گوگل با هدف پاسخگویی به تقاضاهای جستجوی مدرن، الگوریتم با عنوانGoogle Multitask Unified Model یا به اختصار MUM را به کاربران خود معرفی کرد. این الگوریتم از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود قابلیت جستجوی آنلاین استفاده می کند. هنگام جستجو در اینترنت، کاربران متناقض با انتظارات با جستجوهای متعدد، موانع جغرافیایی و زبانی به دلیل فقدان شهود در موتور جستجو مواجه می شوند.
پس از آن که گوگل الگوریتم MUM را به کاربران خود معرفی کرد، کاربران دیگر مجبور نبودند که برای مقایسه و به دست آوردن بینش عمیق تر، چندین جستجو را انجام دهند. در واقع الگوریتم MUM گوگل این توانایی را دارد که راه حل هایی را درک و ارائه کند که نه تنها بر اساس تولید محتوای متنی، بلکه بر اساس تفسیر تصاویر، ویدیوها و پادکست ها به شیوه ای که قبلا هرگز ممکن نبود.
از دیگر ویژگی های قابل توجه در الگوریتم MUM این است که این الگوریتم ۷۵ زبان زنده دنیا را می فهمد. این ویژگی می تواند به این الگوریتم اینگونه کمک کند که نتایج را از سراسر دنیا جمع آوری کند و ارائه دهد تا جامع ترین و بهترین تجربه جستجو را برای کاربران خود رقم بزند. در واقع با کمک این الگوریتم، گوگل می تواند به دشوارترین و پیچیده ترین پرسش های شما پاسخ دهد.
بازخورد انسانی از ارزیابها که از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو استفاده میکنند به درک نحوه یافتن اطلاعات توسط افراد کمک میکند. الگوریتم MUM همانند الگوریتم BERT در سال ۲۰۱۹ تحت همان فرآیند اعمال شده برای مدل های جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت.
دلیل اهمیت الگوریتم MUM گوگل چیست؟
آپدیت MUM گوگل باعث شده است که معانی عبارت ها به روشی مردم پسند تفسیر یابد. در نتیجه آپدیت MUM گوگل باعث از بین رفتن موانع زبانی می شود تا جامع ترین قابلیت جستجو در اختیار کاربران قرار گیرد. آپدیت MUM گوگل در مقایسه آپدیت های قبلی گوگل باعث شده است که جستجو در موتور جستجو گوگل بسیار سریع تر، گسترده تر و کامل تر شود. از آن جهت که دنیای فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و کاربران دیگر انتظارات چند سال پیش را ندارند و می خواهند پاسخ های دقیق، مرتبط و سریع در عرض چند ثانیه داشته باشند، آپدیت الگوریتم mum گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است.
آپدیت MUM گوگل پرس و جوهای کاربر، سؤالات و نیازهای مقایسه را از همه جهات مشاهده می کند و زمان صرف تلاش برای یافتن پاسخ های مناسب برای استخراج آنچه را که نیاز داریم را کاهش می دهد.
برای مدت زمان طولانی، کلمات کلیدی و محتوای سئو بخش مهمی از نحوه ارائه اطلاعات و چگونگی مطابقت آن با هدف بوده است. در طول سالهای اخیر، در حالی که این موضوع برای جلب توجه به جزئیات مهم باقی مانده است، کمی تغییر کرده است تا کلمات کلیدیتری را پیدا کند که در زمینه طبیعیتری استفاده میشوند. این مطمئناً به نفع الگوریتم جستجوی MUM است. آپدیت MUM از NLP و دانش عمیق جهان برای جمع آوری مکمل های اطلاعاتی بیشتر با ترکیبی از فرمت ها از قبیل متن، تصویر یا حتی ویدیو و صدا در آینده، می تواند پاسخ های ظریفی به سوالات ارائه دهد.
مزیت های الگوریتم MUM گوگل
الگوریتم MUM گوگل قابلیت فکر کردن را برای ربات های جستجوگر گوگل فراهم کرده است که این موضوع باعث شده است که آپدیت الگوریتم mum گوگل تاثیراتی زیادی بر روی سئو وب سایت و صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بگذارد. کاربران، کسبوکارها و سازندگان محتوا تشویق میشوند تا با «روزهای پاسخ دقیق» خداحافظی کنند و از قصد و سفر کاربر که لایهلایه، پیچیده و گاهی کلیتر است بهره ببرند.
تصور کنید که می خواهید به یک کشور سفر کنید و سوالاتی را که در حال حاضر باید بپرسید تا همه آنچه را که باید بدانید را پیدا کنید. در ابتدا، ممکن است تعجب کنید که چگونه به آنجا می رسید. سپس می توانید مکان اقامت، آنچه در منطقه وجود دارد، ویزاها یا واکسیناسیون های مورد نیاز و شاید کمی در مورد آب و هوا و فعالیت های موجود جستجو کنید. لیست ادامه دارد و زمان صرف شده برای جستجو و غربال کردن نتایج نیز ادامه دارد. ما اکنون فوراً بیشتر میخواهیم و الگوریتم mum شروعی برای برآورده کردن این نیازها است.
مقایسه آپدیت MUM گوگل با آپدیت BERT
مانند هر آپدیتی که می آید، جدیدترین آن ها بهترین هستند. الگوریتم BERT که در سال ۲۰۱۹ به وسیله شرکت گوگل معرفی شد، باعث شد که گوگل جستجوها را بهتر از گذشته درک کند. تقریباً در این زمان، کلمات کلیدی به عباراتی کلیدی تبدیل شدند که به دنبال ارائه نتایج بر اساس قصد کاربر بودند. به عبارت دیگر، محتوا باید به سوالات رایج پاسخ می داد. اما طبق بررسی های انجام شده، آپدیت الگوریتم mum گوگل در آینده نزدیک بسیار قوی تر از الگوریتم BERT عمل خواهد کرد.