مقالات آموزشی

آشنایی با ۶ راه برتر برای کسب درآمد از اینستاگرام

مفید بود؟

آیا شما هم به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستید؟ احتمالاً شما هم دیده اید اینستاگرامرها هر روز بابت تصاویری که ثبت می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند، درآمد کسب می‌کنند. حتی شما هم ممکن است با دیدن تعداد فالوورهای خود به این فکر افتاده باشید که: “شاید من هم بتوانم از این طریق پول در بیاورم.”اینستاگرامرها هم مانند وبلاگ نویسان، یوتیوبرها و هر شخص دیگری، به مخاطبان خاص خود برای ارائه محتواها دسترسی دارند و می‌توانند روی آن‌ها تأثیر بگذارند.

 

در واقع دسترسی و نفوذ دو عامل مهم هستند که فرصتی را برای تولیدکنندگان محتوا به منظور کسب درآمد از instagram فراهم می‌کنند. با توجه به اینکه امروزه تولیدکنندگان محتوا و کسب و کارها از راه‌های مختلف به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند، ما در این مقاله تلاش کردیم 6 مورد از بهترین راه‌های کسب درآمد از این پلتفرم محبوب را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید از بین آن‌ها گزینه مناسب را برای خود انتخاب نمایید.

6 راه برای کسب درآمد از اینستاگرام

مهم‌ترین عوامل برای کسب درآمد از اینستاگرام داشتن یک برند منحصر به فرد برای محتوا در اینستاگرام، مخاطبان هدف و میزان تعهد شما است. نکته جالب این است که اگر گروهی با یک شیوه کسب درآمد موفق شدند، به معنای این نیست که راه‌های دیگر مناسب نیستند. بنابراین ما در ادامه این مقاله به رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام پرداخته ایم. این راه‌ها به شما کمک می‌کنند تا از این پلتفرم محبوب جهانی درآمد خوبی کسب کنید.

با برندها برای ایجاد محتوای اسپانسر شده همکاری کنید

احتمالاً شما هم اصطلاح «اینفلوئنسر اینستاگرام» را زیاد شنیده اید. به طور کلی اینفلوئنسر کسی است که با انجام و به اشتراک گذاری فعالیت‌های خاص و منحصر به فرد خود در فضای آنلاین به شهرت زیادی رسیده است. اینفلوئنسرها، سازندگان مد و ترند و کارشناسان قابل اعتمادی برای مخاطبان خود هستند به طوری که دیدگاه‌های آن‌ها در یک حوزه خاص بسیار مورد احترام است. اکثر برندها در رقابت با آن‌ها نمی‌توانند موفق شوند. بنابراین اینفلوئنسرها با ایجاد محتوای اسپانسر شده مانند پست‌ها، ریلزها و استوری‏ها با برندها همکاری می‌کنند تا محصولات آن‌ها را معرفی کنند.

 

تعداد فالوورها و امکان دسترسی به حساب اینستاگرام برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، به منظور ایجاد محتوای اسپانسر شده توسط برندها و کسب درآمد از اینستاگرام کافی نیست. بلکه شما باید بتوانید با محتوای باکیفیت اعتماد و بهبود تعامل، مخاطبان خود را افزایش دهید. ایجاد تعادل بین کسب درآمد از اینستاگرام به عنوان یک اینفلوئنسر و ایجاد اعتماد به عنوان یک سازنده محتوا می‌تواند بسیار دشوار باشد. اما اگر به درآمد بازاریابی اینستاگرام متکی نیستید، می‌توانید آزادانه برندهای خاص را انتخاب کرده و با آن‌ها همکاری کنید. زیرا برندها هم برای معرفی محصولات خود اینستاگرامرها را انتخاب می‌کنند.

مخاطبان گرامی آیا از فواید اینترنت به زبان انگلیسی برای همه افراد اطلاع دارید؟

برای کسب درآمد از اینستاگرام به یک بازاریاب وابسته تبدیل شوید

برخلاف یک اینفلوئنسر، یک شرکت وابسته بیشتر روی فروش محصولات یک برند تمرکز می‌کند و در ازای این کار کمیسیون دریافت می‌کند. چنین شرکتی این کار معمولاً از طریق به اشتراک گذاری یک لینک قابل پیگیری یا یک کد تبلیغاتی خاص انجام می‌دهد تا از تبدیل کلیک‌ها به فروش اطمینان حاصل کند. شما می‌توانید از ترکیب روش‌های لینک‌های قابل کلیک در بیوی پروفایل اینستاگرام خود، استوری‏ها یا استیکرها برای انجام بازاریابی وابسته استفاده کنید. اگر نمی‌توانید در پست‌های اینستاگرام خود لینکی را قرار دهید، می‌توانید با ایجاد کدهای تبلیغاتی، به روش‌های مختلف درآمد کسب کنید.

 

فروشگاه تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کنید

ممکن است فکر کنید تنها راه برای کسب درآمد از اینستاگرام، همکاری با برندهای دیگر و فروش محصولات آن‌ها است. اما سازندگان محتوا در اینستاگرام موقعیت‌های متنوعی برای فروش محصولات خود دارند. در واقع آن‌ها می‌توانند بر اساس کالا، خدمات یا محصولات دیجیتالی که دارند، به توسعه برند خود کمک کنند و یک کسب‌وکار را با تمرکز بر مخاطبان هدف خود ایجاد نمایند.

سازندگان محتوا در اینستاگرام موقعیت‌های بسیار خوبی برای فروش محصولات خود دارند. زیرا می‌توانند با ایجاد محتوای زیاد محصولاتشان را به مخاطبان خود معرفی کنند. البته شما باید در این شیوه کسب درآمد از اینستاگرام، کمی زمان صرف کنید. اما با روند رو به رشد ابزارهای اینستاگرام دسترسی به مخاطبان بیشتر آسان‌تر و سریع‌تر شده است.

به طور کلی شما می‌توانید از چند راه کالای خود به فروش برسانید:

• خدمات چاپی منحصر به فرد را روی تی‌شرت، بالش، لیوان قهوه، تابلوی دیواری و سایر موارد انجام دهید.

• خدماتی مانند عکاسی یا مشاوره را با استفاده از بیوگرافی خود در اینستاگرام ارائه دهید

• محصولات دیجیتال خود را مانند دوره های آنلاین، کتاب های الکترونیکی یا قالب‌های طراحی به فروش برسانید.

درنهایت شما می‌توانید از حساب تجاری اینستاگرام خود برای راه اندازی یک استارت آپ استفاده کنید تا محصولاتی را که خودتان ساخته اید، به فروش برسانید. شما با استفاده از شیوه dropshipping به راحتی می‌توانید فرآیند فروش خود را خیلی سریع تکمیل کنید تا مجبور به نگه‌داری موجودی نباشید یا کالای شما مرجوعی نداشته باشد.

 

برای کسب درآمد از اینستاگرام عکس‌های خود را به صورت آنلاین یا چاپ شده بفروشید

ممکن است فردی در توییتر با گفتن جوک‌های کوتاه به شهرت برسد. اما اینستاگرام یک پلتفرم به اشتراک گذاری تصاویر است. بنابراین عکس‌های کاربران  به عنوان دارایی‌هایی آن‌ها محسوب می‌شوند و آن‌ها می‌توانند با روش‌های مختلف مثل ارائه مجوز و چاپ تصاویر ثبت شده خود را بفروشند. بنابراین یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام فروش عکس‌ها به صورت چاپ شده یا آنلاین است.

شما می‌توانید عکس‌های خاص خود را روی پوسترها، قاب‌های تلفن، بالش‌ها و سایر کالاهای مورد علاقه افراد چاپ کنید. حتی با انجام این کار به صورت سفارشی می‌توانید مشتریان مختلفی را جذب کنید. در این شیوه کسب درآمد از این اینستاگرام فقط کافیست خلاقیت داشته باشید تا فرصت‌های شما برای فروش محصولاتتان افزایش یابد.

از محتوای خود کسب درآمد کنید

یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام این است که با گنجاندن تبلیغات در ویدیوهای خود درآمد کسب کنید. در واقع گروهی از کارآفرینان برای کسب درآمد از اینستاگرام به تبلیغات ویدیویی روی آورده اند. بنابراین با این روش برندها می‌توانند محصولات و برند خود را در ویدیوهایی ساخته شده اینستاگرامرها تبلیغ کنند. میزان درآمد در این روش بستگی به میزان بازدیدها از ویدیوهای شما در اینستاگرام دارد. یک اینستاگرامر 55 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات هر ویدئو دریافت می‌کند که به صورت ماهانه به حساب او پرداخت می‌شود. برای فعال کردن تبلیغات ویدئویی و شروع کسب درآمد از این شیوه باید سه مرحله را طی کنید:

• به settings حساب بروید. ابتدا Creator و سپس In-Stream Video Ads را انتخاب کنید.

• گزینه Get Started را انتخاب کنید. شرایط و ضوابط آن را مطالعه کنید. سپس با موافقت آن به مرحله بعد بروید.

• Allow Monetization را در ویدیوهای اینستاگرام موجود خود تغییر دهید. سپس روی Continue ضربه بزنید تا این فرآیند به پایان برسد.

محتوای شما برای کسب درآمد از طریق تبلیغات ویدیویی، باید اورجینال باشد (کپی نباشد) و شما باید مجوز پخش موسیقی‌ها را داشته باشید. ویدیوی شما در این شیوه کسب درآمد از اینستاگرام باید بیشتر از دو دقیقه باشد. نکته ای  که باید به آن توجه کنید این است که تصاویر، نظرسنجی‌ها، ویدیوهای ریلز، نمایش اسلایدی یا ویدئوهای میکس شده با متن نمی‌توانند جز ویدئوهای تبلیغاتی باشند.

 وسایل قدیمی خود را بفروشید

اگر یک اینفلوئنسر نیستید و فقط می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای فروش کالاهای قدیمی است. از مبلمان گرفته تا لباس و اقلام کلکسیونی همگی می‌توانند به شما در کسب درامد از اینستاگرام کمک کنند.

در پایان امیدواریم از طریق آشنایی با رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام بهترین گزینه را با توجه به زمان، نیاز و مهارت خود انتخاب کنید و از این راه درآمد خوبی کسب نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.