بهینه سازى موتورهاى جست و جو مى تواند کلید موفقیت بسیارى از صاحبان وب سایت ها باشد. اما اغلب سئوى یک سایت براى دارندگان سایت ها مبهم است. بسیارى از شما ، سوالات متعددى درباره سئو دارید که نمى دانید کجا و از چه کیى بپرسید. در این مقاله برخى از پرسش هاى متداول درباره سئو و کار آن را بررسى مو کنیم و تا خد امکان به آن ها پاسخ مى دهیم.
پرسش هاى متداول درباره سئو
بهینه سازى موتورهاى جست و جو مى تواند کلید موفقیت بسیارى از صاحبان وب سایت ها باشد. اما اغلب سئوى یک سایت براى دارندگان سایت ها مبهم است. بسیارى از شما ، سوالات متعددى درباره سئو دارید که نمى دانید کجا و از چه کیى بپرسید. در این مقاله برخى از پرسش هاى متداول درباره سئو و کار آن را بررسى مو کنیم و تا خد امکان به آن ها پاسخ مى دهیم.
سوال اول
آیا موتورهاى جست و جو مى توانند سایتى را تحریم کنند؟ دلایلى که موجب مى شود یک سایت از سوى موتورهاى جست و جو ممنوع شود چیست؟ در صورت تحریم چگونه مى توان آن را رفع کرد؟
پاسخ سوالتان “بله” است. موتورهاى جست و جو مى توانند یک وب سایت را تحریم و ممنوع کنند. یعنى با این کار وب سایت در صفحات جست و جو قابل مشاهده نیست. اما این اتفاق فقط زمانى رخ مى دهد که وب سایتى مغایر با قوانین عرصه وب عمل کرده باشد. ممنوع اعلام کردن یک وب سایت نیازمند یک اقدام جدى از سوى وب مسترهاست. ممنوعیت نمایش وب سایت در صفحات جست و جو چند هفته تا چندماه است.
اگر وب سایتى بلاک یا تحریم شده است اول از همه موضوع را از موتورهاى جست و جو پیگیر شوید هنگامى که شما به سادگى دلایل تحریم و ممنوعیت را اصلاح کنید، وب سایت شما در عرض چند هفته مجدداً قابل رویت خواهد بود.
سوال دوم
آیا مى توانم به تنهایى و فقط با سئو در رتبه بندى وب سایتم نقش داشته باشم؟
خیر
در سئو یا بهینه سازى موتورهاى جست و جو هیچ گونه فاکتور تنها و فردى وجود ندارد که بتواند رتبه شما را ارتقا بدهد. سئو یک فرآیند مستمر است که نیازمند تغییرات متناوب مى باشد. علاوه بر این، محتواى وب سایت شما مى بایست مرتبط با سئوى شما باشد و مى بایسا بعنوان یک فعالیت بازاریابى اینترنتى مورد استفاده قرار بگیرد.
متاتگ ها و برچسب هاى کلیدى شما فاکتورهایى هستند که رتبه بندى وب سایت شما به آنها بستگى دارد. اگر شما مطالبى دارید که در صفحات فلش ایجاد شده است در نتیجه عنوانِ آن خوانده نمى شود و انگار که مطالبى نداشته و ندارید.
سوال سوم
آیا ردیابى ، درجه بندى و تجزیه و تحلیل وب سایت به دستیابى رتبه بهتر کمک مى کند؟
بله . تمام موارد فوق به دیده شدن شما کمک مى کنند. بازاریابى موثر موتور جست و جو نیازمند ردیابى است. از طریق ردیابى ، شما مى توانید تحلیل کنید که چگونه کاربران شما در وب سایت شما به گشت و گذار مى پردازند ، کدام صفحات را بازدید مى کنند و چه قدر زمان در وب سایت شما صرف مى کنند؟
سوال چهارم
اگر کسى ترفند جست و جوى کاربران را بلد باشد، آیا کلمات کلیدى نادیده گرفته مى شوند؟
هرگز با موتورهاى جست و جو بازى نکنید. سعى نکنید که آنها را فریب بدهید. در اعتماد هیچ ضررى نیست. ممکن است کلماتى که کاربر شما در صفحات جست و جو تایپ خواهد کرد را بدانید اما این موضوع در همه زمان ها یکسان نیست. اگر شما کلیدواژه و عبارات کلیدى در وب سایتتان دارید ، شانس محبوبیت نیز دارید.
سوال پنجم
آیا هنوز هم نیاز است در بهینه سازى موتورهاى جست و جو در صفحه اول و بالاتر از همه نتایج جست و جو قرار بگیریم؟
موتورهاى جست و جو بر اساس قواعد و قوانینى کار مى کنند نه بر اساس احساسات. در اینجا سىوى شما گواه است، اینکه شما شرکت بزرگى دارید یا اینکه خودتان مدیر خاصى هستید، دلیل آن نمى شود در رتبه بندى موتورهاى جست و جو جایگاه خوبى بگیرید. رتبه خوب تنها با بهینه سازى ممکن است.
البته همانطور که گفته شد سئو مستلزم بروز رسانى دائم است و در صورت کسب رتبه خوب نیز مى بایست به طور مستمر پیگیر سئوى وب سایتتان باشید.