مفید بود؟

تولید محتوا و سئو ارتباط نزدیک با هم دارند. در واقع در دنیای بازاریابی محتوا فرآیند تولید محتوا نیازمند به یک استراتژی خوب و جامع است. یکی از بخش‌های این استراتژی سئو بودن محتوا است.

بازاریابی محتوا یک راه قدرتمند برای فروش بیشتر در دیجیتال مارکتینگ است. در واقع مدیران کسب‌وکارها به خوبی می‌دانند که مشتریان قبل از خرید باید با خدمات و محصولات تعامل داشته باشند. این تعامل از طریق بازاریابی محتوا

و فرآیند تولید محتوا به دست می‌آید. با این حال، فرآیند محتوا بدون یک استراتژی عالی کاملاً بی‌اثر است.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا شکلی از بازاریابی نوین است. در این بازاریابی از محتوا به عنوان یک ابزار برای جذب مخاطب استفاده شده است. این محتوا قبل از اینکه به دست کاربر برسد و منتشر شود باید مراحل خاصی را طی کند. این گونه محتواها می‌توانند شامل محتوایی باشند که برای پاسخ به سؤالات رایج مشتریان بالقوه طراحی شده است، یا محتوایی که برای سرگرمی طراحی شده است. هدف بازاریابی محتوا ایجاد علاقه و تعامل با مخاطبان است. در این فرآیند، اهداف نهایی (کاربران نهایی) بسیار دقیق انتخاب می‌شوند.

 

مزیت این استراتژی این است که وقتی مشتری آماده خرید است، از قبل با برند شما رابطه دارد. علاوه بر این، برند شما توانسته اعتماد و اقتدار خود را در ذهن مشتری ایجاد کند. این دو از عناصر ضروری در فروش هستند.

چالش بازاریابی محتوا- اهمیت ارتباط تولید محتوا و سئو

شما ساعت‌های بی شماری را صرف انجام تحقیقات جامع و نوشتن یک پست وبلاگ جذاب کرده‌اید. همتایان و سرپرستان شما محتوای شما را دوست دارند. شما پست وبلاگ خود را با اطمینان آپلود و منتشر می‌کنید، منتظر ترافیک می‌مانید اما هیچ ورودی نخواهید داشت! هیچ کسی از محتوای شما بازدید نمی‌کند.

تولید محتوا و سئو چه ارتباطی با یکدیگر دارد؟

روزها و هفته‌ها می‌گذرند و تنها چیزی که شما با اشتیاق غیرقابل توقف خود ایجاد کرده‌اید، فقط یک پست وبلاگ است. مطلبی که حتی گردوغبار سایبری گوگل را هم بر روی خود نمی‌بیند و اصلاً در فهرست نتایج جست‌وجوی‌های گوگل نمایش داده نمی‌شود!

حال سؤال اصلی این است: ایجاد محتوای جذاب و انتشار آن در سایت در صورتی که مورد توجه عموم قرار نگیرد، چه فایده‌ای دارد؟ خوب، به طور بی‌رحمانه ولی صادقانه‌ای به شما میگویم هیچ ارزش و فایده‌ای ندارد!

اهمیت تولید محتوا و سئو

هر متن فوق‌العاده‌ای که نوشته شده باشد نیاز به دیده شدن دارد. با این حال موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ همانند داوران نهایی و به شدت بی رحم عمل می‌کنند. در واقع آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چه محتوایی نشان داده شود و چه محتوای در دریای اطلاعات اینترنت غرق شده و برای همیشه مدفون شود.

فرآیند تولید محتوا

اینجا است که اهمیت تولید محتوا و سئو به خوبی نمایان می‌شود. در واقع وقتی در مورد فرآیند تولید محتوای دیجیتال صحبت می‌کنیم، مهارت‌های برجسته نوشتن کافی نیست. شما باید از اصول و استانداردهای سئو نیز استفاده کنید. شما باید راهی برای توزیع آنلاین آن محتوا در ذهن داشته باشید؛ به عبارت دیگر، باید به دنبال راه حلی باشید که چگونه محتوای خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. جواب این سؤال خیلی ساده ولی به شدت تخصصی است! شما باید از اصول و استانداردهای سئو استفاده کنید.

چگونه تولید محتوا و سئو با هم کار می‌کنند؟

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) در واقع مانند سوختگی است که با استفاده از آن بازاریابی محتوایی شما تقویت می‌شود. هدف اصلی سئو جلب توجه موتورهای جست‌وجو و در نهایت کاربران است. حال هرچه در انتخاب سوخت دقت و استاندارد بهتری داشته باشید، عملکرد بهتری را می‌توانید از بازاریابی محتوایی خود انتظار داشته باشید.

 

باید به این نکته اشاره کنیم که راه‌های زیادی برای ارائه محتوای شما در مقابل مخاطبان هدف شما وجود دارد. شما می‌توانید به گوگل پول بدهید که سایت شما را بر اساس یک کلمه کلیدی و یا یک محتوای خاص در صدر نتایج نشان دهد. البته برای این کار باید پول زیادی هزینه کنید، آن هم به دلار!

تولید محتوا و سئو چه ارتباطی با یکدیگر دارد؟

با این حال تولید محتوا و سئو یک مزیت عالی نسبت به راه‌های دیگر دارند. سئو رایگان است! در واقع شما برای سئو شدن محتوای خود پولی به گوگل و سایت‌های دیگر پرداخت نمی‌کند. البته شما برای تولید یک محتوای سئو شده باید هزینه‌ای را برای سئو کارها پرداخت کنید؛ اما برای اصل فرآیند سئو شدن پولی پرداخت نمی‌شود.

مزیت استراتژیک سئو

فرایند سئو یک مزیت استراتژیک بزرگ نسبت به روش‌های دیگر نیز دارد. هنگامی که شخصی یک کلمه کلیدی و یا یک سؤال را در Google تایپ می‌کند، به طور پیش فرض پاسخ‌هایی را برای درخواست خود می بیند. این پاسخ‌ها در واقع فهرستی از سایت‌هایی است که بر اساس آن کلمه کلیدی و سؤال، محتوای سئو شده‌ای را ایجاد کرده‌اند. حال شما می‌توانید با استفاده از ارتباط تولید محتوا و سئو به خوبی محتوای خود را سئو کرده و آن را در نتایج جستجو گوگل وارد کنید.

بهینه‌سازی محتوا

در واقع ارتباط تولید محتوا و سئو بدان معناست که با بهینه‌سازی محتوای خود با استفاده از اصول سئو، با مخاطبان خود ارتباط برقرار خواهید کرد و محتوا را بر اساس نیاز آن‌ها طراحی و ایجاد می‌کنید. در نتیجه کاربران محتوای شما را بیشتر مشاهده می‌کرده و از آن استفاده می‌کنند.بهترین راه برای تحت تأثیر قرار دادن موتورهای جست‌وجو و جذب مخاطبان بیشتر این است که تولید محتوا و سئو در کنار هم انجام شوند؛ به عبارت دیگر، بین بازاریابی محتوا و سئو رابطه همزیستی وجود دارد.

مثالی از ارتباط تولید محتوا و سئو

به عنوان مثال، استراتژی‌های بهینه‌سازی سئو مانند کلمات کلیدی مرتبط و بک لینک‌هایی با کیفیت بالا، برای موفقیت سئوی محتوای شما بسیار مهم هستند؛ اما ابتدا باید مطمئن شوید که محتوا از نقطه نظر فنی به خوبی نوشته شده باشد. در واقع باید بررسی شود که محتوا با دستور زبان هماهنگ بوده و ساختار جمله‌بندی درستی داشته باشد.

تولید محتوا و سئو چه ارتباطی با یکدیگر دارد؟

به عنوان مثال یکی از بخش‌های مهم در ارتباط تولید محتوا و سئو، ساختار و جمله‌بندی محتواها است. توجه داشته باشید که پاراگراف‌های غول‌پیکر، به عنوان مثال، ممکن است به موتورهای جستجو نشان دهند که پست برای موبایل مناسب نیست. در نتیجه این کار باعث می‌شود که محتوا به راحتی رتبه بندی گوگل را از دست بدهد.

در نتیجه برای به دست آوردن بهترین نتایج در رتبه بندی موتورهای جست‌وجو، باید ارتباط تولید محتوا و سئو به خوبی برقرار باشد. شما باید از همان ابتدا محتوای خود را با در نظر گرفتن اصول و استانداردهای سئو ایجاد کنید.

ارتباط محتوای خوب با فرآیند سئو

فرآیند تولید محتوای دیجیتال خوب به معنای چیزی بیش از نوشتن خوب است. این فرآیند مانند ایجاد همبستگی بین تولید محتوا و سئو است. در حالت کلی ما سه نوع سئو داریم و باید آن‌ها را به خوبی در محتوای خود لحاظ کنیم.

این سه نوع سئو عبارت‌اند از:

1. سئوی درون صفحه که با نام On-page SEO شناخته می‌شود. این نوع سئو به محتوای اینفوگرافیک، ویدیو، وبلاگ و غیره در سایت شما اشاره دارد. این نوع سئو نیاز به بهینه‌سازی و تحقیق کلمات کلیدی دارد. این بخش به عنوان نزدیک‌ترین بخش ارتباطی بین تولید محتوا و سئو شناخته می‌شود.

 

2. سئوی فنی که با نام Technical SEO نیز شناخته می‌شود، به عناصر غیر محتوایی که در وب‌سایت خود دارید اشاره دارد. این به معنای مواردی فنی مانند بهینه‌سازی سایت برای موبایل و بهینه‌سازی سرعت سایت است.

3. سئو خارج از سایت که با نام Off-site SEO نیز شناخته می‌شود. این نوع سئو به ارتباط مشترک وب‌سایت شما با سایر سایت‌های آنلاین، از طریق بک لینک اشاره دارد.

در فرآیند تولید محتوا و سئو شما باید هر سه نوع سئو را با هم ترکیب کنید تا در رتبه بندی نتایج، رتبه بالاتری را کسب کنید.

 مزایای سئو و تأثیر آن استراتژی بازاریابی محتوای

  •  فرآیند تولید محتوا و سئو مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین و ارزشمندترین مزیت این ارتباط این است که پست خود را در صفحه اول نتایج گوگل (SERP های گوگل – صفحات نتایج موتور جستجو) به صورت رتبه بندی شده مشاهده می‌کنید.
  •  محتوای ارزشمندی که به درستی با کلمات کلیدی هدف و بک لینک‌های باکیفیت بهینه‌سازی کرده‌اید، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا به جایگاه بالاتری در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل دست پیدا کنید. در مورد مشاغل کوچک و کسب‌وکارهای محلی، این یک راه عالی برای جذب مخاطبان هدف است.
  • هنگامی که دید موتورهای جستجو را افزایش دادید، می‌توانید کمی استراحت کنید زیرا کسب‌وکار شما به خوبی دیده شده و توسط کاربران مشاهده می‌شود. در نتیجه ترافیک سایت شما به صورت پیوسته افزایش پیدا می‌کند.
  •  مزیت دیگری که از ارتباط فرآیند تولید محتوا و سئو به دست می‌آید، آگاهی از برند است. هرچه سهم ورودی ارگانیک شما برای کلمات کلیدی خاصی که به کسب‌وکار شما پیوند دارند بیشتر باشد، مشتری شانس بیشتری برای شناسایی محتوای منحصر به فرد شما در موتورهای جستجوی Google دارد. در نتیجه مشتری بیشتر وارد سایت شما شده و بیشتر با کسب‌وکار و برند شما آشنا می‌شود.

 برای ایجاد ارتباط تولید محتوا و سئو چه کاری باید انجام دهید؟

اکنون با اهمیت ارتباط فرآیند تولید محتوا و سئو آشنا شده و مزایای آن را متوجه شده‌اید می‌توانید به راحتی این ارتباط را ایجاد کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  •  در ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و برای چه کسانی محتوا می‌نویسید بسیار مهم است. شناخت شخصیت مشتریان به شما کمک می‌کند تا برای انواع خاصی از افراد که پتانسیل تبدیل شدن به بازدیدکنندگان یا خریداران دائمی سایت شما را دارند محتوا بسازید.
  • در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. کشف کلمات کلیدی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر بسیار مهم است. برای این منظور، تحقیق روی کلمات کلیدی و بررسی اینکه رقبای شما از چه نوع کلمات کلیدی برای رتبه بالاتر در گوگل استفاده می‌کنند، واقعاً ضروری است.
  •  بک لینک با کیفیت بالا ایجاد کنید. یکی از مراحل مهم در ارتباط تولید محتوا و سئو استفاده از بک لینک‌ها است. برای ارائه محتوای سئو شده خوب و با کیفیت، باید بک لینک‌هایی داشته باشید که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند. هرچه پیوندهای جالب‌تری از منابع با کیفیت بالا وارد کنید، ممکن است رتبه بالاتری کسب کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.