مقالات آموزشی

طراحی لوگو اسم فاطمه، نکاتی از یک طراحی لوگو جذاب

مفید بود؟

طراحی لوگو اسم فاطمه، یک طراحی لوگو جذاب

طراحی لوگو

اسم فاطمه شاید یکی از محبوب‌ترین طراحی لوگوها برای کسب و کارهای مذهبی است. از این رو در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازم و طراحی لوگو اسم فاطمه را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. توجه کنید که مذهبی بودن این نام تنها بخشی از ویژگی‌های آن است. در ادامه می‌خواهیم طراحی لوگو اسم فاطمه را از تمام جنبه‌ها ارزیابی کنیم. با ما همراه باشید.
به طور کلی برای بررسی طراحی لوگو اسم فاطمه ابتدا باید با خود نام فاطمه آشنا شویم و درباره آن صحبت کنیم. این آشنایی می‌تواند به ما در رسیدن به مسئله طراحی لوگو اسم فاطمه کمک شایانی کند. بنابراین با مفهوم و معنی نام فاطمه شروع می‌کنیم تا در ادامه به موضوع طراحی لوگو اسم فاطمه برسیم.

نوشتن اسم فاطمه و معنی آن

فاطمه از جمله اسم‌های کهن و عربی محسوب می‌شود که حداقل بالغ بر هزار و پانصد سال قدمت دارد. ما فاطمه را با وجود دختر پیامبر اسلام می‌شناسیم و در واقعیت نیز فاطمه بر اساس این که نام ایشان محسوب می‌شود شناخته شد. در کلام ساده‌تر فاطمه صفتی است که به زنی داده می‌شود که کودک خود را از شیر گرفته است.

این صفت بعد از نام‌گذاری بر روی دختر پیامبر تبدیل به یک اسم مصطلح شد و کم‌کم در بین مردم توانست جای خود را باز کند. فاطمه از آن روز معنای دیگری همچون از آتش رانده شده و … نیز به خود گرفت.
بنابراین عملا می‌توانیم بگوییم شروع اصلی نام فاطمه بر اساس انتخاب آن به عنوان نام دختر پیامبر و همسر علی بوده است. همین موضوع این نام را برای مسلمانان، به خصوص برای شیعیان پر اهمیت کرده است. برای مسلمانان خاورمیانه این نام ارج و قرب خاصی دارد و آن‌ها معتقد هستند که این نام می‌تواند فرد را از بسیاری بلایا حفظ کند.

از این رو عملا می‌توانیم بگوییم که نام فاطمه دارای ارج و قرب بالا میان مسلمانان منطقه هست. این ارج و قرب خواسته یا ناخواسته به سایر مناطق نیز کشیده است و بسیاری از جهانیان به این نام احترام می‌گذارند. از نظر جهانی می‌توانیم نام فاطمه را برابر با نام مریم بدانیم. هر دو این نام ها اشاره به زنانی مقدس و مهم در تاریخ ادیان دارند.

پس در طراحی لوگوی اسم فاطمه باید به این موضوع بسیار دقت کنیم و به نوعی همین اتفاق باعث شده است که طراحی لوگو اسم فاطمه از حالت عادی خارج شود و حساسیت‌ها در طراحی آن بالا باشد.
بنابراین به طور خلاصه ما از نظر معنایی چندان استفاده‌ای از این نام نمی‌توانیم داشته باشیم. اما از نظر سابقه تاریخی و احساسی که مردم نسبت به این نام دارند می‌توانیم طراحی‌های جالبی داشته باشیم. در واقع آن چیزی که برای ما می‌تواند در طراحی لوگو اسم فاطمه اهمیت داشته باشد احساس مردم به این نام است. در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

 

روی احساس مخاطبان خودتان کار کنید!

برعکس چیزی که تصور می‌کنید، ما انسان‌ها، آدم‌های منطقی نیستیم و چندان بر اساس اصول منطقی قدم برنمی داریم. در واقع ذهن ما چندان نمی‌تواند بر اساس منطق تصمیم بگیرد. منطق کاری است که نیاز به تمرکز بالایی دارد و باید تمام عوامل را کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوانیم به جواب درست برسیم. در حالی که ذهن انسان عملا قادر به این نیست که درباره هر چیزی تمام عوامل را مورد بررسی قرار دهد و آن‌ها را مانند پازل بچیند.

بسیاری از اعمال انسانی بر اساس ذهن ناخودآگاه و احساسی ما رخ می‌دهد. این ذهن تقریبا خارج از کنترل مستقیم ما قرار دارد و بر اساس عوامل مختلف تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یک برند و صاحب کسب و کار باهوش زمانی که بداند بر اساس چه محرک‌هایی می‌تواند این ذهن را به نفع خود تحریک کند، می‌تواند امیدوار باشد که مشتری و مخاطب فارغ از هر بحث و جدل منطقی کسب و کار شما را انتخاب می‌کند.

نکته مهم در این زمینه این است که ذهن غیر منطقی یا همان احساسی تنها و تنها از طریق 5 راه اساسی با دنیای بیرون در ارتباط است. این پنج راه همان حواس پنجگانه بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی است. بنابراین انتخاب نام برند و طراحی درست لوگو می‌تواند دو احساس مهم بینایی و شنوایی را تحت تاثیر قرار دهد.
نکته مهم دیگر این است که این حواس نسبت به همه اتفاقات اطراف خود حساسیت نشان نمی‌دهند. شما باید به‌اندازه‌ای جذاب و مهم جلوه کنید تا بتوانید این احساس‌ها را تحریک کنید و باعث شوید که در نهایت مخاطب به شما توجه کند. در این موقع است که کم‌کم ذهن منطقی وارد عمل می‌شود.
پس اولین کار در جذب مخاطب مهم‌ترین کار است. یعنی تاثیر گذاری بر ذهن احساسی مخاطب. اینجاست که هر چیزی مانند مذهب و تعصب دینی می‌تواند تاثیر عجیبی روی مخاطب بگذارد. بنابراین به طراحی لوگو اسم فاطمه توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا می‌تواند شما را به راحتی نجات دهد!

طراحی لوگو اسم فاطمه، یک شمشیر دو لبه

همانطور که در بالاتر گفتیم بسیاری از مردم منطقه خاورمیانه و به طور کلی مسلمانان جهان روی نام فاطمه حساسیت خاصی دارند. این حساسیت می‌تواند به ما در جلب توجه طراحی لوگو اسم فاطمه کمک جالب توجهی کند. اما مسئله مهمی که در این بین وجود دارد این است که شما باید در طراحی لوگو اسم فاطمه سعی کنید توهینی خواسته یا ناخواسته به این نام نشود. این موضوع می‌تواند عواقب بسیار بدی برای کسب و کار شما داشته باشد.
شاید یک برند اروپایی یا آمریکایی بتواند بر اساس یک شیطنت ریز با این نام خودش را مطرح کند اما شما در جایی زندگی می‌کنید که نمی‌توانید حتی این حرکت و شیطنت کوچک را بدون خطر از سر بگذرانید. بنابراین توجه داشته باشید که در طراحی لوگو اسم فاطمه حتما سعی کنید شئونات مربوطه را رعایت کنید و از طرح یا رنگ‌هایی استفاده نکنید که مسلمانان آن را تعبیر به توهین کنند.

طراحی لوگو اسم فاطمه

این موضوع دست ما را برای طراحی لوگو اسم فاطمه کاملا می‌بندند و اجازه استفاده از بسیاری از امکانات طراحی را نمی‌دهد. البته همیشه خلاقیت‌های جالب در محدودیت‌ها مطرح می‌شود. بنابراین از این محدودیت ایجاد شده در طراحی لوگو اسم فاطمه نهایت استفاده را ببرید و سعی کنید که بر اساس چارچوب لازم دست به طراحی بزنید.
به طور کلی وقتی نام فاطمه به میان می آید رنگ سبز یا لاجوردی در ذهن تداعی می‌شود. اگر شما از این دو رنگ در طراحی لوگو اسم فاطمه استفاده کنید به نوعی بر آن چیزی که ذهن مخاطب تصور می‌کند صحه گذاشته‌اید.

این اتفاق باعث می‌شود که ذهن مخاطب دیگر توجهی به جزئیات طراحی شما نداشته باشد و شاید حتی آن را به اندازه مهم نداند که ذهن منطقی مخاطب را درگیر کند. اما وقتی از رنگ‌های متناقض استفاده کنید ذهن مخاطب دچار تناقض بین اطلاعات ورودی و اطلاعات ثبت شده می‌شود و این باعث می‌شود که ذهن منطقی مخاطب را درگیر توجه به طراحی لوگو اسم فاطمه کند. می‌بینید، دنیای طراحی لوگو یعنی دنیای بازی با ذهن مخاطب!

طراحی لوگو اسم فاطمه برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که وجود دارد این است که از طراحی لوگو اسم فاطمه تنها می‌توان برای کسب و کارهای مذهبی و سنتی استفاده کرد؟
بر اساس آن چیزی که تاکنون گفتیم تقریبا جواب مثبت است. با توجه به ارزش ذاتی که این نام دارد نمی‌توان از آن به عنوان برند هر کسب و کاری استفاده کرد. بنابراین کسب و کارهای مذهبی یا مرتبط با مذهب می‌توانند بیشترین استفاده را از طراحی لوگو اسم فاطمه ببرند. بعد از این دسته از کسب و کارها می‌توان به آن دسته از کسب و کارهایی اشاره کرد که نسبتا خنثی هستند و نام برند چندان ربطی به نوع کسب و کار ندارد. البته بهتر است در این حالت جانب احتیاط را رعایت کنیم. زیرا استفاده نا به جا از برند فاطمه می‌تواند علاوه بر مشکلات اجتماعی ما را درگیر مشکلات قانونی و حکومتی نیز کند.
به جز تمام این موارد یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی لوگو اسم فاطمه به آن دقت کنیم این است که فاطمه یک نام شخصی است. پس بسیاری از دخترها و زن‌ها نامشان فاطمه است. این افراد نیز می‌توانند بنا به سلیقه شخصی خودشان از طراحی لوگو اسم فاطمه استفاده کنند. در این حالت به خاطر این که گستره این طراحی کم می‌شود و کمتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد محدودیت‌ها و حساسیت‌ها نیز کمتر می‌شود. از این رو می‌توانید به عنوان شخصی یا همان مهر از طراحی لوگو اسم فاطمه استفاده کنید.

پایان سخن

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی لوگو اسم فاطمه را کمتر می‌توان به عنوان یک برند تجاری استفاده کرد. مگر این که این کسب و کار تا حدودی رنگ و بوی مذهبی داشته باشد. اما نکته جالب در مورد طراحی لوگو اسم فاطمه این است که این نام یک نام جهانی محسوب می‌شود و شما می‌توانید از لوگو اسم فاطمه به انگلیسی نیز استفاده کنید.

از این رو عملا می‌توان گفت بر اساس قوانین برندینگ تقریبا این نام برای استفاده به عنوان برند مناسب است. اما به سبب حساسیت بیش از اندازه‌ای که روی نام وجود دارد و همچنین دو بخش بودن آوای نام بهتر است قید استفاده از آن را به جز در موارد خاص زد. البته در نهایت این نیاز شماست که می‌تواند مشخص کند چه چیزی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.