اگر می خواهید مخاطب را وادار به کاری کنید از رنگ قرمز استفاده کنید
تاثیر روانشناسی رنگ ها در ساخت رپورتاژ
رپورتاژ آگهی تبلیغات در قالب اگهی و گزارش که کسب و کارها برای بازاریابی محصولات خود بصورت بیطرفانه از آن استفاده می کنند.
در هر رپورتاژ معمولا از یک یا چند عکس جهت انتقال بهتر پیام استفاده می کنند اما گاهی اوقات نیاز است که عکس ها را خود بسازیم یا عکس های اماده را ویرایش کنیم .
یک رپورتاژ خوب رپورتاژی (رپرتاژی )است که از هر نظر بی عیب و نقص باشد و همه اصول در آن رعایت شود ،اصول ساخت ونوشتن رپورتاژ (رپرتاژ ) ،اصول بازاریابی اصول و تکنیک لینک دهی اصول نوشتن محتوا و….
یکی از اصول در بازاریابی روانشناسی رنگ ها میباشد . تاثیری که هر عکس بر بیننده دارد مثبت یا منفی می خواهیم چه مفهومی رامخاطب برسانیم قصد فروش داریم معرفی چه نوع کسب و کاری خدمات ، رستوران ، وب سایت ، معرفی باشگاه بدنسازی و یا …….
اما تاثیرروانشناسی رنگها در رپورتاژ، در تبلیغات اولین تاثیر در ذهن مخاطبان را رنگ ها دارند . نباید قدرت رنگ ها را دست کم گرفت .
هر رنگ بصورت ذاتی حامل پیامی می باشد که برای رساندن آن مفهوم باید از همان رنگ استفاده کرد.رنگ ها بر کارکرد و عملکرد ما تاثیر می گذارند .
تاثیرات رنگ ها در فرهنگ های مختلف متفاوت است ، اما در کل هر رنگ نماد چیست :
رنگ آِّبی : اعتماد صداقت ، محافظه کار بودن ، اطمینان
در تئوری رنگ ها آبی نشانه کسب وکارهاست اگر کسب و کارتان مردها یشترند از رنگ آبی با کمی سایه تیره استفاده کنید.
رنگ قرمز: احساس ، غریزه جنسی
اگر می خواهید مخاطب را وادار به کاری کنید از رنگ قرمز استفاده کنید مثل وادار به خرید مشتری ، رنگ قرمز که اکثرا در طراحی لوگو شرکت ها بکار می رود باعث افزایش متابولیسم بدن می شود . باعث خرید ناگهانی میشود و حس هیجان در مخاطب را ایجاد می کند .
رنگ نارنجی : ریسک ، اخطار
نارنجی تلفیقی از دورنگ قرمز وزرد است با رنگ نارنجی می توانید هیجان رنگ قرمز را ب اثری مثبت انتقال دهید .
رنگ سبز : صمیمت و دوستی
سبز یعنی پول وکسب وکار که همه افراد از آن خوششان می اید.
رنگ صورتی : مراقبت
رنگ سفید : صلح ، آرامش
رنگ سفید با خودش صلح آرامش و پاکی همراه دارد .
رنگ سیاه : برازندگی ، قدرت
اگر میخواهید در یک کسب وکار قدرت و رازو رمز و ظرافت را نشان دهید رنگ سیاه استفاده کنید .