از ویژگی های کلی طراحی سایت بانک نور اسلایدهای متحرک که به شکل اورجینال مختص وب سایت طراحی شده اند…
واقعا کم لطفی است اگر طراحی سایت سازمانی بانک نور را ضعیف یا فاقد جنبههای زیبایی شناختی بدانیم. هر چند نقطه ضعفهایی در آن یافت میشود که باعث به وجود آمدن حسی دوگانه میشود اما باید گفت که به طور کلی و با توجه به متر و معیارهایی که سایر بانکهای ایرانی در طراحی سایتهای خود نمایش میدهند؛ موسسه اعتباری نور، سایت قابل دفاعی طراحی کرده است.
ویژگی های کلی طراحی سایت بانک نور
به سیاق اکثریت قریب به اتفاق بانکهای بررسی شده؛ طراحی به صورت تک صفحه یا آن چه One Page نامیده میشود انجام گرفته است. قسمت بالایی سایت هدر زیبایی وجود دارد و اسلایدهای متحرک هم به صورت اورجینال مخصوص همین سایت طراحی شده اند. باید گفت که از منظر زیبایی شناسی هم اسلاید ها شرایط مطلوبی دارند. طراحی تحتانی سایت هم مشابه بالا شرایط مناسب و زیبایی دارد و البته کاربردهای متنوع و مفیدی در طراحی انجام گرفته به مخاطب ارائه شده است. در ادامه دقیقتر به این نقاط قوت اشاره میکنیم؛ اما بر خلاف این همه نقطه قوت، نقطه ی تاریک طراحی این سایت قسمت میانی است. جایی که در دو بخش اخبار بانک مرکزی در کنار اخبار بانک نور ارائه شده اند و باید گفت اینطور به نظر می رسد که در نهایت بی حوصلگی و تنها از سر رفع تکلیف طراحی شده اند(حداقل نظر نگارنده این است).
نکات مثبت طراحی سایت بانک نور
همان طور که گفته شد سایت بانک نور به طور کلی ویژگیهای بصری زیبایی دارد و البته کارایی مناسبی را هم در اختیار بازدید کنندگان و مخاطبان قرار داده است. اما در طراحی تک صفحه این سایت قسمتهای تحتانی و فوقانی ویژگی های مثبت طراحی سایت را به دوش کشیده اند و قسمت میانی چندان چنگی به دل نمی زند. نکته مثبت بالا در کنار طراحی زیبا، کاربردی بودن آیکون ها است (در همین قسمت اینترنت بانک و نقشه سایت هم امکان دسترسی دارند):
پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی سایت سازمانی بانک آینده
حال به قسمت تحتانی سایت میپردازیم؛ یک بار به طور کلی و بار دیگر یک نکته ی منحصر به فرد و خلاقیت در طراحی را گوشزد خواهیم کرد:
کاملا واضح است که در یک قالب ساده تمامی آن چه یک مخاطب از یک وبسایت
متعلق به بانک میخواهد وجود دارد. در واقع راستی سنجی سایت و بانک از طریق امکان استعلام مستقیم از بانک مرکزی و انواع سپردهها همه ی چیزهایی است که وجود دارد و یاعث می شود این طراحی را موفق بنامیم. و اما نکته فوق العاده جالب در طراحی این سایت استفاده از عبارت “تماس با مدیران” به جای تماس با ماست. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد و البته پیشنهاد طراحان بوده باشد؛ این طراحی سایت عیاری به مراتب بالاتر از نمونه های مشابه خود دارد.
تعریف استراتژی موتورهای جستجو
ترافیک ناشی از نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک می تواند یک ابزار فوق العاده قدرتمند در جعبه ابزار بازاریابی ورودی شما باشد. هر موسسه ای می خواهد رتبه بالایی داشته باشد اما تعداد کمی از آنها کارتهای خود را درست در مرحله برنامه ریزی و اجرا برای رسیدن به اهداف خود بازی می کنند. یک استراتژی تعریف شده برای موتورهای جستجو در شروع پروژه طراحی مجدد شما، این اطمینان را به شما می دهد که یک CMS دوستدار SEO را انتخاب کرده اید با یک آژانس با مهارت های SEO ثابت شده کار می کنید و یک برنامه محتوای تعریف شده برای حمایت از اهداف خود دارید.
طراحی چشمگیر
طراحی وب سایت شما اولین برداشتی است که مخاطبان شما از آن برخوردار می شوند. طراحی سایت شما باید از نظر بصری با همه چیزهایی که مخاطبان شما می بینند سازگار باشد – از شعبه شما تا درج بیانیه شما تا ایمیل های شما. طراحی شما باید منحصر به فرد ، بی نظم و برنامه ریزی شده باشد تا بتواند با تغییرات موسسه شما مطابقت داشته باشد. در حالت ایده آل ، تصاویر سایت شما باید متمایز به نظر برسد و مستقیماً برای ردپای جغرافیایی و خاص شما جذاب باشد جمعیت شناسی ، با موفقیت تعادل عکاسی مارک دار و گرافیک تبلیغاتی را برقرار می کند. هر یک از عناصر طراحی جدید شما باید دارای یک هدف استراتژیک مشخص، مطابق با وعده برند شما باشد و باید پیام مناسبی را برای مخاطبان شما ارسال کند.
نوتیفیکیشن برای اقدام را روشن کنید
هر صفحه از وب سایت شما باید دارای یک یا چند فراخوان برای اقدام باشد، معمولاً به شکل یک دکمه و همچنین پیوندی به آن عمل در داخل بدن به خوبی وجود دارد. آیا می خواهید مردم برای دریافت وام مسکن اقدام کنند؟ دکمه “اکنون اعمال شود” را به طور برجسته در صفحه قرار دهید ، که معمولاً در بالای صفحه قرار دارد ، جایی که کاربر آن را از دست نمی دهد. هر کاری می کنید ، از کلمات “اینجا را کلیک کنید” استفاده نکنید. این نه تنها برای کاربر معمولی که صفحه را دقیقاً برای انجام دقیق کارها اسکن می کند توصیف کننده نیست ، بلکه از ADA نیز پشتیبانی نمی کند، این یک الزام رایج برای موسسات است. بهترین سایت های FI فراخوان های عمل را واضح می کند و در نتیجه به کاربر کمک می کند و تبدیل های قیفی را انجام می دهد.
کمک به مشتری
وقتی مردم از سایت موسسه خود بازدید می کنند، اغلب به دنبال کمک هستند. تصادفی نیست که تماس با ما یکی از محبوب ترین صفحات در سایت های بانکی و اتحادیه های اعتباری است. اطمینان حاصل کنید که یک پیوند واضح به صفحات تماس با ما یا خدمات مشتری ارائه می دهید علاوه بر این صفحات مفید را در یک منو، مانند سوالات متداول و سایر منابع، با هم گروه بندی کنید.
ردیابی تجزیه و تحلیل
اکثر سایت ها کد رهگیری تجزیه و تحلیل استاندارد را پیاده سازی می کنند و روزانه آن را می نامند. سایتهای بزرگ بانکی و اتحادیه های اعتباری از استاندارد فراتر رفته و ردیابی اضافی را اضافه کرده و اهداف را تعیین می کنند تا بتوانند اثربخشی سایت را بهتر اندازه گیری کنند. ایده این است که آنچه را که کار می کند و چه چیزی نیست را بهتر اندازه گیری کنید تا بتوانید برنامه و بودجه خود را تغییر دهید.