مقالات آموزشی

آشنایی با روانشناسی در شبکه های اجتماعی

مفید بود؟

این کتاب روانشناسی رسانه های اجتماعی متمرکز بر این فرض است که با تجربه بودن در رسانه های اجتماعی بر هویت و روابط اجتماعی تاثیر می گذارد

شبکه های اجتماعی

دنیایی فراتر از تصور برای کسانی خواهد بود که گوشه گوشه آن را کاوش کنند و آن را به خوبی لمس کنند، اگر می‌خواهید در یک شبکه پربازدید و دوست داشتنی مدیر و مسئول باشید به نکات توجه کنید، شاید  رعایت نکردن یک گام کوچک شما را کیلومترها از مسیرتان دور کند، بازخوردها در دنیای اطرافتان را ببینید و آن را در شبکه تان به کار ببرید، این شناخت شما را متفاوت خواهد کرد، در ادامه آنچه را لازم دارید به دست خواهید آورد.

 

تاثیر منفی ها بیشتر است

یادتان باشد در یک موقعیت مشابه تاثیر از دست دادن و شکست بیشتر از تاثیر پیروزی و به دست آوردن است. یک آزمایش تحقیقاتی بر روی یک گروه از معلمین انجام شد. در این تحقیق معلمان شیکاگو هیتز که قبلا همگی پاداش دریافت می‌کردند به دو گروه تقسیم شدند، به یک گروه گفته شد بر اساس کارکردشان در تعلیم و تربیت دانش آموزان و بازخورد آموزش به آن‌ها پاداش داده خواهد شد، به گروه دیگر در همان ابتدای سال کل پاداش پرداخت شد. نتیجه نشان داد آن گروهی که پاداششان را در ابتدای سال گرفته بودند عملکرد بسیار بهتری داشتند.

در یک مقایسه با شبکه‌های اجتماعی سعی کنید ترس از دست دادن معامله را در مشتریتان محو کنید، به آن‌ها تضنمین پرداخت پول بدهید، این اطمینان که یک معامله خوب را از دست نخواهند داد آن‌ها را به سمت شما جذب خواهد کرد.

خوب است بخوانید: روانشناسی در شبکه‌های اجتماعی – بخش دوم

مشتریتان را بشناسید، برقراری یک رابطه سازنده شبکه شما را محبوب خواهد کرد
سعی کنید با مخاطبانتان تعامل داشته باشید، آن‌ها را پیش‌بینی کنید، آنچه را که در یک تماس تلفنی از شما می‌خواهند از قبل بدانید، برای سوالات اصلی آن‌ها پاسخ‌های مناسب و صحیح در نظر بگیرید، سناریو این ارتباط را از قبل بنویسید تا مشتریتان را سردرگم نکنید آن‌ها به راحتی به سمتی که پاسخ سوالات می‌گویند هدایت می‌شوند.

 

یک قانون جالب : تاثیر اجتماعی اطلاعات

ما آنچه را که نمی‌توانیم بفهمیم از اجتماع و اطرافمان تقلید می‌کنیم، ازتجربه دیگران در رابطه با کارتان بهره بگیرید، از برهان اجتماعی دور نشوید، برهان اجتماعی یک پدیده روانشناختی به حساب می‌آید که در آن مردم اقدامات دیگران را در تلاش برای نشان دادن رفتار درست برای یک وضعیت خاص به کار می‌گیرند. یک تعریف ساده‌تر از برهان اجتماعی تقلید از رفتار و اعمال سایرین است تا بتوان در موقعیت‌هایی همچون آنلاین مارکتینگ از این شیوه‌های رفتاری استفاده کرد.

درست مانند جامعه در کل، شبکه‌های اجتماعی فضایی هستند که در آن افراد تمایل دارند به شیوه‌های خاص و کم و بیش مشخص عمل کنند. ماهیت قابل پیش بینی رفتار آنها افراد را مستعد تأثیرگذاری دیگران می کند و گاهی اوقات اقدام مورد نظر ما توجه به برندهای خاص است. این بینش در هسته هر استراتژی بازاریابی که تا کنون توسعه یافته است، نهفته است، از جمله استراتژی هایی که به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی استفاده می شوند. تمام بازاریابی ها به نوعی از روانشناسی استفاده می کنند. بنابراین، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر درک روان‌شناسی کاربران رسانه‌های اجتماعی به منظور ارتقای خدمات، محصولات و برندهایی که در پشت آنها نهفته‌اند، متکی است.

درست مانند تئوری‌های مختلف بازاریابی، رویکردهای متعددی در روان‌شناسی وجود دارد که هر یک دیدگاه متفاوتی در مورد آنچه که افراد را به رفتاری که انجام می‌دهند، دارد. در حالی که همه بازاریابی دارای یک مبنای روانشناختی است، این بدان معنا نیست که هر کمپین بازاریابی خاص همان را به کار می گیرد اصول دقیق روانشناسی برای اینکه به شما ایده دهیم که گزاره‌های روان‌شناختی خاص چه نوع تأثیراتی می‌توانند بر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی داشته باشند، فهرست غیر جامع زیر را ایجاد کرده‌ایم.

 اثبات اجتماعی تنها چیزی است که نیاز دارید

اثبات اجتماعی یک سوگیری شناختی است که بیان می کند که اگر ببینید دیگران آن را انجام می دهند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاری را انجام دهید. این بر این فرض استوار است که اطرافیان درک بهتری از شرایطی دارند که شما در آن قرار گرفته اید، بنابراین منطقی است که از آنها پیروی کنید. نمونه ای از اثبات اجتماعی در بازاریابی زمانی است که شرکت ها برای ایجاد اعتبار، اظهارنامه های مشتریان خود یا نظرات افراد مشهور را به نمایش می گذارند.

نقل قول از رسانه ها همچنین ثابت شده است که یک استراتژی مؤثر برای افزایش تعامل در بین کاربران رسانه های اجتماعی است. اگر پلتفرم ارائه محتوا دیگری مانند یک وب سایت یا یک وبلاگ دارید، اضافه کردن یک پیشخوان اشتراک رسانه های اجتماعی در کنار محتوای خود راهی سریع و کثیف برای استفاده از اثبات اجتماعی است. شغلت. علاوه بر این، دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی راهی برای تبدیل مشتریان جدید به وسایل نقلیه برای اثبات اجتماعی آینده است.

 

احساسات مسری هستند، آنها را در اطراف پخش کنید

پدیده ویروسی شدن محتوا یک مثال عالی از روشی است که احساسات تمایل به انتشار دارند. اگر چیزی باعث ایجاد احساسات شدید در ما شود، این احتمال وجود دارد که ما تجربه خود را به اشتراک بگذاریم. و رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای به روز نگه داشتن مردم در مورد احساس هستند، به خصوص اگر خوشحال، دردمند یا هیجان زده هستیم. محتوای رسانه‌های اجتماعی که احساسات قوی‌تری مانند اینها را برمی‌انگیزد، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود و شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر

یا اینستاگرام. در میان واکنش‌های عاطفی رایج، که شامل شادی، غم، خشم و ترس است، آمار نشان می‌دهد که شادی پتانسیل بیشتری برای ویروسی شدن نسبت به احساسات منفی دارد. بنابراین مطمئن شوید که یک منبع مفید از محتوایی داشته باشید که رشته‌های قلب را جذب کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.