امروزه می توان با استفاده از روش هایی ساده، با صرف هزینه های ناچیز، موفقیت را در امر بازاریابی اینترنتی کسب کرد.
برای سفارش آنلاین دیجیتال مارکتینگ کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین دیجیتال مارکتینگ ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
زیاد شنیده میشود که تبلیغات هزینهبر است. مخصوصا از صاحبان کسب و کارهایی که به موفقیت رسیدهاند و نام و آوازهای برای خود به هم زدهاند. آن ها گمان میکنند که تبلیغات آن قدرها فایدهای برایشان ندارد و رشدی ایجاد نمیکند. غافل از اینکه امروزه شیوهای جدید از بازاریابی، موسوم به بازاریابی اینترنتی چه دستاوردهایی که نمیتواند به دنبال داشته باشد. در صورتی که کسب و کاری کوچک دارید و نمیتوانید از پس هزینههای استخدام یک فرد حرفه ای بر بیایید؛ یا اگر حرفهای هستید اما میخواهید در چارچوبی مشخص به یک جمع بندی برسید؛ چند خط آینده مفید به فایده خواهد بود.
از شبکههای اجتماعی در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی از شبکههای اجتماعی استفاده کنید. شبکههای اجتماعی بستری مناسب و فوق العاده برای فعالیتهای دیجیتال به حساب می آیند. در این ارتباط چند توصیه در پایین آورده شده است:
در فیسبوک و لینکدین به گروههای صنعتی و کاری حوزه ی کسب و کار خود بپیوندید. در صورتی که بتوانید در یک یا دو گروه به عنوان عضوی برجسته ایفای نقش کنید و یا به ارائه مشورت بپردازید؛ میتوان امید داشت که به طور موثری در روند بازاریابی اینترنتی خود پیشرفت کنید.
در فیسبوک و توییتر، برای دنبال کنندگان خود قابلیت های ویژهای ارائه کنید. به عنوان مثال برای آنها تخفیفهایی در نظر بگیرید.این کار را باید از طریق طراحی عکس نوشتههایی زیبا انجام دهید.
به طور تمام و کمال محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. طوری خود را ارائه دهید که مشتری و مخاطب با اطمینان و شناخت کامل شما یا محصول شما را انتخاب کند.
صحبتهایی که پیرامون کسب و کار شما شکل میگیرد را به دقت رصد کنید. در هر شبکه اجتماعی که فعالیت دارید؛ ضروری است بازخورد فعالیتهای خود را از خلال صحبتها و نظرات کاربران دیگر استخراج کنید.
در صورتی که وبلاگ یا وبسایت دارید؛ سعی کنید حدالامکان در آن امکانات یک شبکه اجتماعی را فراهم آورید. مثلا این خیلی مهم است که مخاطب بتواند محتوای شما را به اشتراک بگذارد. یا اینکه شما را مخاطب قرار دهد و مکالمه ایجاد کند. فوق العاده مفید است در صورتی که تخصصی خاص دارید؛ آن را به طور آنلاین و رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهید.
اگر می خواهید تجارتتان رشد کند، باید مجبور شوید هم زمان و هم پول برای بازاریابی اختصاص دهید. این مشکلی نیست که شما یک تجارت در سطح سازمانی هستید و منابع لازم برای صرف بازاریابی را دارید.
این نوع مشاغل حتی ممکن است کل بخش بازاریابی داشته باشند یا میلیونها نفر را صرف شخص ثالث برای راه اندازی یک کارزار کنند، اما اگر بودجه محدودی داشته باشید و زمان محدودی را برای بازاریابی استارتاپ خود اختصاص دهید، چه می کنید؟ آیا این بدان معناست که شما فقط باید صبر کنید تا پول بیشتری به تجارت خود وارد شود؟ البته که نه!
در عوض بدون شکستن بانک با این 30 ایده بازاریابی با بودجه کم، تجارت خود را به بازار عرضه کنید.
زیر و بم خود را کامل کنید.
در خانواده، عروسی دوست، مسافرت یا تماشای بازی فوتبال بچه ها باشید، باید همیشه تجارت خود را انجام دهید. موثرترین راه برای انجام این کار داشتن یک گام آسانسور جذاب است.
با توجه به اینکه اکثر مردم مدت توجه کوتاهی دارند، این آسان نیست.
“اگر خوش شانس باشی 90 ثانیه وقت داری” رابرت هرجاوک ، کارآفرین سریالی و سرمایه گذار Shark Tank می گوید. “اگر در آن زمان نمی توانید اقناعاً نظر خود را بیان کنید ، فرصت تأثیرگذاری را از دست داده اید. آمار و ارقام مهم هستند ، اما این تنها معیار نیست – شما باید به گونه ای ارائه دهید که باعث ایجاد تخصص و اعتماد به نفس شود. ”
بنابراین چگونه می توانید زمین آسانسور خود را کامل کنید؟
شروع با:
- دانستن اینکه انگیزه مخاطبان شما چیست
- گنجاندن اثبات اجتماعی
- گفتن داستانی که تخصص شما و چگونگی صلاحیت شما برای حل مشکل مخاطب خود را نشان می دهد.
- پیش بینی سوالات اصلی مخاطبان، مانند “مزیت رقابتی شما چیست؟”
با جامعه خود درگیر شوید
اغلب مواقعی که به بازاریابی فکر می کنید، به یک کمپین ملی در مقیاس بزرگ فکر می کنید. اما بعضی اوقات باید کوچکتر فکر کنید و ببینید جامعه شما چه خبر است.
آیا می توانید یک پیاده روی خیرخواهانه 5K یا لیگ کمی لیگ را حمایت مالی کنید؟ آیا یک موسسه خیریه یا غیر انتفاعی وجود دارد که بتوانید داوطلب شوید؟ آیا می توانید با سایر مشاغل محلی مهمانی مهمانی ترتیب دهید؟ آیا می توانید بوک مارک ها را چاپ کرده و در کتابخانه محلی خود بگذارید؟
درخواست مراجعه کنید
همانطور که در مقاله قبلی کارآفرین نوشتم، “معرفی افراد موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش برای ایجاد مشاغل جدید است.” مشکل این است که ما اغلب هنگام درخواست مراجعه بی احساس می شویم. از این بدتر ، شما نمی خواهید درخواست شما کمی ناامیدکننده ارائه شود.
خوشبختانه روش های زیادی برای درخواست مراجعه بدون نیاز به احساس بی دست و پا و ناامیدی وجود دارد. در اینجا فقط چند ایده برای شروع وجود دارد:
فقط مستقیم باشید و فقط از طریق یک ایمیل، آنلاین، حضوری یا در پایین نامه خود درخواست مراجعه کنید فاکتورها
به جای همه مشتریان، از بهترین مشتری یا مشتریان خود بپرسید
مشوق های پیشنهادی “مانند کارت هدیه ، درصد تخفیف برای کارهای آینده ، یک هدیه کوچک یا کمک خیرخواهانه به نام آنها. ”
برای آنها ارجاع دیگران مانند یک اسکریپت ایمیل یا عملکرد توصیه شده در سایت شما آسان باشد.
ارجاع دهید
- از مشتریان خود بخواهید صفحه فیس بوک شما را لایک کنند
- به یک گروه شبکه ارجاع یا حرفه ای بپیوندید
این پست کوتاه با امید ایجاد راهکارهایی ساده برای موفقیت در امر بازاریابی، از نوع دیجیتال شکل گرفت. کوتاه سخن اینکه امروزه میتوان با استفاده از روشهایی ساده، با صرف هزینههای ناچیز، موفقیت را در امر بازاریابی کسب کرد.