فکر کردن به اینکه چطور می توان از پس تولید محتوا در زمان کم و کوتاه بر آمد قبل از نوشتن هرچیز ذهن را به خود درگیر می کند. درگیر شدن با انتخاب موضوع برای تولید محتوا
می تواند کاری خسته کننده و زمان بر باشد و همین مشکل باعث می شود این کار به راحتی کنار گذاشته شود. به عنوان یک بازاریاب، ما اغلب روی بخش فنی موضوعات مختلف مانند بهینه سازی، ارتقا و تبدیل تمرکز می کنیم. اما بدون داشتن یک محتوای قوی حتی بهترین استراتژی بازاریابی ممکن است شکست بخورد. پس تولید محتوایی که بتواند مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود آن را با دیگران به اشتراک بگذارند می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
برای تولید محتوا در زمان کم شما ممکن است وقتی در حال نوشتن هستید فقط بخواهید یک سری کلمات را روی صفحه بنویسید و ایده ای برای نوشتن نداشته باشید. اما این کار برای تولید یک محتوای موفق درست نیست. نوشتن یک محتوای خوب بدون یک عنوان خوب امکان پذیر نیست.
برای اینکه بتوانید یک سایت موفق با تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید باید برای موضوع و هم چنین رعایت سئوی محتوا اهمیت قائل شوید. بدون رعایت این دو مورد متن شما اعتبار و معنی نخواهد داشت. محتوا ها باید برای مخاطبان و در مورد موضوعاتی که آن ها می خواهند بدانند نوشته شود، در غیر این صورت استراتژی محتوای شما با شکست مواجه می شود.
پیدا کردن محتوا هایی که ریشه در تقاضای مخاطب دارد
برای تولید محتوا در زمان کم دو نوع ایده وجود دارد. اول ایده هایی هستند که از هیچ چیز منشا نمیگیرند و دوم ایده هایی است که ریشه در تقاضای مخاطبان دراد. اگر می خواهید در بازاریابی محتوا به اهداف خاصی دست پیدا کنید باید به روش دوم به کار خود ادامه دهید.
یکی از مشکلاتی دیگری که در تولید محتوا در زمان کم و انتخاب موضوع با آن مواجه هستید این است که وقتی ایده ای را در سر دارید و راجع به آن جستجو می کنید نمی توانید بفهمید که آیا واقعا خواندن آن برای همه جذاب است یا نه. به عنوان مثال شما ایده ای را مد نظر دارید و فکر می کنید یک ایده ی بسیار عالی برای تولید محتوا است اما تنها نظر شما کافی نیست زیرا کاربران سایت شما نیز قرار است آن متن را بخوانند.
برای این که با اعتماد به نفس کامل بگویید که متن شما تعداد زیادی از مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده، باید یک نمونه گیری قابل توجه از نیاز مخاطبان برای انتخاب موضوع محتوا نیاز دارید. با این کار می توانید متنی که کاربران را به خود جذب می کند تولید کنید.
خوشبختانه تعداد زیادی ابزار ساده و کاربردی برای تولید محتوا در زمان کم وجود دارد که برای نوشتن محتوا های جذاب یده های معتبر و تایید شده توسط کاربران را در اختیار شما می دهند. بخش مربوط به کاربران بخش کلیدی و مهم در نوشتن محتوا است. بعضی از این ابزار ها ایده های زیادی برای تولید محتوا در زمان کم را در اختیار شما قرار می دهند اما ایده های آن ها ریشه در تقاضای مخاطبان ندارد. از این ابزار ها دوری کنید.
چیزی که شما برای تولید محتوا در زمان کم نیاز دارید عنوان ها و موضوعاتی است که توسط انجمن های انسانی مورد تایید قرار گرفته باشد.
هر روزه افراد مختلفی در اینترنت راجع به موضوعات و رویکرد های مختلف جستجو می کنند یا در مورد آنها پستی را به اشتراک می گذارند. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر خود از موتور های جستجو برای پیدا کردن یک عنوان و موضوع خوب کمک بگیرید. علاوه بر این با استفاده از چند ابزار و قدم ساده دیگر مشکلی با انتخاب موضوع برای تولید محتوا در زمان کم نخواهید داشت و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که ویرایشگر متن مورد علاقه ی خود را باز کنید و شروع به نوشتن کنید.
درد اینجا 5 منبع و ابزار برای تولید محتوا در زمان کم به شما معرفی می کنیم.
1. وب سایت Quora
وب سایت Quora یکی از مکان های جمع آوری اطلاعات آنلاین است که در آن مباحث مفید و کاربردی به اشتراک گذاشته می شود. در واقع این سایت یک درگاه پرسش و پاسخ است که افرادی که می خواهند نظر متخصصان را راجع به موضوع مورد نظر خود بدانند سوالات خود را در این وب سایت مطرح می کنند. همین موضوع سایت Quora را به یک منبع معتبر و با ارزش برای انتخاب عنوان و تولید محتوا در زمان کم تبدیل کرده است.
به عنوان مثال اگر راجع به تجارت الکترونیک در Quora جستجو کنید، ده ها سوال راجع به آن در این سایت مشاهده می کنید که کاربران مختلف به دنبال جواب آن ها می گردند. اگر حتی جواب یکی از سوال ها را پیدا کنید می توانید آن را در قالب یک مقاله و یا پست در سایت خود قرار دهید. به این ترتیب به راحتی می توانید برای تولید محتوا در زمان کم تعداد زیادی موضوع و ایده به دست آورید.
هم چنین شما می توانید در وب سایتQuora برای خود ایمیلی را تنظیم کنید تا لیستی از مباحث جدید و محبوب که در سایت قرار می گیرد را دریافت کنید. این کار شما را از اطلاعات جدید در مورد کسب و کارتان که مخاطبان نیز به دنبال آن هستند مطلع می کند و ایده های مختلفی را برای موضوع محتوای سایت در اختیار شما قرار می دهد.
2. جامعه ی آنلاین Helpmewrite.co یک ابزار عالی برای تولید محتوا در زمان کم
این جامعه متشکل از نویسندگانی است که تجربیات و ایده های خود را برای افرادی که به خواندن آن ها علاقه مند هستند اشتراک می گذارند. این روش یک راه خوب برای آزمایش کردن یک ایده قبل از صرف انرژی و زمان برای تبدیل کردن آن به واقعیت است. هم چنین شما می توانید ایده های خود را با مخاطبان خود در میان بگذارید و از آن ها در مورد موضوعاتی که برایشان جذاب است سوال کنید.
3. Twitter
Twitter نیز مانند Quora همیشه به روز می شود و می تواند ایده های تازه و نابی را برای تولید محتوا در زمان کم در اختیار شما قرار دهد. توییتر را برای به دست آوردن موضوع، کلمات کلیدی و سوالات مربوط به صنعت خود دنبال کنید. یکی از راه ها ای که می توانید از آن برای نوشتن محتوا درباره ی سئو کمک بگیرید این است که توییت هایی که در مورد این موضوع هستند را بررسی کنید، و با جستجو کردن عباراتی مانند: ” آیا سئو” ، “چگونه سئو می تواند” ، “چرا سئو” و مانند این ها می توانید بفهمید در این موضوع چه سوال هایی ذهن کاربران را به خود درگیر کرده است.
کاربران دائما سوالات خود را در توییتر مطرح می کنند، شما می توانید با استفاده از این منبع به روز ایده های جدیدی را به عنوان موضوع برای تولید محتوا در زمان کم در نظر بگیرید. علاوه بر این شما می توانید از Twitter’s API برای سفارشی سازی دریافت جریان جستجوی استفاده کنید.
4. ازÜbersuggest برای تولید مجتوا در زمان کم استفاده کنید
هر گاه صحبت از تولید محتوا در زمان کم در میان باشد نام Übersuggest هم همراه آن می آید، این ابزار برای انتخاب موضوع محتوا بسیار کاربردی است. اگر به دنبال یک داده ی پشتیبانی شده به عنوان موضوع محتوای خود هستید این ابزار اولین چیزی است که به کمک شما می آید. این ابزار در واقع پیشنهادات گوگل با حجم بالای جستجو را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می دهد. این به آن معنی است که شما می توانید بفهمید مردم دقیقا به دنبال چه موضوعاتی هستند و آن ها را به کلمات کلیدی خود تبدیل کنید.
این ابزار نه تنها برای تولید محتوا در زمان کم ایده های نابی را در اختیار شما قرار می دهد بلکه برای انتخاب کلمه ی کلیدی نیز به شما ایده می دهد.
5. بازبینی سایت آمازون
بخش بازبینی سایت آمازون می تواند در بعضی مواقع بسیار مفید و کاربردی باشد. این سایت برای مشتریان خود اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به هر محصول و برای خرید آن پست می کند، هم چنین کاربران داستان ها و تجربیات واقعی خود در هنگام استفاده از محصولات به خصوص را در این سایت قرار می دهند و شما می توانید از آن ها برای تولید محتوا در زمان کم ایده بگیرید. اگر می خواهید برای بازاریابی محصول خاصی تولید محتوا کنید می توانید از این مثال های دنیای واقعی موجود در آمازون استفاده کنید، مردم معمولا محصولی تهیه می کنند که مشکل مورد نظرشان را رفع کند، در غیر این صورت آن محصول به قسمت بازبینی آمازون می رود تا بررسی شود. اگر بتوانید مشکل مشترک آن ها را بیابید می توانید یک محتوای مفید برای حل آن مشکل تهیه کنید که توسط تعداد زیادی خواننده مورد استقبال قرار گیرد.
تولید محتوا در زمان کم و انتخاب یک موضوع جذاب برای آن می تواند چالش برانگیز باشد اما به لطف اینترنت و وب سایت های مختلف شما تعداد زیادی منبع برای انتخاب عنوان و کلمات کلیدی در اختیار دارید که با استفاده از آن ها می توانید محتواهای خود را با موضوعات مختلف و خواندنی تولید کنید.