مفید بود؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد مایل هستند مقاله را به پادکست تبدیل کنند. نحوه تبدیل مقاله به پادکست، مزیت های زیادی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای تبدیل کردن مقاله های طولانی به پادکست اقدام می کنند. شما به راحتی و در کمترین بازه زمانی می توانید از طریق گوگل کروم، تمامی مقالاتی که متنی هستند را به پادکست تبدیل کنید.

افزونه گوگل کروم یکی از بهترین افزونه هایی به شمار می رود که بسیاری از افراد نحوه کار با آن را می دانند و در کمترین بازه زمانی از آن برای تبدیل مقالات خود به پدکست استفاده می کنند. درون گوگل کروم یک برنامه وجود دارد که آن را به نام برنامه پادکست می شناسند. بنابراین برای تبدیل مقاله به پادکست، باید به این بخش گوگل کروم مراجعه کنید تا مراحل را به ترتیب پیش ببرید.

افزونه پادکست که در گوگل کروم (google chrome podcast) وجود دارد شبیه به پخش کننده موسیقی می باشد و شما می توانید در هر برگه ای این افزونه را استفاده کنید. توانایی لیست پخش یکی از مهمترین و بهترین قابلیت هایی می باشد که این برنامه دارد. برای هر یک از مقاله هایی که اضافه می کنید برایتان یک لیست پخش ایجاد خواهد شد که آنها را در یک صف اضافه کنید. شما می توانید هر یک از مقالات را در صف بگذارید و به نوبت آنها را در برنامه قرار دهید.

مراحل تبدیل مقاله به پادکست در کروم

اکنون شما به خوبی متوجه شدید که برنامه پادکست چیست و در مورد کارایی آن اطلاعات بیشتری کسب کردید. بنابراین برای تبدیل مقاله به پادکست، باید این برنامه را روی مرورگر خود نصب نمایید. اگر مراحل تبدیل کردن مقالات به پادکست را در این برنامه به درستی طی کنید می توانید سریعا فایل صوتی را دریافت نمایید.

برخی از اصلی ترین و مهمترین مراحلی که باید برای تبدیل کردن مقاله به پادکست در کروم طی کنید عبارت است از :

1. ابتدا باید در مرورگر خود به دنبال گزینه پادکست باشید. در صورتی که این پیوند را درون کروم مشاهده نمی کنید باید آن را روی کروم نصب کنید.

2. پس از اینکه این افزونه ار اجرا کردید، گزینه های متنوعی را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه افزودن به کروم بزنید تا وارد برنامه شوید.

3. در مرحله بعدی برای شما یک پنجره باز می شود که در این مرحله باید روی گزینه Add Extension بزنید.

4. بعد از اینکه گزینه Add Extension را انتخاب کنید عملیات انجام می شود و نماد Podcastle را در نوار افزونه کروم می توانید مشاهده کنید.

5. در این مرحله می توانید مقاله ای که مد نظرتان است را باز کنید و روی نماد پادکست که روی کروم وجود دارد بزنید.

6. از منویی که ظاهر می شود گزینه های متنوعی را مشاهده می کنید که باید بین آن گزینه ها، گزینه Convert to Podcast را انتخاب نمایید.

7. پس از اینکه تمامی این اقدامات را انجام دادید، می توانید هر یک از مقالات را به راحتی گوش کنید.

8. در مرحله بعدی قادر خواهید بود که مقالات بیشتری را به صف تبدیل مقاله به پادکست، اضافه نمایید. برای این کار نیاز است مقاله ای که قصد اضافه کردن آن را دارید باز کنید و روی دکمه ایجاد پادکست بزنید. این دکمه را به زبان انگلیسی در کروم با نام Convert to Podcast مشاهده خواهید کرد.

 

9. در مرحله بعدی مقاله را می توانید به لیست صف اضافه کنید.

پس از طی کردن تمامی مراحلی که بیان کردیم شما می توانید مقالات بلند و طولانی را به پادکست تبدیل کنید. دقت داشته باشید که این افزونه از زبان فارسی پشتیبانی قوی ندارد، به همین دلیل باید مقالاتی که انگلیسی هستند را در این افزونه قرار دهید تا به پادکست تبدیل شوند.

 برنامه های دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید برای تبدیل انواع مقالات به پادکست، آنها را مورد استفاده قرار دهید. هر یک از این برنامه ها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. بنابراین پیش از انتخاب مقالات باید به خوبی در مورد کارایی آنها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

 مزیت های تبدیل مقاله به پادکست

به دلیل مزیت هایی که پادکست دارد، بسیاری از افراد برای تبدیل مقاله به پادکست، اقدام می کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که در دنیای امروزه پادکست طرفداران بیشتری را نسبت به مقالات متنی کسب کرده است. به همین دلیل بیشتر افراد کتاب های طولانی را به صورت پادکست گوش می کنند و به دیگر کارهای خود رسیدگی می نمایند. برخی از مزیت هایی که موجب شده است افراد برای تولید محتوای متنی به پادکست اقدام کنند عبارت است از :

1. رقابت کمی بین آنها وجود دارد

بازار محتوا نویسی یکی از بازارهای رقابتی می باشد که بسیاری از افراد برای برتر شدن تلاش می کنند. اما باید بدانید که بازار محتوای پادکست، رقابت کمی دارد به همین دلیل درصد موفقیت شما با انتخاب پادکست برای سئو سایت خود، افزایش پیدا می کند. با این رقابت شما می توانید پادکست خود را برجسته تر سازید و شنوندگان بیشتری را به دست آورید.

 

2. جذابیت و راحتی آن برای شنوندگان

پادکست ها برای اینکه با شنوندگان ارتباط برقرار کنند به تلاش بسیار کمتری نیاز دارند. برخلاف محتواهایی که نوشتاری هستند، افراد به گوش دادن پادکست ها علاقه زیادی دارند. بنابراین شما می توانید هر یک از انواع پادکست ها را تولید کنید تا شنوندگان با اشتیاق بیشتری آنها را گوش کنند. دقت داشته باشید که اگر محتوای متنی بیش از اندازه طولانی باشد، مخاطب میلی به خواندن آن پیدا نمی کند، به همین دلیل بهتر است که آن محتوا را به به پادکست تبدیل کنید.

3. وفادار بودن مخاطبان پادکست

ایجاد کردن مخاطب پیش از تبدیل مقاله به پادکست، امر بسیار مهمی می باشد. شنوندگان به برنامه هایی که به آنها علاقه دارند بسیار وفادار می باشند. بنابراین شما می توانید پادکست های قوی با صدای مناسب تولید کنید تا مخاطبان بیشتری را به دست آورید. اگر شما قادر باشید که پیش از رونق پادکست برای خودتان مخاطبان وفاداری ایجاد کنید باید بدانید که جذب کردن این مخاطبان به وسیله رقبای شما تا حدودی دشوار است.

 

4. هزینه های به صرفه

هزینه هایی که مربوط به تولید پادکست می باشد مقیاس پذیر هستند. در واقع شما می توانید به کیفیت محتوای خود بهبود ببخشید ولی هزینه زیادی را پرداخت نکنید. الگوریتم های گوگل به پادکست هایی که برتر هستند رتبه بهتری می دهند. بنابراین شما می توانید بهترین و قوی ترین پادکست ها را برای سئو سایت خود انتخاب کنید تا رتبه بالاتری به دست آورید.

دقت داشته باشید که هزینه تولید پادکست

نسبت به هزینه تولید محتوای متنی

کمتر است. به همین دلیل می توانید پادکست ها را بهبود سئو سایت خود به کار بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.