مقالات آموزشی

روشی برای ترغیب مشتری به خرید با تولید محتوا

مفید بود؟

تولید محتوای توصیف نامه در گام اول ممکن است دشوار به نظر برسد اما اگر تکنیک های ذکر شده در این مقاله را در نظر داشته باشید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. در این راهنما ، به شما نشان داده می شود که چگونه یک توصیف نامه بنویسید تا  مشتریان را متقاعد به خرید کنید و پس از یک خرید موفق ، متن توصیف نامه معتبر خود را برای شما ایجاد کنند.

در این مقاله بررسی می شود که:

توصیف نامه چیست؟

تولید محتوای توصیف نامه  دارای چه مزایایی می باشد؟

نحوه نوشتن توصیف نامه مشتری برای تجارت ؛

نحوه درخواست توصیف نامه از مشتری؛

نمونه ای از انواع توصیف نامه های مختلف

تولید محتوا سئو شده

توصیف نامه چیست و دارای چه انواعی می باشند؟

 

به طور خلاصه ، می توان در پاسخ به سوال توصیف نامه چیست، پاسخ داد که یک توصیف نامه، بازخورد مشتری شما است که پس از یک معامله موفق و تجربه مثبت با شما در میان می گذارد. شما به عنوان اثبات اجتماعی تخصص خود از آن استفاده می کنید تا به مشتریان بالقوه نشان دهید که شایستگی تجارت و ارتباط با آنها را دارید.

نمونه ها و انواع تولید محتوا هایی توصیف نامه:

در زیر انواع تولید محتوای توصیف نامه درج شده است:

– توصیفات همتایان

بهترین نکته در مورد تولید محتوای توصیف نامه همتایان این است که آنها ارتباط با مخاطبان شما را تقویت می کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از معمول ترین مشتری ها بخواهید یک توصیف نامه را به اشتراک بگذارند.

در زیر نحوه تحقق آن توسط WPZoom آورده شده است. به عبارت “شما در شرکت خوبی هستید” توجه کنید. این مورد انگیزه شما را برای پیوستن و شروع به آزمایش محصولات فراهم می کند.

بیش از 100نوع ایده تولید محتوا

توصیفات نقل قولی

تولید محتوای توصیف نامه  به صورت نقل قولی  دارای نگارش آسانی می باشند. از سوی دیگر راهی آسان برای برجسته کردن مهمترین نکات شما یا مثبت ترین برداشت از جانب مشتریان شما است.

در زیر یکی از مثالهای نقل قول توسط OptimMonster آورده شده است. به هر حال ، آنها از یک ترفند خوب استفاده کردند تا سیستم ثبت نام مشتری خود را افزایش دهند.

توصیفات اجتماعی

این نوع از تولید محتوای توصیف نامه، بازخوردی است که توسط شخص نوشته و توسط وی در برخی از کانال های رسانه های اجتماعی ارسال شده است. فقط از وفادارترین مشتریان خود بخواهید که شما را در فیس بوک یا توییتر توصیه کنند. برای آنها هزینه ای ندارد و بیشتر از 2 دقیقه طول نخواهد کشید. فراموش نکنید که این پست را در صفحه مشاغل خود به اشتراک بگذارید.

توصیفات ویدئویی

ویدیو محبوب ترین نوع تولید محتوای توصیف نامه تا به امروز است و وقتی با توصیف نامه های ویدیو کار می کنید قدرت آن نیز بیشتر می شود.

البته باید در نظر داشته باشید که ساخت فیلم ها دشوارتر است ، به خصوص اگر مشتری قصد داشته باشد که خوشحالی خود را از یک محصول واقعی نشان دهد یا یک فیلم واقعی (مثلاً از هتل) بگیرد. در نظر داشته باشید که اکثر کاربران دوست دارند محصولات و خدمات را با تماشای فیلم بررسی نموده و آنها را مقایسه کنند . به همین دلیل توصیف نامه های ویدیو ممکن است به مزیت رقابتی شما تبدیل شوند.

به عنوان مثال ، در زیر چرخ فلکی از نمونه های توصیف نامه های ویدیویی برای نام تجاری bioClarity آورده شده است.

توصیفات مصاحبه ای

در صورت تمایل به ارائه یک  متن توصیف نامه معتبر برای تجارت خود ، مصاحبه نیز می تواند موثر واقع شود. همانطور که فیلم ها و مصاحبه ها ثابت می کنند، مصاحبه ها نیز نشان می دهند که یک شخص واقعی وجود دارد و توصیف نامه قابل اعتماد است. مصاحبه ها همیشه دارای عناصر داستانی هستند که ابزار قدرتمند بازاریابی نیز محسوب می شوند.

به عنوان مثال ، اوبرلو داستان موفقیت مشتریان خود را در قالب مصاحبه های مختلف تعریق می نماید.

توجه! محتوای این نوع از توصیف نامه ها منحصراً توسط کاربر ایجاد شده است . آنها این مورد را برای شما ارسال می نمایند و شما به عنوان یک گواهی موفقیت می توانید در وب سایت خود منتشر سازید.

 

توصیفات تاثیرگذارها

اگر اینفلوئنسرها یک توصیف نامه به شما هدیه می دهد و در راستا تولید متن توصیف نامه تلاش کنید ، خوش شانس هستید. نام اینفلوئنسر به تنهایی تبلیغ خوبی برای محصولات و خدمات شما خواهد بود. این تولید محتوای توصیف نامه می تواند نقطه پرتاب شما باشد.

به عنوان مثال ، در زیر چگونگی استفاده برایان دین از یک توصیف کوتاه توسط نیل پاتل (ستاره معروف) وجود دارد.

 

اگر فرد تأثیرگذاری هستید چگونه می توانید یک توصیف نامه قابل اعتماد ارائه دهید؟ با وجود این که توصیف نامه کاملاً کوتاه است و هیچ مدرکی ندارد ، اما به دلیل نام تأثیرگذاری که آن را به اشتراک گذاشته است ، هنوز هم قابل اعتماد به نظر می رسد.

استراتژی تولید محتوا

– نحوه تولید محتوای توصیف نامه موثر: عناصر اصلی شامل

دریافت بازخورد با کیفیت از مشتریان کار چندان دشواری نیست ، به خصوص اگر می دانید چگونه برای کسب و کار خود یک توصیف نامه بنویسید و آماده کمک به مشتریان خود در این کار هستید.

 

در زیر عناصر اصلی تولید محتوای توصیف نامه با کیفیت و قابل اعتماد وجود دارند که می توانند جوانب مثبت  کارشما را نشان دهند و به کاربران بالقوه انگیزه دهند تا از شما خرید کنند:

چهره و نام (به علاوه آرم شرکت)

این اولین عنصر در ایجاد اعتبار و یکی از اساسی ترین مولفه های توصیفات همتایان است.

مشکلات و چالش ها

اگر مشتری شما مشکلات ، چالش ها و ترس های اولیه خود را با شما در میان بگذارد خوب خواهد بود زیرا این موارد برای مخاطبان هدف شما ممکن است وجود داشته باشد. این مورد به تازه واردان وب سایت شما کمک می کند تا درک کنند که تنها نیستند.

راه حل

باید پاسخ روشنی داشته باشد که دقیقاً چگونه شرکت شما به مشتری در حل مشکل کمک کرده است.

نتیجه

باید نتیجه همکاری با شما در این بخش درج شود. این قسمت ترجیحاً با داده های آماری نشان داده می شود. به عنوان مثال ، 80٪ بهبود کلیک یا 25 کیلوگرم کاهش وزن.

تجربه

در صورت تمایل ، مشتریان شما ممکن است در طول و بعد از همکاری با شما ، تجربه و برداشت های کلی را به اشتراک بگذارند.

احساسات

اگر در کسب و کار شما جای احساسات وجود دارد، از مشتریان خود دعوت کنید که احساسات خود را نیز به اشتراک بگذارند – آنها محرک های بسیار قوی هستند.

رتبه بندی

در صورت تمایل ، ممکن است به آنها پیشنهاد دهید محصولات و خدمات شما را با استفاده از یک سیستم 1 تا 10 ارزیابی کنند.

چگونه می توان از مشتریان یک توصیه نامه درخواست کرد(6 راهکار آسان)

چگونه می توانید یک توصیف نامه از مشتری بخواهید؟ این کار بسیار آسان است ، مخصوصاً اگر واقعاً در کیفیت کالاها یا خدمات شما تردیدی وجود نداشته باشد.

در زیر برای این مورد چندین گزینه ذکر شده است:

1. یک ایمیل شخصی ارسال کنید

اگر عادت دارید با مشتریان خود از طریق ایمیل مارکتینگ ارتباط برقرار کنید ، از طریق ایمیل توصیف نامه مد نظر را درخواست نمایید. در این مورد فقط از نام مشتری استفاده کنید و مودبانه از او بپرسید که آیا او یک توصیف نامه کوتاه برای شما ارسال می کند. اتوماسیون جمع آوری از طریق ایمیل یکی از بهترین روش ها برای مشاغل تجارت الکترونیکی است.

 

2. جایزه یا تخفیف ارائه دهید

اگر تازه شروع به برقراری ارتباط با مشتری خاصی کرده اید ، ممکن است او آماده نباشد برای شما یک توصیف نامه ارائه دهد. به همین دلیل است که باید به آنها انگیزه دهید. در ازای بازخورد و ارائه توصیف نامه ، در خرید بعدی یک جایزه کوچک یا تخفیف ارائه دهید.

3. یک فوریت ایجاد کنید

این رویکرد قدیمی بازاریابی برای این موضوع نیز مفید خواهد بود. با انجام توصیه های قبلی ، در ازای دریافت توصیف نامه تخفیف دهید اما برای انجام این کار مهلت مشخصی تعیین کنید.

4. توصیفات را در سایت های معتبر بررسی و جمع آوری کنید

بسته به جایگاه خود ، ممکن است در سیستم عامل های مربوطه ثبت نام کنید که به کاربران اجازه می دهد برای شرکت هایی که با آنها کار کرده اند ، توصیف نامه بگذارند.

به عنوان مثال ، ارائه دهندگان خدمات دیجیتال اغلب در Clutch.co و GoodFirms ثبت نام می شوند. شرکت های SaaS Trustpilot و Product Hunt را ترجیح می دهند. SMB های بخش های دیگر بر روی Yelp تمرکز دارند.

اکثر سیستم عامل های بازبینی، دارای یک سیستم دعوت خودکار هستند که به شما این امکان را می دهد فقط با یک کلیک درخواستهای شخصی برای توصیف نامه ها را به مشتریان ارسال کنید.

 

5- سوالات درست بپرسید

ساختار توصیفی که در بالا ارائه داده ایم را مرور کنید و سوالات خاصی را برای هر یک از محصولات / خدمات خود ارائه دهید. برای ساده سازی و تسریع روند جمع آوری نظرات جدید ، یک پرسشنامه توصیف مشتری با مارک تجاری خود ایجاد کنید.

6. الگویی با قابلیت پر کردن آسان تهیه کنید

حتی وفادارترین مشتریان شما به دلیل توصیف نامه ای که از آنها می خواهید بنویسند ، نمی خواهند دچار سختی و مشقت شوند. بنابراین ، یک الگوی بصری ارائه دهید که مشتریان بتوانند آن را پر کنند.

در زیر یکی از ساده ترین نمونه های توصیف نامه ها درج شده است که می توانید از آنها بهره ببرید.

 

نکات مهم برای نوشتن یک توصیف نامه خوب

چگونه می توان برای تجارت خود یک گواهی نامه خوب نوشت؟

پاسخ آسان است، فقط لازم است تا بایدها و نبایدهای زیر را دنبال کنید.

باید ها 

  •  از یک نقل قول کوتاه به عنوان عنوان استفاده کنید. از یک نقل قول قوی و جذاب  استفاده نمایید تا نظرات کاربران خود را بیشتر جلب کنید.
  •  کوتاه بنویسید. اگر مصاحبه یا داستان به موفقیت ختم نشود ، نوشتن رمان فایده ای ندارد. به احتمال زیاد ، مشتریان شما برای نوشتن توصیف نامه های بلند همکاری نمی کنند. بنابراین ، وظیفه شما این است که  یک الگوی “نحوه نوشتن توصیف نامه مشتری” به آنها ارائه دهید که فقط چند دقیقه برای این کار وقت بگذارند.
  •  یک توصیف نامه SEO شده دوستانه ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر توصیفی که شما می خواهید در مورد یک محصول یا خدمات خاص ارائه دهید سئو شده نیست. می توانید کمی در آن تجدید نظر کرده و سئو آن را بیشتر کنید. فقط کافی است برخی کلمات کلیدی را در مناسب ترین مکان های متن اضافه کنید.
  • لطفاً از مشتریان خود بخواهید که خاص باشند. این مورد تا حد زیادی به الگوی توصیفی که به آنها ارائه می دهید بستگی دارد. با این حال ، از آنها بخواهید تا حد امکان در مورد محصول یا خدمتی که قرار است توصیف کنند ، موارد خاص را بیان دارند. از حدس و گمان ها پرهیز کنید و بر واقعیت ها تمرکز کنید.

هزینه تولید محتوا متنی

نباید ها:

  •  هرگز از اسامی و عکسهای جعلی یا تقلبی در تولید محتوای توصیف نامه استفاده نکنید زیرا در بیشتر شهرستانها این کار غیرقانونی است.
  •  هرگز از نویسندگان مستقل یا شخص دیگری نخواهید که برای محصولات شما نقد و بررسی جعلی ایجاد کنند. زیرا تمایز بین بررسی واقعی و جعلی کار چندان دشواری نیست. حتی یک ابزار هوش مصنوعی وجود دارد که قادر است گفتار نوشتاری را تجزیه و تحلیل کند و در مورد اصالت آنان نتیجه گیری کند.
  • نظر بدون ساختاری را در تولید محتوای توصیف نامه درج نکنید. این نکته با الگوی مناسب و سوالات خاصی رفع شدنی است. در غیر این صورت ، شما در معرض انتشار توصیف نامه های مبهم هستید که حتی اگر واقعی باشند نیز مشابه موارد از پیش سفارش شده هستند.

چگونه می توان به طور موثر از توصیفات موجود در سایت ها استفاده کرد؟

جمع آوری توصیف نامه ها نیمی از موفقیت است. حالا شما باید آنها را به جذاب ترین و شیوا ترین شکل ارائه دهید. ایجاد یک بخش توصیفات یا یک صفحه جداگانه در سایت شما راه حل کامل و مناسبی است.

در زیر برخی از بهترین روشهای استفاده از توصیف نامه ها ذکر شده است:

 بهترین بررسی ها را در صفحه اصلی قرار دهید

بهترین و قانع کننده ترین توصیفات شما باید به وضوح قابل مشاهده باشند. بنابراین ، آنها را در صفحه اصلی خود قرار دهید. در مورد انواع توصیفات استفاده از توصیف نامه های ویدیویی ، داستان های موفقیت یا مصاحبه منطقی برای این صفحات مناسب است. ممکن است از برخی فیلم ها نیز استفاده کنید اما اطمینان حاصل کنید که به میزان لازم جذاب و گیرا باشند.

 

اشتراک گذاشتن توصیف نامه ها از یک بستر بررسی معتبر

ایده عالی دیگر به اشتراک گذاشتن توصیف نامه ها از یک بستر بررسی معتبر دیگر است که در آن حضور دارید (به عنوان مثال ، Clutch.co ، Product Hunt و غیره) با استفاده از ابزارک های از پیش ساخته شده کد را ایجاد کرده و در سایت خود قرار دهید.

 پست های وبلاگ خود را با توصیفات ویدیویی تقویت کنید

بنابراین ، در مورد توصیفات ویدیویی ، مقالات مربوط به یک محصول یا خدمات خاص بهترین مکان برای انتشار آنها هستند. در مرحله اول ، آنها به ایجاد برداشت صحیح از کاربر کمک می کنند ، ثانیاً باعث بهبود زمان حضور کاربر در صفحه می شوند.

 توصیفات را به صفحات محصول / خدمات مربوط به آنها اضافه کنید

قرار دادن توصیفات مختص یک محصول یا خدمات در صفحاتی که کاملاً به آنها اختصاص یافته بسیار منطقی است. در این حالت ، شما ممکن است استراتژی های مختلف را امتحان کنید اما رایج ترین راه، ارائه بررسی درست در زیر توضیحات محصول است.

چرخ و فلک طراحی کنید

چرخ فلک یک روش کلاسیک برای طراحی توصیفات شما به روشی جذاب و شیک است. این روش برای صفحه اصلی و صفحات محصول نیز به همان اندازه مناسب است.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای نوشتن توصیف نامه عالی که مهم تلقی شود ( به همراه مثال)

مطالعه نمایید

نتیجه

دریافت توصیف نامه از مشتریان قبلی و استفاده از آنها برای تبدیل مشتریان آینده، یک راهکار مهم در بازاریابی است. انتظار می رود تا با مطالعه موارد بالا دانش و مهارت لازم برای نوشتن یک توصیف نامه عالی را به دست آورده باشید. رایا مارکتینگ یک شرکت تولید محتوا است که شما را برای تهیه هر گونه محتوایی می تواند راهنمایی نماید. ما خوشحالیم که به شما کمک شایانی در ایجاد و طراحی صفحه توصیف نامه ، جمع آوری بازخورد از مشتریان خود و تبدیل نظرات آنها به یک ابزار فروش قوی می کنیم!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.