مقالات آموزشی

ریپورتاژ آگهی و تکنیک های مفید در این خصوص

مفید بود؟

 

ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی در واقع یک محتوا یا مقاله کامل است که عمدتاً در سایت‌ های پربازدید محتوایی منتشر می ‌شود. کاربران مختلف امروزه سایت های زیادی را مورد بازدید قرار می ‌دهند. معمولاً سایت ‌های خبری، سایت‌ هایی هستند که بیشترین بازدید را دارند. سایت های سرگرمی و شبکه های اجتماعی نیز به همین شکل هستند و بازدیدکنندگان زیادی دارند. همین الان اگر ۵۰ سایت برتر ایران را مورد بررسی قرار دهیم، بیش از ۳۰ تا از آن ها سایت ‌های خبری یا سایت های حوزه اخبار و اطلاعات مختلف و سرگرمی محسوب می ‌شوند.

مطالعه مقاله ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد

کاربران، متناسب با نیاز خود یک واژه یا عبارت خاص را جستجو می کنند و وارد مقالات مختلف (که در واقع ریپورتاژ آگهی هستند) می ‌شوند. ریپورتاژ آگهی در واقع موضوع مورد نظر کاربر را به طور کامل تشریح می کند و در انتها (یا حتی در میان ریپورتاژ) او را به سمت یک سایت مشخص هدایت می کند. در واقع ریپورتاژ آگهی یک روش بسیار خوب برای گرفتن بک لینک برای سایت های مختلف است. معمولا کاربران و وبمستران این روش تبلیغاتی را روشی موثر و کارآمد می ‌دانند.

ویژگی خوب ریپورتاژ آگهی این است که معمولاً تاریخ انقضا ندارد. یعنی شما می توانید آن را به صورت منحصر به فرد برای سازمان یا شرکت خود در سایت های خبری و سایت های پر بازدید انتشار بدهید. اگر هوشمندانه یک مقاله را بنویسید هیچ وقت موضوع و محتوای شما کهنه نمی ‌شود. در واقع با استفاده از مقاله ای که منتشر کنید، می توانید بک لینک های خوبی از مخاطبان سایت های پربازدید بگیرید و کاربران آن ها را تبدیل به یک مشتری همیشگی محصولات خودتان کنید.

تکنیک های مفید در هنگام نگارش ریپورتاژ آگهی

بدون هیچ شکی بک لینک گرفتن از سایت های دیگر باعث افزایش بازدید سایت شما می شود و سبب می شود که کاربران و مخاطبان سایت های پربازدید و خبری، به وب سایت شما مراجعه کنند. در این صورت مطمئناً با بازدید بیشتر، رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد. شما باید یک متن جذاب و منحصر به فرد در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بنویسید. سعی کنید که نوع نوشتن ریپورتاژ آگهی به گونه ‌ای باشد که تبلیغاتی بودن آن تا آنجا که ممکن است واضح نباشد.

یعنی شما باید سعی کنید یک متن را برای کاربر بنویسید که نیاز او را برطرف کند. در انتهای مقاله نیز به تبلیغ سایت خود بپردازید.
شما می‌توانید از بنرها، شعارهای تبلیغاتی، عناوین جذاب و مفید و … استفاده کنید. این ویژگی در اختیار خودتان است. اما مطمئناً باید تمام تلاشتان را کنید تا ریپورتاژ آگهی به بهترین شکل ممکن ایجاد شده باشد تا تاثیر زیادی بر مخاطب و خواننده آن داشته باشد.
 

مدت زمان تاثیر ریپورتاژ 

نکته بسیار مهم این است که مدت زمان تاثیر ریپورتاژ پس از انتشار و بک لینک در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) چقدر است؟ اخیراً تحقیقات بسیار زیادی در زمینه زمان تاثیر ریپورتاژ انجام شده و به صورت تجربی و حدودی می توان گفت چهار روز بعد از اینکه شما لینک های خود را قرار دهید، در رتبه ‌بندی گوگل اعمال می ‌شوند. به عبارت دیگر میانگین زمان تاثیر ریپورتاژ 4 روز است. البته به هر دلیلی ممکن است این زمان کم یا زیاد شود. به عبارت دیگر در این چهار روز کراول ها .و خزنده های های گوگل صفحات مختلف لینک شده را مورد بررسی قرار می ‌دهند. پس از ایندکس شدن این لینک ها، شما می توانید تاثیر ریپورتاژ را ببینید.

وقتی که شما یک ریپورتاژ را در یک سایت خبری معتبر ارائه می کنید، بازدید کنندگان آن سایت، روی لینک های شما کلیک می‌کند و به سایت شما می آیند. در واقع میزان بازدید سایت شما به اندازه قابل توجهی بالا می ‌رود. شما می توانید تعداد بازدیدها را در سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس (analytics.google.com)به خوبی مشاهده کنید. وقتی که میزان بازدید سایت بالا برود، قاعدتاً احتمال اینکه بازدیدکنندگان سایت از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید استفاده کنند نیز، بیشتر خواهد شد.

البته همانطور که گفتیم این بستگی به محتوای جذاب و کاربر پسند شما دارد. اگر شما در یک سایت معتبر و خوب یک متن را قرار دهید، اما متن شما جذاب و کاربر پسند نباشد هیچ بک لینکی از آن نخواهید داشت. اما با یک متن جذاب سئو شده و کامل (که نیاز کاربر را برطرف می کند)، قطعاً می‌توانید زمان تاثیر ریپورتاژ را به خوبی حس کنید.

 

چه سایت هایی برای ریپورتاژ مناسب هستند؟

سامانه های خبری و سایتهای تحلیلی و مجله های مختلف سرگرمی و هنری که امروزه در کشور مطرح هستند جزو سایت های برتر محسوب می ‌شوند. معمولاً این سایت ها به واسطه اینکه بازدید بسیار زیادی دارند می توانند به عنوان یک مکان مناسب برای ریپورتاژ آگهی در نظر گرفته شوند. البته ریپورتاژ آگهی هایی که معمولاً این سایت ‌ها ارائه می‌دهند، محدود است. مثلاً یک ریپورتاژ آگهی صرفاً برای یک ماه یا چند ماه در نظر می‌گیرند و پس از این مدت، آن را از سایت بر می دارند. ولی به هر حال شما می توانید در سایت های مختلف از ریپورتاژ آگهی استفاده کنید. البته سایت های هم وجود دارد که با قیمت‌ های کمتری ریپورتاژ آگهی را ارائه می دهند.

روش های دیگر نیز برای گرفتن بک لینک وجود دارد. مثلا شما می توانید محتوای سایت خود را در وبلاگ‌ ها و انجمن های مختلف نیز قرار دهید. امروزه انجمن های زیادی وجود دارد که شما می توانید محتوای سایت خود را به روش هوشمندانه در آنها قرار دهید و از بک لینک های آن ها استفاده کنید. خوبی وبلاگ ها و انجمن ها در این است که هزینه ای ندارند و ارسال مقالات در آن ها رایگان است.

اما احتمال اینکه کاربران به وبلاگ ها و انجمن ‌ها را بخوانند کمتر از سایت‌ های خبری پربازدید است. مثلاً بعضی از سایت ‌های خبری امروزه بیش از یک میلیون بازدید در روز دارند و مسلم است اگر چند درصد از این بازدیدها به وبسایت شما بیاید، قطعاً می‌تواند موجب افزایش فروش و درآمد شما شوند. به همین دلیل برای گرفتن بک لینک موثر می توانید به ریپورتاژ نیز فکر کنید و با تکنیک های مختلف زمان تاثیر ریپورتاژ را به حداقل برسانید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.