مقالات آموزشی

گسترش کسب و کار و اهداف استفاده از توییتر

مفید بود؟

توییتر یک شبکه‌ اجتماعی به شمار می‌آید که هر روز بیشتر از قبل گسترش می‌یابد. امروزه آن را می‌توان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی به شمار آورد. افراد به منظور اینکه یک سری اخبار را پیگیری کنند یا با یکدیگر تعامل داشته باشند، می‌توانند از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

توییتر چیست؟

توییتر همان گونه که ذکر کردیم یک رسانه اجتماعی است که افراد می‌توانند نظرات خود را در قالب یک پیام کوتاه با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. این رسانه علاوه بر اینکه متن محور است، از آن می‌توان برای به اشتراک گذاری عکس، فیلم و… نیز استفاده کرد.

 

هدف از راه اندازی این شبکه اجتماعی محبوب این است که افراد بتوانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بتوانند از این رسانه برای به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود بهره ببرند. همچنین امکان تعامل و تبادل نظرات مخالف و موافق نیز از دیگر علل راه اندازی آن به شمار می‌رود.

کاربردهای توییتر 

کاربران در twitter قادر به برقراری ارتباط با دیگر افراد هستند. همچنین کاربران در این محیط راجع به مسائل مختلفی از جمله مسائل روز اجتماعی با هم به تبادل نظر و مبادله اطلاعات می‌پردازند. در این شبکه اجتماعی، وقایع و اخبار روز دست به دست می‌شود و افراد در مورد آن گفتگو و اظهار نظر می‌کنند.

همچنین در این رسانه اجتماعی افراد می‌توانند دوستان و بستگان خود را دنبال کنند و با آنها موضوعات روزمره زندگی خود را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، فردی که قصد دارد افراد مشهور یا سلبریتی‌ها را دنبال کند، با آنها تعامل داشته باشد و نسبت به پیام‌های آنها نیز واکنش نشان دهد، می‌تواند از این شبکه اجتماعی استفاده کند.

گسترش کسب و کار

از طرفی دیگر توییتر را می‌توان فضایی برای صاحبان مشاغل در نظر گرفت که در آن به بازاریابی و تبلیغ کسب و کار خود مشغول هستند و از این فضا به منظور بهبود روابط خود با مشتریان بهره می‌برند. آنها از این طریق دنبال کننده‌های بیشتری را جذب می‌کنند و در نتیجه منجر به افزایش محبوبیت در مقایسه با رقبای خود و گسترش کسب و کارشان می‌شود.

این رسانه اجتماعی در واقع متن محور است و در هر پیام، محدودیت به کار بردن تعداد کاراکتر در کلمات وجود دارد. همین موضوع را می‌توان یکی از المان‌های جذابیت و نقاط قوت آن دانست که باعث شده است در این رسانه پیام‌ها به صورت کوتاه و هدف‌دار طراحی شوند و همچنین خواندن آنها برای کاربران دیگر زمان بر نباشد.

اهداف استفاده از توییتر

به پست‌هایی که توسط افراد در توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود، اصطلاحاً توییت کردن می‌گویند. هر شخصی که در این شبکه اجتماعی عضو باشد، اهدافی برای توییت کردن خود دارد. برخی صرفاً هدفشان جلب توجه هست مانند بسیاری از سلبریتی‌ها که از این طریق نیز پول فراوانی به دست می‌آورند.

برخی افراد هستند که کسب و کار خود را در آنجا تبلیغ می‌کنند و در واقع از این رسانه به عنوان وسیله‌ای برای بازاریابی و تبلیغ استفاده می‌کنند. عده‌ای دیگر در این صفحات، کارهای روزمره خود را با کاربران دیگر به اشتراک می‌گذارند تا بتوانند دیگران را در احساسات متفاوتی که دارند، شریک کنند.

مطالب مفید و اطلاع رسانی‌ها

این شبکه اجتماعی نیز مانند دیگر رسانه‌ها دارای صفحات بیهوده و کاربرانی هست که وقت خود را در آنجا بیهوده تلف می‌کنند. اما ناگفته نماند تعداد افرادی که مطالب مفید و اطلاع رسانی‌های به‌جا و درست در آنجا انجام می‌دهند نیز کم نیست.

توییتر به‌اندازه‌ای جذاب است که اغلب دولت ‌مردان و افراد سرشناس در آنجا توییت می‌کنند و نظرات و احساسات خود را راجع به مسائل روز، با کاربران و دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند. با این روش آنها می‌توانند طرف‌داران خود را افزایش دهند و همچنین تعاملات خود را با مردم نیز بیشتر کنند.

قابلیت‌های موجود در توییتر

توییتر می‌تواند برای افرادی که کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند، به عنوان ابزاری کارآمد به شمار آید. بدین ترتیب که با توییت کردن می‌توانند نتایج کارهای خود را به اشتراک بگذارند. به طور مثال می‌توانند در توییت‌های خود لینک‌هایی را از مقالات و مطالب مختلف بگذارند و دنبال کنندگان را به این لینک‌ها ارجاع دهند.

محتوای خاص

افرادی که محتوای خاصی تولید کرده‌اند و قصد دارند محتوای خود را به طور گسترده بین افراد به اشتراک بگذارند، می‌توانند با توییت کردن و همچنین ری توییت، به هدف خود نزدیک‌تر شوند.
همچنین برخی افراد که در زمینه خاصی دارای تخصص هستند، می‌توانند با استفاده از این شبکه اجتماعی با دیگر همکاران و هم‌صنفان خود ارتباط برقرار کنند و فعالیت‌های آن‌ها را دنبال کنند. علاوه بر این، می‌توانند با دیگر افرادی که در سایر شاخه‌ها فعال هستند نیز تعامل داشته باشند و به آن‌ها بازخورد دهند.

 

 

استفاده از توییتر

افرادی که علاقه‌مند به پیگیری آخرین اخبار روز در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند، می‌توانند با استفاده از توییتر از این اخبار مطلع شوند و با دیگر افراد درباره آن‌ها به تبادل نظر بپردازند.
این شبکه اجتماعی محبوب یک قابلیت مهم دیگر نیز دارد. این قابلیت به افراد امکان می‌دهد که بتوانند سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها را به صورت غیرحضوری و از راه دور دنبال کنند و از آن‌ها بهره‌مند شوند.

توییتر و بازاریابی

همان‌طور که ذکر کردیم امروزه توییتر یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغ کسب و کارهای متفاوت است. در آنجا افراد مشاغل خود، محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهند، تبلیغ می‌کنند که اغلب نتایج رضایت بخشی هم به دست می‌آورند.

این شبکه اجتماعی از پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توسعه کسب و کار برخوردار است.
بازاریابی در این رسانه برای مردم جذاب‌تر و متنوع‌تر از تبلیغات تکراری در رسانه‌های دیگر است و به همین دلیل تبلیغات در آنجا اغلب از نتایج قابل قبولی برخوردار است. همچنین گروهی از افراد در این رسانه آگهی‌های استخدامی را منتشر می‌کنند تا افراد جویای کار بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

مفهوم ترند در توییتر

در سال‌های اخیر واژه ترند، بیش از پیش به گوشمان خورده و با آن آشنایی داریم. همچنین از این واژه در شبکه‌های اجتماعی نیز به وفور استفاده می‌شود. زمانی که این واژه در جایی استفاده می‌شود، به این معنی است که یک امری متداول شده و یا آن مبحث در جامعه رواج یافته است.

ترند در توییتر نیز دقیقاً همین معنا را دارد. زمانی که یک موضوعی در این شبکه اجتماعی به عنوان مسئله روز مطرح شود و بحث و گفتگو راجع به آن زیاد باشد، اصطلاحاً ترند در توییتر را برای آن به کار می‌برند. این موضوعات قابلیت این را دارند که هر لحظه تغییر کنند و میزان بازدید آنها کمتر یا بیشتر شود.

ترند در توییتر 

هنگامی که کاربران در این نوع موضوعات، نظرات خود را اعلام می‌کنند و یا به نظرات افراد دیگر پاسخ می‌دهند، درحقیقت افکار خود را راجع به مسئله پیش آمده به نمایش می‌گذارند. این رسانه اجتماعی نیز از سمت و سوی افکار غالب جامعه مطلع می‌شود و از آنها در جهت اهداف مختلفی استفاده می‌کند.

 

جمع بندی

با بررسی‌هایی که از زوایای متفاوت از رسانه اجتماعی توییتر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که توییتر را می‌توان یک شبکه منحصر به فرد به شمار آورد که در این شبکه افراد قادر هستند با یکدیگر تعامل داشته باشند. در این رسانه همه اقشار جامعه حضور دارند ولی می‌توان حضور پررنگ افراد بالادست جامعه را در آنجا کاملاً حس کرد.

محدودیت تعداد کاراکتر کلمات

همچنین وجود محدودیت تعداد کاراکتر کلمات در توییت‌ها، این شبکه را به یک رسانه متمایز و جذاب تبدیل کرده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. افراد می‌توانند با صرف وقت کوتاه، به چک کردن توییت‌های دیگران بپردازند و یا خود به توییت کردن مشغول شوند.

کسانی که قصد دارند در این رسانه اجتماعی فعالیت داشته باشند، می‌توانند با یافتن مطالب مفید و یا تبادل نظر با دوستان خود، ساعاتی مفید را در این رسانه صرف کنند و همچنین از مطالب آموزنده آن نیز بهره‌مند شوند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.