مقالات آموزشی

بررسی تجربه کاربری در صفحه محصول فروشگاه اینترنتی

مفید بود؟

تجربه کاربری صفحه محصول در طراحی فروشگاه اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است که ما در صفحه محصول به صورت کامل و درست تمام جزئیات را قرار داده باشیم و البته کاربر ما به یک نگاه بتواند محصول مورد نظر خودش را پیدا کند.

1- نام محصول

نامی که برای محصول در طراحی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب می کنید باید در نگاه اول قابل تشخیص و خواندن باشد زیرا اولین چیزی که کاربر در صفحه محصول می بیند نام آن است که در کنار تصویر محصول وجود دارد.

نام محصول باید به ترتیب زیر باشد :

نام برند – مدل – نوع محصول و جزئیات بیشتر در ادامه آن

برای مثال  : اپل آیفون 6 مشکی 128 گیگ

این نام میتواند در یک نگاه اطلاعات کلی در مورد آن محصول به شما بدهد و اگر همان چیزی بود که کاربر به دنبال آن است ادامه محتوی صفحه را میخواند.

2- تصویر محصول

بخش بعدی که در تجربه کاربری طراحی فروشگاه های اینترنتی اهمیت دارد مربوط به تصویر محصول میشود . این تصویر باید با بهترین کیفیت ممکن و واضح باشد. متاسفانه در فروشگاه های اینترنتی کاربر نمیتواند کالا را بصورت فیزیکی ببیند. (بزرگترین عیب خرید اینترنتی) و به همین دلیل تصویری که شما از محصولتان در اختیار او قرار میدهید بسیار کمک خوبی برای انتخاب می کند.

سعی کنید چند تصویر از نزدیک و از زوایای مختلف قرار بدهید که جزئیات و کارآیی محصول شما را نشان بدهد و اگر محصول شما دارای رنگبندی متفاوت است , بهتر است از تمامی رنگهای موجود آن تصویری قرار بدهید. وضوع عکس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

4- گالری تصاویر

در صورتی که حداقل 3 الی 4 عکس از زوایای مختلف قرار دهید بسیار مناسب است البته این موضوع و تعداد عکس مناسب بستگی به نوع محصول ما نیز دارد.

  • اگر محصول شما الکترونیکی است باید تصاویری از شارژر  و سایر متعلقات آن منتشر کنید
  • اگر پوشاک میفروشید عکسهایی از یقه , جیب , دکمه ها , رنگبندی های مختلف آن منتشر کنید
  • اگر کتاب میفروشید عکسهایی از جلدها , چند صفحه داخلی آن منتشر کنید

و به همین ترتیب برای هر نوع محصول سعی کنید جزئیات آن را منتشر کنید و از این تصاویر به عنوان ویترینی از محصولات خود استفاده کنید. در واقع این تصاویر باعث جذب شدن کاربر و اعتماد بیشتر او از محصول شما میشود.

5- جزییات محصول

در این قسمت باید اطلاعات کاملی از محصول درج کنید و هر چیزی که نیاز است کاربر در مورد محصول بداند را در اختیار او قرار دهید . اطلاعاتی از قبیل :

  • مدل های موجود از آن محصول
  • رنگ های موجود از آن محصول
  • وزن و ابعاد محصول
  • جزئیات دقیق فیزیکی و مشخصات داخلی محصول
  • گارانتی ها و مجوزهای محصول
  • شرایط برگشت محصول

و سایر اطلاعاتی که مربوط به آن محصول میشود و به کاربر کمک میکند تا بتواند درک درستی از آن به دست بیاورد.

6- قیمت

بخش بسیار مهمی از هر محصول مربوط به قیمت آن است که باید  با فونت درشت تر و قابل خواندن درج شود و تا حد ممکن به نام محصول نزدیک باشد. بهترین مکان برای قرار دادن قیمت محصول در زیر عنوان محصول و عکس اصلی آن است که بیشتر از همه توجه کاربر را به خود جلب میکند.

اگر محصول شما هزینه هایی مانند حمل و نقل و مالیات و …. دارد بهتر است به صورت شفاف نوشته شود. برای جلب اعتماد کاربر , هیچ چیز پنهانی از او نداشته باشید و تمامی جزئیات قیمت را برای او مشخص کنید.

7- دکمه اضافه کردن به سبد

این دکمه بخشی از فروشگاه است که نباید هیچ اشتباهی در آن وجود داشته باشد زیرا وقتی کاربر روی این دکمه کلیک میکند یعنی محصول شما را انتخاب کرده و میخواهد وارد پروسه خرید شود و از این به بعد هر گونه اشتباهی باعث انصراف او از خرید و خروج از فروشگاه اینترنتی  میشود.

پس سعی کنید این دکمه را در محل مناسب و قابل دید برای کاربر قرار دهید و حتی دکمه را با رنگ متفاوت مشخص کنید و عملکرد دکمه را تست کنید تا مطمئن شوید با کلیک کاربر آن دکمه به درستی عمل میکند و محصول را برای خرید نهایی به سبد اضافه میکند.

قبلا مقاله ای در مورد دلایل انصراف کاربران از خرید در فروشگاه های اینترنتی نوشتم که مطالعه آن میتواند کمک خوبی برای رفع ایرادات مربوط به سبد خرید بکند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.