ولید محتوا روشی میباشد که میتواند کسب و کار های مجازی را سریعاً به مخاطبین وصل کند. میتوان از تولید محتوا برای فروش محصولات و ارائه خدمات بهره برد. اگر به دنبال جذب مشتری هستید؛ حتما اهمیت تولید محتوای الکترونیکی را میدانید. ما در این مطلب تلاش داریم تا برای شما به طور کامل در رابطه با اهمیت تولید محتوای الکترونیکی صحبت کنیم و به شما بگوییم که چرا به عنوان یک کسب و کار مجازی، باید به تولید محتوای الکترونیکی دقت و توجه داشته باشید. محتوای الکترونیکی ابزاری است که قرار است اطلاعاتی را به مخاطب ارائه دهد.
پیشنهاد میکنیم جهت اطلاعات بیشتر مقاله اهمیت تولید محتوای ویدیویی چیست؟ را مطالعه نمایید.
تولید محتوا یعنی شما به عنوان یک کارفرما، تلاش کنید تا در یک زمینه تخصصی برای یک عده خاصی که به دنبال کسب اطلاعات هستند، یک بسته اطلاعاتی تولید کنید. هدف این بسته اطلاعاتی، تاثیر گذاری روی مخاطب و مجاب کردن او برای انجام کاری میباشد. شما میتوانید با تولید محتوا یک روش بازاریابی مدرن را پیاده کنید که میتواند تا حد بسیار زیادی باعث جلب اعتماد مخاطبین به شما شود. محتوا تنها در متن های طولانی و ویدیو های پرحجم خلاصه نمیشود؛ تولید کننده موفق محتوا، تلاش میکند تا در خلاصهترین حالت ممکن بیشترین اطلاعات را انتقال دهد.
اهمیت تولید محتوای الکترونیکی چیست؟
در حال حاضر کسب و کار های مجازی زیادی هستند که از بازاریابی محتوایی استفاده میکنند. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا در حال حاضر بازاریابی محتوای انقدر طرفدار دارد؟ چرا هر کسب و کاری که تلاش میکند تا در بستر فضای مجازی شروع به فعالیت کند؛ تولید محتوا را جدی میگیرد؟ پاسخ به این سوال کاملاً مشخص و واضح میباشد. مزایای تولید محتوای الکترونیکی بسیار شگفت انگیز و غیرقابلباور هستند. علاوه بر باقی ماندن در گردونه رقابت، شما برای پیشرفت کسب و کارتان به محتوای الکترونیکی نیاز دارید و میتوانید با تولید محتوا راحتتر به اهداف مد نظر خودتان برسید. مخاطبین برای این که بتوانند به شما اعتماد کنند و از خدمات شما بهره ببرند نیاز به اطلاعات دارند.
شما به عنوان یک خدمات دهنده باید تلاش کنید که تمامی اطلاعات مورد نیاز مخاطبین را به آن ها ارائه دهید. تنها در این شرایط است که شما میتوانید به صورت صددرصد از مزایای تولید محتوا بهره ببرید. علاوه بر تاثیر محتوا روی مخاطبین؛ موتور های جستجوگر نیز به محتوا علاقه نشان میدهند. هنگامی که مخاطبی وارد یک موتور جستجوگر میشود؛ به دنبال یک سری اطلاعات است. پس موتور جستجوگر از سایت هایی که اطلاعات مورد نظر را برای مخاطب دارند استقبال میکند و تلاش میکنند تا رتبه این سایت ها را بهبود بخشد. شما با تولید محتوا هم میتوانید روی مخاطبانتان تاثیر مثبت بگذارید هم میتوانید اعتماد موتور جستجوگر را به خودتان جذب کنید.
بررسی انواع محتوای الکترونیکی از نظر ساخت
برای این که شما راحتتر اهمیت تولید محتوای الکترونیکی را متوجه شوید بیایید در رابطه با انواع متفاوت این محتوا ها صحبتی داشته باشیم. البته قرار است در ادامه برای شما در رابطه با محتوا های الکترونیکی و انواع آن از لحاظ کاربرد نیز صحبت کنیم. اما در بخش بندی تولید محتوا از نظر ساخت، میخواهیم بگوییم که محتوای الکترونیکی که در چه بستر هایی طراحی و تولید میشود.
تولید محتوای تصویری و ویدیویی
مورد اولی که در دسته محتوا های الکترونیکی قرار میگیرد، محتوای تصویری و یا ویدئویی میباشد. در دنیای امروز، محتوا های تصویری و ویدئویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند زیرا میتواند برای مدت طولانیتری اطلاعات را در ذهن مخاطبین نگه دارند. یعنی اگر کاربران ویدیویی را مشاهده کنند، احتمال این که برای مدت طولانیتری برند شما را باید بیاورند بیشتر میشود. همین موضوع باعث شده تا این مورد از انواع محتوا های الکترونیکی در حال حاضر در طرفداران زیادی داشته باشد. ابزار های گوناگون و متفاوتی وجود دارند که میتوانند در زمینه تولید این نوع محتوا به شما کمک کنند. اگر شما اهمیت تولید محتوای الکترونیکی را بدانید؛ قطعا از این نوع محتوا برای بازاریابی خودتان استفاده خواهید کرد. زیرا این نوع محتوا تاثیر زیادی روی کسب و کار شما دارد و توسط مخاطبین زیادی مورد توجه قرار میگیرد.
تولید محتوای متنی
دسته دیگری از محتوا های الکترونیکی، محتوای متنی باشد میباشند. اگر شما در زمینه اهمیت تولید محتوای الکترونیکی اطلاعاتی داشته باشید، قطعا میدانید که محتوای متنی تا چه حد میتواند تأثیر گذار باشد. محتوای متنی در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین انواع محتوا برای سایت ها میباشد. این نوع محتوا به دلیل این که میتواند توجه گوگل را به سمت خودش جذب کند، در حال حاضر در دسته ضروری ترین فعالیت های مربوط به بازاریابی هر کسب و کار مجازی قرار دارد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوا های با کیفیت و … میتواند باعث شود تا یک محتوای متنی به محتوایی بسیار باکیفیت تبدیل شود. علاوه بر این موضوع، تولید محتوا متنی بسیار کمهزینهتر از تولید سایر انواع دیگر محتوا ها میباشد. پس اگر شما میخواهید در مدت زمان نسبتاً کوتاهتری به پیشرفت برسید و با کمترین هزینه ها بازاریابی خود را شروع کنید؛ استفاده از محتوای متنی برای شما گزینه مناسبی میباشد.
تولید محتوای صوتی
بعد از بررسی محتوا های تصویری، ویدئویی و متنی، بهتر است که برای شما در رابطه با محتوای صوتی صحبت کنیم. این نوع محتوا تا چند سال گذشته زیاد مورد توجه قرار نمیگرفت. اما هنگامی افراد متوجه شدند میتوانند حین انجام فعالیت های روزانه خودشان از اطلاعات موجود در این نوع محتوا استفاده کنند؛ آرامآرام محتوای صوتی جای پای خودش را در میان انواع محتوا های دیگر باز کرد. محتوا های صوتی میتوانند در کنار انتقال لحن و احساس، اطلاعات خوبی را نیز در بر داشته باشند. پس اگر شما نمیخواهید هزینه کنید و به تولید محتوای ویدیویی بپردازید و از طرفی نیز دنبال تغییر در زمینه تولید محتوای متنی هستید؛ میتوانید از محتوای صوتی استفاده کنید. این محتوا هم هزینه کمتری دارد و هم میتواند تاثیر گذاری بیشتری نسبت به محتوای متنی داشته باشد.
انواع محتوای الکترونیکی از نظر کاربرد
بعد از صحبت در رابطه با انواع تولید محتوای الکترونیکی از نظر ساخت؛ بهتر است که برای شما در رابطه با محتواهای الکترونیکی از نظر کاربرد نیز صحبتی داشته باشیم. برای شناخت بیشتر اهمیت تولید محتوای الکترونیکی، ضروری است که شما بیشتر در رابطه با انواع محتوا از نظر کارکرد بدانید.
محتوا های آموزشی مدارس و دانشگاه ها
دسته اول انواع محتوای الکترونیکی از نظر کارکرد، محتوا های آموزشی میباشند. در حال حاضر با تغییر در فضای مجازی، بستر آموزش نیز تغییرات بسیار زیادی به خودش دیده است. علاوه بر این موضوع، با روی کار آمدن آپشن تحصیلات از راه دور؛ نیاز به تولید محتوای الکترونیکی بیشتر از هر زمان دیگری حس میشود. پس بخش بسیار عظیمی از انواع محتوا های الکترونیکی را محتوا های مربوط به دانشگاه ها و مدارس به خودشان اختصاص میدهند. این نوع محتواها میتوانند از هر نوعی باشند.
یعنی محتوی الکترونیکی که برای تدریس در دانشگاه ها و مدارس مورد استفاده قرار گرفته میتواند ویدیویی، صوتی، تصویری و یا متنی باشد. برای جلوگیری از پایین آمدن کیفیت آموزش از راه دور، محتوا های الکترونیکی باید در کیفیت بسیار بالایی طراحی و تولید شوند. همچنین، بسیاری از مدارس و دانشگاه های حضوری نیز برای بالا بردن کیفیت آموزش از محتوای الکترونیکی استفاده میکنند. هدف این مراکز از استفاده از محتوای الکترونیکی همراه نگهداشتن همیشگی دانشآموز و دانشجو، با نکات درسی میباشد. این موضوع باعث میشود تا افراد راحتتر و عمیقتر مطالب درسی را یاد بگیرند و بازدهی تا حد بسیار زیادی بالا برود.
محتوا های مهارتی
در کنار تولید محتوای آموزشی توسط مدرسه و دانشگاه، دستهای دیگر از محتوا های آموزشی در حجم بالایی در حال تولید میباشند. محتوا های مهارتی همان طور که از نام آن ها پیداست محتوا هایی میباشند که تلاش میکنند تا یک مهارت خاص را به افراد آموزش دهند. این مهارت میتواند در بستر ها و زمینه های گوناگون کاربرد داشته باشد. در واقع افرادی که به تولید این نوع محتوا میپردازند در زمینهای تخصص دارند و حال میخواهند با آموزش تخصص خود به کسب درآمد بپردازند. محتوای مهارتی میتوانند طیف گستردهای از تخصص ها را به خودشان اختصاص دهند. برای مثال محتوای آموزش آشپزی، عروسکسازی، زبان خارجی، طراحی اپلیکیشن، برنامهنویسی، ادیت ویدئو، فتوشاپ و …؛ تماماً در دسته محتوا های آموزشی مهارتی قرار میگیرند. اگر شما کمی نیز با اهمیت تولید محتوای الکترونیکی آشنا باشید؛ میدانید که این دسته از محتوا تا چه حد در سراسر کشور طرفدار دارند و در چه حجمی در طول روز تولید میشود.
محتوای الکترونیک با اهداف دیگر
در کنار تولید محتوای آموزشی و مهارتی، محتوا های الکترونیکی با اهداف دیگری نیز طراحی و تولید میشوند. این محتوا ها میتوانند برای اهداف بازاریابی، بیشتر شدن فروش، اطلاعرسانی، بازدید بیشتر و …. تولید شوند. این نوع محتوا ها میتوانند طیف اطلاعاتی بسیار گوناگون و متنوعی را به مخاطبین ارائه دهند؛ به همین دلیل ما قادر به دسته بندی جداگانه هر کدام از این نوع محتوا ها نیستیم. در هر حال، اگر شما میخواهید در رابطه با اهمیت تولید محتوای الکترونیکی بدانید، نیاز دارید تا دستهبندی این نوع محتوا را بشناسید.
محتوا های الکترونیکی که برای اهداف دیگر تولید میشوند ممکن است که طراحی شده باشند تا به جذب بازدیدکننده بپردازند. برخی دیگر از این محتوا ها ممکن است که هدف درآمدزایی داشته باشند و برای بیشتر کردن فروش طراحیشده باشند. برخی دیگر از آن ها به دنبال جذب اعتماد مشتریان هستند تا بتوانند روند برندینگ خودشان را شروع کنند. برخی دیگر هیچ هدف خاصی ندارند و تنها برای اطلاع رسانی و تبدیل شدن به یک سایت مرجع طراحی و تولید میشوند. همان طور که شما میبینید؛ طیف گسترده و وسیعی از انواع این انواع محتوای الکترونیکی وجود دارد که هر کدام از آن ها هدف خاصی را دنبال میکنند. نکته مهمی که شما باید آن را بدانید، این است که تولید محتوای الکترونیکی در حال حاضر یکی از ابزار های شگفتانگیز است که بدون آن نمیتوان اصلا به گردونه رقابت با رقبا وارد شد؛ چه برسد به این که به پیشرفت های شگفت انگیز در این زمینه برسید.
بررسی مزایای تولید محتوای الکترونیکی برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی
اهمیت تولید محتوای الکترونیکی بر همه آشکار است. اما بیایید که به صورت موردی برخی از مزایای تولید محتوا را با یکدیگر بررسی کنیم.
• با تولید محتوای الکترونیکی باعث اعتماد سازی میشوید
• محبوبیت کسب و کار شما با تولید محتوا بیشتر میشود
• شما برای داشتن یک بازاریابی تاثیرگذار به انواع مختلف محتوا الکترونیکی نیاز دارید
• با تولید محتوا میتوانید توجه موتور جستجوگر google را به سمت خودتان جذب کنید و رتبه های مناسبی را بگیرید
• شما میتوانید با تولید محتوا به صورت حرفهای در زمینه تخصصی خود فعالیت کنید
اصول مهم برای تولید محتوای الکترونیک کدام ها میباشند؟
به طور کلی پنج اصل وجود دارد که جزو اصول مهم برای تولید محتوای الکترونیکی شناخته میشود.
• تعادل
• ساده بودن و کارایی داشتن
• تاکید روی قسمت درست
• وجود فضای خالی در تولید محتوا های تصویری
• یکپارچگی و عدم بهمریختگی
این موارد جزء اصول پنجگانهای میباشند که باید حتما هنگام تولید محتوای الکترونیک مورد توجه قرار بگیرند.
جمعبندی
حال که شما به طور کامل با اهمیت تولید محتوای الکترونیکی آشنا شدید و انواع متفاوت این محتوا ها را شناختید؛ شاید تصمیم به تولید این نوع محتوا گرفته باشید. اگر نمیدانید که برای تولید این نوع محتوا باید چه فعالیتی را انجام دهید، نگران نباشید. خدمات دهنده های بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه تولید محتوای الکترونیکی میتوانند به شما کمک کنند. یکی از این خدماتدهندگان معروف شرکت رایا مارکتینگ میباشد که تلاش میکند با ارائه خدمات مناسب، محتوا های با کیفیتی تولید کند. اگر میخواهید انواع متفاوت محتوا ها در فرمت های گوناگون را طراحی و تولید کنید؛ میتوانید با کارشناسان این سایت ارتباط بگیرید.ش