مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

آماده سازی خود برای شغلی که تقاضای آن بیش از عرضه است، حرکتی مفید و ارزشمند محسوب می شود. در دوران رکود شغلی، فارغ التحصیلان نگران یافتن شغل مورد علاقه خود هستند. فراگیری مهارت‌های جدیدی که نیاز روز بازار باشد، باعث تقویت حرفه در آینده، بالا رفتن امنیت شغلی و افزایش پیشرفت شغلی خواهد بود.

در شغل دیجیتال مارکتینگ، مساله بسیار مهم تقویت مجدد اعتماد به نفس و بازنگری توانایی‌هاست. هنوز هم بازار اگرچه در شرایط رکود شغلی، به توانمندی های شما احتیاج دارد، اگر آنها را به دیجیتال تبدیل کنید!
مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ در سال گذشته (2017) به میزان 38% افزایش داشته است. همین نشان می‌دهد، شما با افزایش توانمندی دیجیتال خود سود خواهید برد.
برای بحث درباره تغییر مسیر شغلی و چیزی که بعدا می‌خواهید مطالعه کنید، ممکن است بخواهید درباره منافع دیجیتال مارکتینگ بدانید.

حقوق دیجیتال مارکتینگ

مژده این را به شما خواهیم داد که اگر انگیزه کافی داشته باشید و مهارت و اطلاعات خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید، حقوق دیجیتال مارکتینگ، حقوق مناسبی است.
اما در چه حوزه ای می توان فعالیت کرد تا مناسب ترین حقوق دیجیتال مارکتینگ را را دریافت کرد؟ اصلا بیایید بررسی کنیم حقوق دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

 

بر اساس تحقیقاتی که شرکت ایران تلنت کرده است براساس آمار های بدست امده از 15 هزار و 478 نفر متخصص جویای فرصت شغلی این جدول را در نتیجه تحقیقات خود آورده است. این جدول نمایش حوزه‌های فعالیت در دیجیتال مارکتینگ و حقوق دیجیتال مارکتینگ ‌باشد.برای اینکه این مقاله اطاعات جامعی به شما در رابطه با حقوق دیجیتال مارکتینگ بدهد یک بررسی کلی از حوزه فعالیت های افرادی که در این عنوان شغلی، کار می‌کنند داشته باشیم.

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا یکی از عنوان های شغلی است که در دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین بخش های آن است. محتوا ساختن شامل متن، تصویر و فیلم می شود وقتی کسی در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کند باید مجموعه ای از مهارت های متنی و تصویری را در خود تقویت کند.

مهارت هایی که بتواند مثلا از طریق فتوشاپ یک عکس خوب برای مقاله خود طراحی کند. یا برای نوشتن مقاله خود به اصول نگارشی مسلط  باشد و یامسلط به on-page , off-page باشد اگر بخواهد ویدیویی بساز اصول تدوین آن را بداند یا بتواند تولید محتوا در وردپرس را انجام دهد. همچنین اگر می‌خواهد در شبکه های اجتماعی فعالیت کند با الگوریتم های instagram  آشنا باشد .این‌ها امتیازاتی هستند که در حقوق دیجیتال مارکتینگ نیز موثر خواهد بود.بپردازیم به یکی دیگر از حوزه های مهم این شغل:

کارشناس سئو

کارشناس سئو یکی از فعال ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است که به دارندگان سایت همیشه توصیه می شود یک کارشناس سئو را با خود همراه کنند تا در زمینه سئو سایت و رتبه گرفتن  از گوگل به شما کمک کند. کار کارشناس سئو نیازمند تخصص لازم است. او باید آمار سایت را از طریق ابزار هایی مثل سرچ کنسول و گوگل انالتیکس بیابد. رقبا را تحلیل کند، سئو داخلی و خارجی را بداند و موارد بسیار دیگر.

کارشناس شبکه های اجتماعی

مورد آخری که می خواهیم به آن بپردازیم، کارشناس شبکه های اجتماعی است که امروزه با کسب مناسب‌ترین حقوق دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شغل مستقل می‌توان به آن نگاه کرد. کار کارشناس شبکه‌های اجتماعی ایجاد کمپین‌های مختلف برای کاربان است. یا اینکه بتواند به درستی استراتژی بچیند و با مخاطبان تعامل خوبی هدفمندی داشته باشد. به نظر می رسد باید با Office, Illustrator, Photoshop نیز آشنایی داشته باشد. و به پلتفرم های لینکداین، اینستاگرام ، توییتر و… تسلط کافی داشته باشد.

 

به چهار مورد از مهم ترین مزایای شغل دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم:

1.    یک متخصص مورد تقاضا می شوید

قبلا در این مطلب درباره آمار بالای افزایش مشاغل دیجیتال مارکتینگ سخن گفتیم. شما خودتان را در شغلی که روز به روز بیشتر مورد تقاضاست حرفه ای تر می سازید. این حرکت درست و خوبی است. حتی در شرایط رکود اقتصادی هم شرکت‌ها به تخصص شما نیازمندند.

2.    مشاغل بیشتری در دامنه انتخاب شماست

در حوزه دیجیتال مارکتینگ عناوین شغلی بیشتری هر ساله اضافه می شوند. عناوین شغلی که می‌توانید تحت آن به فعالیت بپردازید در فضای دیجیتال مارکتینگ زیاد است. بنابراین قدرت انتخاب و امکان ابتکار عمل بیشتری برایتان وجود دارد. به طور مثال طبق این مقاله در سال 2015 ، مایکروسافت برای استخدام 100 نفر تحصیل کرده در حوزه دیجیتال برنامه ریزی کرده بود.
با چنین تقاضای وسیعی برای مشاغل دیجیتال، متخصصین آن می توانند درباره نوع شرکت مورد علاقه خود تصمیم بگیرند.

3.    از همسالان خود حقوق بیشتری دریافت می کنید

درباره افزایش تقاضا برای تخصص دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. در سیستم سنتی بازار، می دانیم هرگاه تقاضا برای کالا یا خدمتی بالا می‌رود، قیمت آن بالا می‌رود و گران‌تر می‌شود. این مساله برای تخصص دیجیتال مارکتینگ نیز صدق می‌کند.

4.    کسب و کار خود را به سرعت شروع می کنید

در بیشتر مشاغل سنتی مانند تبلیغات، باید در انتظار گذراندن مراحل کارآموزی و یا پایان تحصیل می‌ماندید تا بتوانید تجربه کسب کنید و رزومه‌ای برای خود بسازید. در حالی که دنیای دیجیتال مارکتینگ میزبان فرصت‌های زیادی برای شماست تا فورا کار خود را آغاز کنید. بدون اینکه حتی در محیط کار پا گذاشته باشید.
قبلا در این مطلب به 10 مطلب مهم برای آغاز سریع شغل دیجیتال مارکتینگ پرداخته ایم. خواندن آن خالی از لطف نیست. موفق باشید!

 

 

 

سوالات متداول

  • شغل دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    شما از طریق دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های تبلیغات در فضای وب می‌توانید اقدام به بازاریابی کنید که در نهایت منجر به دیده شدن محصولات و خدمات شما می شود و اعتماد کاربران را جلب می‌کنید و از این طریق می‌توانید فروش خوبی داشته باشید .

  • حقوق دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

    بنا به مهارت و تخصص شما در حوزه‌ای که فعالیت می کنید متفاوت خواهد بود. بر اساس زمانی که صرف کار می‌کنید، سفارشاتی که پذیرش می‌کنید تعرفه متفاوت است. در این مقاله یک جدول کلی در اختیار شما قرار گرفته است که راهنمای خوبی در رابطه با حقوق دیجیتال مارکتینگ است.

  • مزیت شغل دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    در دورانی که با رکود شغلی مواجه هستیم، شغلی که به سرعت می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید و مهارت‌هایی را کسب کنید که متناسب با نیاز روز بازار است باعث ایجاد امنیت شغلی و در نهایت پیشرفت شغلی شما می‌شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.