مقالات آموزشی

ترفند محتوا نویسی در بازاریابی و قدرت معجزه گر محتوا

مفید بود؟

در حالی که تولید محتوا برای هر کسب و کاری ضروری است، اما دانستن اینکه چه محتوایی و به چه دلیلی باید تولید شود نیز مهم است.تعریف استراتژی محتوا عاملی مهم در موفقیت متخصصان بازاریابی تجارت به تجارت است و به روند تولید محتوا نیز کمک می کند.

ارزش استراتژی محتوا

با این حال، تنها 37 درصد از متخصصان بازاریابی در سازمان هایی کار می کنند که برای تولید محتوای خود اصول استراتژی محتوا را به کار گرفته اند.اگر کسب و کارها ارزش استراتژی محتوا را تشخیص دهند، به سطح بالاتری از موفقیت بازاریابی محتوا دست خواهند یافت.

 

راب اوزبی، معاون عملیات در شرکت دیستیلد، اخیراً در مورد اهمیت استراتژی‌سازی و تولید محتوای سفارشی برای مخاطبان هدف در کنفرانس PeepCon 3.0 در مانیل، فیلیپین صحبت کرد.در اینجا خلاصه ای از صحبتهای اوزبی را میخوانید.

چرا به استراتژی محتوا نیاز دارید؟

استراتژی محتوا بخش مهمی از بازاریابی محتوا است.

اهداف مشتری، استراتژی ها و تاکتیک های بازاریاب باید با یکدیگر همسو باشند.

در حقیقت در امر بازاریابی محتوا عناصر زیر باید مشخص شوند:

  •  اهداف: به چه چیزی می خواهیم برسیم؟
  •  استراتژی: چگونه می توانیم به آن دست یابیم؟
  •  تاکتیک ها: کارهایی که برای رسیدن به آن انجام خواهیم داد.

به خاطر داشته باشید که استراتژی داشتن برای مدتی کوتاه است. این امر نباید ماه ها طول بکشد وگرنه هیچ کاری را انجام نخواهید داد.در اینجا تنها باید پاسخ چهار سوال را بدانید: چه کسی، چه زمانی، چه چیزی و کجا.

با چه کسی صحبت می کنیم؟

مشخص کنید دقیقاً برای چه کسی دارید محتوا تولید می کنید.

ممکن است از قبل پرسونای خریدار را داشته باشید، با این حال، پرسوناها اغلب تغییر می کنند.

از مخاطبان خود بپرسید که چه می خواهند یا به چه چیزی نیاز دارند.

در اینجا با چند نکته برای شناخت مخاطب آشنا شوید:

 

  •  بایو (بیوگرافی) فالوورهای خود را از Followerwonk بگیرید، اصطلاحات رایج را نیز استخراج کنید، و در آخر ببینید وجه اشتراک فالوورهای شما با یکدیگر چیست.
  •  داده های دموگرافیک گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید و سپس آن ها را قسمت بندی کنید. مشخص کنید مشتریان با نرخ بالای تبدیل و مشتریان پردرآمد شما چه وجوه اشتراکاتی دارند.
  • از نظرسنجی های داده های شخص ثالث (به عنوان مثال، نظرسنجی های مصرف کنندگان گوگل) استفاده کنید و از مخاطبان هدف خود بپرسید تا چه حد از برند آگاهی دارند.

چه زمانی در سفر خریدار باید این کارها را انجام دهیم؟

بسیار مهم است تعیین کنید که در کدام مرحله از سفر خریدار می خواهید محتوای خود را با سفر او هماهنگ کنید.همه مخاطبان مسیر آگاهی -> آشنایی -> توجه -> خرید را انتخاب نمی کنند. آنها ممکن است از فازی به فاز دیگر حرکت کنند زیرا سفر مشتری های امروزی غیرخطی شده است.

محرک های هر مشتری نیز با دیگری متفاوت است. این محرکها می توانند موارد زیر باشند:

  • ذاتی (“من به تعطیلات نیاز دارم!”)
  •  خارجی (“ماشین قهوه من خراب است.”)
  • فرصت طلب (“قبلاً حتی به خرید دوربین پهپاد فکر نکرده بودم!”)

پرسونای خریدار را شناسایی کنید و در زمانی سفر خریدار همانها را هدف قرار دهید.

سپس، همان پیامی را مشخص کنید که می خواهید به مشتریان خود ارسال کنید.

 

هدف شما از تولید محتوا چیست؟ 

میخواهیم مشتریان چه چیزی را ببرند؟هدف شما از تولید محتوا چیست؟ آیا محتوای شما آگاهی، منفعت، ارزش ها را هدف قرار داده است؟پیام خود را به سادگی به مردم نگویید، این پیام را به آنها نشان دهید.همچنین، باید بدانید که مردم واقعاً به چه چیزی اهمیت می ‌دهند و آن را در محتوای خود بگنجانید. اگر هدف مخاطب شما مقرون به صرفه بودن یک محصول باشد، با کیفیت محصول اهمیت زیادی نمی دهد.

این محتوا را کجا قرار دهیم تا مردم آن را ببینند؟

بازاریابان به این سوال پاسخ های متفاوتی خواهند داد.اگر از کارشناسان سئو بپرسید، به شما می گویند “محتوا را رتبه بندی کنید” و اگر از کارشناسان شبکه های اجتماعی بپرسید، می گویند “محتوا را توییت کنید”.برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی، باید مشخص کنید که مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم اجتماعی استفاده می کنند.

وقتی به دنبال اینفلوئنسر ها هستید، به یاد داشته باشید که آنها در هر پلتفرمی حتی خارج از شبکه های اجتماعی هم فعالیت دارند.کانال های مناسب را انتخاب کنید و مطمئن شوید که دارید روی کانال مناسبی سرمایه گذاری می کنید.

شناسایی و ردیابی شاخص‌ها و معیارهای کلیدی نیز باید بخشی از این فرآیند باشد

متخصصان بازاریابی برای رسیدن به موفقیت باید مشخص کنند که دارند چه چیزی را اندازه گیری می کنند. به گفته اوزبی، «معیارهای موفقیت حرفهایی مانند «ما پول به دست آوردیم!» است، اما رسیدن به پول زیاد ممکن است کمی طول بکشد. برای اینکه نشانه های هشدار اولیه یا شاخص‌های موفقیت را بشناسید به شاخص‌های پیشرو مانند «صفحات نمایه‌سازی شده‌!» نگاه کنید.»

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.