نمونه تقویم تولید محتوا برای آشنایی بیشتر با برنامه های مدیریتی تنظیم می شود. این برنامه برای مدیریت محتوا و زمانبندی مربوط به انتشار هر یک از آن ها به شمار می رود. با استفاده از نمونه تقویم تولید محتوا، برنامه و استراتژی شغلی و حرفه ای شما بهتر رعایت خواهد شد. یک استراتژیست ماهر، کلیه برنامه ها و زمانبندی های خود را بر اساس تقویم محتوایی سایت انجام می دهد. به این ترتیب یک برنامه راهبردی و دقیق برای پیشرفت سایت خود در اختیار خواهد داشت.
آیا با وب سایت تولید محتوا
و انواع آن آشنایی دارید؟
آشنایی با انواع نمونه تقویم تولید محتوا
نمونه تقویم تولید محتوا در مدل های مختلفی تولید می شود و هر یک از آنها برای برنامه ها و شبکه های اجتماعی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مهمترین تقویم های محتوایی را در زیر مشاهده می کنید:
1- تقویم محتوای فارسی و نمونه های هاب اسپات
2- تقویم های محتوایی بلاگ
3- تقویم های محتوایی شبکه های اجتماعی مانند instagram و شبکه های اجتماعی
4- تمپلیت های ارزیابی و مدیریت محتوا
هر یک از خدمات یاد شده برای بهبود روند توسعه سایت و شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند.
آموزش ایجاد نمونه تقویم تولید محتوا
نمونه تقویم تولید محتوا با روش های تخصصی انجام می گیرد. از این رو در این بخش مرحله به مرحله تولید این تقویم ها را برای شما شرح می دهیم. برخی از مهمترین مراحل ایجاد این تقویم ها به شرح زیر می باشند:
1- بررسی عملکرد محتوایی
بهتر است برای ایجاد یک تقویم محتوایی دقیق، عملکرد محتوایی اخیر خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب رسیدگی به امور بهتر انجام می گیرد. با این ارزیابی ها ایده هایی برای بهینه سازی وضع موجود به دست می آید که در پیشبرد بهتر مدیریت محتوا تاثیر گذار می باشند. بررسی میزان بازدهی هر یک از محتواهای موجود از اهمیت بالایی در این خصوص برخوردار می باشد. در این خصوص به محتواهای نا موفق نیز توجه داشته باشید و علل شکست آن ها را مورد بررسی قرار دهید. این مسائل بهترین راهنمای شما برای مدیریت بیشتر تولید محتوای سایت محسوب می شوند.
2- آشنایی با اهداف استفاده از مدیریت محتوا
نمونه تقویم تولید محتوا فرصت بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد. به طور کلی استفاده از این محتواهای متنی، تصویری و صوتی در راستای افزایش بازدهی در فرایند بازاریابی و فروش است. حال فروش یک کالا یا خدمات موجود در یک کمپانی! در این بخش بهتر است علل ایجاد و تولید محتوا را برای سایت یا شبکه اجتماعی موجود مشخص کنید. هدف شما هر چه که باشد، ایجاد تقویم محتوایی برای زمان بندی دقیق تولید محتوا برای محتواهای مورد نظر، بسیار کارآمد و موثر خواهد بود.
3- تحقیق کلمه کلیدی در نمونه تقویم تولید محتوا
نمونه تقویم تولید محتوا شامل برخی کلمات تکرار شونده است که به شما در راستای نگارش هر چه دقیق تر مقاله کمک می کند. با استفاده از این تقویم ها کلمات کلیدی و انکر تکست های هر مقاله مشخص شده و شناسایی محتوای شما در مرورگر google به خوبی انجام می گیرد. در صورتی که از نمونه تقویم تولید محتوا برای بارگذاری مطلب در اینستاگرام استفاده می کنید، این تقویم ها هشتگ ها و کلمات مربوط به برنامه اینستاگرام را در بر می گیرند.
3- افزایش دامنه انتشار محتوا
بهتر است، انتشار و پخش محتوای خود را تنها به سایت و بلاگ محدود نکنید. در این زمینه به دنبال کانال های پر مخاطب و شبکه های اجتماعی پر بازده بگردید و بهترین فضا را برای پخش و انتشار محتوای تولید شده خود انتخاب کنید. در این خصوص به نیازهای رفتاری هر یک از مخاطبین نیز دقت داشته باشید و بر این اساس یک محتوای یونیک و درجه یک بر اساس تقویم محتوایی خود ارائه دهید. به علاوه با در نظر گرفتن مخاطبین و سلیقه بخش بزرگی از آن ها، نوع محتوای تولیدی نیز رنگ و لعاب دیگری به خود می گیرد. در نظر داشته باشید که محتوایی که در چند شبکه اجتماعی منتشر می کنید، لزوما نباید یکسان باشد. این شباهت در برخی مواقع به ضرر بازاریابی و فروش شما نیز خواهد بود. پس اصل تنوع را در این زمینه از یاد نبرید.
4- انتخاب فرم های محتوا
نمونه تقویم تولید محتوا با استفاده از فرم های از پیش مشخص شده ای ایجاد می شود که در هر یک از آن ها استفاده از رسانه ها در کنار محتوای متنی مشخص شده اند. نوع رسانه مورد استفاده در هر یک از محتواها در شبکه های موجود، بسته به نظر و سلیقه مخاطبین تغییر می کند. برای هر یک از برنامه های اجتماعی کنونی نوع خاصی از محتوا مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال در رسانه ای مانند اینستاگرام، استفاده از محتواهای متنی، محتواهای تصویری و ویدیویی رایج است و هر یک از این محتواها جایگاه به خصوصی دارند.
محتوای تصویری و صوتی در این برنامه بیشتر از سایرین بازدید دارد. اما در برنامه ای مانند twitter، عموما محتواها به صورت جملات و عبارات قصار و کوتاه شده ای هستند که مخاطب را به خود جذب می کنند. در این برنامه ها از عکس و فیلم و تصاویر موشن گرافیک نیز استفاده می کنند. اما تاثیر گذاری آن ها کمتر از محتوای متنی موجود در این برنامه است. برای وبلاگ های هر سایت نیز نوع محتوای مورد استفاده تفاوت دارد. به طور کلی برای این شبکه ها از محتواهای متنی بیشتر استفاده می کنند.
5- تعیین میزان انتشار محتوا در تقویم تولید محتوا
نمونه تقویم تولید محتوا با در نظر گرفتن میزان محتوای منتشر شده در طول روز تنظیم خواهد شد. در این تقویم ها باید برای انتشار تعداد واژه های مورد نیاز در محتواهای متنی به دقت برنامه ریزی کنید و این موارد را تحت کنترل قرار دهید. این اصول از الگوریتم های گوگل پیروی می کند و در این زمینه تاثیر مثبتی بر جای می گذارند.
6- آشنایی با ابزارهای ساخت تقویم تولید محتوا
برای ساخت هر یک از این تقویم های کاربردی و مدیریتی، آشنایی با برخی از ابزارهای پرکاربرد در این زمینه بسیار اهمیت دارد. برای این منظور ابزارهای خاصی به کار نمی روند. تنها استفاده از نرم افزار کاربردی اکسل کافی است تا بتوانید، محتواهای صوتی، تصویری و متنی را به دقت کنترل کنید.
7- مشخص کردن نویسندگان تیم تولید محتوا
برای ایجاد قابلیت دسترسی برخی افراد به محتواهای تولید شده، لازم است که هر یک از نویسندگان حاضر در پروژه مشخص شوند. این نویسندگان باید به محدودیت های موجود در پروژه برای نشر و نوشتن محتواهای متنی و طراحی محتواهای تصویری دقت داشته باشند.
دلایل استفاده از تقویم های محتوایی
1- با استفاده از این تقویم ها، زمان دقیق تری برای سایت خود خواهید داشت.
2- مدیریت و بودجه بندی محتواهای شما با استفاده از این برنامه ها بسیار ساده تر خواهد شد.
3- با استفاده از این برنامه ها امکان نظارت شما بر روند تولید محتواها فراهم می شود.
4- شما می توانید، هر یک از برنامه ها و محتواهای تولید شده را در بازه های زمانی مربوط به انتشار آن ها مورد بازبینی قرار دهید و بهترین تصمیم گیری را در رابطه با آن ها بگیرید. به این ترتیب کیفیت محتواهای شما نیز افزایش می یابد.
5- امکان ارزیابی فعالیت نویسندگان پروژه نیز در این تقویم های محتوایی فراهم می باشد.