضوعات مرتبط با مشتری هستیم. در مورد محتوای احتمالی و چگونگی روایت اون با تصویر و متن فکر میکنیم. بعد از این که موضوعی برای تولید محتوا در یوتیوب انتخاب کردیم، در مورد اون موضوع و فیلمهایی که در موردش ساخته و منتشر شده تحقیق میکنیم.
اینها سوالاتیه که باید قبل از شروع کردن به ساخت فیلم، از خودتون بپرسین. تجزیه و تحلیل کنین که چه کاری رو میتونین متفاوتتر یا بهتر انجام بدین تا برای مشتری مناسب باشه. در آموزش تولید محتوا در یوتیوب این گام بسیار مهمه.
دوربین: از استوری برد گرفته تا فیلمبرداری
گام بعدی در آموزش تولید محتوا در یوتیوب، دوربینه. این گام، کم کم پروژه رو وارد بعد عملی خودش میکنه. در این مرحله باید یه فایل کوتاه از مفهوم ویدیو ارائه بدیم که شامل: متن، شرح توالی تصویر و موسیقی میشه. بعد از این مسئله، داستانی که در ذهن داریم تولید میشه تا تجسم پروژه راحتتر باشه. این کار به هماهنگی بین عوامل تولید (تصویربردار، تکنسینهای روشنایی، بازیگران و …) کمک میکنه. بعد از اون، اگه همگی با استوری برد برای تولید محتوا در یوتیوب موافق باشن، برنامه دقیق فیلمبرداری با همه مکانها و زمانها و تنظیمات دوربین و غیره تعیین میشه.
در روز فیلمبرداری اصلی، مهمه که مدیر پروژه در محل باشه تا جزئیات نهایی رو روشن کنه. مراحل بعدی پیچیده است، برای همین حضور مدیر پروژه مهمه تا تنظیمات بعدی رو انجام بده.
بعد از تولید: ویرایش و ادیت
در این گام از آموزش تولید محتوا در یوتیوب ، به زیباسازی فیلم خودمون میپردازیم. بعد از ساخت فیلم در این مرحله، فیلم خام رو میبینیم و در صورت لزوم گرافیک، فونت، عکس، زیرنویس یا صفحههای میانی اضافه میکنیم.
بعدش هم ویرایش و ادیت نهایی انجام میشه. انتقالها و زمانبندیها انجام میشه. صحنههای نهایی تکمیل میشن و صدا میکس میشه. مهمه که موسیقی پسزمینه کاملاً با محتوای گفتاری مطابقت داشته باشه. در این گام از تولید محتوا در یوتیوب، جلوه نهایی رو تصحیح نهایی رنگ به فیلم میده.
بارگذاری ( آپلود ): نکاتی برای کلیکهای بیشتر
این مرحله آخر آموزش تولید محتوا در یوتیوب هست. بعد از این که فیلم ساخته و ادیت شد، نوبت به بارگذاری اون در یوتیوب میرسه. در طول این مرحله باید مواردی رو هم در نظر بگیرین تا فیلم با کیفیت خوبی نمایش داده بشه. همونطور که میدونین تصاویر زیبا به تنهایی باعث موفقیت یه ویدیوی یوتیوبی نمیشن. برای موفقیت در تولید محتوا در یوتوب، متنی به همراه کلمات کلیدی مرتبط هم مهمه.
همین مسئله است که معمولاً تعیین میکنه یه ویدیو تا چه حد روش کلیک بشه یا چه رتبهای در لیست موتور جست و جو بگیره. شرح ویدیو باید شامل خلاصهای از مطالب باشه که در اون کلمه کلیدی هم به کار رفته. در این قسمت میتونین از وب سایت ها، پیوندهایی به محتوای مربوطه اضافه کنین و باعث افزایش بازدید محتوای خودتون در یوتیوب بشین.
از ایده فیلم تا آپلود نهایی اون در یوتوب فاصله زیادی وجود داره. در آموزش تولید محتوا در یوتیوب مراحل کار بسیار متنوع و متعددن و همین مسئله باعث جذابیت تولید محتوا در یوتیوب میشه. موفقیت محتوای ویدیویی در شبکهها اجتماعی خود گویای همه چیز هست. چرا که ویدیوها بیشتر از هر گونه محتوایی کلیک میخورن. برای داشتن اطلاعات بیشتر راجع به محتوای ویدیویی به مقاله پیشنهادی ما مراجعه کنین. در ادامه با ما باشین تا به شما نشون بدیم که برندهای مختلف چطوری از 90 ثانیه برای ایجاد ویدیو یوتیوب استفاده میکنن.
kelloggs ( آسیا )
در ادامه بحث آموزش تولید محتوا در یوتیوب ، به تولید محتوای برندهای مختلف میپردازیم. اولین برندی که در مورد اون صحبت میکنیم یه برند آسیایی هست. بیاید قبل از هر چیزی به اون سوالی که مدت هاست توی ذهنتونه جواب بدیم.
این برند به همین منظور بیش از 5 فیلم مختلف از یه ویدیوی اصلی در طول و قالبهای متفاوت ایجاد کرده. این باعث شده که فیلمها برای توزیع در شبکههای اجتماعی مثل یوتیوب بهینه بشن. هر ویدیوی تبلیغاتی از این برند، از 6 ثانیه گرفته تا تبلیغات طولانی 30 ثانیهای، حامل یه پیام اصلی هست. این پیام، کیفیت محصول رو برای مخاطبان برجستهتر میکنه. این برند برای ایجاد حداکثر دسترسی و تاثیرگذاری ویدیوهای خودش به ایجاد فیلمهای تبلیغاتی بهینه متکیه.
Amazon (جهانی و ایالات متحده)
90 ثانیه طیف گستردهای از فیلمها رو برای مجموعه ویدیویی آمازون در یوتوب ایجاد میکنه. در این 90 ثانیه، آمازون از طریق تهیه فیلم از استراتژی محتوای برند تجاری کارفرما پشتیبانی میکنه. به علت کاهشی که در زمان فیلمها به وجود اومده، میتونین فیلمهای 30 ثانیهای تولید کنین. این مسئله باعث شده فیلمها رو به صورت محتوای کوچیک تولید کنین که برای مخاطب قابل هضمتر هستش. تولید محتوا در یوتوب به این صورت باعث شده تا محتوای عمیق و غنی برای انواع مخاطب در دسترس باشه.
Paypal
پی پال با 90 ثانیه کار میکنه تا سری فیلمهای مورد مطالعه خودش رو ایجاد کنه. این مسئله شامل تاجران مختلفی میشه که با استفاده از سرویس پی پال، تجارت خودشون رو با موفقیت انجام میدن. تولید محتوا در یوتوب امروزه به یه مسئله تجاری و کاملاً پولساز تبدیل شده. با استفاده از پلتفرم پی پال و با الهام از پروژههای ویدیویی گذشته و ایجاد یه روند بدون دردسر، میتونین به راحتی مجموعهای از ویدیو رو مدیریت کنین.
90 ثانیه برای برندهایی مثل پی پال که با چندین تاجر کار میکنن، راه حل ایدهآلیه. چرا؟
در ادامه بحث آموزش تولید محتوا در یوتیوب ، به شما نکاتی درباره رشد کانال یوتیوب میگیم. با ما باشین تا بتونین محتوای خودتون رو توسعه بدین.
نکاتی در مورد توسعه کانال یوتوب شما
در بحث آموزش تولید محتوا در یوتیوب ، اگر چه تولید محتوا در یوتوب حائز اهمیته اما بهینه سازی ویدیوهای یوتوب هم مهمه. همونطور که میدونین یوتیوب داره تبدیل به دومین موتور جست و جوی محبوب دنیا میشه. پس کسب رتبه برتر در اون مهمه. برای داشتن رتبه بهتر، باید ویدیوهای شما بهینه باشه تا مخاطب جذب اونها بشه. در این بخش به این سوالات پاسخ میدیم.
با ما باشین تا تکنیکهایی برای بهینه سازی محتوای ویدیویی یوتوب رو یاد بگیرین.
متعهد بشین هر هفته چند بار پست در یوتیوب ارسال کنین
آموزش تولید محتوا در یوتیوب جزئیات زیادی داره. گزارشهای اخیر نشون میده که کانالهای یوتوبی که بیش از یک بار در هفته پست میذارن، عملکرد بسیار بهتری دارن. همچنین، بازدیدهای پیشنهادی بیشتری هم دارن. به شما توصیه میکنیم برای موفقیت تولید محتوا در یوتوب ، هفتهای سه بار یا بیشتر ویدیو ارسال کنین. خصوصاً اگه تازه شروع به کار کردین و سعی در ایجاد مخاطب برای خودتون دارین.
رعایت یه برنامه منظم با چندین پست در هفته میتونه کانال شما رو در الگوریتم به سرعت بالا ببره. شما میتونین در ابتدای کار، انبوهی از محتوا با موضوعات مشابه تولید کنین، این موضوع باعث میشه تا تولید محتوا در یوتوب برای شما به سرعت بالا بره. اجازه بدین دلایل این موضوع رو به شکل شفاف برای شما بیان کنیم:
- با این کار در واقع کتابخانهای از محتوا ایجاد میکنین که باعث میشه بینندهها از یه ویدیو به ویدیو بعدی هدایت بشن.
- باعث افزایش زمان تماشای شما میشه.
- به بینندهها دلیلی برای اشتراک میده.
همین موضوعات باعث میشه تا کانال شما در الگوریتم به خوبی عمل کنه.
هر ویدئو رو با یه قلاب جالب شروع کنین
در آموزش تولید محتوا در یوتویب علاوه بر یادگیری، نیازه که کمی خلاق باشین. نحوه قلاب کردن بینندگان، به شما و محتوای شما بستگی داره. اگه ویدیویی محتوایی شبیه به یک پروژه داره، بهتره ابتدا نتیجه نهایی رو نشون بدین. یه نتیجه خیره کننده! این باعث میشه تا مخاطبان علاقه بیشتری به دیدن چگونگی دستیابی به اون نتیجه اعجاب انگیز رو داشته باشن.
تولید محتوا در یوتوب باید با ایجاد علاقه در بینندگان شما همراه باشه. در غیر این صورت محکوم به شکسته. استوری ها روش دیگهای برای ایجاد علاقه بینندگان هستن. کاربران برای استوری خیلی سختگیرانه عمل میکنن. زمانی که ویدیو خودتون رو با یه داستان شروع میکنین، طبیعتاً کاربران میخوان جمع بشن تا ببینن چه اتفاقی میفته.
شما ممکنه دیده باشین که تولید محتوا در یوتوب با شروع یه داستان یا واقعیتی که کاملاً خارج از موضوع به نظر میرسه و سپس اتصال اون به موضوع اصلی چطوری پیش میره. این تکنیک، زمانی بهترین نتیجه رو میده که شما مخاطبان زیادی داشته باشین که به شما اعتماد دارن.
خرابکاریهای ویدیو خودتون رو ویرایش کنین
در بحث آموزش تولید محتوا در یوتیوب ، خیلی مهمه که کیفیت ویدیو شما بالا باشه. برای داشتن محتوایی با کیفیت مطلوب بهتره ویدیو خودتون رو ویرایش کنین. مکث طولانی، پیچ و خم در صحبت کردن، پریدن از یه موضوع به موضوع دیگه (از این شاخه به اون شاخه پریدن) یا فقط کسل کننده بودن باعث میشه افراد برای دیدن فیلمهای جالبتر و بهتر، به دیدن ویدیوهای پیشنهادی بپردازن. برای حل این مشکل با ابزارهای موجود فیلمتون رو ادیت کنین. همچنین میتونین از متن یا انتقالهایی که همراه ویرایشگرهای اصلی ویدیو هستن استفاده کنین.
موضوعات یا تکنیکها رو از فیلمهایی با عملکرد برتر تکرار کنین
در این بخش از آموزش تولید محتوا در یوتیوب به تجزیه و تحلیل فیلمهای پربازدید میپردازیم. شما باید فیلمهای برتر رو به دقت نگاه کنین و به این فکر کنین که چه چیزی در این ویدیوها باعث شده تا بین کاربران بیشتر به اشتراک گذاشته بشن. در این بین، به دنبال الگوهایی مثل موضوع، سبک ویرایش و از این قبیل فاکتورها باشین. بعد با الگو برداری از اونها، فیلمهای بیشتری از این قبیل بسازین. تولید محتوا در یوتوب با الگو برداری درست میتونه به شدت موفقیت آمیز باشه.
در ترکیب محتوای خودتون از 3 نوع فیلم استفاده کنین
در این بخش از آموزش تولید محتوا در یوتیوب میخوایم به شما یه استراتژی یاد بدیم. این استراتژی به شما کمک میکنه تا ویدیوهایی رو ارسال کنین که یکی از این 3 تا هدف رو داشته باشه:
- خدمت به جامعه در قالب تولید محتوا در یوتیوب
- اشتراکگذاری
- عملکرد جست و جو
شما باید این فیلمها رو در فواصل زمانی مختلف به تقویم محتوای خود اضافه کنین. احتمالاً سوالی که الان ذهن شما رو درگیر کرده اینه:
پروژههایی رو شروع کنین که به مشارکت بیننده نیاز دارن. میتونین داستانهای شخصی به اشتراک بذارین که به تماشای پشت صحنه کانال شما برای طرفدارانتون ختم بشه.
با یه ویدیوی قهرمانی تلاش بیشتری کنین تا احتمال به اشتراکگذاری ویدیوی شما افزایش پیدا کنه.
در نهایت، این بخش به فیلمهای راهنما میپردازیم. فیلمهای راهنما به گونهای طراحی شدن که دارای محتوای بسیار قابل جست و جو هستن. این فیلمها روی نحوه کار و مشاوره و عیب یابی مانور میدن.
در پایان باید بگیم که آموزش تولید محتوا در یوتیوب بحث گسترده ای هست که جزئیات زیادی داره. شما میتونین با استفاده از این راهنما به راحتی در یوتوب تولید محتوا کنین. تولید محتوا در یوتوب خیلی ساده نیست اما با رعایت نکاتی در جهت بهینه سازی ویدیو میتونین رتبه خود رو در این موتور جست و جوی محبوب افزایش بدین.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه. نظرات خودتون رو در جهت تولید محتوای بهتر در یوتیوب با ما به اشتراک بذارین.