مقالات آموزشی

بررسی چند ایده محتوایی برای نوشتن خبرنامه کارمندان

مفید بود؟

در یک دنیای کامل، خبرنامه کارمندان به صندوق ورودی کارمندان وارد شده و آنان مشتاق به باز کردن آن هستند. برای تشویق کارمندان به خبرنامه باید محتوای آن را طوری طراحی کنید که برای آنها جذاب بوده، مطابق با علایق و نیازهای آنها باشد و در زمان مناسب به دست آنها برسد.
هرچه که آنها میخواهند یک محتوای عالی است.

مخاطب گرامی رایا مارکتینگ می تواند شما را در تولید محتوا سئو شده یاری کند

 

بنابراین در این مقاله ۲۸ ایده محتوایی برای نوشتن خبرنامه کارمندان ارائه شده که به شما کمک میکند توجه کارمندان را به خود جلب کرده و آنان را مشتاق به بازگشت و مطالعه بیشتر کند.

نحوه نوشتن خبرنامه کارمندان

 ایده های محتوایی خبرنامه متمرکز بر کارمندان

اولین قانون نوشتن خبرنامه کارمندان این است که خبرنامه برای کارمندان باشد. این اصل ساده به نظر میرسد. اما به ندرت به خوبی اجرا می شود.

بدیهی است خبرنامه کارمندان باید شامل اطلاعاتی باشد که دانستن آن برای کارمندان مهم است. اما اگر میخواهید کارمندان در خبرنامه کارمندان عضو شوند، باید محتوایی تولید کنید که مرتبط با آنها بوده و موفقیت و خشنودی آنها را هدف قرار دهد.

در ادامه این مقاله ایده های تولید محتوای خبرنامه کارمندان را معرفی می کنیم.

1. شغل

سمت شغلی برای هر کارمندی مقاومت ناپذیر است. آنها چه به دنبال ترویج باشند چه نباشند، سمت های شغلی نشان دهنده این است که شرکت در حال رشد و تغییر است و این موضوع برای کارمندان همیشه جالب است.

2. سالگردها و یا نقاط عطف

برگزاری جشن سالگرد، جشن تولد و یا نقاط عطف شرکت یکی از بهترین شیوه های جذب کارمندان برای برقراری ارتباط با یکدیگر است. برخی از کارمندان خجالتی هستند و یا توجه کافی از خود نشان می دهند، بنابراین نوشتن خبرنامه کارمندان یکی از روش های عالی برای قدردانی و شناخت آنان است.

3. ده لیست برتر

هیچکس در مقابل یک لیست خوب مقاومت نمی کند. لیستی از ده مکان برتر ناهارخوری در منطقه و یا ۱۰ برنامه برتر را تنظیم کنید. اگر ۱۰ مورد نسبت طولانی است 3 الی 5 مورد را امتحان کنید.

4. پشت صحنه

در هر بخش چه می گذرد؟

آنها چگونه کارهای خود را انجام می دهند؟

نوشتن محتوا در مورد یک بخش یا یک روز از زندگی افراد حاضر در یک دپارتمان یا پروژه خاص از روش های عالی برای درک اهداف، چالش ها و نقاط قوت همکاران است. همچنین به آنها کمک می کند تصویر شخصی خود را با تصویر بزرگتر پیوند دهند.

5. توصیه نامه

در خبرنامه کارمندان از کارمندان بخواهید یک کتاب، نمایش تلویزیونی، فیلم پادکست، رستوران، نرم افزار، اپلیکیشن و یا حتی ارائه کننده خدمات پیشنهاد دهند. این روش یکی از بهترین راهکارها برای مرتبط ساختن کارمندان از نظر علایق مشترک و ایجاد ارزش بیشتر در زندگی روزمره آنها است.

6. نظرسنجی

از کارمندان بخواهید در خبرنامه کارمندان بازخوردها و احساسات خود را درباره محتوا، تغییرات سازمانی یا به روز رسانی خط مشی ها ارائه دهند. نظرسنجی ها و رای دهی های داخلی باعث تشویق فرهنگ بازخورد شده و در عین حال به کارمندان کمک می کند احساسات آنها شنیده شود.

 

7. نقل قولهای الهام بخش

استفاده از نقل قول یک روش عالی برای بخش بندی و تجزیه مطالب و استفاده از صحبت های افراد است.

8. پروفایل کارمندان

سوزان از بخش حسابداری چه کسی است؟ توانایی های بالقوه او چیست؟ استفاده از پروفایل کارمندان در خبرنامه یکی از روش های عالی جهت شناخت و قدردانی از کارمندان و همینطور تشویق افراد به ارتباط و گفتمان است.

9. داستان های کارمندان

داستان های جالبی که در محل کار یا زندگی کارمندان اتفاق میافتد را به رشته تحریر در آورید.

10. موفقیت های تیم

چه کسی در این فصل به اهداف خود دست یافته است؟ چه کسی بر روی یک پروژه جالب فعالیت می کند؟ در خبرنامه کارمندان روی تیم جدید یا زیر گروه جدید تمرکز کنید و در مورد افرادی که در آن مشغول به فعالیت هستند و دلایل آن توضیح دهید.

11. برگزاری مسابقه

همه افراد دوست دارند چیزی برنده شوند. به همین سادگی. در فرم ورودی سوالات خاصی در مورد خبرنامه بپرسید تا افراد تشویق شوند آن را مرور کنند و بخوانند.

 

12. محتوای ارسالی توسط کاربر

کارمندان برای چیزی که در آن سهیم باشند ارزش زیادی قائلند. می توانید از یک فرم ساده گوگل استفاده کنید و در آن درخواست ثبت محتوا را درج کنید. این محتوا می تواند یک کتاب، نظر، عکس و یا داستان باشد. محتوای ارسالی توسط کاربر یکی از روش های عالی برای جذب و تعامل با کارمندان است.

ایده های محتوایی خبرنامه متمرکز بر شرکت

خبرنامه کارمندان یک روش عالی برای صحبت در مورد آخرین به روز رسانی های شرکت است. اطمینان یابید که مطالب مرتبط به کارمندان ارائه دهید و آن را ساده، روشن به موقع بنویسید تا توجه افراد را به خود جلب کنید.

13. مقالات اخیر در مورد شرکت

اجازه ندهید کارمندان آخرین افرادی باشند که از موضوعات شرکت آگاهی می یابند. همیشه آنان را با آخرین اخبار به روز نگاه دارید. این یک روش عالی برای نشان دادن اهمیت و ارزش کار کارمندان و شرکت در مقیاس گسترده تر است.

14. تغییرات کسب و کار

کارمندان برای شفافیت ارزش قائل هستند. آنان را از تغییرات داخلی و خارجی و همین طور تغییر اختیارات و خط مشی های شرکت مطلع سازید.

15. وقایع

رویدادهای سطح شرکت یا خارج شرکت که سازمان اسپانسر مالی آن را به عهده گرفته است را اعلام کنید تا تاثیر تبلیغات و توجه افراد را به حداکثر برسانید. رویدادهای شرکت فرصت خوبی برای کارمندان است تا با همکاران خود آشنا شوند.

16. به روز رسانی بخش ها

آیا تیم بازاریابی کمپین جدیدی راه اندازی کرده است؟ آیا محصول جدید مورد آزمایش بتا قرار گرفته است؟ به کارمندان اجازه دهید در مورد وقایع و تاثیری که بر کار آنها و چشم انداز شرکت دارد اطلاع یابند.

17. ستون مشاوره

ستون مشاوره یک روش عالی برای انتقال ارزشهای شرکت است. در این زمینه بر روی چند موضوع مشاوره مانند برقراری ارتباط عالی، نحوه برخورد با اعضای تیم و همینطور آداب و رسوم ارسال ایمیل تمرکز کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه یک خبرنامه ایمیلی موثر بنویسیم؟ را مطالعه نمایید

18. سوالات متداول

اختصاص یک بخش به عنوان سوالات متداول روشی عالی برای تشویق کارمندان به مطالعه خبرنامه کارمندان و درک چشم انداز و اهداف وسیع شرکت است.

19. پیروزی های بزرگ

همیشه بهانه ای برای بزرگداشت موفقیت اعضای تیم داشته باشید و در مورد آن در خبرنامه کارمندان بنویسید.

20. فرصت های آموزشی

کارمندان را از دوره های آموزشی آنلاین، کارگاه های آموزشی، سمینار و سایر فرصت های آموزشی مطلع سازید. این یکی از روش های موثر جهت تشویق، آموزش مداوم کارمندان و ارتقای رشد آنها است.

 

21. منابع آزاد

به کارمندان امکان دسترسی به مشاوره شغلی و مشاوره تعادل بین زندگی و کار را ارائه دهید.

22. یادآوری

وظایف کارمندان را به طور مرتب به آنها یادآور شوید و اطمینان یابید که همه کارمندان در مورد وقایع، ساعات آغاز کار، تعطیلی و غیره اطلاع دارند.

23. اخبار رقبا

به همه کارمندان اطلاع دهید که رقابت شرکت در چه زمینه ای است تا دیدگاه و چشم انداز تلاشهای خود را دریابند.

24. پروفایل استخدامی جدید

فرهنگ استخدام و خوش آمد گویی را از طریق نوشتن مطالب کوتاه در مورد استخدامی های جدید گسترش دهید. همچنین می توانید کارمندان را به اضافه کردن افراد استخدامی جدید به لینکدین تشویق کنید. کارمندان با کسب اطلاعات در مورد همکاران جدید و ارتباط اجتماعی با آنان تشویق به برقراری ارتباط با آنها می شوند.

25. ایده های خبرنامه متمرکز بر مشتری 

برخی از بخش های شرکت هرگز با محصول یا مشتری نهایی تماس برقرار نمی کنند. از طریق نوشتن اینگونه خبرنامه ها به کارمندان کمک کنید تا درک بهتری از نحوه دریافت خدمت یا محصول به دست آورند و از دیدن تاثیر تلاششان در دنیای واقعی لذت ببرند.

26. داستان های مشتری

بیان داستان یک فرصت عالی برای ستایش کارمندان است. داستان های مثبتی از مشتریان ارائه دهید که در آن سازمان یا محصول شما به آنها کمک کرده است. وقتی کارمندان تاثیر تلاش های خود را ببینند، ارتباط معنادار بیشتری با شغل خود می یابند.

27. نظرات عالی

با نظرات خوبی که در مورد شرکت و محصولات خود می بیابید به خود لقب شایسته دهید.

28.گفتگو های رسانه های اجتماعی

اگر شرکت شما در رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، لینکدین و یا اینستاگرام حضور دارد از کامنت ها و پست هایی که مشتریان در مورد شرکت شما صحبت می کنند استفاده کنید.

تشویق کارمندان به خبرنامه داخلی هم یک هنر و علم است. اینکه کدام محتوا برای تشویق و ترغیب کارمندان مناسب تر است نیاز به تلاش و صرف زمان دارد. در ابتدا چند قطعه محتوای مختلف تولید کنید و واکنش کارمندان را نسبت به آن بررسی کنید. زمانی که محتوای مورد علاقه آنها را یافتید نسبت به نوشتن آن اقدام کنید. در این زمینه خلاق باشید و در قالب بندی، استایل و طراحی ابتکار به خرج دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.