مقالات آموزشی

رتبه بندی صفحات و کلمات کلیدی مگا تگ

مفید بود؟

اگر در زمینه SEO فعالیت میکنید و یا بالا بردن رتبه بندی وب سایتتان در موتورهای جستجو دغدغه این روزهای تان است، ممکن است این سوال را از خود پرسیده باشید که کلمات کلیدی مگا تگ چیست و این کلمات چه کمکی می توانند به من کنند؟ برای پاسخ دادن به این پرسش باید به دوران پیش از پیدایش و محبوبیت گوگل، یعنی دهه 1990 بازگردیم. این مقاله به بررسی چیستی کلمات کلیدی مگا تگ  و اهمیت آن ها در اصول سئو حال حاضر اختصاص دارد.

کلمات کلیدی مگا تگ چیست؟

کلمات کلیدی مگا تگ کاربردی شبیه به کلمات کلیدی رایج این روزها دارند. در واقع کلمات کلیدی مگا تگ شکل قدیمی کلمات کلیدی هستند که این روزها موتورهای جستجوی رایج، مانند گوگل از آن ها برای رتبه بندی صفحات استفاده می کنند.

 

در دهه 1990، موتورهای جستجو هنوز پیشرفت نکرده بودند و اکثر کاربران از گزینه هایی مانند AltaVista استفاده می کردند. در آن زمان، استفاده از برچسب های متا برای راهنمایی موتورهای جستجو رواج داشت. برچسب متا در واقع روشی بود که با کمک آن می توانستید کلید واژه های اصلی وب سایت خود را مشخص کنید.

به عنوان مثال:

Meta name = “keywords” content =”keyword1, keyword2, …., keywordN”
بدین ترتیب، موتورهای جستجو می توانستند صفحه شما را بر اساس کلمات کلیدی که در بخش کانتنت مشخص کرده اید، جستجو و رتبه بندی کنند. همچنین در صورت تشابه این کلمات با جستجوی کاربر، وب سایت شما توسط موتورها پیدا و در نتایج نمایش داده می شد. عناصر متا تنها برای موتورهای جستجو قابل مشاهده بودند و کاربران عادی امکان دسترسی به این اطلاعات طبقه بندی را نداشتند.

کلمات کلیدی متا تگ در HTML

تگ های متا به عنوان بخشی از Head در طراحی صفحه وب سایت با کمک html در نظر گرفته می شوند. در میان تگ های مختلف متا، کلمات کلیدی متا به عنوان عاملی برای رتبه بندی وب سایت و همچنین هدایت کاربران به صفحه ها، در آن دوران نقش بسیار کلیدی را ایفا می کردند.

کلمات کلیدی مگا تگ یکی از عناصر اصلی در html4 بودند و این امر به بهبود کیفیت و دقت نتایج موتورهای جستجو در آن زمان بسیار کمک کرد.کلمات کلیدی مگا تگ چیست و استفاده از آن چه تاثیری در رتبه بندی وب سایت دارد؟

کلمات کلیدی مگا تگ  و کاربرد آن ها در دنیای حال حاضر

پس از آنکه به پرسش “کلمات کلیدی مگا تگ چیست؟” پاسخ دادیم، نوبت به بررسی نقش این عناصر در نتایج جستجو و رتبه بندی صفحات در دنیای مدرن می رسد. همانطور که مستحضرید، تکنیک های سئو در چند دهه اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند.

رتبه بندی صفحات

امروزه موتورهای جستجوی قوی و رایجی، از جمله گوگل، وارد میدان شده اند که با تکیه بر الگوریتم های فوق پیشرفته خود، قادر هستند کلمات کلیدی اصلی و فرعی را به خوبی شناسایی کنند. نتایج جستجوی این موتورها بر اساس پارامترهای مختلف شکل می گیرد. در رتبه بندی صفحات، معمولا عوامل بسیاری، در کنار کلمات کلیدی، حائز اهمیت هستند.

کلمات و عبارات کلیدی

امروزه در گوگل و موتورهای جستجوی مشابه، شما این امکان را دارید که به صورت مستقیم برای کلمات و عبارات کلیدی مد نظر خود، جستجو را انجام دهید. از سویی دیگر، به واسطه سوء استفاده کاربران از کلمات کلیدی مگا تگ ، اکثر موتورهای جستجوی پرطرفدار تصمیم گرفته اند این بخش از اطلاعات منبع وب را در الگوریتم های پیچیده رتبه بندی خود نادیده بگیرند؛ اما چرا؟

مگا تگ ها

مگا تگ ها ابزار بسیار قدرتمندی برای توسعه دهندگان وب بودند و همین امر راه را برای سوءاستفاده از این امکان باز کرد. در گذشته، توسعه دهندگان وب با افزودن تعداد بسیار زیادی کلمات و عبارت کلیدی در کد اصلی وب سایت، سبب ایجاد اختلال در سیستم رتبه بندی سایت ها می شدند. بدین ترتیب، سایت هایی بی کیفیت و کم اعتبار صرفا به خاطر استفاده از چندین کلمه کلیدی مگا تگ  به بالاترین بخش رتبه بندی می رسیدند و این امر سبب کلافه شدن کاربران شده بود.

شرکت گوگل متا تگ را بی ارزش تلقی کرد

شرکت گوگل، به منظور حفظ اعتبار خود، کلمات کلیدی متا تگ را بی ارزش تلقی کرد. این بدان معناست که برای بالا بردن رتبه صفحه خود در موتور جستجوی گوگل، بهتر است روی کلمات کلیدی متا تگ سرمایه گذاری نکنید. البته شایان ذکر است که سایر موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحه ها هنوز هم از سیستم بررسی کلمات کلیدی متا تگ استفاده می کنند.

بنابراین اگر می خواهید به طور همزمان در چندین موتور جستجوی مختلف، رتبه بندی سایت خود را بهبود ببخشید، نادیده گرفتن کلمات کلیدی متا تگ را توصیه نمی کنیم.
کلمات کلیدی مگا تگ چیست و استفاده از آن چه تاثیری در رتبه بندی وب سایت دارد؟

کلمات کلیدی مگا تگ چیست: مگا تگ های مفید

آیا تمام مگا تگ های استفاده شده در کد اصلی وب سایت در رتبه بندی و سئو سایت بی ارزش تلقی می شوند؟ پاسخ این پرسش منفی است. عنوان صفحه و عبارتی که در بخش مربوط به Description یا توصیف وب سایت نگارش می شود، اهمیت بسیار زیادی در سئو و شیوه نمایش وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو دارند.

 

افزایش ترافیک وب سایت

عنوان صفحه همان عبارتی است که موتورهای جستجو در نتایج خود به نمایش می گذارند. این عنوان کاربر را ترغیب می کند که از سایت شما دیدن کند. توصیف صفحه نیز عبارت خاکستری رنگی است که در زیر عنوان اصلی وب سایت شما قرار می گیرد و توصیفی کلی از وب سایت یا محتوای داخل صفحه را ارائه می کند.

این اطلاعات جانبی می توانند در افزایش ترافیک وب سایت شما بسیار موثر واقع شوند. کلمات کلیدی متا تگ نیز برای بهبود رتبه بندی وب سایت شما در سایر موتورهای جستجو، به جز گوگل، اهمیت دارند.

کلمات کلیدی مگا تگ چیست: آیا باید این کلمات را نادیده بگیریم؟

موتورهای جستجوی بزرگی همچون گوگل، هیچ گاه به طور واضح سیاست ها و جزئیات الگوریتم های جستجوی خود را فاش نمی کنند و برای این کار دلایل خوبی دارند. این بدان معناست که شما هیچ گاه نمی توانید به صراحت در خصوص نوع کلمات کلیدی و شیوه ارزش گذاری آن ها در موتورهای جستجوی مختلف، مطمئن باشید.

راه حل هایی برای افزایش رتبه بندی سایت

همچنین شایان ذکر است که این سیاست ها به مرور زمان تغییر می کنند و ممکن است در آینده نه چندان دور، گوگل نیز به استفاده از کلمات کلیدی مگا تگ روی آورد. بنابراین بهتر است برای قرار دادن وب سایت خود در حاشیه امن، تمام جوانب و راه حل ها را برای افزایش رتبه بندی آن در نظر بگیرید و در هر صورت، از کلمات کلیدی مگا تگ  در کد منبع اصلی وب سایت خود استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.