مقالات آموزشی

توضیحات اجمالی در خصوص تولید و فروش محتوا

ttps://rayamarketing.com/blog/Review-training-purpose-content-production

در این مقاله قصد داریم درباره صفر تا صد تولید و فروش محتوا صحبت کنیم. بدین منظور نیاز است تا در ابتدا بدانیم تولید محتوا چیست؟ در مرحله بعدی به سراغ مولفه‌های یک تولید محتوا حرفه‌ای خواهیم رفت. علاوه بر این، در این مقاله سعی داریم به سوالاتی که در ذهن شما ممکن است در رابطه با تولید محتوا به وجود بیاید، پاسخ دهیم. پس برای افزایش اطلاعات خود در زمینه تولید و فروش محتوا با ما همراه باشید.

تولید محتوا به تولید و انتشار هر چیزی که قابل انتشار باشد، گفته می‎‌شود. منظور از هر چیز هر محتوا یا متنی است که حاوی پیامی در جهت اهداف بازاریابی و یا علمی و آموزشی باشد. همچنین به محتواهایی که برای فرهنگ‌سازی در مورد موضوع خاصی استفاده می‌شود، تولید محتوای فرهنگی گفته می‌شود. بنابراین، مطابق این تعریف متوجه شدید که هر محتوایی نمی‌تواند در گروه تولید محتوا جای بگیرد. پس هدفی که برای تولید محتوا مد نظر است، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال در نظر بگیرید شما کسب و کاری را راه‌اندازی کرده باشید و بخواهید مخاطبان زیادی در این زمینه جذب کنید. آیا صرف اینکه شما تنها به ارائه محصولات خود و کارایی آن‌ها بپردازید، کافی است؟ یا اینکه بهتر است شما با استفاده از فرآیند تولید محتوا به جذب مخاطب و برقراری ارتباطی دائمی و دو طرفه با مخاطب بپردازید؟ قطعا گزینه دوم انتخاب هوشمندانه‌تری است. اما برای اینکه بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم، باید از اصول تولید محتوا باخبر باشیم و آن‌ها را حتما در محتوای خود استفاده کنید. اما با توجه به توضیحات فوق برای شروع تولید محتوا دو پیش شرط اصلی وجود دارد که عبارت است از:

  • مشخص شدن موضوع تولید محتوا

  • مشخص شدن هدف تولید محتوا

همچنین باید گفت تولید محتوا در انواع زمینه‌ها

مانند خرید و فروش خودرو، لوازم خانگی، خدماتی، گردشگری و …. صورت می‌گیرد. اما برای این کار حتما باید تخصص و مهارت کافی داشته باشید.

 

تولید و فروش محتوا از کجا به وجود آمد؟

پس از مقدمه‌ای که بر تولید محتوا داشتیم، می‌خواهیم بدانیم تولید و فروش محتوا از کجا به وجود آمد؟ در واقع اگر بدانیم اولین باری که یک محتوا تولید شد کی بود؟ ما را می‌تواند به یک سرنخ خوب در این رابطه برساند. برای اینکه بدانیم اولین بار تولید محتوا کی صورت گرفت باید به زمان انسان‌های نخستین و سرخ پوست‌ها برویم. بله، این افراد جزء اولین کسانی بودند که به سبک خود تولید محتوا کردند! انسان‌های نخستین برای اینکه بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند بر روی دیوار غارها، نقاشی می‌کشیدند و از این طریق پیام مورد نظر را به یکدیگر می‌رساندند. این اولین بار بود که تولید محتوا به سبک تصویری اتفاق می‌افتاد. تولید محتوا به چند صورت قابل اجراست که عبارت است:

  • محتوا متنی
  • محتوا صوتی
  • محتوا تصویری

به همین دلیل تولید محتوایی که سرخ پوست‌ها و انسان‌های نخستین از طریق روشن کردن آتش و تولید دود و یا نقاشی کردن در غار انجام می‌دادند به تولید محتوای تصویری شهرت دارد. اما آیا طبق تعاریفی که ما کردیم این موارد، اولین گزینه تولید محتوا به شمار می‌آید یا خیر؟ اگر مقاله را با دقت خوانده باشید، باید متوجه شده باشید علاوه بر مطلبی که باید قابل انتشار باشد که به آن بتوان عنوان تولید محتوا را داد، باید هدف از تالیف این مطالب در یکی از سه گروهی که گفتیم جای بگیرد، تنها در این صورت است که می‌توان گفت تولید محتوا صورت گرفته است.

بنابراین اگر بخواهیم به محتوایی اشاره کنیم که هر دو مولفه را داشته باشد تا به آن عنوان اولین تولید محتوا را بدهیم، باید به مجله فارو که یک مجله در باب مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان بود، برگردیم. مدیر شرکت فارو که به تولید ادوات و ماشین آلات کشاورزی مشغول بود و در حال حاضر هم به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی محسوب می‌شود، تصمیم گرفت برای فروش بیشتر محصولات خود راهی برای نزدیک شدن به کشاورزان و برقراری ارتباط دو طرفه با کشاورزان پیدا کند. به همین دلیل به فکر راه اندازی مجله‌ای افتاد که در آن به بیان مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان می‌پرداخت و از انواع ادوات و ماشین آلاتی که تولید می‌کرد به عنوان راه حلی برای مشکلات کشاورزان استفاده می‌کرد. حتی در این مجله به ارائه راهکارهای مختلفی جهت افزایش میزان برداشت نیز اشاره می‌شد. بنابراین، این اولین تولید محتوایی بود که مد نظر ماست و به این ترتیب روند تولید و فروش محتوا آغاز شد.

 

 

 

ضرورت تولید و فروش محتوا

در این قسمت می‌خواهیم با هم بررسی کنیم اصلا چه ضرورتی به تولید و فروش محتوا است؟ معمولا هر کسی که به راه اندازی کسب و کاری فکر می‌کند به جذب مشتری نیز فکر می‌کند. برای این منظور نیز معمولا صاحب کسب و کار به فکر تبلیغ کردن می‌افتد. اما تبلیغات حتی اگر خیلی موثر باشد به علت قطع شدن چرخه ارتباط با مشتری، معمولا جواب نمی‌دهد. به همین دلیل باید به دنبال راهی بود که علاوه بر جذب مشتری در نگاه اول و حتی در صورت انجام فرآیند خرید وی را به یک مشتری وفادار با ارتبطی دائم و دو طرفه تبدیل کند. به همین دلیل پس از بررسی‌های فراوان مشخص شد که بهترین راه برای این کار، تولید محتوا است. تولید محتوا می‌تواند اهداف یک کسب و کار را که متناسب با بازاریابی است مانند افزایش فروش و سود را به خوبی به مرحله اجرا درآورد مشروط بر اینکه به خوبی تولید شود. برای این کار شرط و شروطی وجود دارد یا به عبارتی دیگر مولفه‌هایی وجود دارد که کسی که به تولید محتوا مشغول است باید آن‌ها را رعایت کند. علاوه بر این، کسی که به صورت تخصصی به تولید محتوا می‌پردازد و از این راه کسب درآمد می‌کند، کارشناس تولید محتوا نام دارد. برای این کار رعایت نکات زیر ضروری است:

رعایت اصول سئو به عنوان مهم‌ترین اصل در تولید محتوا: این مولفه بسیار مهم و ضروری است به طوری که اگر این مولفه رعایت نشود حتی اگر سایر مولفه‌ها هم به خوبی رعایت شده باشد، در افزایش فروش کسب و کار یا رسیدن به اهداف بازاریابی برای شما عزیزان بی تاثیر خواهد بود. اصل سئو به معنای بهینه سازی مطالب موتورهای جستجو است. با این کار شما باعث بالا بردن رتبه مطلب خود در موتورهای جستجو مانند گوگل خواهید شد و هنگامی که کاربر به جستجوی کلمات کلیدی در رابطه با موضوعی که شما در مورد آن تولید محتوا کردید، بپردازد مطلب شما زودتر به چشم خواهد آمد. به زبان ساده‌تر رعایت اصل سئو باعث دیده شدن محتوای شما خواهد شد.

رعایت اصول نگارشی و استفاده درست از علائم نگارشی: در تولید محتوا پس از رعایت اصل سئو، رعایت مولفه‌های مربوط به نگارش متن مانند استفاده درست از زمان‌های فعل، مصدرها، استفاده به جا از علائم نگارشی، پرهیز از غلط املایی داشتن و … از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. رعایت تمام این موارد باعث خواهد شد مخاطب به سبک نوشتن شما علاقه مند شود.

رعایت استخوان بندی محتوا: شاید این عبارت کمی عجیب به نظر برسد اما منظور ما این است هنگامی که مخاطب محتوای شما را می‌خواند، متوجه شود که حرف اصلی مقاله چیست؟ نتیجه گیری کلی چه بوده است؟ و همچنین در انتها از خواندن این مقاله چیزی عایدش شده باشد! بدین معنا که بتواند در تصمیم‌گیری از این مقاله به عنوان یک مرجع استفاده کند! بله، تعجب نکنید بسیاری از افراد در تصمیم‌گیری‌هایشان مقاله‌های اینترنت را مرجع قرار می‌دهند. بنابراین تولید محتوا از این نظر اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این کار از پراکنده گویی پرهیز کنید و محتوای شما از مقدمه، بدنه اصلی، نتیجه‌گیری و جمع‌بندی به همراه خلاصه محتوا برخوردار باشد.

راست گویی را فراموش نکنید: برای اینکه اعتماد مخاطب را جلب کنید، حتما از اصل راستگویی بهره ببرید. فراموش نکنید با دروغ گفتن ممکن است مخاطب را در مرحله اول جذب کنید اما در دراز مدت نخواهید توانست از وی یک مشتری دراز مدت بسازید. بلکه اعتماد وی را نیز از دست داده‌اید. فراموش نکنید یکی از اهداف اصلی تولید و فروش محتوا، برقراری رابطه دراز مدت با مشتری است!

 

تولید و فروش محتوا در کجا انجام می‌شود؟

در انتهای مقاله می‌خواهیم بدانیم، تولید و فروش محتوا در کجا انجام می‌شود؟ همانطور که در قسمت قبل اشاره شد این کار به صورت تخصصی و حرفه‌ای توسط کارشناس تولید محتوا انجام می‌شود. کارشناس تولید محتوا با رعایت تمام مولفه‌های ذکر شده مانند قوانین سئو، رعایت اصول نگارشی و استخوان بندی متن به تولید محتوا به صورت تخصصی می‌پردازد. برای این کار هم نیاز به مهارت است و هم نیاز به تجربه. هر چقدر کارشناس تولید محتوا تجربه کاری بیشتری داشته باشد، می‌تواند سلیقه و نیاز مخاطب را راحت‌تر بشناسد. فراموش نکنید یکی از ارکان مهم برای تولید محتوا، شناسایی نیاز مخاطبان است. اینکه مخاطبان شما از چه گروه سنی هستند؟ به طور میانگین چه سطح تحصیلاتی دارند؟ بیشتر مرد هستند یا زن؟ همه و همه در کیفیت تولید محتوا اثر گذار است. برای تولید و فروش محتوا می‌توانید از شرکت‌های تولید کننده محتوا یا شرکت‌های فروش تولید محتوا مانند رایا مارکتینگ استفاده کنید. اسامی این شرکت‌ها با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل جستجو است. همچنین با ورود به سایت این شرکت‌ها می‌توانید از تعرفه خدمات آن‌ها مطلع شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.