هنگامیکه اینفوگرافیک برای یک هدف درست استفاده شود، یک قالب بسیار مؤثر در استراتژی محتوا است. در این مقاله هشت مزیت فوق العاده کاربرد اینفوگرافیک ارائه شده است. شما میتوانید اینفوگرافیک را به عنوان یک قالب ایجاد محتوا برای مشتری یا مدیران خود تعیین کنید؛ اما این خطر هم وجود دارد که موردتوجه قرار نگیرد؛ زیرا برخی از اینفوگرافیک ها مربوط به رویدادهای و وقایع گذشته هستند. اینفوگرافیک ها از بین نرفته اند،
در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی آینده سئو و محتوا آیا هوش مصنوعی میتواند جایگزین نویسندگان انسانی باشد؟
را نیز مطالعه نمایید
آنها با توجه به اهداف تغییر کرده اند. با بررسی اینفوگرافیکها مشاهده خواهید کرد که در حدود سال 2012، همه افراد و شرکت اینفوگرافیک هایی را با کیفیت بسیار پایین تهیه میکردند. لینک سازها از این قالب بیشتر استفاده میکردند. تقریباً بدون توجه به موضوع و طرح، میتوانید اینفوگرافیکهای خود را به راحتی در نشریات درجه یک منتشر کنید.
از زاویه دید روزنامه نگار یا وبلاگ نویس به این نوع محتوا نگاه کنید. به معنای واقعی کلمه، صدها نفر از بازاریابان، محتوایی را ایجاد میکنند که شما میتوانید یک متن خلاصه در مورد آن بنویسید و با تصویر آن را پست کنید. مشکلی که وجود داشت این است که این نوع قالب اشباع شده است. اغلب اوقات شخص در جلسه استراتژی محتوا، چنین ایده ای را بیان میکند. اما حجم چنین محتوایی طی چند سال اخیر افزایش یافته است؛ اما کیفیت آن بسیار پایین است.
در اواخر سال 2016، صفحات اینفوگرافیک دارای رتبه بندی بالا طراحیهای مشابه قبلی را متوقف کردند. خوشبختانه اکثر اینفوگرافیک های تولید شده در چند سال اخیر از کیفیت طراحی بالایی برخوردار هستند.
احتمالاً وبسایتها تا چند سال پیش به اینفوگرافیک ها بسیار وابسته بودند، زیرا افراد زیادی در این حوزه کار میکردند؛ اما تا اواخر سال 2016 که بسیاری از روزنامه نگاران بیان کردند دیگر اینفوگرافیک ها را پوشش نمیدهند. باوجود این، هنوز از اینفوگرافیک در بسیاری از کمپینها و استراتژی محتوا استفاده میشود و دو محتوای موفق معرفی شده در سال جاری، از بین اینفوگرافیکها بوده است.
اینفوگرافیک ها باید به عنوان بخش اصلی در هر استراتژی محتوا باشند
چند سال پیش مشکل اینفوگرافیکها این بود که بازاریابان آنها را با یک روش و قالب ابتدایی اجرا میکردند. بازاریابان به راحتی اینفوگرافیک را بدون در نظر گرفتن داستان و داده های آن منتشر میکردند. اینفوگرافیک راهی آسان برای قرار دادن لینکها بود؛ اما امروز همه چیز تغییر کرده است.
یک خبر خوب این است که وقتی از روش درستی (مانند ارائه داده ها و بیان داستان به صورت تصویری) استفاده میشود، اینفوگرافیک ها هنوز یک عامل بسیار تأثیرگذار در استراتژی محتوا هستند. در ادامه این بخش هشت مزیت کاربرد اینفوگرافیک در استراتژی محتوا ارائه شده است.
1. پردازش بصری بهتر از متن در مغز انسان انجام میشود
احتمالاً تعجب نمیکنید که مغز ما اطلاعات ارائه شده را در قالب تصویری بسیار بهتر از متن پردازش میکند. درواقع، گزارش شده است که ما تصاویر را 60 هزار بار سریعتر پردازش میکنیم؛ بنابراین یک اینفوگرافیک خوب طراحی شده یکی از بهترین راهها برای افزایش تعامل با افراد است. تصور کنید ما به عنوان استفاده کننده محتوا، در سالهای اخیر با حجم زیادی از اطلاعات روبرو بوده ایم. برخی اوقات یک راهنمای متنی 10000 کلمه ای نیاز دارید، اما همیشه اینگونه نیست.
داده های خسته کننده خوب نیستند و درواقع برای بسیاری از افراد کاربردی نیستند، اما وقتی آنها را به صورت تصویری درآورید، میتوانند شکل جدیدی به خود بگیرند و احتمالاً افرادی را که به خواندن متن علاقه ندارند، در فرمتی دیگر به خود جذب خواهید کرد.
2. اینفوگرافیک راهی عالی برای بیان داستانهای بصری است
دلیل اینکه اینفوگرافیکها جایگاه خوبی برای خود در استراتژی محتوا پیدا نکردند این است که بازاریابان از آنها به عنوان راهی برای ارتباط دادن به لینکها استفاده میکردند. در واقع در گذشته به جای تمرکز بر رویکرد ارائه داستان و تعیین مناسبترین شکل محتوا برای ارائه داده ها و اطلاعات، از آنها به عنوان راهی آسان برای ارائه لینکها استفاده میشد.
به همین دلیل روزنامه نگاران از اینفوگرافیکهای متوسط خسته شده اند. علاوه بر این این موضوع اشتباه است که بگوییم “ما یک اینفوگرافیک را طراحی کرده ایم ” … زیرا هیچکس اهمیتی نمیدهد که شما اینفوگرافیک طراحی کرده اید.
روزنامه نگاران داستانها را منتشر میکنند، نه محتوا را. داده ها و داستانهایی که برای ساخت اینفوگرافیک استفاده میشوند بسیار مهم هستند، اما وقتی میتوانید آنها را به شکل بصری درآورید، داستانها واقعاً تبدیل به یک واقعیت زنده میشوند و بسیار مؤثرتر از ارسال یک متن مطبوعاتی یا لینک دادن به یک پست وبلاگ عمل میکنند. اینفوگرافیکی که زیبا طراحی شده است یک ابزار بازاریابی محتوای قدرتمند است. فقط مطمئن باشید که قالب مناسبی را برای بیان داستان خود انتخاب کرده اید.
3. درک اینفوگرافیکها آسان است
همه افراد زمان کافی برای خواندن مطالب طولانی ندارند و یا همیشه نمیخواهند چنین مطالبی را بخوانند. با این وجود دلیلی وجود ندارد که نتوانید از اینفوگرافیک برای کامل کردن سایر انواع محتواهای خود استفاده کنید.
یک مثال عالی یک راهنما است که بهتازگی در مورد “نحوه ایجاد محتوای بهینه سازی به طور کامل: 16 عنصر ضروری ” منتشر شده است. در این راهنما یک محتوای طولانی چند هزار کلمه ای و نسبتاً عمیق وجود دارد، با این حال، این راهنمای یک اینفوگرافیک ساده و قابل فهم بود.
چرا این نوع محتوا خوب عمل میکند؟ در این محتوا، نه تنها توصیه های ارائه شده در متن به صورت تصویری ارائه شده است، بلکه به خواننده اجازه میدهد تا به صورت بصری محتوا را درک کند. اینفوگرافیک یک نوع محتوای خاص است که درک و اجرای آن را آسان میکند.
لازم نیست همیشه قالبهای مختلف محتوا را به صورت جداگانه استفاده کنید. از انواع مختلف قالب محتوا برای ایجاد تعامل و اشکال مختلف محتوا را برای استفاده از آن توسط خوانندگان خود تهیه کنید.
4. اینفوگرافیکها قابل لینک دهی هستند
دلیل استفاده بیش از حد از اینفوگرافیک این است که این نوع محتوا برای ارتباط با لینکهایی که اغلب غیرفعال هستند، یک شیوه عالی است. یک اینفوگرافیک بد طراحی شده در اوایل سال 2013 در مورد: “از کجا میتوان از فرصتهای وبلاگ نویسی مهمان استفاده کرد.” در اصل، یک راهنمای بصری در مورد چگونگی یافتن سایتهایی بود که وبلاگ مهمان را میپذیرفتند بود. این اینفوگرافبک درست در شروع وبلاگ نویسی مهمان، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت.
زیرا در آن لینکهایی از نشریاتی مانند Social Media Today بدون اهداف تبلیغاتی قرار داده شد. این اینفوگرافیک چندین بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و موفق شد به عنوان یک پست وبلاگ شناخته شود که با رتبه بندی بالا میزبانی میشد. قدرت اینفوگرافیک در سال 2013 چنین بود. یک محتوا که توسط یک نشریه پوشش داده میشد، به آن لینک داده میشد؛ زیرا در نشریه دیگری دیده شده بود. این ویژگی هنوز هم میتواند در استراتژی بازاریابی محتوا کاربرد داشته باشد، البته درصورتیکه یک داستان عالی و جالب پشت آن باشد.
روزنامه نگاران افراد پر مشغله ای هستند. اگر آنها بخواهند داده ها را به صورت تصویری به سرعت مطالعه کنند، و نیازی به خواندن یک متن مطبوعاتی طولانی نداشته باشند، بسیار عالی است. تا زمانی که داده ها تأیید شده هستند، یک داستان را میتوان طراحی کرد که توسط مخاطبان قابل استفاده است؛ بنابراین این رویکرد یک راه عالی برای ایجاد یک مقاله توسط روزنامه نگاران است.
اما امروزه طراحی اینفوگرافیک یک تفاوت بزرگ با گذشته دارد. تعداد محدودی از روزنامه نگاران که اینفوگرافیک را پوشش میدهند لینک دهی را برای آن انجام میدهند و آن را به ندرت در مقاله های خود را جای میدهند.
یک کمپین اخیراً بیش از 150 لینک از نشریاتی مانند هافینگتون پست، Bleacher Report، Glamour و سایر لینکها را دریافت کرد. با این حال، تخمین زده میشود که کمتر از 10 درصد کاربران از این اینفوگرافیک استفاده کرده اند. چر این اتفاق رخ داده است؟ زیرا آنها نیازی به آن نداشتند. آنها از داده ها به عنوان مبنای ارائه مقاله خود استفاده کردند و بیشتر روی عکسها و تصاویری که ارزش بیشتری ایجاد میکردند، کار کردند.
اینفوگرافیک راهی عالی برای به دریافت پیوندهای مقاله بود اما دریافت پیوند تنها دلیل استفاده از اینفوگرافیک نبود. داده های پشت آن نیز عامل مهم دیگر برای استفاده از اینفوگرافیک بود. اگر کسی به شما بگوید که اینفوگرافیک ها دیگر پیوندی دریافت نمیکنند، طرز فکر اشتباهی دارند.
5. اینفوگرافیک ها قابل اشتراک هستند
اینفوگرافیکها علاوه بر اینکه قابل لینک دهی هستند، به راحتی به اشتراک گذاشته میشوند. اینفوگرافیکها در رسانه های اجتماعی، بین اعضای تیم و یا حتی در پستها و مقالات وبلاگ؛ یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با سایر افراد هستند. در حقیقت، 80 درصد از بازاریابان از محتوای تصویری در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده میکنند و توییتهای دارای تصویر 18 درصد بیشتر از توییتهای فاقد تصویر، مجدداً توییت میشوند.
چرا به این موضوع توجه نمیکنید که اینفوگرافیک را طوری طراحی کنید تا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند؟ زیرا یک راه عالی برای استفاده مجدد از محتوا و تعامل بیشتر کاربران با محتوا است.
6. اینفوگرافیک به شما کمک میکند تا به عنوان یک فرد متخصص در حوزه خود شناخته شوید
اگر به افرادی که در حوزه تجاری خود اعتبار و شهرتی برای خود کسب کرده مانند برایان دین و لری کیم، توجه کنید، به این موضوع پی میبرید که این افراد به کاربرانی که از اینفوگرافیک خوب طراحی شده و همراه با اطلاعات استفاده میکنند، توجه میکنند.
شما میبینید، با توجه به اینکه اینفوگرافیکها قابل اشتراک گذاری و لینک دهی هستند، یک شیوه عالی در جهت کمک برای تأیید شما به عنوان یک متخصص هستند. البته تا زمانی که یک استراتژی محتوا برای انتشار مناسب آنها وجود داشته باشد.
مجموعه ای از اینفوگرافیکهای آموزنده و جذاب را با دقت طراحی کنی و آن را با یک استراتژی محتوای جامع برای ایجاد ارتباط ترکیب کنید تا میزان تعامل را افزایش دهد.
7. اینفوگرافیک میتواند به افزایش فروش کمک کند
اینفوگرافیک خوب یک ابزار عالی برای فروش است. به خاطر دارید که تصاویر توسط مغز انسان را بهتر از متن پردازش میشود. فرض کنید شما یک برند SaaS هستید و در حال ارائه فعالیتهایی هستید که پلتفرم شما میتواند انجام دهد. چرا این کار با اینفوگرافیک انجام نمیدهید؟ اینفوگرافیک به جای نوشتن فرایندها، مزایا و مقایسه ها، میتواند فوراً به این سؤال خریداران احتمالی پاسخ دهد که “چرا من باید محصولات برند شما را انتخاب کنم؟” اینفوگرافیک نیازی به استفاده از لینک سازی یا سایر ابزار ارتباط عمومی ندارد. به این فکر کنید که چگونه میتوانید مشتریان خود را بهصورت تصویری آموزش دهید و آن را امتحان کنید.
8. اینفوگرافیک کمتر امروزه تبلیغ میشود
این یک واقعیت است که اینفوگرافیکهای سطح متوسط کمتر و کمتر تولید میشوند. به دلایل مختلفی، اینفوگرافیکهای کمی واقعاً تبلیغ میشوند؛ اما در سالهای اخیر اینفوگرافیک از این مرحله عبور کرده است و خبرنگاران و مصرف کنندگان نسبت به آن واکنش مثبت دارند.
تا زمانی که از اینفوگرافیک ها برای به تصویر کشیدن داستانها یا داده ها استفاده شود، این نوع تولید محتوا یک شیوه عالی برای جلب توجه و جذب مشتریان است؛ اما فقط اطمینان حاصل کنید که مناسبترین فرمت چیست تا استراتژی تبلیغات شما قوی باشد.
اینفوگرافیک خود را به ناشران ارائه ندهید. فقط کافی است داده ها و داستانهای بصری را به اشتراک بگذارید و اجازه دهید استفاده از استفاده از اینفوگرافیک توسط مصرف کنندگان محتوا افزایش یابد.
نتیجه گیری
استفاده از اینفوگرافیک ها منسوخ نشده است، فقط برای مدتی به شیوه ای نادرست مورد استفاده قرار گرفتند. وقتی از آن برای هدفی مناسب و درستی استفاده شود، هنوز یک فرمت فوق العاده است که میتوانید از مزایای بی نظیر آن در استراتژی بازاریابی محتوای گسترده خود بهره مند شوید.