مقالات آموزشی

مزیت های پنهان و اسرارآمیز صفحات لندینگ لوکال(صفحات فرود)

مفید بود؟

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که صفحات لندینگ لوکال چه تاثیری میتوانند در بهبود سئوی سایت شما داشته باشند؟ یا اصلا  لزوم استفاده از صفحات لندینگ لوکال چیست و چرا باید از آنها استفاده کرد؟  با ما همراه باشید تا شما را گام به گام با مزایا و اسرار شگفت انگیز این صفحات آشنا کنیم.

با استفاده از ابزار فروشگاه یاب وب سایت، میتوانید رتبه سئوی موبایل را افزایش دهید

مشتریان چگونه مکانهایی برای غذا خوردن، خرید و بازی جستجو و پیدا میکنند؟ شاید تا کنون نمی دانستید که تلفنهای همراه موتورهای پیشنهاد دهنده شخصی هستند و مواردی که آنها ابتدا برای خرید، بازی و تغذیه پیشنهاد میدهند، اغلب آفلاین هستند تا آنلاین و در مکانهای نزدیک به جای که مصرف کنندگان زندگی میکنند.

برای دریافت پیشنهاد، نزدیکترین مکان باید در دستگاههای تلفن همراه “قابل مشاهده” باشد و مشتری در برنامه ها و سرویسهای وب از آنها استفاده کند. احتمالا در وب سایت خود یک فروشگاه پیدا کرده اید، اما 85 درصد تعاملاتی که با مشتریان انجام میشود، به وب سایت های شخص ثالث مانند گوگل، فیسبوک و Yelp  منتقل میشوند.

اما صفحات لندینگ لوکال که بخشی از فروشگاه یاب شما هستند، میتوانند رویت پذیری (مشاهده شدن) صفحات شما را افزایش دهند! هرچه صفحاتی غیر از وب سایت شما مثل (مشخصات رسانه های اجتماعی و Yelp و غیره) بیشتر قابل مشاهده باشند، مصرف کنندگان بیشتر برند تجاری شما را مشاهده و ترافیک بیشتری بسمت فروشگاه شما هدایت میشود.

با بیشترین استفاده از صفحات لندینگ لوکال، مشتریان محلی بیشتری را به مکانهای خرده فروشی (retail) برند خود جذب کنید

اهداف صفحات لندینگ لوکال در وب سایت شما، منحصر به فرد هستند، یک صفحه نشان دهنده یک مکان واقعی است. این صفحات به مصرف کنندگان کمک میکنند تا نزدیکترین مکان خود را هنگام بازدید از وب سایت شما پیدا کنند و موتورهای جستجو را از ویژگیهای منحصر به فرد آن مکان مطلع میکنند.

بهترین و معتبرترین مکان برای یافتن اطلاعات در مورد هر فروشگاه، رستوران یا نمایشگاه کالا و محصولات است. برای استفاده از مزایایی صفحات لندینگ لوکال و برای افزایش رویت پذیری تلفن همراه، وب سایت اصلی شما باید برای موبایل بهینه شده باشد و دارای یک صفحه لندینگ برای هر مکان با قواعد، فرمتها و لینک های مناسب گوگل باشد.

کلمات کلیدی منوط به جغرافیای مکان، توصیف منحصر به فرد موقعیت مکانی، نقشه های تعاملی و نظرات فراوان مشتری هستند که همگی به بهبود مشاهده کمک میکند.

صفحات لندینگ لوکال نشانه های دیجیتالی برای هر مکانی است که شرکت شما در آن فعالیت میکند

هر شبکه اجتماعی اصلی احتمالا دارای صفحه ای است که هر مکان تجاری را نشان میدهد و شما صفحات اجتماعی اکتسابی را که، صاحب آنها نیستید، به طور کامل کنترل نمی کنید. اما این صفحات، به ویژه صفحات Google My Business ، لیستهای Yelp و صفحات محلی فیسبوک، منابعی هستند که مصرف کنندگان بیشتر برای کسب اطلاعات از کسب و کار شما به آن روی می آورند.

لینک دادن به صفحات لندینگ لوکال برند شما، در این سایتهای اجتماعی ایجاد اختیار و قدرت کرده و باعث میشود فروشگاه های شما بیشتر در سطر بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.

صفحات لندینگ لوکال هر فروشگاه باید منحصرأ به صفحه تأیید شده Yelp ، فیسبوک و  Google My Business page در آن فروشگاه لینک دهد. برای برندهای چند مکانی، این صفحات اکتسابی، ده برابر بیشتر از وب سایت شرکتی و صفحات اجتماعی برند شما، مورد دسترسی قرار میگیرند.

 

چرا باید صفحات لندینگ لوکال ایجاد کنیم؟

اگر در حال اداره بیش از یک مکان هستیم، آیا ایجاد صفحات لندینگ لوکال برای هر فروشگاه ارزش دارد؟ صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، صفحات لندینگ لوکال به یک دلیل ضروری هستند : برای کمک به مشتریان در پیدا کردن نزدیکترین مکان در وب سایت  شما.

وقتی صفحه لندینگ لوکال شما با استفاده از بهترین شیوه ها ساختار بندی میشود تا مشخص شود چه چیزی آن مکان را منحصر به فرد میکند، به عنوان یک راهنمای معتبر برای صفحات اکتسابی، مانند مشخصات موجود در رسانه های اجتماعی گوگل و فیسبوک  عمل میکند. به این ترتیب، صفحات لندینگ لوکال به دو طریق رویت پذیری موبایل را بهبود می بخشند :

Google Authority را بدست آورید

داشتن یک صفحه لندینگ منحصر به فرد در وب سایت شما که نمایانگر هر فروشگاهی است، راهی برای افزایش اعتبار صفحات لندینگ لوکال شما در گوگل و بینگ و افزایش مشاهده برند است. هنگامیکه یک صفحه لندینگ لوکال برای هر فروشگاه تنظیم میکنید، به گوگل سیگنال میدهید که آن فروشگاه مهم است.

سیگنالهای موجود در صفحه لندینگ لوکال جزو سه عامل مهم رتبه بندی سئو محلی شما هستند. Moment Feed یافته است  که صفحات لندینگ لوکال فاکتور رتبه بندی موتورهای جستجو هستند و حداقل 14 درصد بر رویت پذیری کلی سایت تأثیر می گذارند. شرکت بهینه سازی موتورهای جستجو Moz  این موارد را با 24 درصد اهمیت بیشتر، کشف کرد.

صفحات لندینگ لوکال با الگوریتمهای جستجو نشان میدهند که وب سایت شما حاوی اطلاعاتی است که جستجوگران به دنبال آن هستند:

بدون آنها، گوگل ممکن است از مکان شما در تهران اطلاع نداشته باشد، اگر تنها آدرس رسمی شما به صورت آنلاین در دفتر مرکزی در کرج باشد، برای بهبود نتایج موتورهای جستجو، موتورهای جستجو از هایپر لینک ها به عنوان سیگنالی برای اهمیت هر صفحه استفاده میکنند.

هنگامیکه لینک های وب سایت شما با هر صفحه اجتماعی همسو میشود، این امر به همان اندازه برای افزایش رویت پذیری قابل اطمینان است که مطمئن شوید دادههای موقعیت مکانی شما همسو و سازگار هستند. صفحات لندینگ لوکال شما سرشار از لینک های معتبر برای ایندکس گذاری گوگل است. هرچه تعداد لینک ها از مکانهای بیشتر، بیشتر باشد بهتر است.

ملزومات صفحات لندینگ لوکال

برای مشاهده نتایج چشمگیر سئو در تمام شعبه های خود، صفحات لندینگ لوکال شما باید از هر جهت قوی باشد. با اطمینان از محتوای مناسب هر صفحه، این امر را محقق کنید.

کلمات کلیدی

عناوین جذابی  برای صفحه ای که ارزش افزوده شرکت شما را بیان میکند، ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک صفحه لندینگ لوکال شیرینی پزی برای شعبه قزوین خود هستید، سعی کنید نه تنها جزئیات مکان و جزئیات کسب و کار  را، تعیین کنید بلکه مواردی را که جدا از کسب و کار شما هستند را، نیز بیان کنید.

بهترین روش این است که عبارات پر از کلمات کلیدی را در تگ های عنوان و عنوان صفحه لندینگ (H1/H2)  خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس و شماره تلفن شما در هدر و پاورقی هر صفحه مکان نشان داده میشود. فراخوان های اقدام را در صفحه خود داشته باشید، تا مشتریان بدانند در آینده چه کار باید بکنند. مهمتر از همه، مطمئن شوید که کلمات کلیدی که برای هر صفحه لندینگ لوکال انتخاب میکنید، مخصوصا برای گذاشتن دامنه، مناسب هستند.

نقشه ها یک ضرورت هستند

ایجاد فروشگاه یاب هم به مشتریان و هم به بهبود نتایج موتورهای جستجو کمک میکند و هرچه افراد بیشتری فروشگاه شما را پیدا کنند، افراد بیشتری برای خرید از فروشگاه های شما بازدید خواهند کرد. ویجت های مکان یاب فروشگاه به مشتریان شما اجازه میدهد تا مکانی را، با مشخصات کد پستی، شهر روی نقشه تعاملی جستجو کنند، تا منابعی را که کسب و کار شما به آنها ارائه میدهد، بیابند.

داشتن نقشه ای که کاربران بتوانند از آن برای تعیین محل فروشگاه استفاده کنند بسیار مهم است. برای اینکه مکان یاب فروشگاه شما خوب کار کند، مطمئن شوید طول و عرض جغرافیایی شما که در Google My Business وارد شده است برای هر مکان دقیق است. ویجت فروشگاه یاب چیزی است که برای اتصال صفحات لندینگ لوکال شما به سایت اصلی نیز مفید است.

بیوگرافی کارکنان

اجازه دهید بازدیدکنندگان شما با هر کسیکه در پشت صحنه فعالیت میکند، آشنا شوند. فراتر از بیوگرافی، این ارتباطات نیز میتواند با ویجت های اجتماعی ترکیب شود، مانند نگاهی گذرا به آخرین پستهای اینستاگرام (Instagram) شما یا فید توییتر فروشگاه.

چیزی که شما را بهترین میکند

اگر شرکت شما بهترین اسموتی ها را ایجاد میکند، یا معروف به عرضه بهترین خدمات در شهر است، به مردم در مورد آن بگویید! در صفحه لندینگ لوکال خود، شامل آیتمهای خاص صنعت مانند منوها، ساعات کار و یا توانایی رزرو آنلاین باشید. اینجا جایی است که شما میتوانید تمام ویژگیهای فروشگاهی خود را، که میتواند شما را از رقبا منحصر کند، لیست کنید. اضافه کردن کلمه کلیدی محصول یا سرویس شما در عنوانهای صفحه لندینگ لوکال نیز به افزایش سئو کمک خواهد کرد.

اثبات اجتماعی

به جای اینکه خیلی ساده در مورد کسب و کار خود صحبت کنید، با اثبات اجتماعی، به مشتریان خود عرضه اندام کنید. همراه با ویژگیهای منحصر به فرد شما، بررسیها، اصلی ترین دلیل اجتماعی شما هستند و برای پشتیبانی از این ادعاها، اسنپت های نظرات مثبت، عکسهای پشت صحنه از مکان و محتواهای جالب و جذاب تولید شده، ضروری است.

به وسیله همکاری با مدیران محلی یا منطقه ای یا صاحبان امتیاز میتوانید نظرات را به راحتی تامین دهید و با بک لینک بیشتر به صفحات لندینگ لوکال، از تلاشهای سئوی خود سود ببرید و همچنین اقتدار و اعتبار جایگاه خود را، به راحتی عرضه کنید. فراموش نکنید که ویجت هایی را برای فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، Yelp و Foursquare  خود نیز برای افزایش بیشتر سئو قرار دهید.

تجزیه و تحلیل قوی

به طور مرتب پلتفرم Google Analytics را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صفحات شما هنوز هم مرتبط هستند. نرخ بانس (پرش) و کلیک  از شاخصهای مهم هستند. برای یک صفحه فرود با عملکرد بالا، به دنبال کلیک بالا و نرخ پرش پایین باشید. با اطمینان از اینکه سایت شما دارای متن پر از کلمات کلیدی برای خواندن موتورهای جستجو است، قابلیت خزندگی را بهبود بخشید.

اطمینان حاصل کنید که شاخص پذیری شما نیز قوی است. به دنبال تگ های عنوان و توضیحات متا، لینک های آبی و اسنپت های متن که در جستجوی مشاهده میکنید، باشید. هر صفحه ای که بالا می آورید، باید ترکیبی منحصر به فرد از عنوان و توضیحات متا داشته باشد و این ترکیب باید برای کلمات کلیدی بهینه شده برای جستجوهای محلی هم رعایت شود.

بهینه سازی موبایل

تلفنهای همراه در حال حاضر پرکاربردترین فناوری برای دسترسی به وب سایتها هستند. بنابراین، بهینه سازی موبایل را از دست ندهید. اگر این بهینه سازی انجام نشود، بسیاری از کاربران بلافاصله سایت شما را برای گزینه بعدی ترک خواهند کرد وگوگل شما را مجازات خواهد کرد.

در سال 2016، گوگل اولین شاخص تلفن همراه خود را آزمایش کرد، که ابتدا نسخه موبایل صفحه وب شما را برای رتبه بندی شاخصها بررسی میکند، در صورت عدم یافتن نسخه موبایل، به نسخه دسکتاپ برمی گردد. با هر بروزرسانی الگوریتم، بهینه سازی تلفن همراه مهم تر میشود.

چگونه محتوایی عالی برای صفحات لندینگ لوکال خود ایجاد کنیم

زمانیکه محتوای متنوعی در صفحات لندینگ لوکال خود داشته باشید، سئوی شما سودمند میشود. از این گذشته، تنها با کیفیت ترین محتوا میتواند رشد را حفظ کرده و منجر به ایجاد لید (مشتریان بالقوه) شود. در اینجا بهترین شیوه ها برای ایجاد محتوای عالی برای صفحات لندینگ لوکال آمده است.

مخاطبان خود را بشناسید

با استفاده از معیارها و سایر ابزارها، محتوایی را براساس سلیقه مخاطبان خود، ایجاد کنید تا مطمئن شوید محتوای شما مرتبط با نیازهای آنها خواهد بود. نرم افزار تجزیه و تحلیل شما میتواند عبارات کلیدی را که جستجوگران شما برای یافتن صفحه شما استفاده کرده اند، بیابد. این کلمات کلیدی و عبارات را در گوگل و بینگ وارد کنید تا جستجوهای مرتبط با آنها را پیدا کنید.

این عبارات جستجو، اساس محتوای وب سایت شما را تشکیل خواهند داد. با استفاده از ایده های خوب درباره موضوعات محتوا، این عبارات را در مکانهای مختلف در سراسر وب سایت خود قرار دهید. الگوریتمهای گوگل از تنوع استقبال می کنند و به شما پاداش مناسبی میدهند.

 بررسی و اصلاح کلمات کلیدی

برای دنبال کردن روند کلمات کلیدی از Google Trends ، BuzzSumo  و سایر ابزارها استفاده کنید. این روندها را در نظر بگیرید و آنها را به گونه ای اصلاح کنید که مختص منطقه جغرافیایی هر مکان باشد. با Google Trends همچنین میتوانید روی منطقه جغرافیایی مورد نظر خود زوم کنید و ببینید کدام عبارتها در آن منطقه محبوب هستند. گوگل همچنین عبارات کلیدی محبوب را پیشنهاد میکند.

به سوالات متداول پاسخ دهید

با پاسخهای خود تخصص خود را به رخ بکشید. اگر چندین سوال با رتبه بسیار بالا را شناسایی کرده اید، برای هر یک صفحات جداگانه ایجاد کنید. میتوانید آنها را به صفحات لندینگ لوکال متصل کرده و یک پاراگراف کوتاه از محتوا درباره موضوع کلی در صفحه لندینگ لوکال ارائه دهید که لینک پاسخهای دقیقتر را ارائه میدهد، یا به طور همزمان به چند سوال در بخش FAQ  صفحه لندینگ لوکال خود، پاسخ دهید.

موقعیتهای مکانی خود را برجسته کنید

اگر کسب و کارهای مرتبط با غذا دارید، به عنوان مثال، در مورد غذای محلی یا ویژگیهای فرهنگ محلی صحبت کنید که تجارت شما را به یک مکان محلی محبوب تبدیل کرده است. با مدیران منطقه ای یا فروشگاه یا صاحبان امتیاز همکاری کنید تا از ویژگیهای منحصر به فرد هر مکان مطلع شوید و این را در هر صفحه بگنجانید.

نشان دادن مشتریان شاد

یک راه عالی برای اطمینان از ارتباط بازدیدکنندگان سایت با برند شما این است که مشتریان شاد خود را درYelp ، FB  و گوگل نشان دهید. صفحات لندینگ لوکال شما میتواند شامل یک ویجت برای بررسی در Yelp یا گوگل باشد. همچنین، استفاده از تصاویر، ویدئوهای شرکتی، لینک های اجتماعی و نکات برجسته محصول را برای افزایش سئوی خود استفاده کنید.

تعیین اهداف

برای هر صفحه یک هدف مشخص داشته باشید. یک مشکل خاص را حل کنید یا یک سوال خاص را در هر صفحه لندینگ لوکال خود پاسخ دهید. به عنوان مثال، در یک مکان ممکن است هدف شما این باشد که مشتریان به صورت آنلاین سفارش دهند.

در این حالت، مطمئن شوید که دکمه “سفارش دهید” به وضوح قابل مشاهده است و در اتصالات کلیدی صفحه وجود دارد. مکان دیگری ممکن است به دنبال افزایش فالورهای خود باشد، بنابراین همان استراتژی را با دکمه های بزرگتر و پر رنگتر “ما را دنبال کنید” در صفحه لندینگ ایجاد کنید.

صفحات لندینگ لوکال میتوانند رتبه جستجو را به میزان قابل توجهی افزایش دهند

وقتی صحبت از به دست آوردن تجربه جستجوی محلی میشود، قسمتهای متحرک زیادی وجود دارند.

صفحات لندینگ لوکال یکی از قدرتمندترین روشهای یافتن آنلاین هستند.

برای مشاغل چند مکانی، صفحات لندینگ لوکال عنصری اساسی در استراتژی سئو شما هستند. گنجاندن اجزای ضروری برای صفحه لندینگ لوکال باعث میشود سایتهای شما توسط گوگل پیدا شده و به جستجوگرانی که به دنبال شما هستند تحویل داده شود.

هنگامیکه وب سایت شما مقصد است، صفحات لندینگ لوکال به عنوان نقشه راه برای کاربران عمل میکنند. با  MomentFeed، مکان یاب فروشگاه و صفحات لندینگ لوکال، شما را میتوان از یک مکان مدیریت کرد و تمام حدسیات را از این فرآیند حذف کرد. جهت اطلاع از نحوه انجام آن با ما تماس بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.