در پستهای قبلی ما زیاد در موردحساسیت گوگل نسبت به همسایگی جستجوگران، بازاریابی دیجیتالی، محتوا و تاکتیک های مختلف سئو ، صحبت کردیم، برخی از آیتمهای پولی مانند تبلیغ سرویسهای محلی گوگل و افزونه های مربوط به موقعیت مکانی را در تبلیغات پولی بررسی کردیم و همچنین روشهایی را مورد بحث قرار دادیم و گفتیم که میتوانید متنهای جغرافیایی خاص را در سراسر محتوا در صفحات وب خود بگنجانید.
با این حال، یکی از مؤثرترین تاکتیک هایی که به ویژه برای سیستم تهویه مطبوع (HVAC)، یافته ایم انتشار “صفحات شهر” بوده است. امروز، ما بر روی این تاکتیک با جزئیات بیشتری تمرکز خواهیم کرد و برخی از بهترین و نه لزوما اصلی ترین شیوه ها و همچنین نتایج شاخص عملکرد را برای صفحه ای که به خوبی اجرا شده است، بررسی خواهیم کرد.
صفحات شهر چیست؟
صفحات شهر، صفحاتی با محتوای منحصر به فرد در وب سایت شما هستند که به یک منطقه جغرافیایی خاص اختصاص داده شده است. آنها میتوانند اشکال و فرمتهای مختلفی داشته باشند، از ساده تا قوی و ترکیب عناصری فراتر از پاراگرافهای اصلی متن را در خود جای دهند، مانند :
- نقشه های تعبیه شده
- عکسهایی از آن منطقه
- اظهارنظرات مثبت مشتری
- نظرات
- مطالعات موردی (Case studies)
- گالری های پروژه
- اطلاعاتی در مورد خدماتی که یک منطقه جغرافیایی ارائه میدهد.
چرا صفحات شهر مهم هستند؟
صفحات شهر اگر درست و حرفه ای طراحی شوند، میتوانند یکی از ابزارهای چند منظوره در بازاریابی دیجیتال شما باشند. این صفحات با ترکیب مناسبی از محتوا و عملکرد، میتوانند بهعنوان صفحات لندینگ (فرود) مستقل عمل کنند و از سوی دیگر با استفاده از استراتژی محتوا با بقیه قسمتهای سایت شما، کار کنند.
به تنهایی ….
به عنوان یک صفحه لندینگ مستقل، یک صفحه شهر میتواند به عنوان یک مقصد عالی برای تبلیغات کلیکی (PPC) یا فیسبوک با هدف جغرافیایی باشد. این صفحه میتواند شامل بسیاری از اطلاعات مفیدی را که در بقیه سایتها در دسترس است (مانند جزئیات خدمات، نظرات و اظهار نظرات مثبت مشتریان، آیتمهای تماس و لینک هایی به اطلاعات بیشتر) باشد، و به این صورت به کاربران تجربه شخصی تر و مرتبط تری ارائه میدهد که این اطلاعات را با مکان سکونت آنها منطبق است.
صفحات شهر هنگامیکه به عنوان مقصد صفحه لندینگ (فرود) در تبلیغات پولی استفاده میشوند، میتوانند به عنوان تجربهای حتی مرتبط تر و بهینه تر در تبدیل برای کاربران، نسبت به صفحه اصلی یا صفحه تماس عمل کنند. این شرکت خورشیدی مستقر در تگزاس یا کلرادو در ماه ژانویه 2019 در صفحات شهر خود 2 تا 3 برابر بیشتر از صفحه اصلی خود و 6 برابر بیشتر از ترافیک صفحه (از ترافیک PPC ) session طولانیتر مشاهده کرد.
به عنوان جزئی از کل…
به عنوان بخشی از یک استراتژی محتوای یکپارچه و گسترده تر، صفحات شهر فرصت بسیار زیادی را برای ترکیب استراتژیک برخی از تأثیرگذارترین عوامل رتبه بندی جستجو در محتوای وب سایت شما ارائه میدهند، مانند :
- اصطلاحات معنایی مرتبط
- توصیفات و نظراتی که پر از کلمات کلیدی غنی است.
- عکسهای جذاب بصری همراه با متن جایگزین توصیفی و کپشن (زیر نویس)
- داده اضافی مفصل، عناوین صفحه و schema ی ساختار یافته
- لینک داخلی و انکر تکست (anchor text) مقصد برای لینکهای ورودی شخص ثالث
همه این عوامل از اهداف کلی تری مانند بهبود سئوی ارگانیک و محلی و همچنین UX / UI بهینه شده پشتیبانی میکنند و به عنوان سیگنالهای مهمی برای گوگل عمل میکنند که به گوگل میگوید، محتوای سایت شما مرتبط، جامع و به روز است.
همان شرکت خورشیدی مستقر در تگزاس توانست با گنجاندن صفحات شهر در استراتژی محتوای وب سایت خود، به افزایش قابل توجهی در تعداد کلمات کلیدی که سایت آنها در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بندی میکند، دست یابد.
این تصویر از SEM Rush نشان میدهد که صفحات شهر آنها برای 120 کلمه کلیدی مختلف در نتایج جستجوی ارگانیک رتبهبندی میشوند، این 120 عبارت جستجو، مختلف است، که در غیر این صورت ممکن است بدون محتوای مهم در آن صفحات شهر، اصلا قابل مشاهده نباشند.
چون بقیه این کار را انجام میدهند…
در نهایت، صفحات شهر به دلیل نبرد ماندن مهم هستند. کسب وکارهای محلی و به ویژه متخصصان ساختمان و خدمات دهندگان HVAC، میدانند که در شرایطی که فضای رقابتی شلوغ و دشوار است، در دست گرفتن بازار در SERP ارگانیک چقدر میتواند سخت باشد.
در Energy Circle، اغلب از ما می پرسند “چرا این شرکت بالاتر از ما در نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده میشود؟ در بیشتر موارد، پاسخ این است که، این شرکت دارای محتوای قوی و جغرافیای خاص است که در سرتاسر وب سایت آنها قابل مشاهده است، که به موتورهای جستجو نشان میدهد که سایت آنها به جستجوهایی که به دنبال خدمات در آن مناطق خاص هستند مرتبط تر خواهد بود.
با آگاهی از جهت گیری همجواری و ارزشی که به مرتبط بودن و جامعیت محتوا در مورد رتبه جستجو و اشتراک گذاری داده میشود، بدیهی است که صفحات شهر یکی از موثرترین تاکتیک های رقابتی هستند که در اختیار داریم.
بایدها و نبایدهای صفحه شهر
به عنوان استراتژیستهای بازاریابی دیجیتالی و محتوا، تیم Energy Circle صفحات شهر را میپسندد زیرا این صفحات میتوانند راهی نسبتا آسان برای تزریق محتوای خاص جغرافیایی به وب سایت فعلی شما باشند. وجود کلمات کلیدی مبتنی بر مکان در ابرداده، کپی و نشانهگذاری ساختاری شما میتواند باعث افزایش دید ارگانیک و محلی شود.
اما، ما میدانیم که سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی نیست و استفاده بیش از حد از عبارات جستجوی هدفمند، بدون محتوای مرتبط (یا “پر کردن کلمات کلیدی در محتوا ” همانطور که ما میدانیم) در واقع میتواند به سئوی شما آسیب برساند. بنابراین، چگونه میتوان یک صفحه شهر درست ایجاد کرد؟ با رعایت چند قانون ساده :
1- تصاویر دقیق و محلی بگنجانید :
خواه عکسها آماده باشد و خواه عکسها از بایگانی شما باشد، مطمئن شوید که تصاویر تا حد امکان خاص و دقیق هستند. در مورد استفاده از یک عکس یا گرافیک بزرگ (hero image ( که شامل نقاط دیدنی محلی یا نمایانگر منظره یا ویژگیهای جغرافیایی خاص یا حتی آب و هوای آن شهر است فکر کنید.
2- آن را ” پیچیده” نکنید :
هدف یک صفحه شهر خوب این است که در یک جغرافیای بسیار خاص با مشتریان بالقوه شما کاملا مرتبط باشد. برای ایجاد محتوای این صفحات از رویکرد “پر کردن جای خالی” استفاده نکنید. نه تنها با شکست روبرو میشوید، بلکه گوگل نیز شما را نشانه میگیرد. صفحات شهر تکراری = محتوای تکراری = سئوی بد.
3- مطالعات موردی و توصیفات محلی را ارائه دهید :
یکی از بزرگترین نقاط قوت یک صفحه شهر این است که محتوا تا چه حد برای مشتری بالقوه مرتبط است. مردم اغلب علاقه مند هستند که از مشتریان دیگری که دقیقا مانند آنها هستند، یا پروژه های دیگری را که مشابه پروژه آنها هستند، بشنوند. مطالعات موردی، گالریها و نظرات یا توصیفات افراد و پروژههای مربوط به منطقه را بگنجانید.
4- مانند یک توریست رفتار نکنید :
از اصطلاحات محاوره ای، زبان عامیانه محلی، نام مستعار یا عبارات استفاده کنید، حتی شوخی های محلی بکنید. این فرصت شماست تا به مشتریان خود نشان دهید که یکی از مردم منطقه مورد نظر هستید.
5- نقشه آن منطقه را مشخص کنید :
نقشه منطقه خدماتی را جاسازی کنید! این ساده ترین راه برای انداختن تاس به معنای واقعی کلمه در محدوده شما است و یک ابزار بصری مفید برای بازدیدکنندگان صفحه است که فقط دنبال یک چیز هستند، “آیا به منطقه من خدمات می دهید؟“
6- زیاد به آن فکر نکنید :
زیبایی یک صفحه شهر در این است که به معنای واقعی کلمه نباید همه چیز برای همه باشد. یک شهر را انتخاب کنید و بفهمید چه چیزی برای پایگاه مشتری در آنجا مهم است. شاید نگرانی مردم این منطقه ، مربوط به آب و هوایی آن منطقه باشد. شاید این یک نگرانی زیست محیطی باشد مانند کیفیت هوا یا ردپای کربن باشد. باید فکر کنید که خدمات شما چگونه دغدغه های خاص آن منطقه را برطرف میکند؟
7- کلمات کلیدی را در صفحه ردیف نکنید :
ممکن است این کار بیهوده باشد، اما ارزش آن را دارد که لیست خود را با یک ” double don’t” پایان دهیم، زیرا بسیار مهم است. از صفحات شهر به عنوان راهی برای لود یک دسته کامل از نام شهرها در محتوای وب سایت خود بدون هیچ محتوا یا جزئیات مرتبط، استفاده نکنید.
پر کردن کلمات کلیدی در صفحه یکی از وحشتناک ترین ممنوعیتهای سئو است که ممکن است انجام دهید و Ma Google شما را به خاطر آن مجازات خواهد کرد.
نتیجه
بر کسی پوشیده نیست که وقتی صحبت از سئو، رویت پذیری محلی صفحه و بهینه سازی تبدیل به میان می آید، محتوا پادشاه است.
پیامها، تصاویر و تجربیات مرتبط، جامع و مناسب، چیزی است که بیشتر مصرفکنندگان به دنبال آنها هستند و یک مجموعه خوب ساخته شده، متفکرانه و قوی از صفحات شهر در وب سایت شما، یک راه مطمئن برای ارتباط با مخاطبان هدف شما به گونه ای است که اعتماد و توجه به کسب و کار شما ایجاد میکند.
آیا می خواهید در منطقه خدماتی خود نسبت به رقبا برتری داشته باشید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم ما در تماس باشید.