مقالات آموزشی

علت پر طرفدار شدن پیج های ورزشی در اینستاگرام

مفید بود؟

همه ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت نسبتاً زیادی داریم. در حال حاضر این شبکه‌ی اجتماعی دیگر جنبه تفریحی ندارد و به عنوان یک بستر اطلاع‌ رسانی و درآمدزایی قوی شناخته می‌شود. پیج های بسیار زیادی در این بستر با اهداف گوناگون فعالیت می‌کنند. ما در ادامه این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با نکات مهم هنگام تولید محتوا برای پیج ورزشی صحبت کنیم. در کنار فعالیت افراد در شبکه ‌های اجتماعی، پیج های کاری و اطلاع ‌رسانی زیادی در این بستر فعالیت دارند. پیج های ورزشی یکی از پرطرف‌دارترین انواع پیچ‌ ها می‌باشند که می‌توانند سلامت جمعی جامعه را بالاتر ببرند. این پیج ها می‌توانند انواع گوناگون محتوا ها اعم از نکات سلامتی و ورزش‌ های گوناگون را منتشر کنند. این پیج ها معمولاً تخصصی می‌باشند و می‌توانند در سطوح گوناگونی به تولید محتوا و انتشار اطلاعات بپردازند.

چرا پیج های ورزشی در اینستاگرام طرف‌داران زیادی دارند؟

قبل ‌از بررسی نکات مهم برای تولید محتوا برای پیج ورزشی، بیایید با هم بررسی کنیم که چرا این پیج ‌ها تا این حد طرف‌دار دارند. با توجه به سبک زندگی امروز، همه افراد دوست دارند که اندام خوبی داشته باشند. علاوه‌ بر این موضوع، مشغله‌ های افراد در حال حاضر بسیار زیاد شده است و افراد به دنبال ورزش کردن هستند اما زمان کافی برای این کار را ندارند. به‌ همین دلیل این افراد با مراجعه به پیج ‌های ورزشی تلاش می‌کنند تا از رژیم ‌های مناسبی بهره ببرند و ورزش‌ های تاثیر گذاری را انجام دهند. این پیج ‌ها می‌توانند سبک زندگی افراد را بسیار تغییر دهند و به آن‌ ها کمک کنند در زمانی ‌که در خانه هستند ورزش کنند و بدن سالم و جسم زیباتری داشته باشند. همین موضوع باعث شده که تولید محتوا برای پیج ورزشی به یک دغدغه تبدیل شود.

افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌دانند که سر و کارشان با سلامتی افراد است. به ‌همین دلیل باید تلاش کنند تا باکیفیت‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات را به سمع و نظر مخاطبین خودشان برسانند. اگر این اطلاعات درست و کامل باشند، می‌توانند تأثیرات خوبی را روی مخاطبین پیج بگذارند. همچنین هنگامی ‌که مخاطبین این پیچ ‌ها روند تغییر در سلامتی و کاهش وزن خودشان را ببینند، مطمئنا می‌توانند به‌ عنوان یک تبلیغ خاموش برای این پیج ها عمل کنند. یعنی با مشاهده تاثیر گذاری خدمات این پیج ها به تبلیغ آن ها می‌پردازند و آن ها را به اطرافیانشان نیز معرفی می‌کند. همین موضوع می‌تواند باعث کسب اعتبار برای کارفرما و صاحب پیج شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله شغل تولید محتوا به انگلیسی چگونه شغلی میباشد؟ را مطالعه نمایید.

 

بررسی نکات مهم در زمینه تولید محتوا برای پیج ورزشی

موارد متنوعی به‌ عنوان نکات تولید محتوا برای پیج ورزشی وجود دارند که دقت و توجه به آن‌ ها می‌تواند کیفیت تولید محتوا را برای شما بالاتر ببرد. با دقت به این نکات و قوانین شما می‌توانید به ‌عنوان یک فرد حرفه‌ای روی پیج خود کار کنید و راحت‌تر پیج خود را به پیشرفت برسانید. مخاطبین شما و افرادی که در حال حاضر در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند، افراد باهوشی هستند. آن‌ ها می‌توانند محتوای باکیفیت را از محتوای بی‌کیفیت تشخیص دهند و متوجه شوند که کدام پیج فعالیت حرفه‌ای‌تری دارد. اگر می‌خواهید تاثیر مناسبی روی مخاطبین خود بگذارید و آن ‌ها را به سمت خودتان جذب کنید، باید به این نکته‌ ها دقت و توجه داشته باشید. حال بیایید با  یکدیگر بررسی کنیم که این نکات کدام‌ ها می‌باشند و شما چگونه می‌توانید خودتان را به یک فعال حرفه‌ای تبدیل کنید.

با افراد معروف در زمینه تخصصی خود مصاحبه کنید 

روش اولی که می‌تواند به شما کمک کند در زمینه تولید محتوا برای پیج ورزشی موفق‌تر عمل کنید، مصاحبه با افراد معروف در حوزه تخصصی و استفاده از نقل‌قول‌ های آن‌ ها می‌باشد. فرقی نمی‌کند که پیج ورزشی شما در چه بستری فعال است. به ‌هر حال در بستر فعالیت‌تان افراد صاحب‌نام و مشهوری وجود دارند که مورد توجه مخاطبین شما هستند.

شما می‌توانید با این افراد مصاحبه کنید و یا از آن‌ ها سوالاتی را بپرسید. در ادامه می‌توانید بخشی از مصاحبه خود را منتشر کنید یا هنگام تولید محتوا های مرتبط از نقل ‌قول ‌هایی که افراد معروف گفته‌اند، بهره ببرید. این ‌موضوع باعث می‌شود تا هم شما نکات جذاب‌تر و کاربردی‌تری را منتشر کنید هم راحت‌تر اعتماد مخاطبین را به سمت خودتان جذب کنید. به‌ هر حال این ‌که شما نشان دهید با افراد معروف و متخصص ارتباط دارید، می‌تواند روند اعتماد سازی مخاطبین نسبت ‌به شما را راحت‌تر کند و باعث شود که شما سریع‌تر و راحت‌تر روی مخاطبین تاثیر بگذارید. همین موضوع می‌تواند جذب مخاطب برای شما را راحت‌تر کند.

 

تقویم محتوایی داشته باشید 

مورد دیگری که شما هنگام تولید محتوا برای پیج ورزشی باید به آن دقت داشته باشید داشتن تقویم محتوایی است‌. این تقویم محتوایی با تقویمی که برای سایت‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد کمی متفاوت است. هنگامی ‌که شما در زمینه سلامتی فعالیت می‌کنید، فرصت‌ های زیادی برای تولید محتوا های متفاوت دارید. برای مثال با شروع ماه مبارک رمضان شما می‌توانید نکاتی را منتشر کنید که می‌توانند به روزه‌داران کمک کنند. این ‌موضوع باعث می‌شود تا در بازه‌ های زمانی متفاوت پیج شما بیشتر دیده شود. اگر شما نکات مناسبی را منتشر کنید فالوور های شما این نکات را به اشتراک می‌گذارند و همین موضوع باعث می‌شود تا جامعه‌ای که به ‌دنبال نکات تاثیرگذار در ماه مبارک رمضان می‌باشد پیج شما را دنبال کنند.

به ‌دنبال تولید محتوای معتبر باشید 

پیشتر برای شما گفتیم که هنگام تولید محتوا برای پیج ورزشی شما باید حتما از نکات معتبر استفاده کنید. تنها در این صورت است که محتوا های شما بیشتر دیده می‌شوند و شما می‌توانید روند پیشرفت را راحت‌تر طی کنید. منابع گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند محتوای معتبر تولید کنید. قطع به‌ یقین هنگامی که شما که یک پیج ورزشی راه‌اندازی کرده‌اید، در این زمینه تخصصی دارید. یعنی یا مربی ورزشی هستید و یا رژیم‌ های غذایی را به مردم ارائه می‌دهید. در این شرایط خود شما تخصص نسبی و یا حتی زیادی در رابطه با موضوعات مختلف دارید. اما در شرایطی برای این ‌که شما روند پیشرفت خود را سریع‌تر کنید، نیاز دارید تا محتوای متفاوت‌تری را نیز تولید کرد.

یعنی به‌ عنوان فردی که به‌ عنوان مربی ورزشی شناخته می‌شوید، ممکن است نیاز داشته باشید تا رژیم ‌های غذایی را نیز ارائه دهید. در این شرایط شما باید از منابع معتبر استفاده کنید یا می‌توانید به تبادل بپردازید. با افراد متخصصی که در instagram فعالیت دارند همکاری کنید یا می‌توانید خودتان با تحقیق و جستجو انواع گوناگون اطلاعات معتبر را به دست بیاورید. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که به‌ هیچ ‌عنوان اگر صددرصد درست بودن یک محتوا اطمینان ندارید، از آن محتوا برای طراحی پست در پیج خودتان استفاده نکنید.

 

برای تولید محتوا از عنصر هیجان نیز استفاده کنید

مورد دیگری که شما هنگام تولید محتوا برای پیج ورزشی باید به آن دقت و توجه داشته باشید، استفاده از عنصر خلاقیت و هیجان می‌باشد. شما برای این ‌که بتوانید احساس خود را به مخاطبین خود انتقال دهید، به‌ هیچ ‌عنوان نباید یک‌ روند یکنواخت را برای تولید محتوا انتخاب کنید. محتوا هایی که تولید می‌کنید باید چند وقت یک‌ بار تغییرات اساسی به خودشان ببینند. یک نکته ای که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، مصاحبه با  ورزشکاران معروف می‌باشد. فرقی نمی‌کند که شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، همواره ورزشکارانی وجود دارند که ارتباط هر چند کوچکی با فعالیت شما داشته باشند. می‌توانید عکس‌ های این ورزشکاران را منتشر کنید با آن‌ ها به مصاحبه بپردازید.

همچنین میتوانید از آن ‌ها دعوت کنید تا یک لایو و زنده برگزار کنید. تمامی این اقدامات می‌توانند باعث شوند تا روند یکنواخت بودن طراحی پست برای شما از بین برود. پیج های ورزشی معمولاً اطلاعات یکنواختی را ارائه می‌دهند. برای این‌ که خودتان را از پیج های یکنواخت جدا سازید، باید حتما از عنصر هیجان تا آنجا که می‌توانید بهره ببرید. می‌توانید برای انرژی دادن به فالوور های خودتان، هر چند وقت یک ‌بار از گروه‌ های ورزشی پرانرژی ویدیو هایی را منتشر کنید تا بتوانید هم ارتباط خود با ورزش را نشان دهید و هم انرژی مخاطبین خودتان را بالا ببرید.

قدرت لایو را دست ‌کم نگیرید 

مورد دیگری که شما هنگام تولید محتوا برای پیج ورزشی باید به آن دقت و توجه داشته باشید، دست ‌کم نگرفتن اهمیت و تأثیر لایو می‌باشد. لایو ها و یا به ‌عبارت ‌دیگر پخش زنده رویداد ها و اتفاقات، به شما کمک می‌کنند تا ارتباط و تعامل خود را به ‌خوبی با مخاطبین خود حفظ کنید. فرقی نمی‌کند که شما در این لایو قرار است چه چیزی را منتشر کنید، شما می‌توانید با یکی از همکارانتان مصاحبه کنید، یک رویداد ورزشی را منتشر کنید، و یا به سوالات مخاطبین خود پاسخ دهید. نکته مهم این است که شما با برگزاری لایو می‌توانید ارتباط تنگاتنگ خود با مخاطبین را حفظ کنید و به تعامل با آن‌ ها بپردازید. تعامل با مخاطبین از مهم‌ترین فاکتور هایی است که در دنیای امروز باعث پیشرفت بلاگر ها و پیج های گوناگونی شده است. اصلا قرار نیست که شما اطلاعات آن‌چنانی را در لایو ‌های خود منتشر کنید.

شما می‌توانید هنگامی ‌که یک مسابقه ورزشی در حال برگزاری است آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید و در همان بستر لایو در رابطه با مسابقه‌ای که در حال برگزاری است گفت ‌و گو داشته باشید. این مثال را برای شما زدیم تا شما متوجه شوید که نیازی نیست برای برگزاری لایو از پیش محتوای کاملی را آماده کنید تا بتوانید علایق خود آن را منتشر کنید. سعی کنید رابطه‌ی صمیمانه خود را با مخاطبین حفظ کنید و طوری با آن‌ ها رفتار کنید که انگار در حال به اشتراک گذاشتن بخشی از زندگی روزمره خود با آن ‌ها هستید. تلاش کنید تا خود را مانند یک دوست صمیمی برای آن ‌ها معرفی کنید.

 

بستر های ارتباط ‌گیری مناسبی را ارائه دهید 

در کنار تولید محتوا برای پیج ورزشی شما باید تعامل خود با مخاطبین را حفظ کنید. روش‌ های گوناگون و متنوع وجود دارد که می‌تواند به شما در حفظ این تعامل کمک کند. شما می‌توانید از لایو استفاده کنید یا در استوری های خود نظرسنجی برگزار کنید. اما ارتباط‌گیری شما با مخاطبین نباید تنها به این تعاملات محدود شود‌‌ به‌ عنوان فردی که در بستر ورزشی فعالیت می‌کند، می‌توانید در دنیای حقیقی نیز روش‌ های ارتباط‌گیری را طراحی کنید. برای مثال می‌توانید در یک باشگاه ورزشی مشغول به کار شوید. در این شرایط می‌توانید از کاربران خود بخواهید که در صورت وجود هرگونه سوال به باشگاه ورزشی شما مراجعه فرمایند تا از خدمات شما استفاده کنند. با برنامه‌ریزی درست می‌توانید درآمد بسیار بیشتری را از این طریق کسب کنید. هنگامی ‌که افراد به باشگاه ورزشی شما مراجعه می‌فرمایند، می‌توانید آن‌ ها را مجاب کنید تا از کلاس‌ های شما استفاده کنند. البته این کار شما نباید جنبه تبلیغاتی آن‌چنانی داشته باشد زیرا باعث پس زدن مخاطب می‌شود.

جمع‌بندی

حال که شما به ‌طور کامل در رابطه با تولید محتوا برای پیج ورزشی اطلاعاتی کسب کرده‌اید، ممکن است قصد داشته باشید تغییراتی در پیج خود ایجاد کنید. برای این ‌که بتوانید به تولید محتوای باکیفیت در پیج خود بپردازید، می‌توانید از خدمات سایت‌ های تولید کننده محتوا استفاده کنید‌. این سایت ‌ها به شما کمک می‌کنند تا باکیفیت‌ترین محتوا را در پیج خود منتشر کنید. یکی از سایت‌ های خدمات‌ دهنده در این زمینه سایت رایا مارکتینگ می‌باشد که می‌تواند به شما کمک کند تا باکیفیت‌ترین انواع محتوا را در پیج خود منتشر کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.