استراتژی سئو راهی برای افزایش ترافیک وب سایت و موفقیت بازاریابی محتوا
استراتژی سئو، بازاریابی محتوا را عاملی کلیدی برای بهینه کردن محتوا ساخته است. در این مقاله به دو موردی می پردازیم که توانسته پتانسیل بازاریابی محتوا را از طریق استراتژی سئو افزایش دهد.
سیستم بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو همیشه در حال تغییر است. همیشه موتورهای جستجو الگوریتم های هوشمندی را پیاده سازی کنند، به همین علت نیز نباید انتظار داشته باشید اگر محتوای بی کیفیتی تولید کردید، مشتری ها و کاربران به سمت محصول یا محتوای شما کشیده شوند.
استراتژی سئو هم به ارتباط انسانی و هم به منابع مالی و خلاقانه بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارد.
خوشبختانه امروزه متخصصان امر استراتژی سئو می توانند از بسیاری از ابزارهای مختلفی استفاده کنند که کاملا مطابق با الزامات جدید فکری هستند. یکی از این الزامات پلتفرم بازاریابی محتوا به نام marketin9 است که به بازاریابان اجازه می هد تا مقالات اسپانسر دار را در وب سایت منتشر کنند.
ولی خب ببینیم اصلا بازاریابی محتوا در آغاز می تواند چه کاری برای استراتژی سئو انجام دهد.
بازاریابی محتوا – سئو جدید؟
اگر به پنج سال پیش برگردیم بازاریابی محتوا روشی بود که از طریق آن می شد لینک ارزشمندی را پیدا کرد. لینک هایی که فقط برند های مهم و اصلی می توانستند از آن استفاده کنند.
در این میان شرکت هایی که بودجه ی بازاریابی آنها به میلیون می رسد برای اینکه بتوانند از وب سایت هایی که از توان مالی مشاغل کوچک و متوسط خارج است لینکی دریافت کنند روی کمپین های تبلیغاتی سرمایه گذاری کرده اند.
یک متخصص متوسط استراتژی سئو که در حال اجرای کمپین تبلیغاتی است برای به راه اندازی چنین استراتژی پیچیده ای تنها می تواند رویا پردازی کند.
وضعیت بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی در چند سال گذشته از ریشه تغییر کرده است. این تغییر در وهله اول به دلیل افزایش رقابت بین وب سایت های خبری کوچکتر یا وبلاگ های موضوعی صورت گرفته که در هر دو مورد در حال تلاش برای جذب تبلیغ کنندگان با قیمتی رقابتی هستند.
مخاطبان گرامی با مطالعه مقاله
3 راه برای بهبود قابلیت استفاده از وب سایت به وسیله محتوا میتوانید به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.
Marketin9 پلتفرمی است که به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا از همه این پیشنهادات سر در بیاورند و در ارتباط با نشر محتوای اسپانسر دار، برای پول خود ارزش قائل باشند.
این امر به تبلیغ کنندگان امکان می دهد تا در زمان گرفتن سفارش های بیشتر از ناشران خاص، تخفیفی نیز دریافت کنند. به این ترتیب هزینه انتشار محتوای اسپانسر دار معمولاً 20 درصد (و تا 50 درصد) کمتر از حالتی می شود که تبلیغ کننده مستقیماً با این نمونه از وب سایت ها تماس بگیرد.
چگونه لینک های حاصل از مقالات اسپانسر دار به بهبود رتبه در موتور جستجو کمک می کند؟
متخصصان در امر استراتژی سئو باور دارند که بازاریابی محتوا در ایجاد لینک از ارزش بالایی برخوردار است.
با این حال، نتایج نهایی موتورهای جستجو از انتشار محتوای اسپانسر دار در وب سایت ها و پورتال ها تحت تأثیر عوامل زیادی هستند، این عوامل شامل:
• مشخصات اخیر لینک سایت.
• اعتبار سایت.
• آیا ناشر وب سایت به ما اجازه می دهد کلمات کلیدی را در متن قلّاب شده قرار دهیم؟
• آیا لینک های حاصل از محتوا ها دنبال نمی شوند؟
در اینجا دو نمونه مطالعه موردی وجود دارد که پتانسیل بازاریابی محتوا را برای استراتژی سئو نشان می دهد.
مطالعه موردی 1: تهیه کننده سالن های چادری
سال گذشته یکی از تولید کنندگان سالن های چادری که شش ماه تلاش ناموفقی داشت تا وب سایت خود را به صفحه اول نتایج جستجو بازگرداند با ما تماس گرفت. تجزیه و تحلیل ها نشان دادند که پروفایل لینک های وب سایت او با لینک دهی به سایتهایی با قدرت بسیار پایین ساخته شده اند.
زمان بندی برای مشتری ما ضرورت داشت چرا که در کار او فصل جدیدی در حال شروع شدن بود. قرار گرفتن وب سایت وی پایین تر از 10 نتیجه اول نمایش داده شده در صفحه موتورهای جستجو به این معنی بود که مشتریان و درآمد او کم کم در حال از دست رفتن هستند.
برای بالا بردن وب سایت وی تصمیم گرفتیم تا بر 20 محتوای اسپانسر دار که در وب سایت هایی با بالاترین اعتبار ممکن در کشور هستند تمرکز کرده و آن ها را توسعه دهیم. ما مدیریت امنیت محتوا و لینک ها را در طول هفت روز از آغاز همکاری خود در دست گرفتیم.
نتیجه این شد که وب سایت مشتری تنها در دو هفته پس از انتشار محتوا و لینک به صفحه اول نتایج جستجو رسید. پس از سه ماه از زمان انتشار مقالات اسپانسر دار، این وب سایت در نتایج جستجو و برای “مهمترین عبارت در صنعت” به 3 رتبه اول رسید و مشتری ما توانست اطمینان حاصل کند که وب سایت از همه لحاظ بهینه سازی شده است.
مطالعه موردی 2: شرکت بیمه
در امر استراتژی سئو، بیمه یکی از رقابتی ترین کسب و کار ها می باشد.
بخش بازاریابی داخلی مشتری ما تصمیم گرفته بود برای ایجاد یک برنامه انتشار بلند مدت از محتوا های اسپانسر دار marketin9 را برای یکی از برند های خود امتحان کند. هدف آنها افزایش حجم ترافیک حاصل از نتایج جستجوی ارگانیک و متعاقب آن نرخ تبدیل وب سایت بود.
ظرف 12 ماه ما 300 محتوا در وب سایت هایی با قدرت جذب ترافیک و نرخ تبدیل تولید کردیم. از آن به بعد هر ماه شاهد افزایش ترافیک وب سایت و بازدیدکنندگان بودیم.
اگر کنجکاو هستید که بدانید چگونه سئوی ما باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود، ادامه مطلب را بخوانید.
به طور کلی هر محتوای منتشر شده می تواند حجمی از ترافیک را در وب سایت ایجاد کند. البته به این شرط که محتوای تولید شده کیفیت بالایی داشته باشد و صرفا به حل مشکل مخاطبان وب سایت بپردازد.
توسعه محتوا باید به سوالات مشتریان پاسخ دهد و همچنین راه حل های درستی را نیز به کاربران ارائه دهد. ما در بخش تولید محتوا نه تنها رتبه وب سایت را در نتایج موتورهای جستجو بالا می بریم، بلکه منبع درآمد جدیدی نیز برای وب سایت به وجود می آوریم. علاوه بر این ها مخاطبان جدید را جذب کرده و کاری می کنیم که کاربران مدت بیشتری در سایت بمانند.
برای مشاهده رتبه و میزان افزایش ترافیک وب سایت بیمه عکس زیر را نگاه کنید:
در آخر و در پایان سال به ROI در سطحی فوق العاده یعنی 255 درصد دست یافتیم.
از بازاریابی محتوا بهره ببرید
بازاریابی محتوا در حقیقت تولید محتوایی است که مخاطبان بتوانند با آن درگیر شوند و برای یکدیگر به اشتراک بگذارند، در نتیجه این محتوا باد بتواند نمایش آنلاین وب سایت را افزایش دهد. علاوه بر این ها، محتوای با کیفیتی که برای کاربران ارزش واقعی داشته باشد، باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود.
پس از این مرحله بخش سئوی بازاریابی محتوا وجود دارد. اگر موتورهای جستجو لینک های بین وب سایت ها و منابع معتبر را بشناسند، به احتمال خیلی زیادی رتبه ی آن وب سایت را بالا می برند.
خیلی راحت می شود این را با یک حساب سر انگشتی هم فهمید که راه مطمئن برای افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو سرمایه گذاری روی محتوای وب سایت ها و پورتال های معتبر با لینک های قابل دنبال شدن است. اعتبار ناشران به هر شکل به وب سایت شما منتقل می شود و در نتیجه ترافیک بالایی برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.
علیرغم این، تهیه ی محتوای ارزشمند و با کیفیت که باعث افزایش ترافیک وب سایت شود هنوز هم می تواند برای کارشناسان حوزه بازاریابی چالش برانگیز باشد.
Marketin9 با وصل کردن آسان بازاریابان به تولید کنندگان محتوا دقیقا برای پاسخگویی به این نیاز طراحی شده است. برای این امر می توانید از راهکار زیر استفاده کنید:
• محتوا را سفارش دهید.
• با هزاران تولید کننده ی محتوای وب سایت در کشور های مختلف تماس بگیرید.
• محتواها را بر اساس پارامتر ها، دسته ها یا موضوعات فیلتر کنید.
• به سرعت منبع محتوای مورد نیاز خود را سفارش دهید.
همچنین می توانید وضعیت تولید محتوا را تحت نظر داشته باشید و بودجه ای که برای بازاریابی محتوا هزینه می شود را کنترل کنید.
ایجاد کمپین بازاریابی محتوا هیچوقت به این آسانی نبوده است.
پس هم اکنون از marketin9 استفاده کنید!
منبع: