مقالات آموزشی

بررسی تبلیغات سایت میانبری برای بالا بردن بازدید سایت

مفید بود؟

تبلیغات سایت

تبلیغات سایت، در تعریف رسمی و کلی، نوعی بنر تبلیغاتی غیرچاپی است که در پلتفرم‌های متعلق به سرورهای تبلیغاتی موجود در شبکه گسترده جهانی World Wide Web ( WWW ) درج و نمایش داده می‌شود.

تبلیغات سایت، گونه‌ای تبلیغ مجازی است که تحت عنوان تبلیغات آنلاین در صفحات وب نیز، شناخته می‌شود.

هنگامی که یک سایت تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی، اقدام به درج آگهی و تبلیغات سایت می‌کند، با قرار دادن لینک سایت مرجع در تبلیغ مورد نظر، باعث می‌شود میزان بازدید از سایت به واسطه کلیک بر روی لینک موجود توسط کاربران، افزایش یافته و در نتیجه رتبه سایت در موتورهای جستجو بالا رود و این‌گونه در صفحه اول جستجو قرار گیرد، که این به معنای اعتبار بالاتر برای سایت مورد تبلیغ خواهد بود.

بنابراین تبلیغات سایت نوعی معرفی و فراخوان اینترنتی است که برای جذب مخاطب به یک سایت مشخص انجام می‌شود.

تبلیغات سایت، چه برای سایت‌های خدماتی، فروشگاهی و سایت‌های مربوط به یک برند خاص یا تولید کنندگان محصولات و کالاها، و چه برای سایت‌های محتوایی و ارائه مطلب، انجام می‌شود و هدف کلی و نهایی از تبلیغات سایت، دعوت مخاطبین به فضای سایت مد نظر و بررسی محتوا و مطالب آن است.

در پس پرده تبلیغات سایت، نیاز به یک پایگاه معتبر با مطالب تراز بالا و جذاب و کاربردی است؛ وگرنه کاربران پس از یک بررسی اجمالی و گشت و گذار کوتاه در سایت هدف، اگر از محتویات و یا شیوه ارائه مطلب، صفحه بندی، سرعت بارگذاری، گرافیک و …. سایت ناراضی باشند، به ماندن و بازدید مجدد از سایت ادامه نداده و در این صورت مسلما تبلیغات سایت، چندان ثمرساز نخواهد بود.

آیا سایتی که طراحی کرده‌اید، ارزش آن را دارد که در قالب تبلیغات سایت، به کاربران معرفی شود؟

تبلیغات سایت یک دعوتنامه آنلاین است؛ پس دقت کنید که کاربران را به کجا و برای چه چیزی دعوت می‌کنید؟!

تبلیغات سایت یک ایده تبلیغاتی با محتوای جالب توجه است که برای تهیه و عرضه آن، نیازمند صرف انرژی، وقت و هزینه خواهید بود.

به یاد داشته باشید که در تبلیغات سایت، کالا یا موردی که در حال معرفی و تبلیغ است، کل سایت شما است‌؛ پس حکم عقل است که باید از کیفیت آنچه تبلیغ می‌کنید، اطمینان داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین سایت‌های تبلیغاتی، عملکردی هوشمندانه دارند را مطالعه نمایید.

بنابراین برای تبلیغات سایت، مسلما نیاز به تهیه یک آگهی کلیکی و محتوای دارای لینک با نما و فهوایی جذاب و گیرا است؛ اما قبل از آن، باید بر روی محتویات داخل سایت مرجع تمرکز شود.

چگونه باید سایتی طراحی کنید که درخور قرار گرفتن در آگهی تبلیغات سایت باشد؟

بیاندیشید که قرار است چگونه به استقبال مخاطبان تازه وارد خود بروید، چه چیزی را به آن‌ها عرضه می‌کنید، آیا حرف و مطلب تازه‌ای برای ارائه دارید، چگونه با آن‌ها ارتباط برقرار می کنید، مطالب سایت شما چه کمکی به کاربران می‌کند و به چه کار آن‌ها می‌آید، هدف شما از راه‌اندازی سایت چیست، و …؟؟؟

با در نظر گرفتن این قبیل پرسش‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها می‌توانید خط مشی و ابعاد مختلف فعالیت اینترنتی خود را در قالب یک سایت، دریابید و در همان راستا به تولید محتوا بپردازید.

بسیاری از موسسات تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین مانند رایامارکتینگ، علاوه بر تهیه آگهی و رپورتاژ آگهی برای لینک دادن به یک سایت مشخص در قالب تبلیغات سایت که برای درج بر روی سایت‌های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی فراهم می‌شود، به تهیه و نگارش انواع محتویات سایت نیز می‌پردازند.

بر مبنای آنچه توضیح داده شد، بهتر است پیش از اقدام برای تبلیغات سایت، به تکمیل بنیان و اسکلت‌بندی و نمای سایت خود بپردازید و محتویات به روز و جذابی را برای آن جمع‌آوری نمایید و سپس با تبلیغ سایت خود، میزبان کاربرانی که به تبلیغات سایت شما اعتماد کرده‌اند باشید؛ شاید بتوان گفت که کیفیت سایت مرجع، در مقام قدردانی از استقبال کاربران برای بازدید از سایت مذکور به حساب می آید، پس تمام تلاش و دقت خود را به کار گیرید تا در قدردانی از همراهان خود، کم نگذارید.

یک سایت شایسته موفقیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

محتوای سایت خود را باید بر اساس جامعه هدف خود تعیین کنید، یعنی سن و جنسیت، تحصیلات و متوسط درآمد، قومیت و ملیت و …. مخاطبین خود را شناسایی کنید و کاملا بدانید که محتویات شما چه کمکی به این جامعه هدف خواهد کرد و این جامعه، چه ویژگی‌های ارتباطی را می پسندد و با چه خطوط مشی و شکل ارائه‌ای، ارتباط برقرار می‌کند؛ سپس به تهیه محتوای سایت بپردازید.

برخی از ویژگی‌های ممتاز سایت با رعایت این چند نکته، به راحتی حاصل می‌شود:

• گرافیک و طراحی سایت شما باید جذاب باشد.

• سرعت بارگذاری سایت شما باید خوب باشد.

• تناسب ابعاد و مقدار مطالب موجود در هر صفحه باید به تناسب نوع سایت و موضوع شما تعیین شود، به یاد داشته باشید که صفحات شلوغ و نامنظم یک سایت برای مخاطب کلافه کننده خواهد بود.

• بهتر است مطالب سایت شما ارتباطی صمیمی و مفرح با مخاطب برقرار سازد.

• اصول سئو و قواعد کدنویسی و تکینک‌های اوج‌گیری در موتورهای جستجو را بشناسید و در طراحی و محتوای سایت خود به کار برید.

• و در نهایت، سعی کنید مطالب آس و ارائه‌ای خلاقانه با طراحی منحصر به فرد برای سایت خود در نظر گیرید.

هنگامی که محتوا، و طرز ارائه و نمایش مطالب در سایت خود را طراحی کردید، مرحله بعدی برای افزایش احتمال موفقیت شما، استفاده از فرصت تبلیغات سایت است، اما آیا صرفا یک سایت خوب با یک تبلیغ، ضامن موفقیت خواهد بود؟

تبلیغات سایت، همیشه موفق نخواهد بود!

تبلیغات سایت نیز مانند تمام گونه‌های تبلیغات و بازاریابی دارای دو سر شکست و پیروزی خواهد بود؛ اما چه عواملی معین می‌کنند که نتیجه تبلیغات سایت به سمت کدام یک از این دو سر میل کند؟

تبلیغات سایت، شامل دو بخش اصلی است: اول، محتوای تبلیغاتی – دوم، سروری که عرضه و نمایش تبلیغات سایت خود را به آن سپرده‌اید.

درست مانند تبلیغات کلاسیک با بنر و پوستر در تبلیغات شهری، باید هوشمندانه نوع بنر و محل نصب آن را انتخاب کنید.

اگر بنر خوبی طراحی کنید اما در جایی نصب کنید که به چشم نیاید، بی‌فایده است و اگر بنری در چشم‌گیرترین نقطه نصب کنید، اما از محتوا و طراحی خوبی استفاده نکرده باشید، باز هم اثری نداشته و حتی ممکن است تاثیرات منفی نیز به جای گذارد.

یا مثلا اگر محتوای تبلیغاتی خود را به یک رسانه و شبکه تلویزیونی با مخاطب محدود بسپارید، مسلما تبلیغ شما برد چندانی نخواهد داشت و از طرفی نیز اگر یک ویدئوی تبلیغاتی بی‌کیفیت را به یک رسانه جمعی محبوب بسپارید، باز هم شکست را در پی دارد.

پس نصب یک آگهی خوب در محل مناسب اهمیت بالایی دارد.

آیا می‌دانید چگونه محل و آگهی خوب برای تبلیغات سایت را انتخاب کنید؟

تناسب در هر کاری، شاه‌کلید موفقیت خواهد بود!

تناسب، یعنی تعیین یک اندازه ( جبر ) معین به نسبت یک قدر مشخص؛ برای مثال، کتابی که برای گروه سنی کودک نوشته می‌شود به تناسب درک و علائق این گروه خواهد بود.

بنابراین، ابتدا باید مشخص کنید که مخاطب سایت شما چه قشر و گروهی هستند و سپس محتویات سایت خود را بر این اساس آماده نمایید و به تناسب محتویات و هدف سایت، آگهی با کیفیت و هماهنگی با این موارد، تهیه کنید و در نهایت سایت تبلیغاتی مناسبی را که هم اعتبار و بازدید خوبی دارد و هم مخاطبین آن، شامل گروه و قشر هدف کار شما باشد، انتخاب کنید.

با رعایت نکات دقیق در هر چهار مرحله مذکور، یعنی جامعه هدف، محتوای سایت، محتوای تبلیغاتی، سایت درج تبلیغ،  می‌توانید تا حد بسیار بالایی، موفقیت تبلیغات سایت خود را تضمین کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.