مقالات آموزشی

مواردی درباره طراحی کارت ویزیت زنانه

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت

زنانه برای کسب و کارهای مختلفی که به خانم‌ها مربوط است، انجام می‌شود. کارت ویزیت‌ها یا business card

برای هر نوع کسب و کار و حرفه‌ای نیازی اساسی است به همین دلیل همه به کارت ویزیت مخصوص به خود نیاز دارند. البته قصد ما در این مقاله نشان دادن اهمیت کارت ویزیت‌ها نیست زیرا این موضوع برای همه مشخص است. در اینجا می‌خواهیم روش‌ها و نکات طراحی مناسب کارت ویزیت را به اطلاع شما برسانیم.

شما می‌توانید در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف کارت ویزیت خود را طراحی کنید. نوع طراحی کارت ویزیت زنانه بستگی به نیاز و سلیقه شما داشته و هیچ محدودیتی برای انتخاب طرح و رنگ ندارید. اما با شناخت بهتر نکات طراحی کارت ویزیت شما می‌توانید کارت ویزیت جذاب‌تری داشته باشید. کارت ویزیت‌های خوب و جذاب دارای ویژگی‌های خاصی هستند که شما نیز با رعایت این نکات می‌توانید نتیجه بهتری را کسب کنید.

بیشتربخوانید:

ویژگی‌ های طراحی کارت ویزیت عطر فروشی چیست و برای بهتر شدن کارت ویزیت عطر فروشی چه باید کرد؟

طراحی کارت ویزیت زنانه همان‌طور که قبلا هم گفتیم برای فعالیت‌هایی انجام می‌شود که به خانم‌ها ارتباط دارد. مثلا طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه، طراحی کارت ویزیت لباس زنانه و غیره از این نوع کسب و کارها است. البته طراحی کارت ویزیت سالن آرایش زنانه خود شامل کارت ویزیت‌های مختلفی است. زیرا در سالن‌های آرایشی زنانه فعالیت‌های زیادی انجام می‌شود که برای هر کدام از آن‌ها می‌توانید کارت ویزیتی جداگانه داشته باشید.

به عنوان مثلا ناخن‌کار در یک سالن آرایشی می‌تواند کارت ویزیتی مخصوص به خود داشته باشد. اما بهتر است در طراحی کارت ویزیت سالن آرایشی زنانه همه فعالیت‌هایی که در آن آرایشگاه انجام می‌شود را ذکر کنید. طراحی کارت ویزیت زنانه نیازمند سلیقه و دقت زیادی است و اگر قصد دارید این کار را انجام دهید باید با ویژگی‌های آن آشنایی داشته باشید.

ویژگی‌های طراحی کارت ویزیت زنانه:

طراحی کارت ویزیت زنانه دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند. به طور کلی طراحی کارت ویزیت برای خانم‌ها باید دقیق و بدون هیچ‌گونه ایرادی انجام شود. زیرا عموما خانم‌ها نکته‌سنج و ریزبین بوده و نکات طراحی خوب برای آن‌ها مهم‌تر است.

 به همین دلیل وقتی شما برای خانم‌ها طراحی کارت ویزیت انجام می‌دهید باید همه نکات زیبا شناسی در زمینه رنگ‌‌ها، فرم کارت ویزیت، سایز و غیره را رعایت کنید. ویژگی‌ها و نکاتی که چه در شکل و رنگ کارت ویزیت و چه در متن آن به کار رفته‌اند در زیبا و جذاب شدن کارت ویزیت تاثیرگذار هستند. در ادامه با این نکات و ویژگی‌ها آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های اطلاعات موجود در طراحی کارت ویزیت زنانه:

برای طراحی کارت ویزیت زنانه مانند هر کارت ویزیت دیگری شما باید اطلاعات خاصی را در آن ذکر کنید. اطلاعات موجود در کارت ویزیت برای برقراری ارتباط با شخص مورد نظر در کارت ویزیت‌ها وجود دارند و یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هر کارت ویزیتی وجود داشته باشد. این اطلاعات شامل اطلاعات و راه‌های تماس با فرد، نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر است. راه‌های تماس با فرد می‌تواند شامل انواع برنامه‌های آنلاین مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر و غیره باشد.
البته در برخی از کارت ویزیت‌ها برای برقراری تماس با فرد شما با گزینه‌هایی مانند کال تو اکشن و بارکدهای دو بعدی و سه بعدی روبه‌رو می‌شوید. هر دو این گزینه‌ها راه‌های مناسبی برای برقراری ارتباطی راحت و ساده هستند. طراحی کارت ویزیت زنانه با وجود گزینه کال تو اکشن call to action طراحی‌ای جدید و هوشمندانه است. کال تو اکشن در واقع سیستمی است که ارتباطی دو طرفه برای کمپانی و افراد مختلف به وجود می‌آورد.

با ارسال پیامی به شماره‌های خاصی شما مشتری‌های خود را شناسایی کرده و می‌توانید از همین طریق با آن‌ها ارتباط داشته باشید. بارکدهای دو بعدی و سه بعدی نیز سیستم جدیدی هستند که امکان استفاده از آن‌ها برای انواع گوشی‌های هوشمند وجود دارد. به این بارکدها کد QR نیز گفته می‌شود. این بارکدها می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره سایت و اطلاعات مختلف شما باشد که با اسکن آن به وسیله گوشی این اطلاعات برای فرد سریعا منتقل شود.

اطلاعات موجود در کارت ویزیت‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که در هر کارت ویزیتی باید وجود داشته باشند. این اطلاعات باید به صورتی درست و بدون غلط چاپ شوند تا بتوانند اعتمادی اولیه برای مخاطب به وجود آورند.

نحوه چینش متن در طراحی کارت ویزیت زنانه:

متن و اطلاعات در طراحی کارت ویزیت زنانه باید به نحو جذابی چیده شوند. نحوه چیدن متن و اطلاعات موجود در کارت ویزیت‌ها در جذاب بودن آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. معمولا نام سالن یا کمپانی با فونت جذاب و زیبایی روی کارت نوشته می‌شود. اطلاعات تماس می‌تواند در پشت کارت ویزیت و یا در قسمت پایینی آن روی صفحه اول باشد.

بقیه اطلاعات نیز به سلیقه و نیاز مشتری چیده می‌شود. چیدمان اطلاعات و متن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است. مثلا چیدمان و دیزاین کارت ویزیت باید به گونه‌ای باشد که فضاهای خالی در کارت ویزیت وجود داشته باشند. این فضاها به مخاطب حس آرامش داده و باعث می‌شود ذهن مخاطب با نگاه کردن به کارت ویزیت شما خسته نشود.

 یکی دیگر از نکاتی که برای چیدمان متن‌ها باید در نظر بگیرید این است که شما می‌توانید با استفاده از نحوه چینش کلمات و جمله‌ها ذهن مخاطب را هدایت کنید. با استفاده از هدایت ذهن مخاطب به سوی کلمات و جملات می‌توانید به هدف خود که جذب مشتری است، برسید.

برای طراحی کارت ویزیت زنانه نکات و ریزکاری‌ها بسیار مهم هستند.:

معمولا خانم‌ها به جزئیات توجه بیش‌تری کرده و برای آن‌ها این جزئیات بسیار مهم است. پس وقتی کارت ویزیت شما به ترتیب شعاری تشویق‌کننده، نوع فعالیت و سپس نام و اطلاعات تماس شما دیزاین شده است، وجود شعار در آغاز نشان‌دهنده روحیه رقابت‌طلبی و جسارت شما است.

هم‌چنین وقتی چیدمان به ترتیب لوگو خاص، نام و اطلاعات تماس باشد نشان‌دهنده کارت ویزیتی حرفه‌ای و با کلاس است. پس نحوه چیدمان و دیزاین اطلاعات به اندازه زیادی در جذاب بودن آن موثر است و باید در این زمینه دقت زیادی کنید.

به فاصله‌گذاری‌ها نیز در نحوه چینش باید توجه شده و جملات نباید خیلی به یکدیگر نزدیک باشند. هم‌چنین مکان قرارگیری متن نیز بسیار مهم است. یعنی وسط، کنار سمت چپ یا راست بودن متن در تاثیرگذاری آن بسیار موثر است بنابراین به این موضوع نیز توجه کافی را کنید.

ویژگی‌های فونت در طراحی کارت ویزیت زنانه:

در طراحی کارت ویزیت زنانه یکی از نکات مهم انتخاب فونت و سایز نوشته است. همان‌طور که قبلا گفته شد شما می‌توانید با نوع چیدمان نوشته‌ها ذهن مخاطب خود را هدایت کنید. هدایت ذهن مخاطب با استفاده از اندازه فونت و شکل آن نیز صورت پذیر است. بدون شک وقتی اندازه نوشته‌ای با سایر اندازه‌ها متفاوت باشد و بزرگ‌تر از نوشته‌های دیگر باشد ذهن به سمت آن هدایت شده و چشم بیننده اول آن را می‌خواند.

هم‌چنین وقتی نوع فونت یا شکل آن با سایر نوشته‌ها متفاوت باشد بیننده به آن جذب می‌شود. شما می‌توانید از این تکنیک برای جذب مخاطب به سمت کلمات و جملاتی که قصد دارید اول آن‌ها خوانده شوند، استفاده کنید. معمولا در طراحی کارت ویزیت زنانه نام آرایشگاه یا بوتیک را با فونتی متفاوت و اندازه بزرگ‌تر می‌نویسند تا بهتر در ذهن مشتری ثبت شود.

 دقت کنید که هرگز بیش‌تر از دو نوع فونت را در کارت ویزیت خود استفاده نکنید. این کار جذابیت کارت ویزیت شما را به خطر می‌اندازد. سعی کنید از فونت‌های نرم و روان به جای فونت‌های خشن استفاده کنید. مخصوصا وقتی در زمینه طراحی کارت ویزیت زنانه فعالیت دارید باید بدانید که به صورت ناخودآگاه ذهن خانم‌ها به سمت خطوط نرم و روان جذب می‌شود.

شکل و سایز در طراحی کارت ویزیت زنانه:

طراحی کارت ویزیت زنانه با اشکال و سایزهای مختلفی انجام می‌شود. به طور کلی کارت ویزیت‌ها اشکال و سایزهای مختلفی دارند. انتخاب شکل و سایز کارت ویزیت باید به سلیقه مشتری و با توجه به فعالیت و حرفه او باشد. کارت ویزیت‌ها مستطیل، مستطیل نازک، مربع، دایره و اشکال هندسی دیگر هستند. البته کارت ویزیت‌هایی هم وجود دارند که با توجه به فعالیت فرد به شکل خاصی که با حرفه او نیز هماهنگ باشد، طراحی می‌شود.

مثلا طراحی کارت ویزیت بوتیک زنانه به شکل یک لباس زنانه از این نوع طراحی‌ها است. البته برای طراحی کارت ویزیت با این روش مهم‌ترین نکته هم‌خوانی و هماهنگی طرح با شغل مورد نظر است. این نوع کارت ویزیت‌ها به دلیل شکل خاصی که دارند معمولا محبوب هستند. اما باید بدانید که کارت ویزیت‌هایی با شکل خاص به دلیل نوع طراحی، چاپ و برشی که دارند معمولا گران‌تر از کارت ویزیت با شکل ساده هستند.

در طراحی کارت ویزیت زنانه حتما از سایزهای استاندارد و مورد قبول استفاده کنید. کارت ویزیت‌های خیلی کوچک و خیلی بزرگ که اندازه‌ای استاندارد ندارند برای هیچکسی جذاب نیستند. البته شما می‌توانید با تغییر دادن برخی از نکات و ساختارشکنی جذابیت کارت ویزیت خود را بالا ببرید اما سعی کنید این کار را برای سایز کارت ویزیت خود انجام ندهید.

یکی از کارهای ساده‌ای که با انجام دادن آن کارت ویزیت شیک و مقاوم‌تری خواهید داشت، گوشه‌گرد کردن کارت ویزیت است. گوشه‌گرد کردن کارت ویزیت با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود که کارایی و کاربرد کارت ویزیت را بالا می‌برد.

طرح‌ها و تصاویر مورد استفاده در طراحی کارت ویزیت زنانه:

برای طراحی کارت ویزیت زنانه طرح‌ها تصاویر خاصی استفاده می‌شود. البته باید ابتدا نوع فعالیت مشخص شده تا بر اساس آن طرح‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثلا برای طراحی کارت ویزیت سالن آرایش زنانه از طرح‌های لوازم آرایش استفاده می‌کنند. اندازه و سایز این نوع طرح‌ها کاملا به سلیقه طراح و مشتری است ولی باید در سایزی انتخاب شوند که جزئیات آن‌ها به خوبی نمایان باشد.

ویژگی‌های جنس در طراحی کارت ویزیت زنانه:

برای طراحی کارت ویزیت زنانه جنس‌های مختلفی استفاده می‌شود. کارت ویزیت‌ها با جنس‌های مختلفی مانند کاغذی، شیشه‌ای، چوبی، طلق، مخملی و حتی آهنی طراحی می‌شوند. انتخاب جنس کارت ویزیت نیز باید با نوع فعالیت و حرفه فرد هم‌خوانی داشته باشد. معمولا کارت ویزیت‌ها را با کاغذ‌هایی با ضخامت 2 میلی‌متر طراحی می‌کنند. البته ضخامت کارت ویزیت می‌تواند بیش‌تر از 2 میلی‌تر نیز باشد و این بستگی به خود طراح و فرد دارد.

اما بهتر است که این عدد از 2 میلی‌متر کم‌تر نشود زیرا در این صورت مقاومت کارت ویزیت کم شده و زودتر خراب می‌شود. کارت ویزیت‌های کاغذی در سه حالت مات، براق و نیمه براق طراحی می‌شوند. هر کدام از این حالت‌های جذابیت خاص خود را داشته و انتخاب آن‌ها کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد.

طراحی کارت ویزیت زنانه با استفاده از جنس‌های خاصی مثل چوبی و غیره نیز معمولا محبوبیت زیادی دارد. بدون شک قیمت چاپ و برش این نوع کارت ویزیت‌ها نسبت به مواردی مانند کاغذ گران‌تر تمام می‌شود. شما می‌توانید برای زیباتر شدن کارت ویزیت حالت‌ها و جنس‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و کارت ویزیتی خلاقانه و خاص خلق کنید.

رنگ‌ها در طراحی کارت ویزیت زنانه:

رنگ‌ها در طراحی کارت ویزیت زنانه عامل بسیار مهمی هستند. رنگ خود کارت ویزیت و نوشته‌ها نشان‌دهنده شخصیت و روحیات فرد است. بنابراین در انتخاب رنگ باید به این ویژگی‌های فردی توجه شود. شناخت رنگ‌ها برای یک طراح خوب و ماهر جز الویت‌های او است و در طراحی‌های خود توجه زیادی به رنگ‌شناسی(colorology) می‌کند. به خصوص وقتی برای کارت ویزیت‌های زنانه می‌خواهید رنگی را انتخاب کنید، باید بیش‌تر دقت کنید.

خانم‌ها به دلیل روحیه حساسی که دارند رنگ‌ها تاثیر بیش‌تری روی آن‌ها می‌گذارند. بنابراین وقتی طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه یا طراحی کارت ویزیت بوتیک زنانه انجام می‌دهید باید رنگ مناسبی را انتخاب کنید. معمولا ارتباط خانم‌ها با رنگ‌های گرمی مانند صورتی خوب است. اما این ارتباط خوب دلیل بر بد بودن کارت ویزیت زنانه آبی نیست.

طراحی کارت ویزیت زنانه به رنگ‌های پاستیلی بدون شک جذاب است. این رنگ‌های ملیح و زیبا آرامش زیادی دارند و کارت ویزیت شما را شیک‌تر می‌کنند. در کنار این رنگ‌ها استفاده از رنگ‌هایی مانند نقره‌ای نیز جذابیت کارت ویزیت را چند برابر خواهد کرد. البته شما می‌توانید از کارت ویزیت‌هایی با رنگ‌های خنثی نیز استفاده کنید. به طور کلی کارت ویزیت‌ها با هر رنگی زیبایی خاص خود را دارند و شما بیش‌تر باید به مفهوم و تاثیر رنگ فکر کنید و سپس آن را انتخاب کنید.

طراحی کارت ویزیت زنانه توسط رایا مارکتینگ:

طراحی کارت ویزیت زنانه با توجه به مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، کاری تخصصی و حرفه‌ای است. بنابراین باید توسط طراحان متخصص در این زمینه انجام شود. شرکت رایا مارکتینگ با داشتن بهترین طراحان کارت ویزیت برای شما گزینه بسیار خوبی است. طراحان رایا مارکتینگ با در نظر گرفتن نیاز و سلیقه شما کارت ویزیتی مخصوص را طراحی می‌کنند.

قبل ثبت سفارش شما با مشاورین رایا مارکتینگ به صورت رایگان مشاوره می‌شوید. این کار باعث می‌شود سلیقه و نیاز شما شناسایی شده و بهترین نتیجه برای شما رقم می‌خورد. ثبت سفارش در رایا مارکتینگ با هزینه بسیار کمی انجام می‌شود. اگر به دنبال طراحی عالی و حرفه‌ای هستید. بدون شک رایا مارکتینگ بهترین گزینه است. برای مشاهده هزینه طراحی کارت ویزیت به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.