مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی لوگو عروسک، نمادی جذاب

مفید بود؟

برای گفتن از طراحی لوگو عروسک کمی باید از خود عروسک و لزوم استفاده از آن در برندهای تجاری گفت. همان‌طور که می‌دانید و احتمالاً باور دارید، عروسک نمادی از اسباب‌بازی‌های کودکانه محسوب می‌شود که به‌نوعی رابط بین کودک و دنیای واقعی و بزرگ‌سالی محسوب می‌شود

طراحی لوگو عروسک

به بیان بهتر کودک به‌واسطه بازی با عروسک‌ها می‌تواند دنیای بزرگ‌سالی را درک کند. علت این امر نیز به‌وضوح قابل‌درک است. عروسک هر چیزی نمادی قابل‌لمس و کوچک‌شده از آن محسوب می‌شود که باعث می‌شود به‌نوعی آن چیز را به‌درستی درک کنیم. به‌طور مثال عروسک یک کودک درواقع ماکت کوچک‌شده و قابل‌لمس کودک واقعی است که باعث می‌شود یک بچه با آن ارتباط مستقیم و بدون خطر داشته باشد. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. این ارتباط به‌نوعی کاملاً بی‌خطر است و کودک با فرد می‌تواند بدون نگرانی و ریسک آن نماد را مورد وارسی و بررسی قرار دهد. اما این مفهوم در یک برند تجاری چگونه می‌تواند کاربرد داشته باشد؟

دنیای برند تجاری

یک برند تجاری برای خود دنیایی جدا دارد. بر اساس نوع کسب‌وکاری که دارد انواع قوانین و شرایط ویژه‌ای برای خود ایجاد می‌کند و به‌نوعی تمدن کوچک خود را ایجاد می‌کند. یک برند زمانی موفق است که بتواند دنیای خود را به دنیای مشتریان خود نزدیک کند و به‌نوعی آن‌ها را وارد دنیای خود کند. از طرفی همان‌طور که گفتیم یک عروسک هر چیزی که باشد پل ارتباط بین دو دنیا را ایجاد می‌کند.

 

بنابراین یک عروسک به‌ عنوان نماد یک برند تجاری می‌تواند پلی کامل و شاید اولین پل مهم بین یک برند تجاری و گروه مخاطبان و مشتریان محسوب می‌شود. این موضوع به‌قدری مهم است که تقریباً تمام نمادهای تجاری و برندهای حرفه‌ای از یک عروسک به عنوان این رابط استفاده می‌کنند و گاها نیز ابعاد مختلفی از آن عروسک را به عنوان هدیه و یک یادگاری به مشتریان خود می‌دهند.

طراحی لوگو عروسک چه فایده‌ای برای یک برند دارد؟

اما سؤال اصلی این است که طراحی لوگو عروسک چه فایده‌ای برای یک برند دارد و آیا می‌توان از عروسک که رابط بین برند و مشتری محسوب می‌شود به عنوان یک برند و یک لوگو استفاده کرد؟ در ادامه قرار است به این سؤال پاسخ دهیم و روش‌های استفاده از طراحی لوگو عروسک را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید که قرار است اطلاعات جذابی از طراحی لوگو عروسک بدانیم.

طراحی لوگو عروسک، یک ریسک دوست‌داشتنی

همان‌طور که در بالاتر عنوان کردیم بسیاری از برندها از عروسکی به عنوان نماد و رابط دنیای برند با مشتری استفاده می‌کنند اما این بدین معنی نیست که این عروسک به عنوان طراحی لوگو عروسک مورداستفاده قرار بگیرد. علت این موضوع نیز کاملاً مشخص است.

مبحث استفاده از عروسک در دنیای تجارت یک مبحث تقریباً نوین و امروزی است، ازاین‌رو بسیاری از برندهای قدیمی که نام و لوگوی مطرحی دارند دیگر دست به تعویض برند خود نخواهند زد. این اتفاق یک امتیاز مثبت برای طراحی لوگو عروسک محسوب می‌شود. زیرا رقبای برتر و مهم و برندهای نام‌آشنا توانایی استفاده از طراحی لوگو عروسک ندارند و این برندهای کوچک و تازه تأسیس است که می‌توانند از طراحی لوگو عروسک به‌خوبی استفاده کنند.

  • طراحی لوگو جعبه و اهمیت بارز آن در صنعت تبلیغات

رابطه بین دنیای واقعی و برند

وقتی یک عروسک می‌تواند زبان گویای برند شما باشد، چرا این زبان گویا در نماد و لوگوی شما نباشد؟ همین سؤال باعث شد تا طراحی لوگو عروسک وارد دنیای تجارت شود. یک لوگوی عروسکی می‌تواند ارتباط چشمی بسیار راحت‌تر و بهتری با مشتری برقرار کند. علت این موضوع را در چند مورد می‌توان پیدا کرد.
اول این‌که عروسک نمادی از چیزی واقعی در دنیای حقیقی هست. این یعنی مخاطب و بیننده به‌راحتی با آن ارتباط مستقیم برقرار می‌کند و می‌تواند سریعاً رابطه بین دنیای واقعی و برند را کشف کند. این یعنی انتقال پیام به مخاطب با سرعت باورنکردنی صورت می‌گیرد.

عروسک زبانی جهانی دارد

نکته بعدی این است که عروسک و استفاده از طراحی لوگو عروسک به شما این قدرت را می‌دهد که جنبه فانتزی لوگو و برند را بالاتر ببرید و در آن خلاقیت‌های بیشتری به کار ببرید. این موضوع باعث می‌شود دست طراح به‌خوبی باز شود. یکی از معروف‌ترین برندهایی که از نمادی عروسک گونه برای طراحی برند خود استفاده کرده، KFC هست.

این نماد متشکل از عروسک و تصویر خود سازنده این برند هست. پیرمردی خندان که با خنده و نوع نگاه خود می‌تواند توجه شمارا به این برند جلب کند. این نوع استفاده از عروسک یا همان نماد کوچک‌شده از یک واقعیت می‌تواند تأثیر بسیار مهم و مستقیمی در گسترش یک برند داشته باشد.
نکته جالب‌توجه اینجاست که عروسک زبانی جهانی دارد و به‌نوعی همه مردم جهان با مفهوم آن آشنا می‌باشند و این برای برندها و کسب‌وکارهایی که به فکر تجارت جهانی می‌باشند بسیار مهم و قابل ارزش است. در ادامه بیشتر از این موضوع خواهیم گفت.

طراحی لوگو عروسک و موارد مهم استفاده آن

همان‌طور که گفتیم طراحی لوگو عروسک به‌نوعی طراحی یک لوگو با زبان جهانی محسوب می‌شود ازاین‌رو می‌تواند کمک بزرگی به صادرات محصولات داشته باشد. اما سؤال بعدی که مطرح می‌شود این است که طراحی لوگو عروسک برای چه نوع کسب‌وکارهایی مناسب هست؟

ساخت عروسک فانتزی

شما برای هر نوع برند و کسب‌وکار تجاری از طراحی لوگو عروسک می‌توانید استفاده کنید اما شاید روی درست‌تر سؤال این باشد که بپرسیم طراحی لوگو عروسک برای چه نوع کسب‌وکارهایی مناسب‌تر است؟ مسلماً اولین گزینه‌ای که به ذهن ما می‌رسد کسب‌وکارهای مربوط به عروسک‌سازی و ساخت عروسک است. این نوع تجارت‌ها به‌راحتی می‌توانند از این نوع برندها استفاده کنند زیرا مفهوم واقعی کسب‌وکار آن‌ها نیز در این نوع طراحی به‌خوبی قابل‌مشاهده است. به‌طور مثال عروسک‌سازی در منزل یا ساخت عروسک فانتزی و عروسک‌سازی حرفه‌ای و … از مهم‌ترین مشاغلی است که می‌توانند طراحی لوگو عروسک را به عنوان طراحی لوگوی خود مورداستفاده قرار دهند. اما این تمام ماجرا نیست.

طراح لوگو عروسک

در رده دوم مشاغل مهمی که می‌توانند از این نوع برند استفاده کنند برندهایی است که اقدام به توزیع عروسک می‌کنند. در زبان بهتر عروسک فروشی‌ها اگر بخواهند برای فروشگاه خودشان برندی انتخاب کنند بهتر است یک عروسک را به عنوان نماد و برند خود معرفی کنند. اما آیا تنها این‌گونه مشاغل مرتبط با خود عروسک می‌توانند از طراحی لوگو عروسک استفاده کنند؟ مسلماً خیر. در رده‌های بعدی شغلی هر چیزی که فانتزی باشد و دنیای رنگی‌تری نسبت به دنیای واقعی ما دارد می‌تواند از این نوع طراحی استفاده کند.

انواع طراحی‌ها

به‌طور مثال شهربازی‌ها و باغ‌وحش‌ها که دنیای مجزا و کاملاً رنگی نسبت به زندگی شهری ما دارند می‌توانند ازاین‌گونه موارد به‌راحتی استفاده کنند و نتایج بهتری بگیرند. در ضمن هر نوع تجارت و برندی که مرتبط با کودکان باشد به‌راحتی از طراحی لوگو عروسک می‌توانند استفاده کنند. تولیدی‌های لباس و کیف و کفش کودک بزرگ‌ترین نمادها و برندهایی هستند که به‌راحتی می‌توانند از این نوع طراحی‌ها استفاده کنند. اما شاید این سؤال به ذهن شما خطور کرده باشد که آیا نمی‌توان از طراحی لوگو عروسک در برندها و تجارت‌هایی مختلف دیگری که به‌ظاهر خشک‌تر و بزرگ سالانه تر ازاین‌گونه موارد است، استفاده کرد؟ در ادامه به این سؤال پاسخ‌خواهیم داد.

طراحی لوگو عروسک برای انواع برندهای دیگر

اما سؤال اصلی که در اینجا مطرح می‌کنیم این است که مشاغلی مانند ابزارآلات یا مصالح ساختمانی یا هر نوع برند دیگر آیا نمی‌توانند از طراحی لوگو عروسک استفاده کنند؟ مسلماً که می‌توانند از این نوع طراحی‌ها استفاده کنند. اما نکته اصلی این است که این نوع طراحی‌ها باید به چه صورت باشد که بتواند مخاطب را به خود جذب کند درعین‌حالی که از اهمیت برند کم نکند و به‌نوعی آن را شبیه به یک شوخی نکند. اینجاست که طراحی می‌تواند سخت‌تر از آن چیزی باشد که فکرش را می‌کنید.

اولین نکته مهم این است که شما باید عروسک  یا نمادی درست برای این طراحی استفاده کنید. به‌طور مثال استفاده از خروس برای شرکت‌ها و برندهای ساعت‌سازی می‌تواند بسیار مؤثر و جالب باشد. زیرا در همه جای دنیا خروس به عنوان یک بیدارکننده طبیعی مطرح هست و همه این موضوع را می‌دانند. حال یک شرکت خوش‌ذوق ساعت‌سازی می‌تواند از خروس به شکل‌های مختلف در طراحی برند خود استفاده کند و طراحی لوگو عروسک خروس را برای برند خود انجام دهد. همان‌طور که مشخص است مفهوم عروسک بسیار مهم و تأثیرگذار است. به‌طور مثال استفاده از نماد و عروسک کوالا برای برندهای تشک سازی نیز بسیار می‌تواند جلب‌توجه کند و به‌نوعی راحتی در خواب را برای همه به نمایش بگذارد.

مخاطب هدف خودتان را به‌درستی شناسایی کنید

درنهایت می‌توان گفت این‌که شما از طراحی لوگو عروسک یا هر نوع طراحی دیگر استفاده کنید بیشتر بستگی به خود شما و برندتان دارد و این‌که مخاطبان شما در چه نوع سلیقه و علایقی هستند. این‌که شما نیاز خود را به‌درستی تشخیص بدهید و بدانید دقیقاً چه می‌خواهید بزرگ‌ترین فاکتور برای رسیدن به نتیجه درست است. حال ممکن است طراحی لوگو عروسک بتواند به شما در این مسیر کمک کند.

یادتان باشد یک طراحی ساده اما هدفمند و درست می‌تواند بسیار بسیار مفیدتر از یک طراحی بی هدف اما پر زرق و برق باشد. ازاین‌رو قبل از آنکه بخواهید دست به طراحی بزنید و بخواهید شالوده اصلی طراحی برند خود را انتخاب کنید، ابتدا باید بتوانید مخاطب هدف خودتان را به‌درستی شناسایی کنید. این شناخت درست می‌تواند به شما این قدرت را بدهد که بدانید از چه راهی در ذهن آن اثر بگذارید. گاهی باید بدانید که مخاطب از چه نظر اشباع‌شده است تا شما بر آن شیوه پافشاری نکنید. این یعنی استفاده از یک پیکان تیز برای نشاندن آن به هدف.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.