اگر وبسایتی طراحی کرده اید که فاقد برچسب های متا تگ های مهم برای سئو می باشند، قطعا یک فرصت کلیدی برای رتبه بندی در نتایج جستجو را از دست داده اید. می توانید از این محتوا برای یادگیری نحوه افزودن برچسب های متا تگ به وب سایت خود و همچنین مهمترین برچسب هایی که باید روی آنها تمرکز کنید استفاده کنید.من مطمعن هستم که بعد از خواندن این مقاله شما عزیزان میتوانید با استفاده از این تگ ها مه از اهمیت بالایی برای سئو برخوردارند جایگاه بالایی برای سایت خود را در بین سرچ های گوگل به دست اورید.پس با ما همراه شوید.
نحوه بررسی متا تگ های یک وب سایت:
برچسب های متا قطعه هایی از کد است که به موتورهای جستجو اطلاعات مهمی درباره صفحه وب شما ، از جمله نحوه نمایش آنها در نتایج جستجو ، می دهد. آنها همچنین به مرورگرهای وب می گویند که چگونه آن را برای بازدید کنندگان نمایش دهد.
برچسب های متا فقط در کد صفحه نشان داده می شود و هر کسی می تواند آنها را از طریق کد منبع وب سایت بررسی کند.
برای مشاهده و بررسی برچسب های متا صفه یک وب سایت را برای هر صفحه بررسی کنید ، فقط در هر کجای صفحه کلیک راست کرده و “مشاهده منبع صفحه” را انتخاب کنید.
مهمترین متا تگ ها برای سئو در سال 2020:
در این مقاله ، شما را با 8 مهمترین متا تگ آشنا می کنم:
- برچسب عنوان (Title tag)
- توضیحات متا(Meta description)
- برچسب متعارف(Canonical tag)
- برچسب متن جایگزین(Alternative text tag)
- متا تگ روبات ها(Robots meta tag)
- متا تگ ها و کارت های توییتر (Open graph meta tags and Twitter cards)
- برچسب های سربرگ(Header tags)
- متا تگ طراحی پاسخگو(Responsive design meta tag)
با استفاده از این متا تگ ها می توانید سئوی وب سایت خود را افزایش دهید.
1.برچسب عنوان (Title tag):
برچسب عنوان (Title tag) اولین عنصر HTML است که مشخص می کند صفحه وب شما در چه زمینه ای و چه موضوعی را بیان میکند. برچسب های عنوان برای سئو و بازدیدکنندگان مهم هستند زیرا در صفحه نتایج موتور جستجو(SERP) و در برگه های مرورگر ظاهر می شوند.به عنوان مثال ،در عکس زیر شما می توانید برچسب عنوان را در عنوان برگه مرورگر این پست مشاهده کنید.
2.توضیحات متا(Meta description):
توضیحات متا عنصری HTML است که مطالب موجود در صفحه وب شما را خلاصه می کند. موتورهای جستجو معمولاً توضیحات متا را در نتایج جستجو در زیر برچسب عنوان شما نشان می دهند.
در اینجا مثالی از توضیحات متا در صفحه نتایج جستجو آمده است:
Google از توضیحات متا به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده نمی کند. با این حال ، هنوز هم تأثیر چشمگیری بر میزان کلیک صفحه (CTR) شما دارد زیرا در نتایج جستجو ظاهر می شود و کاربران به صفحه شما اطلاع می دهند.
3.برچسب متعارف(Canonical tag):
برچسب canonical یک برچسب پیوند HTML با ویژگی “rel = canonical” است.
این نشان می دهد که نسخه های دیگری از این صفحه وب وجود دارد. با اجرای برچسب متعارف در کد ، وب سایت شما به موتورهای جستجو می گوید که این URL صفحه اصلی است و موتورها نباید صفحات دیگر را فهرست کنند.
برای افزودن برچسب متعارف از دستور زیر استفاده کنید:
< link rel = “canonical” href = “http://example.com/” />
4.برچسب متن جایگزین(Alternative text tag):
موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند ، که بخش مهمی از بسیاری از وب سایت ها است. متن جایگزین (alt text) راهی برای حل این مسئله است.
شما باید متن مناسب alt را به تصاویر اضافه کنید ، مانند تصویر زیر ، تا موتورهای جستجو بدانند چگونه آنها را تفسیر می کنند.
5.متا تگ روبات ها(Robots meta tag):
متا تگ robots به موتورهای جستجو می گوید تا صفحه وب شما را فهرست بندی یا غیر ایندکس کنند.
این برچسب چهار مقدار اصلی برای خزنده های موتور جستجو دارد:
FOLLOW – خزنده موتور جستجو تمام پیوندهای آن صفحه وب را دنبال خواهد کرد
INDEX – خزنده موتور جستجو کل صفحه وب را فهرست می کند
NOFOLLOW – خزنده موتور جستجو صفحه و پیوندهای موجود در آن صفحه وب را دنبال نخواهد کرد
NOINDEX – خزنده موتور جستجو آن صفحه وب را فهرست نمی کند
6.متا تگ ها و کارت های توییتر (Open graph meta tags and Twitter cards):
این برچسب ها همگام سازی شبکه های اجتماعی را آسان می کنند.
متا تگ های نمودار باز (og)باعث ایجاد ادغام بین فیس بوک ، LinkedIn ، Google و وب سایت شما می شوند.
در اینجا نمونه ای از شکل ظاهری برچسب های Open Graph در HTML استاندارد آورده شده است:
>meta property = “og: type” content = “Article” />
>meta property = “og: title” content = ”
>meta property = “og: description” content = “” شرح محتوای صفحه />
>meta property = “og: image” content = “” پیوند به پرونده تصویر />
>meta property = “og: url” content = “PERMALINK” />
>meta property = “og: site_name” content = “SITE NAME” />
7.برچسب های سربرگ(Header tags):
برای تغییر اندازه قلم و نشان دادن سلسله مراتب اطلاعات در یک صفحه می توانید از برچسب های هدر استفاده کنید.
عناصر عنوان از H1 به H6 می روند. H1 بزرگترین و مهمترین سطح و H6 کوچکترین و کم اهمیت ترین است.اگر متن را با برچسب H1 علامت گذاری کنید ، به موتورهای جستجو مهمترین متن آن صفحه را نشان می دهید.
8.متا تگ طراحی پاسخگو(Responsive design meta tag):
و در پایان مهم ترین متا تگ برای سئو، متا تگ طراحی پاسخگو است که به آن عنصر متا viewport نیز گفته می شود.
متا تگ های Viewport به طراحان وب این امکان را می دهد تا نحوه مقیاس گذاری و نمایش یک صفحه در هر دستگاه را پیکربندی کنند.
جمع بندی
متا تگ های مناسب یافتن سایت شما را در بین سرچ های گوگل آسان می کنند .تجزیه و تحلیل استفاده از برچسب های متا شروع خوبی برای بهبود SEO در صفحه است. 8 متا تگ موجود در این مقاله مواردی هستند که به شما کمک می کنند تا رتبه بهتری داشته باشید ، به شرطی که از آنها به درستی استفاده کنید.همچنین در پدیده ما آموزش سئو هم داریم با بهترین اساتید اصفهان در پایان اگر هنوز برایتان سوالی در مورد متا تگ های مهم برای سئو باقی مانده .در قسمت نظرات از ما بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ گوی شما باشید .