مقالات آموزشی

آشنایی با رازهایی پنهان در مورد شرکت تولید محتوا

مفید بود؟

شرکت تولید محتوا به شرکت‌هایی گفته می‌شود که با نویسنده‌های فریلنسر در حوزه محتوا همکاری می‌کند تا به وسیله یک استراتژی هدفمند، اقدام به تولید محتواهایی با کیفیت و کاربردی نماید. محتواهای جذاب و کاربردی که می‌تواند به برندسازی، اعتماد سازی و در نهایت افزایش فروش، به کسب و کارهای اینترنتی کمک زیادی کند.

دوباره بر می‌گردیم به جمله معروف بیل گیتس: محتوا پادشاه است!

چه محتواهایی می‌تواند پادشاه شود؟

در واقع این همان کاری است که شرکت تولید محتوا از آن به خوبی استفاده کرده و محتواهایی را تولید می‌کند که به راحتی می‌تواند کسب و کار آنلاین شما را دگرگون ‌کند. این شرکت‌ها به خوبی قادر خواهند بود محتواهایی مفید و پرکاربرد را تولید و در اختیار کارفرما قرار دهند و این بسیار حائز اهمیت است.

به همین دلیل است که تولید محتوا برای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، یکی از اهداف اصلی برای رسیدن به کسب سود بیشتر است. اما در این بین یکی دیگر از وظایف شرکت تولید محتوا، بهینه سازی محتوای تولید شده و ارائه آن به دیگر سایت‌ها است.

شرکت تولید محتوا چه کارهایی انجام می‌دهند؟

 

یکی از مهم‌ترین کارهایی که شرکت تولید محتوا باید به خوبی آن را انجام دهد، تعامل صحیح و مناسب با نویسنده‌های فریلنسر و همچنین کارفرماها است. این نوع تعامل هم در زمینه رفتار، انجام کار و همچنین ارائه محتوا است و در کل با این کار هم نویسنده و هم کارفرما خود را حفظ خواهند کرد.

شرکت تولید محتوا برای اینکه بتواند بهترین، مناسب‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین محتوا را تولید کند بایستی راه‌های صحیح و مناسب به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز مربوط به محصول، کالا، خدمات و هر چیز دیگری که مد نظر کافرما است را پیدا و آن را در اختیار نویسنده‌های فریلنسر قرار دهد. در این بین نویسنده‌های خلاق و زبده هم با استفاده از اطلاعات موجود سعی در نوشتن محتواهایی با کیفیت می‌کنند.

محتواهایی که توسط شرکت تولید محتوا تولید می‌شود در واقع یک محتوای کاملاً اصولی است که به یک نویسنده خوب که سالیان سال در این زمینه فعالیت کرده سپرده شده است و به این موضوع کاملاً واقف هستند چطور می‌توان یک محتوای ارزشمند و مفید را تولید کرد.

آیا شرکتی هم وجود دارد که بتواند محتواهایی ارزشمند و کاربرپسند را تولید نماید؟

به طور حتم جواب به این سوال مثبت است. به طور مثال یکی از این نمونه شرکت تولید محتوا، شرکت رایامارکتینگ است. این شرکت محتوا‌نویس به این توانایی و قدرت رسیده که در مدت زمان بسیار کوتاهی نویسنده‌های فریلنسر بسیار زیادی را از سراسر کشور دور هم جمع کند. همچنین محتواهایی که در این شرکت تولید می‌شود همه بر اساس اصول سئو نوشته و در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

تنها کاری که شرکت رایامارکتینگ به عنوان شرکت تولید محتوا انجام می‌دهد این است که به صورت مداوم و مستمر با نویسنده‌های خود در ارتباط است تا هم محتواهایی با کیفیت و سئو محور را تولید کنند و هم محتواها را در کمترین زمان ممکن ارائه دهند. مورد بعدی که می‌توان در مورد رایامارکتینگ بیان کرد این است که مراحل پیشرفت کار به صورت مداوم با نویسنده و کارفرما، بررسی می‌شود تا مبادا در هر حق کسی اجحاف شود.

 به این ترتیب یک شرکت تولید محتوا مانند رایامارکتینگ تمام تلاشش این است که محتواهایی با کیفیت را تولید و در اختیار کافرماها قرار دهد.در واقع همین تفاوت کوچک می‌تواند وجه تمایز بزرگ یک شرکت تولید محتوا خوب مانند رایامارکتینگ با دیگر شرکت‌های معمولی باشد که در اکثر مواقع به دنبال کسب سود مقطعی هستند. این یعنی شرکت‌های معمولی با تولید یک محتوا آن چنان ضعیف کار می‌کنند که مشتری برای همیشه با آنها خداحافظی و به سمت دیگر رقبای آنها قدم بر می‌دارد و این هنر یک شرکت تولید محتوا خوب به حساب می‌آید.

تفاوت نوع تولید محتوا در شرکت تولید محتوا

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که در شرکت تولید محتوا به خصوص رایامارکتینگ وجود دارد این است که درک بسیار خوبی از نیاز مشتری مبنی بر تولید محتوا دارند. این بدین معنی است که به خوبی درک می‌کنند که مشتریان چه نوع محتوایی را برای چه فضایی مد نظر دارند و به همین دلیل به راحتی قادر خواهد بود محتواهایی متفاوت را تولید و در اختیار مشتری قرار دهند.

به طور مثال برخی از مشتریان قصد دارند که محتواهایی را مخصوص اینستاگرام تولید و منتشر کنند. به طبع محتواهایی که در این شبکه اجتماعی محبوب منتشر می‌شود بیشتر به صورت تصویر و یا ویدیو است و یک شرکت تولید محتوا به خوبی به این درک رسیده که باید چطور محتواهایی را برای این شبکه اجتماعی، تولید کند.

قطعاً اگر در اینستاگرام محتوای تولید شده بدون تصویر و یا بدون ویدیو باشد، از نظر مخاطبین ارزش زیادی نخواهد داشت و در واقع محتوای تولید شده، بی‌فایده و کاملاً بی‌ارزش خواهد بود.یا به طور مثال اگر مخاطبین و کارفرماها، از شما درخواست محتوای متنی برای وب سایت را داشتند، به طبع مواردی مانند تعداد کلمات، رعایت اصول محتوا، محتوای سئو محور، انتخاب تیتر و عناوین مناسب، یونیک بودن محتوا، اختصاصی بودن، کپی نبودن محتوا، رعایت اصول نگارشی، رعایت املاء کلمات و غیره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

محتواهایی که شرکت تولید محتوا برای شبکه اجتماعی مانند تلگرام تولید می‌کند می‌بایستی کوتاه، مختصر، جذاب و گیرا باشد. به گونه‌ای که کاربر خسته و دلزده نشود و تا پایان متن آن را مطالعه نماید. این موارد و مثال‌هایی که بیان کردیم در حقیقت یک ساز و کار ویژه به حساب می‌آید که بایستی به آن دقت و سپس اقدام به تولید محتوا نمود.

خدماتی که شرکت تولید محتوا ارائه می‌دهد

 

همان‌طوری که بارها و بارها به این موضوع اشاره کردیم، تولید محتوا در دنیای اینترنت برای هر کسب و کار اینترنتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بزرگ‌ترین مزیت آن این است که می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت خودش هدایت کند.

در این بین وب سایت‌های زیادی در دنیای وب وجود دارد که اقدام به تولید محتوا آن هم از نوع بی‌کیفیت می‌کنند و به همین دلیل است که نه تنها بازدید کننده و مخاطب خاصی ندارند، بلکه فروش زیادی را هم نصیب خود نمی‌کنند.

در واقع این وب سایت‌ها از استعداد فنی خاصی برای تولید محتوا برخوردار نیستند، در نتیجه برای اینکه بتوانند با رقبای خود به رقابت بپردازند از شرکت تولید محتوا کمک می‌گیرند. این شرکت‌ها هم طبق یک سری اصول و قوانین خاص اقدام به تولید محتوا کرده و انواع و اقسام محتوا را تولید و به مخاطبین خود عرضه می‌کنند و تا رسیدن به نتیجه مناسب در کنار آنها خواهند ماند.

اما خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند به شرح زیر است:

  • تولید محتوای متنی

  • تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
  • تولید فیلم‌های ویدیویی
  • تولید پادکست‌های صوتی
  • طراحی گرافیکی
  • خدمات بازاریابی
  • طراحی تصاویر
  • طراحی اینفوگرافیک
  • طراحی موشن‌گرافی

اما شرکت تولید محتوا در مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد با مخاطبین و کارفرماهای خود همکاری می‌کند:

  • مشخص کردن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال
  • آموزش تیم بازاریابی برای بازاریابی محصولات و خدمات
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • آموز دادن مبحث محتوا برای تیم‌های فروش

وظایف کلی شرکت تولید محتوا

 

برخی دیگر از وظایفی که این شرکت‌ها به خصوص شرکت رایامارکتینگ بر عهده دارد به شرح زیر است:

  • برگزاری دیدار حضوری با افراد در مورد طراحی وب سایت و همچنین برند‌سازی
  • صحبت در مورد انجام تولید محتوای وب سایت
  • نظارت بر ترافیک و بازدید وب سایت
  • کار گروهی با اعضای تیم برای تعیین اطلاعات مورد نیاز وب سایت
  • کار گروهی و همکاری با طراحان گرافیکی برای تعیین طرح اولیه و نهایی وب سایت

یکی از موارد بسیار مهم در شرکت تولید محتوا

کیفیت محتوای تولید شده اولین و مهم‌ترین مورد در بحث تولید محتوا برای شرکت تولید محتوا به حساب می‌آید. به همین دلیل است که این نوع شرکت‌ها به صورت کاملاً دقیق سعی در انتخاب نویسنده‌های فریلنسر خود می‌کنند تا محتواهایی با کیفیت را تولید و در اختیار کارفرما قرار دهند. حساسیت این نوع سبک کاری تا جایی پیش رفته که بسیار از وب سایت‌ها برای دریافت یک محتوای با کیفیت سعی در همکاری با شرکت تولید محتوا کرده تا بهترین محتواها را با بهترین قیمت، به دست بیاورند.

اما یکی دیگر از بخش‌های مهمی که توسط یک شرکت تولید محتوا ارائه می‌شود، تعیین استراتژی برای تولید محتوا است. اهمیت این مورد تا جایی است که خیلی از وب سایت‌ها از نداشتن چنین استراتژی رنج برده و همیشه از نداشتن بازدید کننده گله و شکایت می‌کنند.در واقع یک بخش بزرگ از استراتژی سئو و همچنین استراتژی تولید محتوا، در نوشتن محتوا بر اساس کلمات کلیدی مناسب، خلاصه می‌شود.

این مورد یکی از اهداف بسیار مهم سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌ها به شمار می‌رود چرا که به وسیله همین کلمات کلیدی است که وب سایت در صفحات اول و بعضاً لینک اول گوگل قرار می‌گیرند. به طور واقع‌بینانه اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، اگر محتوای تولید شده توسط شرکت تولید محتوا، دارای کلمات کلیدی مناسب باشد به مرور زمان گوگل به محتوای تولید شده اعتماد خواهد کرد و آن را در بهترین نتایج جستجو قرار خواهد داد.

چرا چنین موردی برای حدود 20 درصد محتوای وب سایت اتفاق می‌افتد؟

یکی از دلایل آن به همان بحث نداشتن استراتژی مناسب در تولید محتوا است که متأسفانه برای خیلی از وب سایت‌های ایرانی به یک معزل بزرگ مبدل شده است. حتی به جرأت می‌توان به این موضوع اذعان کرد که خیلی از افراد حتی نمی‌دانند که استراتژی تولید محتوا چیست و چه کاری انجام می‌دهد.

در نهایت محتواهایی که به این شکل تولید می‌شود به یک گورستان بدون بازدید کننده و بدون مخاطب تبدیل شده که نتیجه‌ای جز تعطیل شدن کسب و کار اینترنتی، ندارد. پس تا جای ممکن برای محتواهایی که تولید می‌کنید ارزش قائل شوید و اگر در تولید محتوا و یا استراتژی محتوا مشکل دارید از خدمات شرکت تولید محتوا استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.