کاملا مشخص است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی سایت ها شبکه های اجتماعی و اثرات آنه ارا در نظر می گیرند . توجه به این عوامل از سال 2011 هنگامی که الگوریتم گوگل پاندا را راه اندازی کرد شروع شد. از آن زمان، کارشناسان آزمایش های متعددی در مورد تاثیر سیگنال های اجتماعی بر رتبه وب سایت انجام دادند.
آنچه می توان با اطمینان گفت این است که سیگنال های اجتماعی چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم بر رتبه و محبوبیب سایت اثر می گذارد. هدف اصلی همه موتورهای جستجو این است که به کاربرانشان پاسخ های باکیفیتی در مورد درخواست های جستجوی خود ارائه دهند. از آنجا که وبمسترها کاملاً تیزهوش هستند، آنها استراتژی های موثری را برای بهینه سازی و ارتقاء هر وب سایت به رتبه های بالا تدوین کرده اند.
در گذشته می توانستید هر وب سایتی (چه محتوای با کیفیت و چه بی کیفیت) در صفحه اول گوگل پیدا کنید. این منجر به هرج و مرج در جستجو شد. قرار دادن یه دسته کلمه و برجسته کردن آنها می توانست آن صفحه را در آن کلمه در رتبه بالا قرار دهد. اما الان همه چیز تغییر کرده است. سایت های زباله و اسپم توسط گوگل شناسایی می شوند و از نتایج حذف می شوند. گوگل دوره ای از “طبیعی بودن” را تعیین کرده است، و سیگنال های اجتماعی در راس آن قرار دارند. شاید ، توسعه سینگنال های اجتماعی امیدوار کننده ترین حوزه در سئو سایت باشد. دریافت سوشیال شیگنال یکی از فاکتورهای سئو خارجی میباشد.
این مقاله از مطالب آموزش سئو مجموعه وب وان است که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سوشیال سیگنال چیست؟
سیگنال اجتماعی واکنشی آشکار از هر کاربر در شبکه های اجتماعی است. موتورهای جستجو سیگنالهای اجتماعی را برای تعیین کیفیت وب سایت ها، مفید بودن و ارتباط آنها در نظر می گیرند. کاربران مشتاق به اشتراک گذاری پیوندها با منابع با کیفیت، مواد و خدمات مرتبط و مفید هستند.
کاربران نظرات خود را با لایک ، اشتراک گذاری، نظرات، انتشارات، پیوندها، انجمن های موضوعی، بحث و بررسی در وب سایت یا محصول شرکت ابراز می کنند.
مطلب پیشنهادی : بردکرامپ(مسیر راهنما) چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟
گوگل سیگنال های اجتماعی را پنهان می کند
نتایج و سیگنالهای شبکه های اجتماعی در سرچ کنسول گوگل نمایش داده نمی شود. گوگل اعلام می کند که شبکه های اجتماعی پویا هستند و نمی توان به آن ها اتکا کرد چون ممکن است کاربران لایک ها و فعالیت های خود را حذف کنند و یا به صورت اشتباه در شبکه های اجتماعی واکنش نشان دهند.
مت کاتس درباره شبکه های اجتماعی می گوید که گوگل زمینه و اعتماد کافی برای لحاظ کردن اثر شبکه های اجتماعی بر نتایج وب سایت ها در گوگل ندارد. اما نتایج جستجو دقیقا برعکس گفته گوگل را نشان می دهند و به وضوح بسیاری از سایت ها که در همه چیز مشابه هستند وب سایتی که سیگنال های اجتماعی قوی تری دارد در نتایج در رتبه بالاتر قرار می گیرد.
بیشتر بخوانید: سئو چیست؟
مهم ترین سیگنال های اجتماعی موثر برای وب سایت
لایک
میزان لایک هاییی که در شبکه های اجتماعی مختلف به دست می آورید از سیگنال ها ی اجتماعی موثر است. در سبکه های اجتماعی که برای شرکت و مجموعه خود ایجاد میکنید و یا پست هایی که لینک سایت و یا صحبت از برند شماست، هر چه بیشتر لایک شوند اثر بیشتری بر رتبه بندی گوگل می گذارند.
علاوه بر لایک و اشتراک گذاری لینک های صفحات مرتبط را در انجمن ها، نظرات، نشریات، پروفایل ها و موضوعات قرار دهید. بک لینک فعال در شبکه های اجتماعی مخاطب هدف را به ارمغان می آورد. منابع منتشر شده در توییتها بسیار سریعتر فهرست بندی می شوند و به عنوان مرجع شناخته می شوند. این روش را برای ایندکس شدن مجدد سریع صفحه ، که نیاز به تغییرات مهمی دارد، توصیه می شود.
مطالب پیشنهادی: رپورتاژ آگهی چیست و چگونه از آن بهترین نتیجه را بگیریم؟
جامعه خود شما در شبکه های اجتماعی
این یکی از مهمترین عوامل اجتماعی است که به سرعت اطلاعات را به مخاطبان هدف منتقل می کند. به طور معمول ، کاربران شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و یادگیری چیزهای جدید فعال هستند. آنها مشتریان بالقوه شما هستند. بعلاوه، بخش بندی مخاطبان شبکه های اجتماعی بسیار آسان تر است، زیرا بیشتر کاربران داده های واقعی خود (جنسیت، سن، وضعیت اجتماعی، تحصیلات، علایق، محل کار و غیره) را نشان می دهند. افزایش تعداد مشترکان نشانه سودمندی و ارتباط شما است.
ترافیک شبکه های اجتماعی
قبل از وارد شدن کاربران به وب سایت از طریق لینک های قرار گرفته به شکبه های اجتماعی، کاربر می تواند آن را ارزیابی کند، بررسی ها را بخواند و اولین تصور را ایجاد کند. این به کاهش انتقال غیرضروری و کاهش بانس ریت کمک می کند. تبدیل شبکه های اجتماعی معمولاً بیشتر از یکی از جستجوی ارگانیک است.
درک معنای سیگنالهای اجتماعی نه تنها برای افزایش رتبه ها بلکه برای هدف قرار دادن سئو وب سایت شما با علایق و نیازهای مشتریان بالقوه شما نیز مهم است.
مطلب پیشنهادی : آشنایی با Schema markup و کاربرد های آن
نکاتی برای افزایش سیگنال های اجتماعی
- محتوای سایت را برای رسانه های اجتماعی بهینه کنید.
- سیگنال های دریافت شده اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید: آنچه کاربران از آن چشم پوشی می کنند، چه نشریاتی دارای بیشترین پاسخ ، محصولاتی که کاربران فروشگاه شما به آن اشاره می کنند ، و غیره است.
- تألیف خود را تأیید کنید. نتایج نشان داد که انتشارات تأیید شده اعتماد به نفس و موقعیت بالاتری در نتایج جستجو دارند.
- افزونه اشتراک گذاری محتوا را اضافه کنید. هر کلیک بر روی دکمه “اشتراک” نه تنها تعداد خوانندگان شما را افزایش می دهد بلکه موتورهای جستجو را علامت گذاری می کند که وب سایت شما مورد توجه کاربران است.
- هر از گاهی، با استفاده از Google Analytics، گزارش های آماری تولید کنید. این امر توضیح خواهد داد که چه شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مؤثرتر هستند.
- عوامل اجتماعی نه تنها وفاداری و تبدیل مشتری را افزایش می دهند بلکه به موتورهای جستجو سیگنالی می دهند تا وب سایت شما را بالاتر ببرد. سیگنال های اجتماعی منبع خوبی برای جذب ترافیک به وب سایت شما و بالا بردن وب سایت شما در صدر Google است.