دسته‌بندی نشده

آشنایی با مفهوم کلمه کلیدی و انکرتکست (Anchor Text) در سئو

مفید بود؟

در این مقاله به بررسی مبحث آموزش سئو می پردازیم و مفهوم سئو کردن سایت را تشریح می کنیم. سئو به مجموعه اقداماتی که در سایت جهت جذب مشتری از طریق گوگل انجام می‌شود اطلاق می‌شود. سئو برای دیده شدن سایت در گوگل الزامی است. 

کاربرد سئو چیست؟

 وقتی شما چیزی را در گوگل سرچ می کنید، چند سایت اولی که در لیست سرچ گوگل بالا می‌آیند دارای رتبه سئوی بالاتری در زمینه آن عبارت سرچ شده هستند، بنابراین زودتر به کاربر نمایش داده می شوند و درآمد این سایت ها بالاتر از سایرین است. مثلاً سایتی که خدمات آموزشی ارائه می‌دهد وقتی با سرچ عبارت آموزش فتوشاپ جزء سه سایت اول نمایش داده شود.

از بین صد نفری که سرچ کرده اند حداقل ۲۵ نفر در این سایت جذب می‌شوند و درآمد سایت از طریق فروش دوره آموزش فتوشاپ بالا می‌رود و این نتیجه سئو بالای سایت است. رسیدن به رتبه های ۱ تا ۴ سئو گوگل کار بسیار سختی است و زمان زیادی می‌برد. شما باید در زمینه سئو متخصص باشید تا بتوانید به این جایگاه برسید.با مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید.

 آموزش سئو

سئو کردن کلمه

فرض کنید وقتی عبارت اموزش ورد را سرچ می کنید سایت هایی که به ترتیب از یک تا چهار برای شما لیست شده اند روی کلمه آموزش ورد سئو شده اند و به گوگل اثبات شده که اگر کسی این عبارت کلیدی را سرچ کرد اولین گزینه ها این سایت ها نشان داده شوند. این کار سئو کردن کلمه برای سایت است.

سه نوع سئو وجود دارد:

  • White hat Seo یا سئو کلاه سفید انجام عملیات سئوی قانونی را شامل می‌شود که همه چیز طبق قوانین گوگل پیش می‌رود و خیلی سئو کردن با این روش زمان‌بر است. در این روش دائم تولید محتوای سئو شده داریم.
  • Gray hat Seo یا سئوی کلاه خاکستری شامل روش های قانونی و کمی روش‌های غیر مجاز از نظر گوگل است که روشی متوسط از نظر ریسک و زمان محسوب می‌شود. ۵۰ درصد سایت ها از این روش استفاده می‌کنند.
  • Black hat Seo یا سئوی کلاه سیاه دارای ریسک بالایی است و کاملا قوانین گوگل را برای سئو زیر پا می‌گذارد و اگر گوگل متوجه شود سایت را از نتایج جستجو حذف می کند. با مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید.

مفهوم لینک و بک لینک در سئو

بک لینک در سئو جزء مبحث های مهم است. لینک یک عبارت است که با کلیک بر روی آن به یک سایت هدایت می شوید. بک لینک یعنی یک سایت به سایت شما لینک بدهد و مخاطب آن سایت با کلیک بر روی عبارتی به سایت شما هدایت شود. بک لینک گرفتن از هر سایتی از نظر گوگل ارزش ندارد و حتی نمره منفی در رتبه گوگل دارد.

بک لینک گرفتن یک کار تخصصی است. اگر شما قوانین سئو را زیر پا بگذارید گوگل شما را جریمه می‌کند. صفحه سایت یا کلمه کلیدی که با آن از قوانین گوگل رد شده اید از نتایج گوگل حذف می‌شود و دیگر رتبه ای بابت آن دریافت نمی‌کنید.

نکته: صفحه اول سایت هیچ وقت جریمه نمی‌شود. بنابراین صفحه اول نقش کلیدی در بخش سئو و لینک دهی به صفحات داخلی و بالا بردن رتبه سئو دارد. با مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید.

مفهوم کلمه کلیدی و انکرتکست (Anchor Text) در سئو

 کلمه کلیدی کلمه ای است که سایت را بر اساس آن سئو می‌کنیم. با سرچ آن کلمه‌ی کلیدی توسط کاربر انتظار داریم سایت سئو شده جزء گزینه‌های اول لیست شود.

سه نوع انکرتکست  (Anchor Text) داریم :

Exact Match : کلمه کلیدی اصلی مثل آموزش فتوشاپ

  :Broad Matchکلمه کلیدی اصلی به همراه پیشوند یا پسوند مثل دوره آموزش فتوشاپ یا آموزش فتوشاپ آنلاین

Phrase Match : جمله حاوی کلمه کلیدی مثل برگزاری دوره آموزش فتوشاپ حرفه ای

این کلمات کلیدی دارای طول های مختلفی هستند. در ادامه با اسامی دیگری که به آنها اطلاق می‌شود آشنا می‌شویم. کلمه کلیدی که تک کلمه ای باشد را کلمه کلیدی کوتاه یا short tail می گویند مثل طلا. این نوع سئو کردن برای تک کلمه خیلی سخت است. اگر کلمه کلیدی از دو یا سه کلمه ترکیب شده باشد کلمه کلیدی متوسط یا mid tail است.

مثل آموزش فتوشاپ. این کلام محبوبیت زیادی در بین سئو کاران دارند و کاربران هم بیشتر در این حالت سرچ انجام می‌دهند. اگر کلمه کلیدی از سه تا پنج کلمه تشکیل شده باشد به آن کلمه کلیدی طولانی یا long tail می گویند. سئو کردن این کلمات کلیدی آسان و سریع رتبه می‌گیرد. مثل برگزاری دوره آموزش فتوشاپ حرفه ای. با مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید.

 برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب کسب و کار چه باید کرد؟

 فقط کافیست کلمه کلیدی مد نظر خود را در گوگل سرچ کنید. در قسمت پایین صفحه پیشنهادهای خود گوگل را می‌بینید. اینها کلمات کلیدی هستند که بیشترین سرچ توسط کاربران را داشتند. از بین آن ها انتخاب کنید و با درج یک مقاله با این کلمات کلیدی مخاطب بیشتری به سایت جذب کنید.

 مفهوم الکسای سایت

 الکسای سایت را از طریق نصب تولبار آن در سایت می توانید چک کنید. این رتبه سایت شما است که توسط گوگل محاسبه می‌شود. این رتبه در ایران و جهان برای سایت محاسبه می شود. این عدد برای سایتهای نوپا یا سایت‌هایی که رتبه بالای ۱۰۰۰ در ایران دارند زیاد مهم نیست. وقتی رتبه ی الکسا مهم است که سایت رتبه زیر ۱۰۰۰ داشته باشد و فضا رقابتی باشد.

الگوریتم‌های سئوی گوگل

 الگوریتم های گوگل به اسم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، کبوتر و گوگل دنس برای چک کردن قوانین سئو در سایت ها به کار می روند و هرکدام کاربرد خاصی دارند. با مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید. الگوریتم پاندا فقط روی محتوای کپی تمرکز دارد. الگوریتم پنگوئن روی بک لینک ها تمرکز دارد.

الگوریتم کبوتر به لوکیشن سایت تمرکز دارد و در  سرچ بر اساس مکان کاربر سایت ها را از نزدیک ترین مکان به کاربر لیست می کند. الگوریتم گوگل دنس رتبه سایت‌ها را دائم رصد می‌کند و محل آنها را در صفحات سرچ‌ گوگل تنظیم می‌کند. مثلاً یک روز سایت صفحه دوم است و یک روز صفحه پنجم نمایش داده می شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار وقتی کاربر کلمه کلیدی سرچ می کند کلمات کلیدی مشابه آن را لیست می کند. حتی اگر کاربر اشتباه تایپ کرده باشد مرغ مگس خوار کلمه درست را تشخیص می‌دهد و پیشنهاد می‌کند. با مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید.

آشنایی با اصطلاحات سئو

وقتی کاربر از طریق سرچ کلمه در گوگل وارد یک سایت شود سرچ ارگانیک رخ داده است. نتایج عادی گوگل را  نتایج طبیعی می گویند. عبارت ad در کنار برخی نتایج گوگل نشان می‌دهد که اینها تبلیغاتی هستند و جزء نتایج طبیعی محسوب نمی‌شوند. افرادی که از طریق سرچ گوگل وارد سایت می شوند و ترافیک سایت را بالا می‌برند ایجاد ترافیک طبیعی می‌کنند.

برخی سایت‌ها با پرداخت هزینه به گوگل در سرچ نمایش داده می شوند و با کلیک کاربر بر روی لینک و ورود به سایت آنها، گوگل هزینه از آنها کسر می‌کند، این نتیجه را نتیجه پولی می‌گویند. نباید کلمه کلیدی در کل محتوا خیلی زیاد یا خیلی کم استفاده شود و چگالی آن باید رعایت شود. با مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید.

چگونه سئوی تأثیرگذاری در سایت داشته باشیم؟

 انتخاب کلمه کلیدی مناسب که با محتوا و هدف کلی سایت همخوانی داشته باشد. هرچقدر محتوای سایت شما متناسب با کلمه های کلیدی شما باشد رتبه سایت بیشتر بالا می‌رود و در نتیجه موتور جستجوی گوگل زودتر نمایش داده می شود. باید سایت دائم به روز رسانی شود و محتوای جدید در آن بارگذاری شود. هر نوع خطا یا  مشکل در سایت باید سریع رفع شود.

 نوع طراحی سایت خود را بهینه کنید. ناوبری ساده ، رعایت سلسله مراتب در سایت و محتوای با کیفیت رتبه سایت شما را بالا می برد.

 از سایتهایی که رتبه بالایی در گوگل دارند بک لینک بگیرید، اعتبار شما با این کار نزد گوگل بالا می‌رود. در صفحات داخلی سایت خود نیز لینک سازی انجام دهید تا کاربر در زمان بیشتری در سایت بماند و نرخ پرش سایت کم شود و رتبه بالاتری در گوگل دریافت کنید. عکس با کیفیت

و مناسب با محتوا در سایت قرار دهید. امیدوارم مقاله آموزش سئو مفید واقع شده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.