دسته‌بندی نشده

چند آمار جالب درباره موتورهای جستجو

مفید بود؟

آمار موتورهای جستجو از آن دست مواردی که طرفداران خاص خود را دارد ولی دانستن این آمارها اهمیت سئو سایت را مشخص می کند در اینجا تمام آمارهای سئویی را که باید بدانید ازجمله : ترافیک ارگانیک ، هزینه صنعت و ارزش آن، رفتار جستجو، Google و بسیاری موارد دیگر را گردآوری می کنیم.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار ضروری است زیرا احتمالاً جستجوی ارگانیک با ارزش ترین کانال بازاریابی است که وجود دارد.

هر شرکتی که به صورت آنلاین فعالیت می کند، نیاز به سئو دارد.

شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ.

استارت آپ ها، کسب و کار های محلی و یا برند های جهانی.

هر وقت شخصی برای یافتن اطلاعات مربوط به محصول و خدمات شما از موتورهای جستجو استفاده می کند، شما باید آن جا باشید.

با این وجود، از سال ۲۰۱۷ تا کنون یک مبارزه ثابت برای توجیه ارزش سئو وجود دارد.

در اینجا کلیه اطلاعاتی را که شما باید در مورد ترافیک ارگانیک، هزینه و ارزش صنعت ، رفتار جستجو، گوگل و موارد دیگری که باید بدانید گردآوری شده است.

در این مقاله بیش از ۵۰ آمار جالب درباره موتورهای جستجو که باید بدانید آورده شده است.

  • ترافیک ارگانیک
  • مخارج صنایع / کسب و کارها
  • رفتار جستجوی محلی
  • رفتار و عادات جستجوی کاربران
  • لینک سازی
  • گوگل
  • سئو و سایر کانال های بازاریابی

ترافیک ارگانیک

آمار ترافیک ارگانیک

۳۲٫۵ درصد: ۳۲٫۵% ترافیک را اولین نتایج جستجوی ارگانیک به دست می آورند.

۹۱٫۵ درصد: ۹۱٫۵% ترافیک را سایت هایی که در صفحه اول نتایج جستجو قرار دارند به دست می آورند.

۱۸۹۰ کلمه: سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند، طول محتوای آن ها به طور میانگین ۱۸۹۰ کلمه است. (Backlinko)

۵۱ درصد ترافیک سایت ها از جستجوی ارگانیک، ۱۰ درصد از جستجوهای پولی، ۵ درصد از شبکه های اجتماعی و ۳۴ درصد از دیگر منابع جذب سایت ها می شود. (BrightEdge)

بیش از ۴۰ درصد درآمدها از ترافیک های ارگانیک به دست می آید. (BrightEdge)

۷۳ میلیارد: تعداد تخمین زده شده تماس های تلفنی که فقط توسط سرچ های موبایل تا پایان ۲۰۱۸، برقرار شده است. (Acquisio)

۸٫۵: میانگین نتایجی که گوگل برای جستجو در صفحه اول سرچ های موبایلی به نمایش در می آورد که قبلا در نتایج جستجو، شامل ۱۰ تا لینک ابی رنگ بود. (SearchMetrics)

۸٫۵۹: میانگین تعداد نتایجی که گوگل برای جستجوهای انجام شده توسط دسکتاپ در صفحه اول نتایج جستجو نمایش می دهد. (SearchMetrics)

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
>>

مخارج صنایع/ کسب و کارها

۶۵ میلیارد دلار: شرکت ها در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۶۵ میلیارد دلار برای سئو هزینه کرده اند. (Borrell Associates)

۷۲٫۰۲ میلیارد دلار: پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۸ شرکت ها و برندهای آمریکا در مجموع ۷۲٫۰۲ میلیارد دلار برای سئو بپردازند. همچنین پیش بینی می شود این عدد برای سال ۲۰۲۰ به ۷۹٫۲۷ میلیارد دلار نیز برسد. (Borrell Associates)

کمتر از ۵ هزار دلار: بسیاری از کسب و کارها ماهانه مبلغی تا ۵۰۰۰ دلار برای سئوی سایت خود می پردازند. (Moz)

۷۷٫۸ درصد: ۷۷٫۸% از سود تبلیغات متنی آمریکا در سال ۲۰۱۷ از طریق گوگل حاصل شده است. (eMarketer)

۸۰ درصد از جستجوهای گوگلی که شامل عبارت ”نزدیک من” هستند، در سال ۲۰۱۴ از طریق تلفن های همراه انجام شده است. (Think with Google)

۴ نفر از هر ۵ نفر، از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می کنند. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۱۸ درصد جستجوهایی که از طریق موبایل به جستجوی محلی می پردازند در همان روز منجر به خرید می شود. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۸۸ درصد کاربران از تلفن های هوشمند برای جستجوی خود استفاده می کنند، در حالی که این آمار برای جستجو از طریق کامپیوتر و لپ تاب ۸۴ درصد است. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۵۴ درصد از کاربران تلفن همراه برای یافتن ساعات کاری بیزینس ها و ۵۳ درصد برای مسیر های رسیدن به یک کسب و کار محلی جستجو می کنند. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۴ نفر از ۵ نفر مصرف کنندگان، خواهان شخصی سازی تبلیغات کلیکی بر اساس شهر، کد پستی و یا محدوده فیزیکی خود هستند. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

بیش از ۷۰ درصد کاربران معتقدند که وجود مسیر و گزینه تماس در تبلیغات، بسیار مهم است. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۲٫۱ برابر شدن عبارات جستجو شده ” فروشگاه هایی که الان باز هستند ” و ” رستوران هایی که الان باز هستند ” برای جستجوهای موبایلی نسبت به سال گذشته. (Think with Google)

۱٫۳ برابر شدن تعداد دفعات جستجو عباراتی چون: “مکان های خرید/ یافتن/ به دست آوردن” نسبت به سال گذشته. (Think with Google)

۶۵ درصد افراد در لحظه خرید، از تلفن های همراه خود برای برآورد قیمت و به دست آوردن سایر اطلاعات پیرامون خرید خود، استفاده می کنند. (Think with Google)

۷۶ درصد کسانی که در روز از تلفن های هوشمندشان جستجو انجام می دهند، در آخر سری به یک کسب و کار می زنند و ۲۸ درصد کسانی که در مورد چیزهای نزدیکشان جستجو می کنند، در آخر محصولی را خریداری می کنند. (Think with Google)

رفتار و عادات جستجوی کاربران

۵۱٫۳ درصد از کاربران اینترنت در جهان از موبایل یا تبلت استفاده می کنند و ۴۸٫۷ درصد آنها از کامپیوترهای دسکتاپ برای برای جستجو اینترنت استفاده می کنند. (StatCounter)

انواع سئو
>>

۱۵ درصد از میلیون ها کاربران فعال اینترنت در امریکا، روزانه حداقل یک یا دو جستجو انجام می دهند، ۴۵ درصد آنها حداقل یک جستجو در هفته انجام می دهند و ۶۸ درصد از آن ها در ماه یک یا دو جستجو انجام می دهند. (Jumpshot/Moz)

۷۹ درصد از مردم قبل از خرید با استفاده از تلفن همراه خود اقدامات مربوط به خرید را انجام می دهند. (Think with Google)

۳۹ درصد خریداران تحت تاثیر جستجوهای مرتبط قرار گرفته اند و بر اساس آن خرید کرده اند. (Think with Google)

۳: میانگین تعداد کلماتی که یک کاربر معمولی در جستجوی خود استفاده می کند. (Jumpshot/Moz)

تقریبا ۸ درصد عبارات جستجو به صورت سوالی هستند. (Jumpshot/Moz)

۸ درصد عبارات جستجوی گوگل منجر به تغییر آنها توسط کاربر می شود، حتی بدون اینکه باعث کلیک بر روی یکی از نتایج به نمایش درآورده شده شوند. (Jumpshot/Moz)

۲۱ درصد جستجوها منجر به کلیک کردن بیش از یک بار کاربران بر روی نتایج نشان داده شده می شود. (Jumpshot/Moz)

۸ درصد پرس و جوهای گوگل منجر بازدید فقط از یک صفحه سایت شده و کاربر بعد از آن به صفحه نتایج جستجو باز می گردد و بر روی نتیجه دیگری کلیک می کند. (Jumpshot/Moz)

لینک سازی

بیش از ۱۰۰۰ کلمه: مطالبی که محتوایی بیش از ۱۰۰۰ کلمه دارند نسبت به مطالبی که طول کمتری دارند تعداد لینک های بیشتری دریافت می کنند و بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند. (Buzzsumo/Moz)

۴۱ درصد کمپانی های بزرگ، لینک سازی را دشوارترین تکنیک سئو می دانند. (Ascend2/Conductor)

گوگل

۱۳۰ تریلیون: تا سال ۲۰۱۶ گوگل ۱۳۰ تریلیون صفحه وب را شناسایی کرده است. (Google via Search Engine Land)

تقریبا ۲ تریلیون: تخمین زده شده است که سالانه حدود ۲ تریلیون جستجو توسط گوگل انجام می شود. یعنی ۶۳٫۰۰۰ جستجو در هر ثانیه، ۳٫۸ میلیون جستجو در هر دقیقه، ۲۲۸ میلیون جستجو در هر ساعت، ۵٫۵ میلیارد جستجو در هر روز و ۱۶۷ میلیارد جستجو در هر ماه. (Search Engine Land)

هر ماه بیش از ۱ میلیارد نفر از گوگل استفاده می کنند. (Google via Business Insider)

۴۰ الی ۶۰ میلیون جستجوی ماهانه در آمریکا توسط گوگل انجام می شود. (Jumpshot/Moz)

در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۶۰۰ بهبود و توسعه در موتورجستجوی گوگل انجام شده است. (Google)

۸۱٫۱۲ درصد سهم بازار موتورهای جستجو که در حال حاضر در اختیار گوگل است. (Net Market Share)

رپورتاژ چیست؟ آموزش کامل نوشتن رپورتاژ آگهی
>>

۱۵ درصد جستجوهایی که هر روز در گوگل انجام می شود، تا کنون انجام نشده است. (Google)

زیر یک دقیقه: میانگین کل مدت زمان یک پروسه جستجوی کامل کمتر از ۱ دقیقه زمان می برد. (از زمان آغاز به تایپ عبارت جستجو تا وارد شدن به بخش لودینگ صفحه، انتخاب هریک از نتایج، بازدید یک سایت و بازگشت مجدد به صفحه نتایج جستجو) (Jumpshot/Moz)

۳۰ درصد از تمام جستجوهای موبایلی مربوط به لوکیشن یا موقعیت مکانی هستند. (Think with Google)

۶۶ درصد عبارات جستجوی متفاوت منجر به یک یا تعداد بیشتری کلیک می شوند. در حالی که ۳۴ درصد جستجو منجر به هیچ کلیکی بر روی نتایج نمی شود. (Jumpshot/Moz)

۳٫۴ درصد از عبارات جستجو متخلف، منجر به کلیک بر روی تبلیغات کلیکی گوگل می شود. (Jumpshot/Moz)

۰٫۹ درصد جستجوی Google.com منجر به کلیک بر روی گوگل مپ می شود. (Jumpshot/Moz)

تقریبا ۰٫۵ درصد کلیک ها روی نتایج جستجوی گوگل، منجر به کیلک بر روی لینک های Knowledge Graph می شود. (Jumpshot/Moz)

۳ درصد از کلیک ها روی نتایج جستجوهای گوگل، منجر به رفتن به بخش تصاویر می شود. (Jumpshot/Moz)

تقریبا ۰٫۲۳ درصد کلیک ها روی نتایج جستجوهای گوگل باعث رفتن به نتایج توییتر می شود. (Jumpshot/Moz)

۱٫۸ درصد کلیک ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل به یوتیوب تعلق می گیرد. (Jumpshot/Moz)

۰٫۱۶ درصد کلیک ها روی نتایج جستجوی گوگل به نتایج شخصی و جیمیل منتهی می شوند. (Jumpshot/Moz)

۱۱٫۸ درصد  کلیک ها منجر به رفتن به یکی از زیرمجموعه های گوگل مانند یوتیوب، گوگل مپ، جیمیل، Google Books، گوگل پلی استور در موبایل ها و یا گوگل پلاس می شود. (Jumpshot/Moz)

۲۵ درصد کل حجم جستجوها بدون استفاده از ۱۰۰ میلیون کلمه کلیدی برتر، انجام می شوند. (Jumpshot/Moz)

۴۰٫۹ درصد جستجوهای موبایلی گوگل منجر به یک کلیک بر روی نتایج ارگانیک، ۲ درصد آن ها به یک کلیک روی نتایج گوگل ادوردز و ۵۷٫۱ درصد از آن ها منجر به هیچ کلیکی نمی شود. (Jumpshot/Moz)

۶۲٫۲ درصد جستجوهای گوگلی که توسط دسکتاپ انجام می شوند منجر به یک کلیک بر روی نتایج ارگانیگ، ۲٫۸ درصدشان به یک کلیک روی تبلیغات گوگلی و ۳۵ درصد آنها به هیچ کلیکی منجر نمی شوند. (Jumpshot/Moz)

سئو و سایر کانالهای بازاریابی

تقریبا ۲۰: تعداد دفعاتی که  سئو ترافیک بیشتری نسبت به مجموع تبلیغات گوگلی (موبایل و دسکتاپ) ایجاد می کند. (Jumpshot/Moz)

۴۵ درصد اذعان داشته اند که بازاریابی محتوایی شان کاملا با استراتژی های سئوشان یکپارچه و هماهنگ است. (Econsultancy) امیدوارم این آمار موتورهای جستجو که در این مطلب بررسی شد مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.