مقالات آموزشی

چگونگی ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

مفید بود؟

اینستاگرام یک پلتفرم بصری قدرتمند است که بازاریابان می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. به طور طبیعی هر فردی که در مارکتینگ شبکه ای، فعالیتی دارد، می‌داند که باید از تمام مزایای ممکن در این اینستاگرام، استفاده کند. در‌ واقع باید اکانت اینستاگرام شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر، فراتر از اینستاگرام یک فرد عادی، گسترش پیدا کند.

شاید بدانید که اکانت‌های اینستاگرام به سختی توسط موتور های جستجو، ایندکس می‌شوند و به دنبال آن نمایش محتوای این اکانت‌ها در نتایج جستجو، کمتر پیش می‌آید. اکانت‌های اینستاگرام به این دلیل ایندکس نمی‌شوند که اکثر کاربران و صاحبان اکانت ها علاقه‌ای ندارند در راستای پیشرفت کسب و کار خود از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. از طرفی خود اینستاگرام، موتور‌های جستجو را بلاک می‌کند بنابراین ربات های موتور جستجو نمی‌توانند در اکانت های اینستاگرام Crawl کنند.

به خاطر تمام دلایلی که نام بردیم مانع بزرگی بر سر راه بازاریابان وجود دارد و آن‌ها نمی‌توانند به ترافیک اکانت‌های اینستاگرام خود، امیدوار باشند. به عبارتی وقتی محتوای اکانت اینستاگرام در نتایج جستجو، نمایش داده نشود، مارکتینگ از این طریق بی‌فایده است ولی این مساله، راه حل دارد.

آیا شما هم یک کسب و کار از طریق اینستاگرام دارید و میخواهید فالور های خود را بیشتر کنید؟ بهترین راه حل برای شما ثبت پیج اینستاگرام در گوگل است. شما با ثبت صفحه اینستاگرام خود در گوگل و سئو اینستاگرام میتوانید ترافیک صفحه خود را افزایش داده و در بیزنس خود به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید

 

راهنمای مطالعه متن
  • مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما public است
  • اکانت اینستاگرام خود را در Profile Schema قرار دهید
  • کلید‌واژه مناسب در نام اینستاگرام خود قرار دهید
  • در قسمت Bio از کلمات کلیدی و جملات خاص استفاده کنید
  • کپشن‌های تصاویر اینستاگرام را بهینه سازی کنید
  • به پست‌های اینستاگرام مستقیماً لینک بدهید

 

چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟

مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما public است

به طور پیش‌فرض پروفایل‌های اینستاگرام، public هستند به این معنی که هر کسی می‌تواند به پروفایل شما دسترسی داشته باشد و محتوای آن را ببیند. به عنوان یک مارکتر، این دقیقاً چیزی است که می‌خواهید. با این حال، بهتر است که تنظیمات اکانت خود را چک کنید و مطمئن شوید که حساب کاربری شما public باشد.
برای public کردن اکانت اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید، روی منوی همبرگری کلیک کنید سپس به Settings رفته و در قسمت Account Privacy مطمئن شوید که گزینه Private Account غیر فعال یا اصطلاحاً off باشد.

اکانت اینستاگرام خود را در Profile Schema قرار دهید

در schema.org می‌توانید برای گوگل مشخص کنید که کدام اکانت‌های شبکه اجتماعی متعلق به شما هستند. اگر برای کسب و کار خود از knowledge graph استفاده کرده باشید، اکانت های شبکه اجتماعی که در آن فعال هستید به صورت تصویر زیر، نمایش داده خواهند شد.

 

اگر درباره این امکاناتی که گفتیم اطلاعات ندارید می‌توانید از برنامه نویس خود کمک بگیرید ولی به طور خلاصه می‌توان گفت profile schema یک فایل json. است که در آن شمایی از کسب و کار خود برای موتور جستجوی گوگل، ارائه می‌دهید. همچنین knowledge graph مجموعه‌ای از اطلاعات است که گوگل از منابع معتبر دریافت و ذخیره می‌کند و سپس در هنگام نمایش نتایج جستجو آن را در یک کادر، در سمت راست صفحه، نمایش می‌دهد. در تصویر زیر نمونه‌ای از Knowledge graph می‌بینید:

 

از برنامه نویس خود بخواهید که نگاهی به Google’s documentation بیندازد و مطمئن شود که اکانت اینستاگرام شما در آن قسمت وجود داشته باشد.

کلید‌واژه مناسب در نام اینستاگرام خود قرار دهید

تگ عنوان صفحه اینستاگرام شما به صورت خودکار، بر اساس اطلاعات پروفایل، ایجاد می‌شود. یعنی تگ عنوان شما به صورت زیر خواهد بود:
My Name (@username) • Instagram photos and videos
یک جمله یا کلمه شامل کلید‌واژه‌های مورد نظر خود، به عنوان نام اصلی اکانت اینستاگرام، زیر نام پروفایل می‌نویسید. بر اساس کلمه‌ای که در این قسمت نوشته‌اید، می‌توانید بهترین نام را برای تگ عنوان انتخاب کنید.به این مثال توجه کنید:

 

همان‌طور که می بینید، تگ عنوان اکانت اینستاگرام وبتو در گوگل با نام آن در اکانت اینستاگرام مطابقت دارد و کلید‌واژه های مهم در قسمت Bio آمده است.
ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این قسمت در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی نکنید یعنی نه برای نام و نه قسمت Bio کلمات کلیدی زیادی به کار نبرید، ولی برای اینکه مخاطبان بتوانند در نگاه اول زمینه کسب و کار شما را به درستی حدس بزنند، نام با مسمایی برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید.
با در نظر گرفتن این توصیه ها، اگر احساس می‌کنید نام مناسبی انتخاب نکرده‌اید به اکانت اینستاگرام خود بروید، روی دکمه Edit Profile کلیک کرده و فیلد Name را تغییر دهید.

در قسمت Bio از کلمات کلیدی و جملات خاص استفاده کنید

وقتی دارید اکانت اینستاگرام خود را ویرایش می‌کنید، باید مطمئن شوید که Bio برای موتور‌های جستجو، بهینه شود. برای نوشتن Bio جای زیادی برای مانور ندارید، در‌ واقع تا ۱۵۰ کراکتر می‌توانید در این قسمت بنویسید. این تعداد محدودیت کاراکتر، دقیقاً برای توضیحات متا در گوگل هم وجود دارد.

 

خوشبختانه می‌توانید در قسمت Bio تا حدی در استفاده از کلید‌واژه‌ها زیاده روی کرده و همچنین کلمات کلیدی را با هشتگ به کار ببرید. هشتگ های اینستاگرام لینک‌های قابل کلیکی هستند که کاربران را به لیستی از پست‌ها با هشتگ مشابه، هدایت می‌کنند، بنابراین از نظر کاربران مفید به نظر می‌رسند.
اگر اکانت‌های مشترک یا ثانویه‌ای برای برند خود دارید، می‌توانید با استفاده از user name@ اکانت ثانویه را به صورت قابل کلیک، در قسمت Bio درج کنید.
قسمت Bio به عنوان کد HTML قابل رندر است و توسط ربات‌های موتور جستجو هم Crawl می‌شود، عملاً این قسمت، از نظر ربات‌ها تنها متن موجود در صفحه اینستاگرام شماست و اینجاست که بهینه سازی اهمیت خود را بیشتر از قسمت‌های دیگر نشان می‌دهد.
شما می‌توانید از ترکیبی از ابزار TagBlender برای پیدا کردن هشتگ های مناسب و از Google Keyword Planner برای دست یابی به کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا بهترین Bio را بنویسید.
بهتر است چند کلمه غیر هشتگی در Bio بنویسید به این ترتیب به موتور‌های جستجو، متن با معنی‌تری ارائه می‌دهید. پس تا جاییکه ممکن است Bio را جذاب نگه دارید و با کمک آن دقیقاً مشخص کنید که کسب و کار شما چیست و چه هدفی را دنبال می‌کنید.
وقتی دارید پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که فیلد Website را پر کنید. در این قسمت باید URL سایت کسب و کار خود را بنویسید.

کپشن‌های تصاویر اینستاگرام را بهینه سازی کنید

فرض کنید که دارید تگ عنوان و توضیحات متا را می‌نویسید از همان قواعد برای نوشتن کپشن های تصاویر اینستاگرام استفاده کنید. سعی کنید کپشن‌هایی انتخاب کنید که در کلمات اول، حق مطلب را ادا کرده باشند.

 

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید در نتایج جستجو، قسمتی از کپشن نوشته شده و بقیه آن سه نقطه خورده و مشخص نمی باشد. پس چک کنید و ببینید چه تعداد از کلمات کپشن شما در نتایج جستجو، نمایش داده می‌شود و طوری کپشن را ویرایش کنید که کاربران را برای دیدن لینک، جذب نمایید.
درست است که یک کپشن پر از هشتگ می‌تواند در اینستاگرام جذاب باشد ولی در نتایج جستجو یک تگ عنوان پر از هشتگ، شبیه به مطالب اسپم است.بنابراین هشتگ ها (#) را برای انتهای کپشن قرار دهید تا در نتایج جستجو، نمایش داده نشوند.

در تصویر زیر یک نمونه نتیجه جستجو بهم ریخته مشاهده می‌کنید که حق مطلب را ادا نکرده و معلوم نیست درباره چه چیزی قرار است توضیح بدهد:

 

به پست‌های اینستاگرام مستقیماً لینک بدهید

می‌توان گفت این مرحله مهم‌ترین قسمت برای بهینه سازی و نمونه کار سئو اینستاگرام است.
کد‌های اپلیکیشن اینستاگرام تا حد زیادی شامل جاوا اسکریپت است، بنابراین لینک های این اپ، از نظر گوگل، لینک های واقعی محسوب نمی‌شوند و به همین دلیل است که اکثر پست‌های این شبکه اجتماعی توسط گوگل، ایندکس نمی‌شوند. شما نمی‌توانید اکانت اینستاگرام را تنها با خود اینستاگرام، معرفی و محبوب کنید.
برای اینکه همه بتوانند پست شما را ببینند باید لینک را دقیقاً از شبکه اجتماعی مد نظر خود مثلاً اینستاگرام، کپی کرده و درج کنید تا کاربران روی آن کلیک کرده و مستقیماً به پست شما هدایت شوند.برای کپی کردن پست، سمت راست بالای تصویر، سه نقطه را کلیک کرده تا منوی پاپ اپ باز شود، سپس گزینه copy link را انتخاب کنید. بعد از این می‌توانید لینک پست را در وب سایت یا وبلاگ خود، درج کنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.