قیمت ریپورتاژ یا تعرفه رپورتاژ خبری بر اساس معیارهای مختلفی تعیین و سنجیده میشود که هر کدام از این موارد نیز بر اساس امکاناتی که یک سایت ارائه میدهد، ارزیابی خواهد شد. از این رو برای اینکه یک محتوا با یک ساختار مشخص در صفحه یک کسب و کار و یا هر رسانهای منتشر شود، باید علاوه بر بک لینکهای معتبر دارای یک تعرفه مشخص نیز باشد. در ابن مطلب قصد داریم تا قیمت ریپورتاژ را بر اساس امکانات و همچنین موارد به صرفه ای که در اختیار کاربران قرار میدهند بررسی و ارزیابی کنیم.
قیمت ریپورتاژ چگونه تعیین میشود؟
در ابتدا برای اینکه با قیمت ریپورتاژ بیشتر آشنا شوید، بهتر است که نحوه چگونگی تعیین تعرفه رپورتاژ خبری را بدانید. در حال حاضر برای تعیین قیمت رپورتاژ آگهی، الگوی مشخصی در نظر گرفته نمیشود و از این رو نظارت خاصی نیز برای آن وجود ندارد.
از این رو هزینه رپورتاژ آگهی برای سایتهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. هر سایت بر اساس مبنا و امکاناتی که برای کاربر در نظر میگیرد، قیمتهای متفاوتی برای پکیجهای رپورتاژ خود مشخص میکند. شاید شما نیز به این موضوع بر خورده باشید که قیمت ریپورتاژ آگهی دو سایتی که هم رتبه هستند و همچنین در یک زمینه مشترک فعالیت میکنند با یکدیگر متفاوت است.
چه فاکتورهایی میتواند بر قیمت ریپورتاژ تاثیرکذار باشد؟
همانطور که گفته شد قیمتی که برای رپورتاژهای خبری در نظر گرفته میشود بر اساس الگوی خاصی تعیین نمیشود و از این رو کیفیتی که برای محتوای مورد نظر سایت در نظر گرفته میشود اهمیت بیشتری دارد. در ادامه به مهم ترین عواملی که میتواند تاثیر مستقیمی بر قیمت ریپورتاژ داشته باشد خواهیم پرداخت:
- اعتبار دامنه
- اسپم اسکور Spam Score
- رتبه الکسا
- لینکهای فالو
در ادامه به بررسی هر کدام از این فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت و قیمت ریپورتاژ خواهیم پرداخت. همچنین به صرفه بودن هر کدام از آنها را برای کاربران خواهیم گفت.
اعتبار دامنه و تاثیر آن در قیمت ریپورتاژ
اعتبار دامنه یا Domain Authority و همچنین اعتبار صفحه یا Page Authority هم در قیمت و هم در کیفیت سایت تاثیر گذار است. از این رو یکی از بهترین فاکتورها برای سنجش کیفیت و قیمت ریپورتاژ آگهی است. اعتبار دامنه و اعتبار صفحه درواقع در دسته امتیاز بندیهای سایت و موتور جستجو قرار میگیرند و توسط شرکت MOZ تولید و ارائه شدهاند. این قابلیت به صفحه و سایت کاربر این امکان را میدهد تا نتیجه جستجوها را از 0 تا 100 بررسی کند. از این رو نتیجه پیش بینیها از 0 تا 100 خواهد بود و هرچه این عدد بالاتر باشد در نتیجه معیارهایی که برای قیمت بک لینک در نظر گرفته میشود بالاتر خواهد بود.
با اسپم اسکور قیمت ریپورتاژ را تعیین کنید
اسپم اسکور Spam Score یکی دیگر از معیارهایی است که توسط شرکت MOZ برای اسپم بودن سایت تولید شده است. عددی که برای اسپم بودن سایت مشخص میشود بین 0 تا 100 است و از این رو نشان میدهد که یک سایت چقدر این احتمال را دارد که توسط گوگل جریمه شود. به طبع هر چه عدد به 100 نزدیک تر باشد احتمال اسپم بودن سایت بیشتر خواهد شد و در نتیجه قیمت ریپورتاژ آگهی نیز کمتر خواهد بود.
رتبه الکسا مهم است
یکی دیگر از فاکتورهای اصلی که تعیین کننده قیمت ریپورتاژ میباشد، رتبه الکسا است. رتبه الکسا را میتوانید از طریق رایا مارکتینگ نیز پیگیری کنید. رتبه الکسا درواقع با توجه به تعداد بازدید کنندگان یک سایت بر عکس عمل میکند. یعنی اینکه هر چه تعداد بازدید کنندگان یک سایت افزایش پیدا کند در نتیجه رتبه الکسا کاهش مییابد. رتبه الکسا یکی از بهترین و در نتیجه مهم ترین مراجعی است که با استفاده از آن میتوانید برای هزینه رپورتاژ آگهی نرخ مشخصی را در نظر بگیرید. همچنین تعداد حدودی بازدیدکنندگان یک سایت با استفاده از رتبه الکسا در نظر گرفته میشود.
تعداد لینکهای فالو را با سئو بهبود بخشید
محتوایی که برای رپورتاژ خود در نظر میگیرید میتواند به بهبود سئو سایت شما و همچنین دریافت یک رتبه بهتر در گوگل به شما کمک کند. در نتیجه زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر را در سایت گوگل جستجو میکنید دقیقا همان سایت مد نظر برای شما نمایش داده میشود. قیمت ریپورتاژ آگهی در این فاکتور به تعداد لینکهای فالو شده که در سایت آگهی دهنده مشخص شده است تعیین خواهد شد.
با توجه به مواردی که گفته شد میتوانید با امکانات موجود در یک سایت آشنا شوید. هر کدام از این فاکتورها به نحوی برای سایت شما به صرفه خواهد بود.
در کمپین رپورتاژ اگهی قیمت ریپورتاژ چگونه تعیین خواهد شد؟
رپورتاژ آگهی که به صورت رسمی ارائه میشوند به صورت کمپین رپورتاژ آگهی میباشند. از این رو انتخاب بهترین و مناسب ترین فاکتور برای بالا بردن بازدید از این رپورتاژها در موفقیت اخبار رسمی تاثیر خواهد داشت. قیمت ریپورتاژ برای اخبارهای رسمی بر اسا چند مورد بررسی و تعیین میشود:
- اعتبار رسانهای
- نوع محتوای در نظر گرفته شده
- ایدههای اخباری
- کلید واژههای مناسب
- بهینه سازی
در آخر بهتر است به این نکته اشاره کنیم که چقدر باید برای یک رپورتاژ آگهی هزینه کنید؟ به طور مستقیم میتوان گفت که نیاز شما به بستر اینترنت با قیمت ریپورتاژ آگهی که در نظر دارید رابطه مستقیمی دارد. معمولا کسب و کارهایی که فضای رقابتی شدیدتری در اینترنت دارند در نتیجه به توجه بیشتری از نظر بررسی و کلمه کلیدی دارند. از این رو همواره هزینه بالا برای رپورتاژ آگهی نشان دهنده موفقیت نیست. برای اینکه قیمت ریپورتاژ را در نظر بگیرید باید رپورتاژهایی را ارائه دهید که موردی و با استراتژی هستند و همچنین هدف مشخصی را برای ارائه یک مطلب در سایت در نظر دارد.
جمع بندی
در این مقاله قصد داشتیم تا در مورد مقایسه قیمت ریپورتاژ سایت های مختلف با توجه به امکاناتی که ارائه میدهند و همچنین به صرفه ودن هر کدام از آنها در زمینههای مختلف صحبت کنیم. همانطور که گفته شد فاکتورهایی که برای بالا بردن سئوی و اعتبار سایت وجود دارد، بهترین گزینه برای مقایسه و همچنین قیمت گذاری یک رپورتاژ آگهی خواهند بود.