مقالات آموزشی

اعتبار صفحه page authority یا اتوریته صفحه

مفید بود؟

اعتبار صفحه یا (Page Authority (PA در واقع امتیازی است که توسط Moz ایجاد شده است و پیش بینی می‌کند که صفحه خاصی از سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) چگونه رتبه بندی می‌شود.

نمره اعتبار صفحه از یک تا ۱۰۰ متغیر است، نمرات بالاتر مربوط به توانایی بیشتر برای رتبه بندی است. یعنی هر چه عدد این اعتبار بیشتر باشد، بیشتر احتمال دارد که این صفحه در لیست نتایج جستجوی گوگل رتبه‌های یک تا سه را به خود اختصاص دهد و در صورتی که رتبه کمتر باشد احتمال حضور صفحه در لیست نتایج جستجو کمتر شده و حتی ممکن است که نمایش داده نشود.

اعتبار صفحه مبتنی بر داده‌هایی از فهرست وب است و ده‌ها عامل را در نظر می‌گیرد. مانند اعتبار دامنه Domain Authority، از یک مدل یادگیری ماشین برای شناسایی الگوریتمی که به بهترین وجه با رتبه بندی در هزاران SERP که ما را رتبه بندی می‌کنند، استفاده می‌کند و سپس با استفاده از آن محاسبات خاص، نمره اعتبار صفحه Page Authority را تولید می‌کند.

امتیاز اعتبار صفحه چگونه است؟

این امتیاز توسط عوامل زیادی کنترل می‌شود که نمی‌توان به طور دقیق به هرکدام دسترسی داشت اما آنچه که واضح است این است که چند فاکتور اصلی مانند محتوای هر صفحه، تعداد لینک‌های خارجی موجود در یک صفحه و حتی تگ هر تصویر در این امتیاز موثر هستند. اعتبار صفحه را در مقیاس لگاریتمی ۱۰۰ امتیازدهی می‌کنند. بنابراین، تغییر امتیاز صفحات شما از ۷۰ به ۸۰ همانند تغییر امتیاز از ۲۰ به ۳۰ نیست یا به عبارتی جابه جایی امتیازات در سطوح بالاتر سخت‌تر هم می‌شود. موز الگوریتم مورد استفاده برای محاسبه Page Authority را به طور مداوم به روز می‌کند، بنابراین ممکن است مشاهده کنید که اعتبار صفحه هر از گاهی نوسان دارد.

اعتبار صفحه «خوب» چیست؟

به دلیل چگونگی محاسبه اعتبار صفحه (که در زیر «تعریف فنی از اعتبار صفحه» را خواهید دید)، بهتر است به این امتیاز به عنوان یک معیار مقایسه‌ای (به جای یک نمره مطلق و مشخص) هنگام انجام تحقیقات در نتایج جستجو و تعیین اینکه کدام صفحات ممکن است معتبرتر باشد، استفاده شود. این کار را با استفاده از لینک گرفتن از صفحات معتبرتر انجام دهید. از آنجا که این یک ابزار مقایسه‌ای است، لزوماً یک امتیاز صفحه «خوب» یا «بد» وجود ندارد.

تفاوت اعتبار صفحه با اعتبار دامنه در چیست؟

در حالی که موز اعتبار صفحات وب سایت شما را اندازه گیری می‌کند، الگوریتم‌های مربوط به دامنه هم اعتبار دامنه را اندازه گیری می‌کند. معیارها با استفاده از همین روش محاسبه می‌شوند، بنابراین از بسیاری جهات، آنها متفاوت از یکدیگر هستند.

از کجا می‌توانید اعتبار صفحه را پیدا کنید؟

معیارهای Page Authority در ده‌ها استراتژی SEO و سیستم عامل بازاریابی آنلاین در سراسر وب گنجانده شده است.

 

در اکوسیستم Moz، می‌توانید Domain Authority را با استفاده از Link Explorer، MozBar، نوار ابزار رایگان سئو Moz یا در بخش SERP Analysis کلید واژه Explorer را بررسی کنید و سپس آدرس صفحه خود را وارد کرده و اعتبار آن را اندازه گیری کنید. معیارهای اندازه گیری نیز در کلیه فعالیتهای Moz Pro و همچنین API موز درج شده است. طی این بررسی شما می‌توانید اطلاعات زیادی از سایتتان به دست آورید که از جمله این اطلاعات اعتبار دامنه، لینک‌های ارجاع شده به سایت، لینک دهی داخلی سایت و کلمات کلیدی است که روی آن‌ها کار شده است.

تعریف فنی از اعتبار صفحه

اعتبار صفحه به همان روش Domain Authority محاسبه می‌شود، اما در سطح صفحات شخصی. Page Authority از داده‌های شاخص وب Mozzcape خارج است و شامل تعداد لینک‌ها و ده‌ها عامل دیگر (در کل بیش از ۴۰ عامل) است.

در اعتبار دامنه به بررسی بک لینک‌ های آن سایت توجه یمی شود. بنابراین برای افزایش اعتبار دامنه خود کافیست که بک لینک‌های خارجی خوبی بگیرید. اما صحبت تعداد لینک‌های داده شده به سایت شما نیست، بلکه کمیت آن مهم است. زمانی که تصمیم به افزایش اعتبار دامنه خود گرفتید کافیست که ابتدا تحقیقات خوبی در زمینه اعتبار سایت‌های هدف نماییدف زیرا زمانی این بک لینک‌ها ارزمند خواهند بود که از سایت‌های معتبر تهیه شده باشند.

اعتبار هر صفحه مانندDomain Authority، با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین محاسبه می‌شود و در نتیجه با تغییر داده‌های الگوریتم، نوسان می‌یابد. به همین دلیل، بهتر است از اعتبار صفحه اصلی به عنوان یک متریک نسبی استفاده شود تا اعتبار هر صفحه به صورت جداگانه مورد بررسی و مقایسه صورت بگیرد.

چگونه می‌توانم اعتبار صفحه سایتم را افزایش دهم؟

اعتبار هر صفحه همانند Domain Authority، یک نمره کل است و تأثیر مستقیم روی آن دشوار است. این نمره کل از معیارهایی ساخته شده است که هر کدام در نمره تأثیر دارند. این وابستگی چند عاملی عمدی است: از آنجا که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرد، متریکی که سعی در محاسبه آن دارد باید عوامل زیادی را نیز در بر بگیرد.

محتوای سایت

به طور کلی می‌توان اینگونه بیان کرد وقتی به اتوریته صفحات وب سایتتان توجه کنید متوجه خواهید شد که اتوریته صفحه مقالات یا وبلاگ سایتتان دارای اعتبار بیشتری نسبت به صفحات دیگر سایت ما صفحه درباره ما است. علت این امر این است که صفحه وبلاگ به طور پی در پی در حال بروزرسانی است، بنابراین یکی از عوامل تاثیر گذاری اعتبار صفحه، محتوای بروز است. البته ناگفته نماند که در هر صورت وقتی صحبت از محتوا می‌شود در نهایت به سئو محتوای متن و سئو محتوای ویدئویی خواهیم رسید. آنچه که امروز برای الگوریتم گوگل مهم است درصد بیشتری از آن مرتبط با کیفیت مطالب سایت شما و میزان رضایت کاربر است.

گوگل با الگوریتم‌هایی که برای خود تعیین کرده است می‌تواند برای بهینه سازی سایت از آن‌ها استفاده کند. این الگوریتم‌ها با تجزیه و تحلیل هر سایت از مطالب، کدها، لینک ها، تصاویر و طراحی گرافیکی اطلاعاتی را به دست می‌آورند و ان‌ها را طبقه بندی می‌کنند. زمانی که نیاز به رتبه دهی به سایت باشد نتایج این آمار تفسیر می‌شود. البته نحوه عملکرد دقیق این الگوریتم‌های گوگل به طور کامل در دسترس نیست.

تگ تصاویر

استفاده از مطالب با کیفیت و یونیک در کنار تصاویر سئو شده و دارای متن جایگزین alt ترکیبی مناسب است. زیرا در سالهای اخیر تمرکز خزنده‌های گوگل روی مطالب این چنینی بوده و با کمک این فاکتورها باعث کاهش رتبه الکسا می‌شود. همانطور که می‌دانید خزنده‌های گوگل فرق بین متن و تصویر را نمی‌دانند اما شما با استفاده از متن جایگزین تصاویر به آن‌ها کمک می‌کنید که بهتر محتوای شما را آنالیز و سریع‌تر ایندکس کنند.

مطالب خود را بروز نگهدارید

هدف از این مطلب این نیست که صفحات جدیدی به وب سایت خود اضافه کنید بلکه می‌توانید با آپدیت کردن مطالب قبلی سایتتان، حس پویایی و ارزشمندی را به موتورهای جستجو بدهید. شاید بگویید چه ارزشی دارد؟ بهتر است این کار را با مقایسه سایت خود و یک روزنامه انجام دهید. روزنامه‌ای که مطالب خود را بروز نگه نمی‌دارد و تنها به اطلاعات چنماه پیش خود اکتفا می‌کند آیا قابل اعتماد است؟ و آیا باعث جرب مخاطب جدید می‌شود؟ بنابراین با آپدیت مطالب خود خواهید گفت که این مطالب ارزشمند بوده و همچنان از مطالب قابل جستجو برای کاربران هستند.

در موتوهای جستجو به دنبال وب سایت‌هایی مرتبط با موضوع سایت خود باشید. سپس در مکاتبه‌ای از آن‌ها بخواهید که به وب سایت‌های یکدیگر لینک دهند. لینک دهی بین وب سایت‌های مرتبط باعث افزایش اعتبار صفحات سایت هر دو خواهد شد و خیلی زود روی اعتبارتان تاثیر خواهد گذاشت.

بهترین روش برای تأثیرگذاری در میزان اعتبار یک صفحه، بهبود مشخصات لینک آن صفحه است. این امر می‌تواند با دریافت لینک سازی خارجی در دیگر صفحات دارای اعتبار بالا انجام شود که به نوبه خود به عنوان «رأی اعتماد» برای اعتبار دهی به صفحه شما عمل می‌کنند.

علت تغییر و نوسان میزان اعتبار صفحات وب سایت

همان طور که توضیح داده شده اعتبار هر صفحه به عوامل زیادی بستگی دارد، بنابراین می‌تواند به دلایل زیادی نوسان کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.