تولید محتوا و سئو دو امر کاملاً جدا ناپذیر از یکدیگر هستند و سئو محتوا از اولین مباحث سئو به شمار میرود که هر شخصی که دارای یک کسب و کار اینترنتی است بایستی در مورد آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد. در واقع میتوان اینگونه گفت که تولید محتوا ماده خام سئو است و تولید محتوا و سئو بدون یکدیگر، بی معنی هستند.
یکی از اهداف اصلی سئو و بهینه سازی سایت، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل برای جذب مخاطب است. در حقیقت منظور از تولید محتوا و سئو، انتخاب یک عنوان مناسب و نوشتن مطالب بهینه شده سایت آن هم به گونهای که بتوان بهترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورد.
تولید محتوا و سئو در بحث بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا در واقع ترفندها و تکنیکهای تولید محتوای ارزشمند، مفید و پرطرفدار در سطح اینترنت است و هدف اصلی آن هم جذب ترافیک و بازدید وب سایت و تبدیل آنها به مشتریان دائم کسب و کار است. همانطوری که در بالا هم اشاره کردیم، تولید محتوا و سئو در بحث بازاریابی محتوا ارتباطی نزدیک با یکدیگر دارند به گونهای که بسیاری از افراد، سئو را برابر با تولید محتوا میدانند.
اگر در تولید محتوا تمامی تکنیکها و ترفندهای سئو را رعایت کرده باشید ولی وب سایتتان از محتوای خوب و با کیفیتی برخوردار نباشد به طبع از شانس خوبی برای رسیدن به صفحات اول گوگل برخوردار نخواهید بود. چرا که گوگل برای وب سایتهایی ارزش قائل است که به صورت مداوم و مستمر اقدام به تولید محتوا و سئو ارزشمند کنند.
شما با توجه به سلیقه خود و همچنین شناختی که از کاربران و مخاطبین خود دارید میتوانید اقدام به تولید محتوا و سئو وب سایت کنید. محتوای تولید شده بایستی دارای سه ویژگی خاص و مهم باشد. این سه ویژگی عبارتند از:
- جذاب
- سرگرم کننده
- کاربردی
به طور مثال اگر محتوای تولید شده با عنوان و تیتر آن مرتبط نباشد و یا از ارزش زیادی برخوردار نباشد، قطعاً موتورهای جستجو هم رتبهای برای آن قائل نخواهند شد. به همین دلیل است که در بحث بازاریابی محتوا، تولید محتوا و سئو ارزشمند یکی از اصلیترین تفاوتها در بین برندهای متفاوت است.
اما یک سوال دیگر:
چرا برای دیده شدن در دنیای اینترنت باید تولید محتوا و سئو را انتخاب کنیم؟
اگر بخواهیم به صورت عمیق به این موضوع نگاه کنیم باید به این نکته دقت کنید که مهمتر از درک بازاریابی محتوا و همچنین تولید محتوا و سئو، اهمیتی است که اینها روی کسب و کار شما دارند. در واقع میتوان اینگونه گفت که تولید یک محتوای مناسب و کاربردی که بتواند نیازها و مشکلات کاربران و بازدید کنندهها را مد نظر داشته باشد، از اهمیت زیادی برای وب سایت برخوردار است.
در این بخش از مقاله به بررسی 4 مرحله میپردازیم که میتواند اهمیت تولید محتوا و سئو را بیش از پیش کند:
- آگاهی بخشیدن: بدون شک یکی از نکات بسیار ریز و پر اهمیت در بحث تولید محتوا و سئو این است که میتوانید آگاهی کاربران و بازدید کنندهها را نسبت به یک موضوع خاص، بیشتر کنید
- تحقیق: این مورد یعنی هرگاه کاربران در مورد یک موضوع خاص احساس نیاز کنند، اولین کاری که میکنند این است که آن را در اینترنت جستجو میکنند تا اطلاعاتشان نسبت به آن بیشتر شود. به طور مثال شخصی که قصد خرید یک گوشی تلفن همراه را دارد در ابتدای کار مدل گوشی را در اینترنت جستجو می کند تا اطلاعات کافی را به دست آورده و سپس اقدام به خرید کند
- بررسی شرکتها و قیمت ها: به مانند مرحله تحقیق، کاربران سعی میکنند قیمت محصولات و خدمات شرکتها و کمپانیهای متفاوت را مورد بررسی قرار دهند
- خرید محصول یا خدمات: بعد از 3 مرحلهای که نام بردیم و اطلاعاتی که کاربر به دست آورد، در نهایت تصمیم میگیرند که از چه شرکت یا کمپانی، محصول یا خدمات مورد نظرشان را خریداری کنند
با توجه به 4 مرحلهای که بیان کردیم و همچنین با استفاده از تولید محتوا و سئو، خیلی راحتتر میتوان کاربران را تشویق کرد که از خدمات و یا محصولات خاص استفاده و از فروش آنها کسب درآمد کرد. اما نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که:
بازگشت سرمایه در بحث تولید محتوا و سئو و یا بازاریابی محتوا، در صورتی که با بهترین کیفیت به اجرا در بیاید، بسیار بالا است و به همین خاطر است که تمامی وب سایتهای حاضر، سعی در تولید محتواهایی با کیفیت دارند اما تعداد کمی از آنها میتوانند محتواهایی مفید، ارزشمند و با کیفیت را تولید و در اختیار کاربران قرار دهند.
اگر وب سایت شما از نداشتن رتبه مناسب در نتایج گوگل رنج میبرد و یا در تولید محتوا و سئو به مشکل برخوردهاید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات وب سایت رایامارکتینگ است. شرکت رایامارکتینگ با بررسی کامل وب سایتتان و با ایجاد یک استراتژی تولید محتوا مناسب، سعی در تولید محتواهایی کاملاً یونیک، جذاب و مفید برای شما خواهد کرد تا بدین وسیله بتوانید ترافیک و بازدید کننده سایتتان را تا حد زیادی افزایش دهید. در واقع تولید محتوا و سئو یکی از اصول اولیه در محتواهایی است که رایامارکتینگ تولید میکند که به مرور زمان خواهد توانست باعث افزایش رتبه و همچنین بهینه سازی وب سایت شما شود.
این مورد تا جایی است که خیلی از کارفرماهایی که با این شرکت همکاری میکنند اعلام کردهاند که تولید محتوا و سئو یکی از اهداف اصلی آنها برای تولید محتوا به شمار میرود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مایلید در کسب و کار اینترنتیتان به موفقیتها و درآمدهای زیاد دست پیدا کنید پیشنهاد میکنیم حتماً از خدمات شرکت رایامارکتینگ استفاده نمایید.
مهمترین عوامل و فاکتورهای تولید محتوا و سئو
بدون شک حرف اول و آخر در بحث ارتباط با مخاطبین و بازدید کنندهها را فقط تولید محتوا و سئو میزند و تمامی محتواهایی که تولید میشود به خاطر این است که بتوان یک ارتباط تنگاتنگ، نزدیک، دوستانه و طولانی را با کاربران، برقرار کنیم.
در واقع اولین و مهمترین هدف تمام وب سایتها از تولید محتوا، فقط و فقط جلب رضایت کاربران و همچنین انتقال درست و صحیح پیام به آنهاست. این مورد زمانی اتفاق میافتد که در مقابل چشمان آنها و در صفحه اول گوگل باشید. در حقیقت تولید محتوا و سئو یکی از بهترین راهکارها برای قرار گرفتن در مقابل چشمان کاربران خواهد بود.
در ادامه مقاله به این عوامل و فاکتورها اشارهای کوتاه خواهیم داشت:
استفاده از URL مناسب در تولید محتوا و سئو
اولین موردی که میتواند باعث افزایش تعداد کلیکها و بازدید کنندهها شود این است که از URL مناسب، ساده و کوتاه استفاده کنید چرا که تأثیر آن روی مخاطبین بیشتر است. تا جای ممکن از کلمات کلیدی مورد نظرتان هم در URL استفاده نمایید.
بهینه کردن Title Tag به هنگام تولید محتوا
یکی دیگر از بخشها و قسمتهای مهم تولید محتوا و سئو استفاده از تگ تایتل (Title Tag) است. برای اینکه این تگ از تأثیر زیادی برخوردار باشد سعی کنید کلمات کلیدی را به صورت هوشمندانه در آن به کار ببرید. عنوان و تیتر انتخاب شده باید تا جای ممکن از 60 کاراکتر کمتر باشد و دلیل آن هم این است که عناوین کوتاه به نسبت عناوین طولانی از بازخورد مثبتتری، برخوردارند.
به کار بردن کلمات کلیدی مناسب
تولید محتوا و سئو زمانی تأثیرش بیشتر از قبل میشود که از کلمات کلیدی به بهترین شکل ممکن در محتوای تولید شده استفاده نمایید. برای انتخاب بهترین و مناسبترین کلمات کلیدی، میتوانید از ابزارهای گوگل به نام Google’s Keyword Planner
بهره ببرید. در واقع این ابزار به شما کمک خواهد کرد که به راحتی بتوانید کلمات کلیدی خودتان را به صورت کاملاً هوشمندانه انتخاب کنید.
توضیحات متا سایت را به صورت حرفهای بنویسید
از دیگر ترفندها و تکنیکهای افزایش کلیک وب سایت این است که توضیحات متا سایت را به صورت کاملاً حرفهای و بهینه بنویسید که به طبع این مورد روی تولید محتوا و سئو تأثیر زیادی خواهد داشت. برای توضیحات متا این نکات را مد نظر داشته باشید:
- تا جای ممکن توضیحات هر صفحه از وب سایت را به صورت کاملاً یونیک و منحصر به فرد بنویسید
- طول کاراکترهای متا بیشتر از 150 یا 160 کاراکتر نشود و در واقع این تعداد یک طول بهینه به حساب میآید
- توجه داشته باشید که گوگل برخی از کاراکترها به خصوص کاراکتر نقل قول را به صورت اتوماتیک حذف میکند. پس هرگز از آنها استفاده نکنید
- امکان دارد برخی از وب سایتها از چند کلمه کلیدی استفاده کنند و در این طور مواقع بهتر این است که از توضیحات متا استفاده نکنید و انتخاب آن را بر عهده خود موتور جستجوی گوگل قرار دهید
از کلمات کلیدی و کلید واژهها در پاراگراف اول استفاده کنید
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و کلید واژهها در تولید محتوا و سئو میتواند به ضرر محتوای تولید شده باشد. اما توصیه میکنیم از این کلمات در پاراگراف اول محتوا به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملاً هوشمندانه استفاده کنید طوری که کاملاً طبیعی به نظر برسد. در واقع با این کار به بهینه سازی محتوا کمک زیادی کردهاید.
نتیجهگیری
با تمام نکاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم باید عنوان کنیم که تولید محتوا و سئو یک سرمایهگذاری بلند مدت برای وب سایت شما به حساب میآید. شاید در نگاه اول استفاده از این دو مورد یک مقدار زمانبر باشد اما به نسبت روشهای تبلیغاتی و بازاریابی سنتی، به کار بردن این روشها بیشترین سود را به کسب و کار اینترنتی شما خواهد رساند و ما به عنوان تیم تولید محتوا و سئو شرکت رایامارکتینگ پیشنهاد میکنیم هرگز از این دو مورد، غافل نشوید.