با افزایش محبوبیت استوریهای اینستاگرام، بسیاری از برندها از ابزارهای لینک دادن استوری مانند لینک swipe up
به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود استفاده کردند. این نوع لینک دادن اینستاگرام به شما امکان میدهد تا با استفاده استوریهای خود رقابتیتر عمل کنید به طوری که حتی با این روش میتوانید نرخ کلیکها و تبدیلهای خود را افزایش دهید.
لینک دادن استوری
از آگوست 2021، اینستاگرام ویژگی Swipe up را حذف کرد و ویژگی جدید تگ ایجاد لینک را برای لینک دادن استوری ها اضافه کرد. اگر میخواهید در مورد استفاده مؤثر از لینک دادن استوری در استراتژی بازاریابی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ماه همراه باشید.
راههایی برای استفاده مؤثر از لینک دادن استوری در اینستاگرام
اگر به استیکرهای لینک اینستاگرام دسترسی دارید، میتوانید ابتدا استوری خود را ایجاد کنید و روی آیکون استیکر ضربه بزنید تا به گزینههای مختلف استیکر دسترسی پیدا کنید. در این بخش یکی از استیکرها تگ لینک است که شما میتوانید از آن برای لینک دادن استوری استفاده کنید.
با ضربه زدن روی این تگ، پنجره ای باز میشود که به شما امکان میدهد لینکی را به استوری خود اضافه کنید. در واقع در این بخش میتوانید هر لینکی از وبسایت خود را اضافه کنید، مثل لینک یک پست وبلاگ، لینک یک صفحه لندینگ یا یک بخش از محتوایی را که میخواهید با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته اید.
لینک دادن استوری
همچنین میتوانید استوری خود را با استفاده از جزییات طراحی کامل کنید و آن را مانند سایر استوریها به اشتراک بگذارید تا لینک شما در استوری اینستاگرام برای مخاطبان شما به نمایش در آید.
اکنون که با نحوه لینک دادن استوری در اینستاگرام با استفاده از استیکر لینک آشنا شدید، در ادامه قصد داریم روشهای مختلفی را به شما معرفی کنیم که شما میتوانید با استفاده از این ویژگی جدید اینستاگرام، میزان تعامل را با مخاطبان خود در این پلتفرم محبوب افزایش دهید.
پستها و مطالب وبلاگ خود را تبلیغ کنید
آیا قصد دارید جدیدترین پست وبلاگ خود را تبلیغ کنید؟ یک شیوه عالی برای جذب افراد بیشتر به محتوای خود این است که یک تصویر گرافیکی را ایجاد کنید و لینک آن را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاری بگذارید. فقط باید تصاویر شما به گونه ای طراحی شوند که در تمام دستگاههای تلفن همراه باکیفیت بالا مشاهده شوند؛ بنابراین از دستورالعملهای صحیح گرافیک برای ایجاد این تصاویر استفاده کنید.
تصاویر ایجاد شده مرتبط با محتوای وبلاگ
علاوه بر این باید مطمئن شوید که تصاویر ایجاد شده مرتبط با محتوای وبلاگ شما باشند و در تصاویر حتماً تصویر برند خود را بگنجانید. در مثال زیر، America’s Test Kitchen جدیدترین محتوای را با تگ نظرسنجی و لینک هایلایت میکند تا تعامل خود را با فالوورهای خود به حداکثر ممکن برساند.
وقتی از تصاویری استفاده کنید که فونتها و رنگهای آن با برند اصلی مطابقت دارند، به افزایش قدرت و شناخت از برند خود کمک میکنید، به خصوص این مزیت برای کاربران بیهدفی که در استوریهای اینستاگرام در حال گشت و گذار هستند، ملموستر است.
محصولات خود را تبلیغ کنید
یکی شیوه عالی برای تبلیغ محصولات شما استفاده از ویژگی لینک دادن استوری در اینستاگرام است. علاوه بر این با توجه به اینکه اینستاگرام یک پلت فرم بصری است، شما میتوانید با به اشتراک گذاری عکسهای جذاب و حرفه ای از محصولات خود همراه با لینک مستقیم مخاطبان خود را به سمت صفحه محصول خود هدایت کنید.
در تصویر زیر مشاهده میکنید که چگونه Equinox+ با گزینه جدید تگ لینک، لینک خدمت خود را در استوریهای خود هایلایت کرده است. تگ لینک این امکان را به شما میدهد تا توجه به چیدمان عناصر طراحی خود آن در استوری بگنجانید و به جذابیت استوری خود بیفزایید.
رویدادهای مجازی را تبلیغ کنید
اگر قصد برگزاری یک رویداد مجازی را دارید و میخواهید افراد بیشتری در آن مشارکت داشته باشند، از ویژگی Swipe up برای افزایش جذب ثبت نامکنندگان استفاده کنید. احتمالاً شما یک طرح گرافیکی تبلیغاتی برای رویداد خود دارید، بنابراین میتوانید این تصویر تبلیغاتی خود را در استوریهای خود به اشتراک بگذارید و لینک مربوط به صفحه ثبت نام را به این تصویر اضافه کنید.
صفحات لندینگ را تبلیغ کنید
فرقی نمیکند یک صفحه فروش محصول یا ارائه خدمات دارید یا یک صفحه حاوی اطلاعات ، در هر صورت این صفحات را باید بهترین شکل به مشتریان بالقوه خود نشان دهید. این نوع صفحات وب، صفحات تعاملی هستند، یعنی هدف آنها افزایش جذب بازدیدکنندگان و ترغیب آنها به ثبت نام یا خرید است. تصویر زیر مربوط به یک استوری اینستاگرام است که یک صفحه فروش و ثبت نام در یک دوره آنلاین را تبلیغ میکند و به آن لینک میدهد.
تصاویر گرافیکی در استوری اینستاگرام
ایجاد تصاویر گرافیکی در استوری اینستاگرام ( یا ویدیوهای مرتبط با یک خدمت، یا حتی به اشتراک گذاری ویدیوهای کاربران دیگر به منظور تأیید اجتماعی) برای لینک دادن به صفحات لندینگ، باید بخش بزرگی از استراتژی شما برای لینک دادن استوری در اینستاگرام باشد.
همانطور که در مثال زیر میبینید، استوریهای قبلی که در هایلایت ذخیره شدهاند، ممکن است همچنان گزینه swipe up را داشته باشند. شما نباید نگران این موضوع باشید، اینستاگرام لینک قابل کلیک «see more» را در پایین استوریهای قبلی هایلایت شده حفظ کرده است تا مخاطبان شما بتوانند به این لینکها به همان شکل موردنظر شما دسترسی داشته باشند.
ویدیوها را تبلیغ کنید
اگر اخیراً یک ویدیوی جدید را در IGTV، یوتیوب، فیسبوک یا در وبسایت خود منتشر کرده اید، میتوانید به راحتی با لینک دادن استوری در اینستاگرام خود، میزان بازدید از آن را افزایش دهید.
در مثال زیر یک کاربر تصویر کوچکی از ویدیوی اخیر خود در یوتیوب را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. استوری مستقیماً به ویدیو لینک داده شده است تا فالوورهای اینستاگرام او بتوانند به سرعت آن را تماشا کنند.هنگامیکه قابلیت استیکر لینک دادن استوری اینستاگرام را باز کردید، میتوانید محتوا و استراتژیهای تبلیغاتی بین پلتفرمی خود را به استوری خود منتقل کنید.
تقویت لید مگنتها (lead magnets)
قصد دارید لیست ایمیل خود را افزایش دهید؟ تقویت لید مگنتها و ثبت نام در لیست ایمیل یکی دیگر از کاربردهای عالی لینک دادن استوری در اینستاگرام است.
مانند مثال زیر، شما میتوانید یک لینک فرم ثبت نام را برای استفاده آسان در استوری خود اضافه کنید تا از جابجایی کاربران خود در بین صفحات مختلف سایت جلوگیری کنید.
در پایان امیدواریم با این نکات به بهترین شکل از ویژگی لینک دادن استوری در اینستاگرام برای ارتقا عملکرد خود استفاده کنید.