در این مقاله به 9 دلیلی که باعث می شود تا رپورتاژ به عنوان تبلیغات اینترنتی پربازده و پرطرفدار باشد، آشنا می شوید
رپورتاژ آگهی بک لینک تولید محتوا رپورتاژ سئو
تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.
رپورتاژ یا رپورتاژ آگهی ، تبلیغ یا آگهی شما در قالب تصویر، که در سایت های معتبر خبری انتشار پیدا می کند؟
اما مزیت تبلیغ از طریق رپورتاژ آگهی بر سایرروشهای تبلیغاتی و آگهی های اینترنتی چیست؟
رپورتاژ آگهی چه مزیتی دارد که تاثیر بیشتری دارد و بسیاری از کسب و کارهای معتبر و بزرگ برای تبلیغات و برندسازی کسب و کار خود از ان استفاده می کنند؟
علت محبوبیت رپورتاژ آگهی در بین کسب و کارهای بزرگ و معتبر چیست؟
9 دلیل که در زیر گفته می شود باعث تاثیر رپورتاژ به عنوان تبلیغات اینترنتی پر بازده وپرطرفدار میباشد:
اولین: بدلیل تبلیغات غیر مستقیم است ، اثرگذاری غیر مستقیم رپورتاژ یا آگهی که بصورت رپورتاژ انتشار پیدا می کند بروی مخاطبان و برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبان و ایجاد درگیری ذهنی برند و کسب و کار شما بروی مخاطبان.
دومین: انتشار آگهی رپورتاژ در خبرگزاری ها . سایت های معتبر و پربازدید متناسب با کسب و کار شما می باشد.
سومین: عدم حذف رپورتاژ از سایت ها، دائمی بودن در سایت ، که باعث ماندگاری بیشتر رپورتاژ و تاثیر ان می شود.
چهارمین: نمایش خبرشما یا تبلیغات شما در جستجوی گوگل میباشد.
پنجمین: معرفی کامل برند یا محصول یا کسب و کار شما یا وب سایت اگهی دهنده
ششمین: بک لینک به سایت آگهی دهنده ، هدایت یک یا چند لینک با چند کلمه کلیدی (کلمات کلیدی و سئو ) به سمت سایت آگهی دهنده برای هدایت مخاطبان
هفتمین: معرفی مدیران و مسولان برند : مصاحبه با مدیران یا مسولان جهت معرفی برند و خدمات انها در قالب گزارش آگهی و کسب اعتبار برای کسب و کار شما یا خدمات و محصول شما
هشتمین: هزینه ارزان رپورتاژ ، قیمت و هزینه انتشار و ساخت رپورتاژ نسبت به مزایا و هایپر لینک دائمی ان نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.
نهمین و اخرین مورد از مزایای رپورتاژ آگهی: عدم حذف تبلیغات رپورتاژ آگهی از سایت انتشار دهنده که باعث ماندگاری تاثیر سئو بر سایت میباشد.
9 موردی که در بالا به توجیح آن پرداختیم مواردی بود که باعث تاثیر بیشتر تبلیغات از طریق رپورتاژ آگهی نسبت به سایر تیبلیغات اینترنتی و تاثیر بر روی مخاطبان میباشد تاثیراتی که ماندگار و دائمی هستند.
تاریخچه رپورتاژ
اصطلاح رپورتاژ برای اولین بار در سال 1945 در ادبیات عموم سینما شروع شد و کم کم رواج پیدا کرد و به یک اصطلاح معروف و نام آشنا در میان عموم مردم تبدیل شد.
به دلیل جذاب بودن و خلاقیت داشتن این آگهی در بین عموم مردم رواج پیدا کرد و به همین دلیل کشورهای پیشرفته در این حوزه قانون های خاصی وضع کردند تا بتوانند این آگهی را گسترش دهند.
انواع رپورتاژ
رپورتاژ تصویری
در این رپورتاژ از تصاویر جذاب بصری و گرافیکی استفاده میشود و تصاویر زیبا و دارای خلاقیت میتواند بسیار تاثیر گذار بر مخاطب باشد.
رپورتاژ نوشتاری
این بخش رپورتاژ بیشتر بر بستر مجلات ، روزنامه ها، نشریات و اطلاعیه ها به کار می رود که این حوزه از قدیم مورد استفاده خیلی از عموم بوده و بسیار کاربردی است.
رپورتاژ ویدیویی
استفاده از ویدیوهای آنلاین بسیار میتواند جذاب باشد و در این بخش از ویدیو های کوتاه و تیزر ها برای توضیح و آگهی موضوع مد نظر خود استفاده میکنند.
ویژگی های آگهی رپورتاژ
برای تهیه و ایجاد یک رپورتاژ باید یک سری اصول و نکات رو رعایت کنید تا تاثیر گذاری رپورتاژ شما به نحو احسن باشد و مخاطب مجذوب آگهی شما شود.
این نکات را توجه فرمایید:
1.رعایت اصول سئو
2.روان و عامه بودن محتوا
3. استفاده از تیتر و متن جذاب
4. استفاده از موضوعات عمیق و جذاب
5. لینک دادن و استفاده از کلمات کلیدی
6. باید از زیاده گویی بپرهیزید
7.علاوه بر تبلیغ و آگهی موضوع مد نظر خود باید اطلاعات وسیع و خوبی از موضوعتون ارائه بدید.
نکته: در نگارش متن آگهی رپورتاژ باید محصول و موضوعات مد نظرتون را در قالب خاص و منحصر به فردی ارائه بدهید.
اما اگر محتوای غیراصولی را ایجاد کنید و نکات مهم و کلیدی را در آن استفاده نکنید نه تنها به سایت شما سود نمی رساند بلکه اثر سوء و بدی را برای شما رقم می زند.
فقط کافیست با یادگیری یک سری نکات ساده و در عین حال کاربردی آگهی رپورتاژ خاص و ویژه خود را طراحی کنید.
با یک تیر دونشان بزنید
درواقع وقتی شما آگهی رپورتاژی ایجاد میکنید و بر روی سایتی بارگذاری میکنید برای شما سود دو وجهی دارد هم محصول و موضوع مورد نظرتان تبلیغ می شود و باعث بیشتر دیده شدنش می شود و هم با کلیک بر روی این رپورتاژ سئو شما بسیار مورد تاثیر واقع می شود و تاثیر مثبتی میگذارد.