مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ قسمت ۳

مفید بود؟

در ادامه صحبت درباره ایمیل مارکتینگ به بررسی کمپین ایمیل برخی شرکتهای موفق در زمینه ایمیل مارکتینگ می پردازیم.  در این بررسی ها دلایل موفقیت انها در ایمیل مارکتینگ را متوجه می شویم و با انواع استراتژی ارسال ایمیل برای مخاطبان آشنا می شویم. پس با ما همراه باشید.
آیا تصور می کنید همه چیز را درباره افرادی که ایمیل های شما را می خوانند می دانید؟ چه مقدار از آنچه می دانید بر اساس فرضیات شماست؟ قویترین شخصیت های خریدار که شما می سازید، بر پایه اطلاعاتی است که از خواننده واقعی از راه نظرسنجی ها، مصاحبه ها و همچنین تحقیقات بازار به دست می آورید. این دقیقا کاری است که کمپین ایمیل Mom Dad Money انجام می دهد و بسیار بسیار خوب هم انجام می دهد.
به نمونه ایمیل آن در تصویر توجه کنید. طراحی هوشمندانه، اگرچه چیز ویژه ای نیست اما دقیق و اصل مطلب است. درست مثل ایمیلی خوانده می شود که از طرف دوستی رسیده یا برای یک درخواست کمک سریع، همکاری می کند.
نه فقط این ایمیل خوب و عالی است، بلکه عکس العمل آن به کنش کاربران نیز عالی و سریع است. با پر کردن پرسشنامه، یک ایمیل شخصی بلندبالا با توضیحات و جزئیات  کامل برایتان ارسال می شود. در این ایمیل علاوه بر سپاسگزاری بابت پر کردن پرسشنامه، لیستی سرشار از توصیه ها و پیشنهادات و لینک هایی برای منابع خواندنی به طور خاص با توجه به پاسخ های شما در پرسشنامه وجود دارد.
به راستی که انسان تحت تاثیر مهارت های ارتباطی  و این میزان تعهد به مشتریانشان قرار می گیرد.
یکی دیگر از بهترین نمونه های ایمیل مارکتینگ، ایمیل هایی است که از طرف وبسایت poncho برای کاربرانش ارسال می شود. ایمیل های این شرکت بسیار ساده و جذاب با یک توضیح مختصر ولی پر مفهوم و هشیارانه تهیه شده است. این ایمیل ها رنگارنگ و جذاب و حاوی اطلاعات هر روزه درباره آب و هوای محل سکونت شما ، تصاویر شاخص و حتی فایل های Gif می باشد. برای نگاه سریع و اسکن یک باره بسیار عالی هستند و با یک نگاه می توان پیام کلی آن را دریافت نمود. طراحی آن کاملا تناسب یافته با برند مورد نظر است.
آخرین موردی که اینجا درباره اش مختصر سخنی می گوییم Birchbox  است. این کمپانی با استفاده از انتخاب موضوعات جذاب و مورد علاقه برای کاربران، باعث می شود گیرنده ایمیل به باز کردن ایمیل و خواندن و یا حداقل دیدن آن اقدام کند. به طور مثال اینگونه می نویسد: ما چیزی را فراموش کردیم در ایمیل باکس شما قرار دهیم! و وقتی باز می کنید، کد تخفیف برایتان ارسال شده است. در اقع کمپانی فراموش نکره است کد را با ایمیل قبلی بفرستد. اما این راهکاریست تا گیرندگان ایمیل را تشویق به باز کردن و دیدن ایمیل خود کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.